Δοκιμή Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV: Το αίμα νερό (δεν) γίνεται

Η EQE 43 4MATIC είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Mercedes-AMG. Αυτό που μένει να απαντηθεί είναι κατά πόσο τιμά το βαρύ λογότυπο που το συνοδεύει...

  • -
  • -
Ισχύς476 PS
Ροπή858 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,3 sec
Κατανάλωση ενέργειας22,80 kWh/100 km
με μια ματιά

Η EQE 43 4MATIC είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Mercedes που φέρει τη σφραγίδα AMG. Υπάρχει επίσης ως επιλογή και η κορυφαία 53 4MATIC, με τους 625 ίππους και τα 1.000 Nm ροπής.

Καλώς ή κακώς, άπαντες θα πρέπει πλέον να αποδεχτούμε ότι οι καιροί που διανύουμε απαιτούν μέχρι και από τους κατ’ εξοχήν «εξωτικούς παίκτες» του χώρου να προσαρμοστούν στα νέα ηλεκτρικά δεδομένα της αυτοκίνησης.

Για να μη σας κουράζω, η εποχή των σασί τύπου σκάλας, της old school τετρακίνησης και των πολλών κυβικών από τους μπρουτάλ σε δύναμη κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Πλέον, οι κατασκευαστές συνδέονται με την πρίζα. Ακόμα και οι top of the line προτάσεις τους, φέρουν μπαταρίες και ηλεκτρομοτέρ, ενώ την υψηλή επιμέλεια αυτών των εκδόσεων αναλαμβάνουν και με τη βούλα, τα εξειδικευμένα τμήματα τους, όπως η AMG για τη Mercedes, που επί του προκειμένου κλήθηκε να μεταμορφώσει ένα ηλεκτρικό SUV όπως την EQE, σε μια «μηχανή» οδηγικής απόλαυσης.

Driving Performance δια χειρός… AMG

Από το 1967, το όνομα AMG είναι συνδεδεμένο με τις απόλυτες Mercedes. Τόσο σε ότι αφορά τις εκδόσεις δρόμου όσο και αυτές του χώρου των αγώνων. Πλέον ο βελτιωτικός οίκος των Γερμανών, δεν χρειάζεται να κατασκευάσει στο χέρι τα πολύπλοκα μηχανικά σύνολα που κρύβονταν κάτω από το καπό των κορυφαίων προτάσεων της Mercedes, έχει όμως ένα ακόμη πιο δύσκολο έργο να φέρει εις πέρας.

Να μετατρέψει ένα βαρύ μπαταριοκίνητο SUV όχημα για την περίσταση, σε ένα μοντέλο, που θα ξυπνά τα οδηγικά ένστικτα του ιδιοκτήτη του, θα του χαρίζει απόλαυση πίσω από το τιμόνι και φυσικά… έντονες συγκινήσεις. Το εγχείρημα κάθε άλλο παρά εύκολο φαντάζει. Όσο κι αν από τεχνικής σκοπιάς τα πάντα είναι πιο απλά

Η AMG λοιπόν έβαλε πρωτίστως το χεράκι της στη σχεδίαση της EQE. Η εξωτερική εικόνα της Mercedes-AMG EQE SUV συνδυάζει την καθαρότητα στις γραμμές των μοντέλων Mercedes-EQ με τα χαρακτηριστικά στοιχεία της Mercedes-AMG.

Υπάρχουν αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες ελαφρού κράματος AMG 21‘’,  μια μαύρη μάσκα με κάθετες χρωμιωμένες «ρίγες», ποδιά AMG βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, διαχύτης στο πίσω μέρος και φυσικά η σφραγίδα γνησιότητας στο καπό, το έμβλημα της AMG, που αντικαθιστά το αστέρι της Mercedes και κοσμεί για πρώτη φορά ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα των Γερμανών.

Στην καμπίνα της AMG EQE 43 4MATIC SUV εντυπωσιάζει η προαιρετική Hyperscreen MBUX οθόνη, η οποία εμπλουτίζεται με ειδικά διαμορφωμένες λειτουργίες για τις εκδόσεις AMG. Αυτή η μεγάλη, κυρτή μονάδα εκτείνεται ανάμεσα στις εμπρός κολόνες ενσωματώνοντας τρεις οθόνες κάτω από ένα ενιαίο γυάλινο κάλυμμα, έτσι που το αποτέλεσμα να μοιάζει με ένα «κομμάτι». Το νέο λογισμικό προσφέρει επίσης ευκολότερη πλοήγηση ακόμα και για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τεχνολογικά gadget σαν και αυτό.

Δείτε ακόμα: Ποια Mercedes κατάφερε να διανύσει 1.010 km με μία φόρτιση; 

O οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει, μεταξύ άλλων, από μια σειρά ενδείξεων με πληροφορίες για την οδήγηση, τη ροή της ενέργειας, τις γωνίες που παίρνουν οι εμπρός και οι πίσω τροχοί, τη λειτουργία εκτός δρόμου, μέχρι και μια απεικόνιση ρολογιού της IWC, ενώ το πρόσθετο μενού AMG περιλαμβάνει τις λειτουργίες Track Race, Drag Race, όπως επίσης τηλεμετρία, η οποία αποτυπώνει τη μεταβολή της ταχύτητας, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης στη διάρκεια του χρόνου.

