Δοκιμή Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 116 PS DSG 2024: Ενεργητική ακρόαση

Η Volkswagen άκουσε προσεκτικά τα σχόλια για το επιτυχημένο T-Cross και ύστερα προχώρησε στο facelift του μοντέλου, ολοκληρώνοντας σε μεγάλο βαθμό το δημοφιλές B-SUV της.

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)132,0 gr/km
με μια ματιά

Η facelift εκδοχή του Volkswagen T-Cross εστίασε ακριβώς στα σημεία που έπρεπε, διορθώνοντας κάποιες ατέλειες και βελτιώνοντας πολλά χαρακτηριστικά του. Με καλύτερη ποιότητα, πιο «γεμάτο» κινητήρα, full εξοπλισμό και τα ίδια σημαντικά πλεονεκτήματα, το ανανεωμένο T-Cross δυσκολεύει τα πράγματα στην κατηγορία των B-SUV.

Η Volkswagen έχει επενδύσει σημαντικά στην κατηγορία των B-SUV, προσφέροντας συνολικά τρία μοντέλα για να είναι σίγουρη ότι κάθε ενδιαφερόμενος θα βρει το ιδανικό για εκείνον. Πρόκειται για τα γνωστά μας T-Roc, Taigo και T-Cross, με το τελευταίο να δέχεται μια μικρής έκτασης, αλλά μεγάλης σημασίας ανανέωση μέσης ηλικίας. Με 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις στα τέσσερα χρόνια που διατίθεται, το T-Cross σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στα κορυφαία B-SUV και ξεχωρίζει για την ευρυχωρία, τις compact διαστάσεις, την ευελιξία και την πολυχρηστικότητα που προσφέρει. Ευτυχώς, τίποτα από όλα αυτά δεν άλλαξε. Όμως, οι Γερμανοί αποδείχθηκαν… πολύ καλοί ακροατές, καταγράφοντας τα περισσότερα από τα μειονεκτήματα που δέχτηκαν κριτική στη γενιά προ ανανέωσης. Και στο facelift… έπραξαν τα δέοντα.

Ελιξίριο νεότητας

Στον τομέα της σχεδίασης, το Volkswagen T-Cross δεν δέχθηκε πολύ μεγάλες αλλαγές, γιατί απλά… δεν ήταν απαραίτητες. Ο ανασχεδιασμός του εμπρός μέρους συμπεριλαμβάνει τη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα και τον προφυλακτήρα, φέρνοντας πιο δυναμικούς αισθητικούς τόνους, ειδικά στις εκδόσεις R-Line όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι προβολείς αλογόνου αποσύρθηκαν από την γκάμα του T-Cross και το μοντέλο διατίθεται πλέον αποκλειστικά με LED σώματα, τα οποία προαιρετικά μπορούν να έχουν έξυπνη τεχνολογία matrix (IQ.LIGHT LED) με ενεργή διαχείριση της δέσμης, ανάλογα τις συνθήκες. Το «δικό μας» T-Cross ήταν εφοδιασμένο με τα απλά LED, τα οποία ωστόσο αποδίδουν πολύ καλά.

Επιστρέφοντας στη σχεδίαση, το πίσω μέρος του T-Cross έχει πλέον νέα φωτιστικά σώματα, επίσης LED τεχνολογίας. Εκτός από τα γραφικά τους, νέο είναι και το σχέδιο, με το φανάρι να απλώνεται πλέον και στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Χαμηλότερα, ο προφυλακτήρας ανασχεδιάστηκε, ταιριάζοντας καλύτερα στο δυναμικό προφίλ του νεανικού B-SUV. Τι άλλο νέο υπάρχει; Τρία νέα χρώματα αμαξώματος. Το έντονο Grape Yellow του «δικού μας», το Clear Blue και το Kings Red. Τέλος οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι 4.135 mm μήκος, 1.760 mm πλάτος και 1.573 mm ύψος.

Όπως πρέπει

Ένα από τα στοιχεία που είχε δεχθεί κριτική το απερχόμενο Volkswagen T-Cross, ήταν το εσωτερικό του. Όχι γιατί δεν ήταν τεχνολογικά προηγμένο, ευρύχωρο ή πρακτικό, αλλά επειδή αποτελούταν εξ ολοκλήρου από σκληρά πλαστικά. Το «ατόπημα» διορθώθηκε από την μάρκα (όπως συνέβη και με τα T-Roc και ID.3) και πλέον συναντάμε ευχάριστα, μαλακά υλικά στο ανώτερο τμήμα του ταμπλό. Η συναρμογή σε όλη την καμπίνα βρίσκεται στα γνωστά υψηλά πρότυπα της φίρμας, χωρίς να ακούγονται τριγμοί όταν το αυτοκίνητο κινείται. Επίσης, άλλαξε αρκετά και η σχεδίαση. Υιοθετήθηκε η λογική που ξέρουμε και από το T-Roc, με την κεντρική οθόνη πολυμέσων να αιωρείται πάνω από το ταμπλό. Η εργονομία είναι πολύ καλή και η ύπαρξη μονάδας ελέγχου για τον κλιματισμό είναι καλοδεχούμενη.

