Δοκιμή Honda CR-V e:HEV 2.0 184 PS AWD: Μοντέρνα οικογένεια

Η έκτη γενιά του SUV της Honda μεγάλωσε, εκμοντερνίστηκε σχεδιαστικά, ποιοτικά και τεχνολογικά και θέλει να γίνει το ιδανικό οικογενειακό όχημα ελεύθερου χρόνου.

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή335 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)151,0 gr/km
με μια ματιά
Η νέα γενιά του Honda CR-V έρχεται με εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία, πιο ώριμη και επιβλητική εμφάνιση και μεγαλύτερους χώρους που το κάνουν το ιδανικό υβριδικό SUV του σήμερα.

Με την κατηγορία των SUV να έχει γίνει με διαφορά η πιο ανταγωνιστική σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, οι κατασκευαστές πρέπει να πασχίσουν για να δημιουργήσουν ένα θελκτικό μοντέλο που θα γνωρίσει εμπορική επιτυχία. Στις μικρότερες κατηγορίες στόχος είναι η ιδανική αναλογία μεταξύ κόστους και παροχών, είτε μιλάμε για χώρους, είτε για εξοπλισμό, είτε για κινητήρια σύνολα. Στα μεγαλύτερα segments όμως, το αυξημένο κόστος δεν αφήνει περιθώρια για λάθη, ημίμετρα ή «μέτριες» εκτελέσεις. Τα πληθωρικά SUV οφείλουν να αντικατοπτρίζουν την υψηλότερη τιμή σε κάθε πτυχή τους, κάνοντας έτσι το έργο των κατασκευαστών όλο και πιο δύσκολο.

1

Η Honda έχει δημιουργήσει μία μακρά παράδοση στα οχήματα ελεύθερου χρόνου και το CR-V αποτελεί τη ζωντανή απόδειξη, έχοντας φτάσει πλέον στην έκτη του γενιά. Σήμερα όμως, η ανάγκη για πολυτέλεια είναι μεγαλύτερη από ποτέ και το ολοκαίνουργιο SUV των Ιαπώνων έρχεται για να καλύψει αυτή την ανάγκη. Μεγαλύτερο, επιβλητικότερο και πιο τεχνολογικά προηγμένο, το νέο CR-V εξελίσσει τα όσα ήξερε έως σήμερα, ενώ ταυτόχρονα κάνει και ένα βήμα πιο πέρα, όντας διαθέσιμο για πρώτη φορά και σε έκδοση plug-in hybrid. Εδώ δοκιμάζουμε την κορυφαία πλήρως υβριδική έκδοση e:HEV στην τετρακίνητη εκδοχή της. Πάμε να δούμε αν εξελίχθηκε αρκετά ώστε να διεκδικήσει μία κυρίαρχη θέση στην κατηγορία των μεγάλων οικογενειακών SUV και να εκτοξεύσει τις πωλήσεις των Ιαπώνων όπως ελπίζουν.

Grown up

Το νέο CR-V καταφέρνει να κρατήσει χαρακτηριστικά για το μοντέλο στοιχεία και να τα προσάψει σε μία πλήρως αναθεωρημένη, πιο ώριμη και εκλεπτυσμένη εμφάνιση. Διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα του, ενώ ταυτόχρονα υιοθετεί έναν πιο επιβλητικό σχεδιασμό που ενισχύει σημαντικά την παρουσία του στο δρόμο. Αυτός ξεκινά από το πιο αντιπροσωπευτικό design στο εμπρός μέρος, με την έκδοση e:HEV να διακρίνεται για τη δική της αποκλειστική διαμόρφωση μάσκας. Οι λεπτότεροι προβολείς συνδυάζονται με νέα μινιμαλιστικά φώτα ημέρας για να δημιουργήσουν μια μπροστινή όψη με δυναμισμό, ενώ στο πίσω μέρος, ο συνδυασμός των φώτων για τα φρένο και το φλας στο κατακόρυφο τμήμα είναι μια έξυπνη εξέλιξη του design που βρίσκαμε στα προηγούμενα CR-V. Οι καθαρές γραμμές που χαρακτηρίζουν όλη την εξωτερική εμφάνιση μαζί με τις διακριτικές χρωμιωμένες λεπτομέρειες και τις αυξημένες διαστάσεις, συνθέτουν μία σημαντικά πιο εντυπωσιακή και premium εικόνα που τραβά τα βλέμματα πάνω της.

