Δοκιμή Hyundai Kona 1.6Τ 198 PS N-Line: Ένεση ισχύος
Στη 2η γενιά του δημοφιλούς B-SUV της Hyundai, αυτή είναι η ισχυρότερη έκδοση και ταυτόχρονα η πιο οδηγοκεντρική, με σχεδόν 200 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο!
- -
- -
με μια ματιά
Το Hyundai Kona μπορεί να άλλαξε ριζικά στη δεύτερη του γενιά, αλλά χάρη σε σύνολα όπως το υπετροφοδοτούμενο 1.600άρι των 198 ίππων, διατηρεί τη σπορ πλευρά του χαρακτήρα του.
Το Hyundai Kona από την πρώτη στιγμή που αποκαλύφθηκε χρησιμοποίησε τη μοναδικότητα του αναφορικά με τη σχεδίαση, τους χώρους και τα αποδοτικά κινητήρια σύνολα, ώστε να καθιερωθεί και να γίνει ένα από τα δημοφιλέστερα B-SUV της αγοράς. Οι περισσότερες από μισό εκατομμύριο πωλήσεις που μετράει από το 2017 ως σήμερα, επιβεβαιώνουν πως στόχος επιτεύχθηκε! Σήμερα, η δεύτερη γενιά είναι αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο! Ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία διαφορετικότητας, το νέο Kona έχει για ακόμη μία φορά ως μοναδικό στόχο να ξεχωρίσει και ταυτόχρονα να καλύψει όλες τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού, που πλέον εμπιστεύεται «με κλειστά μάτια» την κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία.
Τα downsized mild hybrid σύνολα των 1.000 κυβικών, αλλά και η Full Hybrid έκδοση των 141 ίππων «ξεπληρώνουν» το οικολογικό χρέος των θερμικών εκδόσεων, ενώ φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχει και η αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή. Από εκεί και πέρα, η Hyundai θέλησε να κρατήσει και μία έκδοση στη γκάμα του νέου Kona που να απευθύνεται σε όσους αναζητούν την οδηγική απόλαυση. Αλλά επιπλέον, να τιμά το ένα και μοναδικό Kona N που είδαμε στην προηγούμενη γενιά του με τους 280 ίππους. Με την κατάργηση και των υπόλοιπων βενζινοκίνητων N από τη γκάμα, οι ελπίδες να δούμε έναν αντικαταστάτη είναι λίγες. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως το αμιγώς βενζινοκίνητο 1.600άρι turbo με τους 198 ίππους είναι αυτό που καλείται σήμερα να κρατήσει το λάβαρο των επιδόσεων ψηλά. Τα καταφέρνει;
ΗθικόN ακμαιότατοN
Η πρώτη γενιά του Kona αποτέλεσε θέμα συζήτησης όταν πρωτοεμφανίστηκε, με κύρια αίτια το επαναστατικό του design. Μάλλον, αυτό θα σκεφτόντουσαν οι σχεδιαστές της Hyundai όταν δημιουργούσαν τη δεύτερη γενιά. Βλέπετε, το νέο μοντέλο μοιάζει σαν στοίχημα ριζοσπαστικής σχεδίασης που κατέληξε να φτάσει στη γραμμή παραγωγής. Εκκινώντας από λευκό χαρτί και με την ηλεκτρική έκδοση κατά νου ως προς την αεροδυναμική και την βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας, το νέο Kona αποτελεί ένα ολοκληρωτικά καινούργιο αυτοκίνητο, που δεν θυμίζει κανένα άλλο μέλος της γκάμας ή της υπόλοιπης αγοράς. Το στοιχείο που χαρακτηρίζει όλες τις εκδόσεις είναι οι δύο φωτεινές μπάρες στα εμπρός και πίσω άκρα, αλλά και τα φωτιστικά σώματα τα οποία βρίσκονται χαμηλότερα και ακροβολισμένα στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. Κοιτώντας το από σχεδιαστική σκοπιά το κάνει να διαφέρει, αλλά στον πραγματικό κόσμο η συγκεκριμένη επιλογή ίσως να μην είναι και τόσο πρακτική, αφού το παραμικρό άγγιγμα ή χτύπημα να μεταφράζεται εύκολα σε αντικατάσταση φαναριού.