Το σύστημα πολυμέσων φιλοξενείται σε μια οθόνη αφής 8 ιντσών, γνώριμη από πολλά μοντέλα της Volkswagen. Είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση, έχει πολύ καλή απόκριση και ταχύτητα, ενώ υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay (και Android Auto), στοιχείο που βοηθάει πολύ στην καθημερινότητα. Προαιρετικά διατίθεται και μεγαλύτερη οθόνη 9,2 ιντσών. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια ψηφιακή οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο που προβάλλει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες και δύο βοηθητικά όργανα δεξιά και αριστερά της. Εδώ να πούμε ότι θα θέλαμε μια οθόνη υψηλότερης ανάλυσης και ενδεχομένως, λίγο πιο ευφάνταστα γραφικά. Το πρόβλημα λύνεται με την επιλογή του Digital Cockpit Pro από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού με την οθόνη των 10,25 ιντσών, η οποία κατά την άποψή μας, θα έπρεπε να είναι standard στην κορυφαία έκδοση R-Line που είχαμε στη διάθεσή μας.

Ωστόσο, υπάρχει ένας τομέας που το Volkswagen T-Cross ήταν -και είναι- ασυναγώνιστο. Οι χώροι για τους επιβάτες, που βρίσκονται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Σε ελάχιστα μοντέλα του ανταγωνισμού κάθονται τόσο άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Πίσω, ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι είναι πολύ καλός (μεταξόνιο 2.551 mm), ακόμη και για ψηλούς με ύψος 1,90+. Επιπλέον υπάρχουν τέσσερις θύρες USB-C για φόρτιση συσκευών και αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι. Επίσης, το πορτμπαγκάζ έχει ένα απόλυτα εκμεταλλεύσιμο τετράγωνο σχήμα, με δύο θέσεις για το δάπεδο και χωρητικότητα έως 455 λίτρα, με τα συρόμενα πίσω καθίσματα τραβηγμένα τέρμα εμπρός (385 λίτρα με τα καθίσματα τραβηγμένα πίσω). Μια ακόμη ευχάριστη έκπληξη, η ύπαρξη εφεδρικού τροχού (ρεζέρβα) κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ.

TSIμπάει!

Με την ανανέωση του Volkswagen T-Cross, ερχόμαστε σε επαφή και με την αναβαθμισμένη εκδοχή του τρικύλινδρου turbo βενζινοκινητήρα 1.0 TSI. Πλέον αποδίδει 116 ίππους (από 110) με 200 Nm ροπή, μια καλοδεχούμενη αύξηση στην απόδοση. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων, το σύνολο τραβάει πολύ καλά, ενώ σε σχέση με το T-Cross πριν την ανανέωση, ο οδηγός θα παρατηρήσει πιο «γεμάτη» λειτουργία στις χαμηλομεσαίες rpm που θα τον βοηθήσουν σε διάφορα σενάρια της καθημερινότητας, όπως μια μεγάλη ανηφόρα με φορτίο ή σε μια προσπέραση.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Τεχνολογία
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
  • Χώρος αποσκευών
  • Κιβώτιο
ξινά
  • Ανάλυση ψηφιακού καντράν
  • Αίσθηση τιμονιού

Οι μηχανικοί της Volkswagen καλιμπράρισαν εκ νέου και το λογισμικό διαχείρισης του κιβωτίου, διορθώνοντας το ενοχλητικό συνήθειο του DSG να ανεβάζει πολύ νωρίς σχέση, «κρεμώντας» με αυτόν τον τρόπο τον κινητήρα. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, τα 0-100 km/h έρχονται στον τίμιο χρόνο των 10,3 sec και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 192 km/h. Ως προς την κατανάλωση καυσίμου, δεν μπορέσαμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε ελάχιστα χιλιόμετρα στο οδόμετρο, άρα το μοτέρ ήταν ακόμα «σφιχτό». Η μέση κατανάλωση σταθεροποιήθηκε στα 7,5 λίτρα ανά 100 km. Εντός πόλης η σχετική ένδειξη κυμαίνεται από τα 8 έως τα 8,5 lt / 100 km, ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει πέριξ των 6,5 lt / 100 km. Δεν πρόκειται για κάποια κορυφαία επίδοση, όμως συνυπολογίζοντας ότι ο 1.0 TSI δεν ενσωματώνει κάποιο είδος υβριδικής τεχνολογίας (έστω mild hybrid), το αποτέλεσμα είναι λογικό. Τέλος, δύο θετικά στοιχεία του κινητήρα είναι ότι παράγει περιορισμένο θόρυβο ακόμη και στις υψηλές rpm, ενώ δεν δημιουργεί ενοχλητικές δονήσεις στην καμπίνα.