2

Στο εσωτερικό, με γνώμονα την ευχρηστία και την πρακτικότητα, το νέο Honda CR-V πάτησε πάνω στις εξαιρετικές βάσεις που είχε θέσει το νέο Civic ως προς τη φιλοσοφία, την ποιότητα και το design και τα προσάρμοσε στα μέτρα ενός ευρύχωρου, οικογενειακού SUV. Το ταμπλό με τις μεταλλικές λεπτομέρειες φιλοξενεί τα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού, αλλά και μια αιωρούμενη οθόνη αφής με διαγώνιο 9 ίντσες. Αυτή συνδυάζεται με έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών και κάπου εκεί «τελειώνει» το digital στοιχείο. Μέσα στις δύο οθόνες βρίσκουμε όλες τις πληροφορίες που μπορεί να χρειαστούμε εύκολα, χωρίς να αποτελούν όμως το επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Τις εντυπώσεις θα κερδίσουν αρχικά οι χώροι για τους οποίους θα διαβάσετε ευθύς αμέσως, αλλά και η συνολική ποιότητα που αποπνέει η καμπίνα. Τόσο από πλευράς υλικών, όσο και συναρμογής, το νέο CR-V αριστεύει, χαρίζοντας μία ουσιαστική premium αίσθηση, χωρίς να έχει την ανάγκη από γιγαντιαίες οθόνες για να κερδίσει την ψήφο του κοινού.

3

Περνώντας τώρα στην αίσθηση που εισπράττεις καθώς βρίσκεσαι μέσα στο CR-V, χάρη στην ψηλότερη θέση οδήγησης προσφέρει κορυφαία περιμετρική ορατότητα, δημιουργώντας ένα ευχάριστο και ταυτόχρονα ασφαλές περιβάλλον για οδηγό και επιβάτες. Παράλληλα, το νέο μοντέλο έχει μεγαλώσει σε όλες τις διαστάσεις, προσφέροντας ακόμη περισσότερο χώρο και άνεση. Το κατά 40 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο επιτρέπει 16 mm περισσότερο χώρο για τα πόδια πίσω και 18% μεγαλύτερη χωρητικότητα αποσκευών, ενώ τα 8 επίπεδα ρύθμισης για την ανάκλιση των πίσω καθισμάτων, με 10,5 μοίρες μεγαλύτερη γωνία, επιτρέπουν στους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν άνεση εφάμιλλη με αυτή του συνοδηγού. Ασχέτως ύψους και διαστάσεων, η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών που θα καθίσουν πίσω, έχουν τόσο χώρο στη διάθεση τους που μπορούν να κάτσουν ακόμη και σταυροπόδι. Και όσον αφορά τις αποσκευές, πάλι δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας μιας και με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων όρθιες η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 579 lt, ενώ αν πέσουν και αυτές τότε μιλάμε για μέγιστη χωρητικότητα της τάξης των 1.634 lt!

4

Όσον αφορά την προστασία όσον βρίσκονται μέσα στη καμπίνα τώρα, η προηγμένη σουίτα συστημάτων Honda SENSING και νέα δομικά στοιχεία συμβάλλουν στην κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια που προσφέρει το ιαπωνικό SUV. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της μάρκας που περιλαμβάνει το Honda SENSING 360, το πανκατευθυντικό σύστημα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, το οποίο εξαλείφει τα τυφλά σημεία γύρω από το όχημα και συμβάλλει περαιτέρω στην αποφυγή σύγκρουσης.

Σε γνώριμα μονοπάτια

«Ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει.», λένε. Έτσι και η Honda μπορεί να θέλησε να κάνει το ένα παραπάνω βήμα ως προς τον εξηλεκτρισμό του μοντέλου με την νέα plug-in hybrid έκδοση e:PHEV, αλλά η e:HEV που οδηγούμε σήμερα λογικά θα είναι και η δημοφιλέστερη. Πρόκειται για την πιο προηγμένη εκδοχή του βραβευμένου πλήρως υβριδικού συστήματος των Ιαπώνων, με τον 4κύλινδρο 2λιτρο βενζινοκινητήρα να συνδυάζεται με μια νέα έκδοση του αυτόματου κιβωτίου με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Πλέον αυτά τα δύο βρίσκονται σε ξεχωριστό άξονα, κάτι που επιτρέπει μία αύξηση της ροπής κατά 6,5%, στα 335 Nm, χωρίς να υπάρχει ανάγκη για περισσότερο χώρο. Επιπλέον, ο μέγιστος ρυθμός περιστροφής του πρώτου έχει αυξηθεί κατά 1.500 rpm φτάνοντας τις 14.500 rpm, με αποτέλεσμα 7% υψηλότερη τελική ταχύτητα. Η αύξηση της ισχύος στους 184 ίππους σε σύγκριση με τους 145 του προηγούμενου CR-V μεταφράζεται σε βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση παρά το μεγαλύτερο μέγεθος του οχήματος, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 9,5 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 187 km/h.

4

Εκεί που αριστεύει όμως το πληθωρικό D-SUV και οφείλουμε να εστιάσουμε, είναι η οικονομία καυσίμου. Γιατί ενώ έχουμε να κάνουμε με ένα ευρύχωρο SUV με μήκος που ξεπερνά τα 4,7 μέτρα, η κατανάλωση κυμαίνεται σε επίπεδα supermini εντός πόλης. Το υβριδικό σύστημα μπορεί να κινείται σε μεγάλο ποσοστό αμιγώς ηλεκτρικά όταν βρίσκεται μέσα στον αστικό κύκλο, σημειώνοντας τιμές χαμηλότερες ακόμη κι από αυτές που δίνει ο κατασκευαστής. Σύμφωνα με τη Honda, το CR-V e:HEV στην τετρακίνητη έκδοση και με το πακέτο εξοπλισμού Advance καταναλώνει 6,7 lt/100km. Εμείς εντός πόλης είδαμε μία μέση κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 5,1 lt/100km, ενώ μόνο όταν κινηθήκαμε σε ανοιχτό δρόμο το trip computer ανέβηκε περίπου στα 8 lt/100km.