Το σήμα τώρα της AMG φιγουράρει στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων όπως και στα μπροστινά προσκέφαλα, υπάρχουν πεντάλ σχεδιασμένα από την AMG, φωτιζόμενα λογότυπα στο πάνελ των μαρσπιέ στις πόρτες, κόκκινες ζώνες και πολλές ακόμα πινελιές που τονίζουν τη διαφορετικότητα της εν λόγω έκδοσης από των υπολοίπων της οικογένειας EQE.

Δύναμη έχει άφθονη, απόλαυση προσφέρει;

Η Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV φέρει ένα ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (eATS) με δυο ηλεκτρομοτέρ (ένα στον εμπρός κι ένα στον πίσω άξονα), η συνδυαστική ισχύς των οποίων ανέρχεται στους 476 ίππους με 858 Nm ροπής!

Το βαρύ αμάξωμα των 2.600 κιλών επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 4,3’’, δείγμα του πόσο δυνατό και «ωμό» ως προς τη δύναμη του είναι το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της EQE 43.

Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια για να δει κανείς αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα είναι να επιλέξει το πρόγραμμα Sport+, καθώς στα υπόλοιπα, «προσφέρεται» ένα μόνο μέρος της δύναμης από τα ηλεκτρομοτέρ (50% στο Slippery έως 90% στο Sport) προκειμένου να συγκρατηθεί και η κατανάλωση ενέργειας σε «λογικά» για το χαρακτήρα του μοντέλου επίπεδα.

Μιας και το φέρε η κουβέντα περί κατανάλωσης, εάν κινηθείς χωρίς το πόδι σου να είναι καρφωμένο για ώρα στο πάτωμα, τότε μια μέση τιμή 26 – 27 kWh/100 km, είναι εφικτή χωρίς μάλιστα μεγάλες παραχωρήσεις. Σε περίπτωση όμως κατά την οποία θες να λάβεις το μέγιστο της απόλαυσης και της δύναμης του αυτοκινήτου, τότε οι 35+ kWh/100 km είναι piece of cake να επιτευχθούν.

Εξίσου σημαντικό, ότι στο πρόγραμμα Sport+, πέραν των εκρηκτικών επιδόσεων ο οδηγός αλλά και το πλήρωμα του αυτοκινήτου γίνονται αποδέκτες ενός εξαίσιου ηχητικού soundtrack που συνοδεύει την επιτάχυνση, τεχνητού μεν ικανού δε, να δημιουργήσει αυτήν την placebo αίσθηση των θερμικών προτάσεων με το σήμα AMG.

Οι ηλεκτροκινητήρες τώρα της EQE 43 4MATIC διαθέτουν ειδικές ρυθμίσεις και υλικά κατασκευής ώστε να «αντέχουν» τη μεγάλη ισχύ αλλά και για να φανούν, αξιόπιστοι και σε βάθος χρόνου.

Το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC, κατανέμει συνεχώς τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες  και σύμφωνα πάντα με τα δεδομένα που λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο. Σε σύγκριση με ένα μηχανικό σύστημα, εξασφαλίζει σημαντικά ταχύτερη απόκριση, με τη ροπή να ελέγχεται 160 φορές το δευτερόλεπτο και να ρυθμίζεται ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Εξυπακούεται, πως η κατανομή της ροπής εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, καθώς στο mode «Comfort» για παράδειγμα (το AMG Dynamic Select προσφέρει επίσης τα Slippery, Sport, Sport+ και Individual) είναι πιο smooth και «δίνει» περισσότερο στον εμπρός άξονα, εστιάζοντας παράλληλα στον περιορισμό της κατανάλωσης ενέργειας, ενώ στο Sport+ διαμορφώνεται ανάλογα ώστε να είναι πάντα σε θέση μάχης…

Στην πράξη πάντως αποδεικνύεται εξαιρετική, δεν πρόκειται να σε προδώσει ποτέ, έχει πράγματι ακαριαίο ρυθμό αντίδρασης και επειδή είναι ηλεκτρική, που συνεπάγεται καθόλου μηχανικά μέρη, δε θα έχει και φθορές σε βάθος χρόνου.

Το σύστημα AMG RIDE CONTROL+ με αερανάρτηση και Adaptive Damping, κάνει και αυτό τα αδύνατα δυνατά ώστε να ελέγξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις κλίσεις του αμαξώματος και το μεγάλο βάρος, με τη δομή της ανάρτησης να αποτελείται από τέσσερις  συνδέσμους εμπρός και πολλαπλούς πίσω.

Το Adaptive Damping System χρησιμοποιεί δύο βαλβίδες περιορισμού της πίεσης. Αυτές οι συνεχώς μεταβαλλόμενες βαλβίδες ελέγχου επιτρέπουν τη ρύθμιση της δύναμης απόσβεσης με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια σε διαφορετικές συνθήκες αλλά και προγράμματα οδήγησης ώστε η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, να ακολουθεί τα σπορ πρότυπα της AMG δίχως όμως να μετριάζει και την άνεση.  