Από εκεί και πέρα, οι πινελιές της N Line έκδοσης φροντίζουν να αναδείξουν και με το παραπάνω τον ενθουσιώδη και επιθετικό χαρακτήρα που μπορεί να κρύβει μία έκδοση 198 ίππων. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, ο διαφοροποιημένος προφυλακτήρας με την κυψελοειδή μάσκα και τις γωνίες στο κάτω μέρος, ενισχύει τη σπορτίφ αισθητική. Παράλληλα, το ίδιο ισχύει για το πίσω μέρος με τη μεγαλύτερη αεροτομή, το διαχύτη και τη διπλή αλουμινένια απόληξη της εξάτμισης που φροντίζουν για την ολοκλήρωση του αθλητικού παρουσιαστικού. Στο υπόλοιπο αμάξωμα οι έντονες ακμές και τα «κοψίματα» καθιστούν το Kona θελκτικό στο μάτι του περαστικού, από όποια γωνία κι αν το δει. Η συνολικά πιο ογκώδεις αίσθηση που χαρίζει το νέο Kona… δεν είναι απλά ένα feeling, αλλά μία πραγματικότητα. Κι αυτό διότι στη δεύτερη του γενιά, μπορεί να χαρακτηρίζεται ακόμη ως B-SUV, αλλά με μήκος που αγγίζει τα 4.355 mm φλερτάρει με το αμέσως μεγαλύτερο segment. Αντίστοιχα αυξητικές τάσεις έχει και το πλάτος, το οποίο σήμερα φτάνει τα 1.825 mm, το ύψος των 1.585 mm, αλλά και το κατά 60 mm μεταξόνιο, απογειώνοντας τους χώρους για τους επιβάτες.
Total recall
Κι αν θεωρείτε πως οι αλλαγές θα είναι λιγότερο αισθητές στην καμπίνα… γελιέστε. Στο εσωτερικό έχουμε ένα πλήρως αναθεωρημένο περιβάλλον από κάθε άποψη. Πιο άνετο, πιο μοντέρνο, πιο ποιοτικό και πιο τεχνολογικά προηγμένο από ποτέ. Εδώ συναντάμε την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας ως προς τη φιλοσοφία των μοντέλων της, ακολουθώντας λογική που συναντάμε και στο ανανεωμένο Tucson, την ώρα που ξεκάθαρες είναι οι επιρροές από το Ioniq 5. Οι ενσωματωμένες οθόνες των 12,3 ιντσών με τα νέα γραφικά, είναι το πρώτο στοιχείο που παρατηρείς. Αναμφίβολα, η αισθητική είναι αναβαθμισμένη, ενώ έχουμε μία εξαιρετική ισορροπία μεταξύ φυσικών διακοπτών και συντομεύσεων στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Αναβαθμισμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής, αφού παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών στη κεντρική κονσόλα, η συναρμογή και η επιλογή των υλικών έχει ανέβει επίπεδο σε όλα τα μοντέλα της μάρκας. Από εκεί και πέρα, οι πινελιές δυναμισμού που προσφέρει η έκδοση N Line, μόνο θετικές μπορούν να χαρακτηριστούν. Με μία έντονη, αλλά ταυτόχρονα διακριτική κόκκινη γραμμή να τρέχει σε όλο το μήκος του ταμπλό, το κατά τ’ άλλα σκουρόχρωμο περιβάλλον ζωηρεύει, ενώ το ίδιο αποτέλεσμα έχουν και άλλα στοιχεία όπως το σπορ τιμόνι, ο λεβιές ταχυτήτων, τα μεταλλικά πετάλια και τα τύπου μπάκετ καθίσματα με το σήμα N.