5

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Κατανάλωση
  • Άνεση
ξινά
  • Τιμή
  • Βάρος

Με γνώμονα την… οικογένεια

Έχοντας οδηγήσει τόσο το Civic, αλλά και το νέο ZR-V, με τα οποία μοιράζεται το κινητήριο σύνολο, το CR-V δεν αλλάζει τα όσα ξέραμε ήδη για το εν λόγω σύστημα. Επιλέγοντας την επιλογή D στο κιβώτιο, τα συστήματα κάνουν όλη τη δουλεία για σένα και αυτό που λαμβάνεις είναι ομαλή λειτουργία όταν το πόδι είναι ελαφρύ πάνω από το γκάζι και ισχυρή επιτάχυνση (όσο επιτρέπει το αυξημένο βάρος τουλάχιστον), όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν.  Στην καμπίνα επικρατεί ησυχία εφάμιλλη με αυτή που θα βιώσει κανείς σε ένα ηλεκτρικό… όταν το πεντάλ της βενζίνης βέβαια χρησιμοποιείται με σύνεση. Στις έντονες επιταχύνσεις ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας θα κάνει αισθητή την παρουσία του, αλλά ευτυχώς με τον έξυπνο τρόπο που γνωρίσαμε και στα άλλα δύο μοντέλα της Honda, προσομοιώνοντας αλλαγές ταχυτήτων. Μία πολύ προτιμότερη λύση από τον μονότονο ήχο ενός CVT κιβωτίου.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Honda ZR-V e:HEV 184 PS

6

Όσον αφορά τον προσανατολισμό του οχήματος τώρα, είναι ξεκάθαρο πως αποτελεί το πιο άνετο της παρέας. Με το κοντινό και ελαφρώς μικρότερο ZR-V να έχει αναλάβει το ρόλο του πιο ενθουσιώδους μεγάλου SUV της μάρκας, το CR-V είναι το ευρύχωρο, πρακτικό, οικογενειακό όχημα ελεύθερου χρόνου και το αποδεικνύει από όποια οπτική κι αν το δεις. Αρχικά, τα σχεδόν 200 παραπάνω κιλά που κουβαλά σε σχέση με το ZR-V δεν του επιτρέπουν να κινηθεί το ίδιο ζωηρά, ενώ η πιο «χαλαρή» προσέγγιση γίνεται αισθητή και από τη ρύθμιση της ανάρτησης. Στόχος είναι η όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική απόσβεση των ανωμαλιών. Αυτό σε πιο σβέλτο ρυθμό μεταφράζεται σε αισθητές κλίσεις του αμαξώματος που προδίδουν και το χαρακτήρα του μοντέλου, χωρίς όμως να αγχώνουν τον οδηγό. Το τιμόνι είναι ακριβές και με επαρκή πληροφόρηση αν σκεφτεί κανείς την υπόλοιπη φιλοσοφία του οχήματος. Με ήρεμο ρυθμό το CR-V επιτρέπει στους επιβάτες να διανύσουν εκατοντάδες χιλιόμετρα ξεκούραστα, ενώ αν υπάρξει ανάγκη για πιο σβέλτο ρυθμό, θα ακολουθήσει έως εκεί που του επιτρέπουν οι νόμοι της φυσικής. Μοναδικό ίσως παράπονο, μερικές ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης σε εγκάρσιες ανωμαλίες. Εάν επρόκειτο για κάποιο μικρότερο αυτοκίνητο, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο, αλλά το υψηλότερο κόστος και η αποτελεσματικότητα των ενεργών συστημάτων απόσβεσης του ανταγωνισμού, δεν το επιτρέπουν.

συμπέρασμα

Κοιτώντας το νέο CR-V σαν σύνολο, πρόκειται για ένα SUV που εξελίχθηκε σφαιρικά σε σχέση με τον προκάτοχο του για να έρθει ακόμη ένα βήμα πιο κοντά στο ιδανικό. Επί της ουσίας δεν έχει κάποιο σημαντικό μειονέκτημα, αφήνοντας σου μία θετική και ευχάριστη αίσθηση. Με εντυπωσιακή εμφάνιση που μπορεί να σταθεί εύκολα απέναντι στον premium ανταγωνισμό, ένα προηγμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο που μετατρέπει την πόλη από εχθρό σε φίλο, ατελείωτους χώρους και ποιοτική αίσθηση, το νέο CR-V e:HEV βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτό που θα ορίζαμε ως ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV. Αν τα 54.400 € της βασικής 2WD έκδοσης και τα 57.900 € της βασικής 4WD θα αποτελέσουν εμπόδιο; Για μερικούς σίγουρα, αλλά όσοι τα διαθέσουν δεν θα απογοητευτούν.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...