Πολυχρηστικό

Όπως κάθε B-SUV, το Volkswagen T-Cross θα κληθεί να αντιμετωπίσει πολλά και διαφορετικά σενάρια καθημερινότητας. Εντός πόλης είναι ευέλικτο και χρηστικό, χάρη στις συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις και τον μικρό κύκλο στροφής (10,7 μέτρα). Από την άλλη στο ταξίδι είναι ασφαλές και σταθερό, διατηρώντας εύκολα υψηλές ταχύτητες κίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Το μικρό SUV της Volkswagen μπορεί με άνεση να πραγματοποιήσει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράσει τους επιβάτες, έχοντας αξιοπρεπέστατη ποιότητα κύλισης και προσεγμένη ηχομόνωση που μόνο στις υψηλές ενδείξεις του κοντέρ θα επιτρέψει την είσοδο αεροδυναμικού θορύβου στην καμπίνα. Στο κομμάτι της ανάρτησης, έχουμε διάταξη McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η απόσβεση που προσφέρει στις κακοτεχνίες ικανοποιεί και σπάνια θα παρατηρηθούν ξερές αντιδράσεις, ακόμη και με τις προαιρετικές 18άρες ζάντες και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ του «δικού μας» T-Cross.

Ο οδηγός βρίσκεται σε μια πολύ σωστή θέση οδήγησης με καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις για να βολευτεί κάθε σωματότυπος. Η έκδοση R-Line είναι και η μόνη με δυνατότητα επιλογής προφίλ οδήγησης, ανάμεσα σε τρία προγράμματα: το Eco, το Normal και το Sport. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος για τον χαρακτήρα του μοντέλου (βαραίνει στο πρόγραμμα οδήγησης Sport), αλλά μέτρια ακρίβεια και πληροφόρηση. Αν πιεστεί, το T-Cross θα ακολουθήσει το θέλημα του οδηγού, με τις αντιδράσεις του να είναι πάντα προβλέψιμες. Έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και δύσκολα θα εμφανίσει υποστροφική συμπεριφορά. Σε κάθε περίπτωση, τα ηλεκτρονικά συστήματα θα εξουδετερώσουν κάθε τάση αποσταθεροποίησης με άμεση και αποτελεσματική επέμβαση. Επίσης, υπάρχουν paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητη λειτουργία του DSG, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά στην πίεση.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG 150 PS

Το καλό, καλύτερo

Το νέο Volkswagen T-Cross έρχεται για να δυναμώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της μάρκας στα B-SUV. Οι τιμές ξεκινούν από τις 23.950 € με τον 1.0 TSI των 95 ίππων, χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο και την έκδοση Life. Το σύνολο των 116 ίππων ξεκινάει από τις 24.950 € (χειροκίνητο 6άρι, έκδοση Life) και με το αυτόματο 7άρι DSG, από 27.150 €. Η έκδοση της δοκιμής μας (1.0 TSI 116 PS DSG R-Line) στοιχίζει 30.050 €, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μειονέκτημα δεν είναι η ίδια η τιμή της, αλλά η πολύ μικρή διαφορά με το κορυφαίο T-Cross (31.350 €) που φοράει τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI των 150 ίππων, έχει στάνταρ το DSG κιβώτιο και προσφέρεται μόνο στην έκδοση R-Line. Οπότε αν κάποιος είναι διατεθειμένος να φτάσει μέχρι εκεί για το T-Cross, ο 1.5 TSI μοιάζει… μονόδρομος.

συμπέρασμα

Με την αναβάθμιση του T-Cross, η Volkswagen έφτιαξε ένα πραγματικά ολοκληρωμένο B-SUV. Οι βασικές αδυναμίες διορθώθηκαν, βελτιώθηκε σε πάρα πολλά σημεία, φρεσκαρίστηκε αισθητικά και διατήρησε όλα του τα πλεονεκτήματα. Με τον 1.0 TSI των 116 ίππων προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις μαζί με φυσιολογική κατανάλωση καυσίμου, ενώ το αυτόματο DSG που βελτιώθηκε σημαντικά σε σύγκριση με το παρελθόν, προσθέτει εντυπωσιακή ευκολία οδήγησης στην καθημερινότητα και ταχύτατες αλλαγές σχέσεων. Παράλληλα, ενισχύθηκε σημαντικά και ο εξοπλισμός, με τη βασική έκδοση να μην έχει ουσιαστικές ελλείψεις και να στέκεται πάρα πολύ καλά απέναντι στον ανταγωνισμό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...