Η EQE 43 4MATIC εξοπλίζεται επίσης και με ενεργό σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα. Η γωνία των τροχών φθάνει έως και 9,0 μοίρες προάγοντας τον ευέλικτο χειρισμό του αυτοκινήτου, και επιτρέποντας εν τέλει έναν κύκλο στροφής 10,9 μέτρων κάτι που την καθιστά ευκολοοδήγητη σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος.

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Τεχνολογία
  • Τετρακίνηση
  • Σύστημα διεύθυνσης
  • Φρένα
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Αίσθηση πεντάλ φρένου

Η αλληλεπίδραση μεταξύ του συστήματος διεύθυνσης του μπροστινού και του πίσω άξονα έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε σε οδήγηση στην πόλη ή σε επαρχιακούς δρόμους και με ταχύτητες κάτω των 60 km/h, οι πίσω τροχοί να κατευθύνονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς, ενώ με ταχύτητες άνω των 60 km/h, οι πίσω τροχοί «στρίβουν» προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς.

Προκειμένου βέβαια ένα αυτοκίνητο με τόση δύναμη και βάρος να φρενάρει σωστά, η Mercedes-AMG εφοδίασε την EQE 43 SUV με 6πίστοντες δαγκάνες φρένων εμπρός (415x33 mm) και μονοπίστονες πίσω (378x22 mm), επιτυγχάνοντας το ζητούμενο ως προς την γοργή ακινητοποίηση του οχήματος, όχι όμως και ως προς την αίσθηση, καθώς νιώθεις κάπως «τεχνητό» το πεντάλ του φρένου, που χάρη και στη μικρή του διαδρομή, σίγουρα απαιτεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα εξοικείωσης μαζί του έως ότου το συνηθίσεις.

Αυτό, που αξίζει να κρατήσει κανείς στην άκρη του μυαλού του, είναι ότι η EQE 43 SUV είναι πράγματι πολύ δυνατή, θα σε «κολλήσει» στην κυριολεξία στο κάθισμα εάν αποφασίσεις να «γευτείς» το maximum της απόδοσης της αλλά σίγουρα χρειάζεται ακόμα λίγο χρόνο έως ότου αποδειχθεί το ίδιο συμμετοχική και «ευχάριστη» με τις αντίστοιχες θερμικές προτάσεις που φέρουν το σήμα AMG.

Αυτό θα επιτευχθεί όταν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γίνουν πιο ελαφριές και μικρότερες σε όγκο. Τότε, θα αλλάξουν άρδην τα δεδομένα και θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για πραγματική απόλαυση στην οδήγηση ενός μοντέλου αυτού του επιπέδου και των συγκεκριμένων προδιαγραφών.

Αφήσαμε για το τέλος τη σχετική αναφορά στην μπαταρία, η οποία με ωφέλιμη χωρητικότητα 90,6 kWh θα προσφέρει μια αυτονομία της τάξεως των 350 km με κανονικούς ρυθμούς οδήγησης, ενώ σε περίπτωση που αποφασίσετε να δουλέψετε το σύστημα στο μέγιστο της απόδοσης του, τότε υπολογίστε κοντά στα 250 km αυτονομίας.

Κάτι αντίστοιχο βέβαια θα συνέβαινε και στην περίπτωση κατά την οποία αντί για ηλεκτρομοτέρ, κάτω από το καπό της EQE 43, βρισκόταν ένας V8 βενζινοκινητήρας. Το αποτέλεσμα θα ήταν μέσες άκρες το ίδιο σε ότι αφορά την κατανάλωση. Σε νορμάλ ρυθμούς θα ήταν πιο συνετό στις ποσότητες καυσίμου που θα απαιτούσε. Εάν το πίεζες, θα έψαχνες κάπου στα 250-300 km να βρεις βενζινάδικο να ανεφοδιάσεις.

Δείτε ακόμα: Η Mercedes με το ελληνικό όνομα. Τι ετοιμάζουν οι Γερμανοί

Η μόνη διαφορά στις δυο αυτές περιπτώσεις έχει να κάνει με το χρόνο ανεφοδιασμού. Η θερμική έκδοση θα ήθελε σκάρτο 3λεπτο, ενώ η ηλεκτρική απαιτεί σε έναν 170άρη ταχυφορτιστή 15 λεπτά για να σας προσφέρει 170 km αυτονομίας.

Να σημειώσουμε επίσης, ότι η μπαταρία της Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV συνοδεύεται από 10ετή εγγύηση ή 250.000 km…

συμπέρασμα

Σε επίπεδο επιδόσεων, λειτουργίας της τετρακίνησης αλλά και τεχνολογίας, η EQE 43 4MΑΤΙC SUV εντυπωσιάζει. Ωστόσο, το βάρος του αυτοκινήτου θέτει τα όρια του σε σχέση με μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή που φέρει το σήμα της AMG. 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...