Περνώντας στο χωροταξικό σκέλος, το νέο Kona θριαμβεύει για ακόμη μία φορά. Οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος μεταφράζονται σε περισσότερο αέρα για τους επιβάτες τόσο της πρώτης, όσο και της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Ειδικά πίσω, εκεί όπου συνήθως τα πιο compact μοντέλα θα συναντήσουν πρόβλημα, το Kona απαντά με 77 mm περισσότερο χώρο για τα πόδια και 11 mm για το κεφάλι. Πώς μεταφράζεται αυτό στον πραγματικό κόσμο; Άτομα με ύψος ακόμη και πάνω από 1,80 θα βολευτούν εύκολα πίσω, ενώ τα μεγάλα παράθυρα κάνουν την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων ακόμη πιο ευχάριστη. Τέλος, το ίδιο επωφελημένος είναι και ο χώρος αποσκευών, καθώς πλέον φτάνει τα 466 lt ή τα 1.300 lt με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων διπλωμένες.
Περίσσια ισχύ
Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.600άρης των 198 ίππων δεν αποτελεί μία νέα προσθήκη στη γκάμα του Kona. Πρόκειται για το ισχυρότερο αμιγώς θερμικό σύνολο που μπορεί να βρει κανείς σήμερα στον κατάλογο της Hyundai, ενώ στην προκειμένη περίπτωση αποτελεί και μέρος της πιο παραδοσιακής συνταγής, αφού με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Η έλλειψη αυτόματου σασμάν και τετρακίνησης δεν αποτελούν τόσο σημαντικές απώλειες, όσο ίσως η απουσία των πολλαπλών συνδέσμων πίσω και η αντικατάσταση τους με έναν απλό ημιάκαμπτο άξονα. Η πιο εκλεπτυσμένη ανάρτηση Multi-link δυστυχώς αποτελεί προνόμιο μόνο των τετρακίνητων εκδόσεων, αλλά και της Full Hybrid, με τα υπόλοιπα Kona να αρκούνται σε μια απλούστερη αρχιτεκτονική.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Εξοπλισμός
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Χώροι
- Ποιότητα κατασκευής
ξινά
- Κατανάλωση
- Ανάρτηση
Επιστρέφοντας στον κινητήρα, ο 1.6Τ αποδίδει όπως είπαμε 198 ίππους και 265 Nm, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 8,7 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 km/h. Στην πράξη τώρα αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός από την θέση οδήγησης -παρεμπίπτοντος με τη σωστή εργονομία- είναι ένα γεμάτο σύνολο που ανεβάζει γραμμικά μεν, αλλά έχει και ένα μικρό ξέσπασμα στις μεσαίες, ειδικά αν έχουμε επιλέξει το Sport Mode. Το κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση που ευνοεί τη λειτουργία του, χαρίζοντας του ελαστικότητα και επιτρέποντας την επίτευξη καλών ενδιάμεσων επιταχύνσεων, χωρίς την ανάγκη κατεβάσματος. Εκεί που μοιάζει να υστερεί σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις -όπως είναι λογικό άλλωστε- είναι στην κατανάλωση. Η μέση τιμή δεν πέφτει κάτω από τα 8 lt/100km με συντηρητική οδήγηση, ενώ υπό φυσιολογικό προς σβέλτο ρυθμό, είδαμε το trip computer να σταματάει στα 9,3 lt/100km. Ελαφρώς… «τσουχτερό» τίμημα, για τις «όχι και τόσο…καυτές» επιδόσεις που υπόσχονται στο άκουσμα τους οι σχεδόν 200 ίπποι.
Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το νέο Hyundai Tucson – Τι καινούργιο φέρνει;
Σαν σύνολο τώρα, το ισχυρότερο Kona μπορεί να χαρακτηριστεί
ευχάριστο και σβέλτο, αλλά αναμφίβολα όχι σπορ. Το γρήγορο
τιμόνι ευνοεί από πλευράς απόκρισης στις εντολές, αλλά
στερείται σε αίσθηση. Στόχος της ρύθμισης της ανάρτησης είναι να
ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και την αποτελεσματικότητα στο γρήγορο
ρυθμό. Στις μικρότερες εκδόσεις τα καταφέρνει, αλλά εδώ η παραπάνω
ισχύς βάζει δύσκολα στο κατά τ’ άλλα καλορυθμισμένο πλαίσιο. Οι
κλίσεις είναι υπαρκτές αλλά πάντα σε λογικά πλαίσια,
επιτρέποντας σου να πας αρκετά γρήγορα, αν κινηθείς με
ροή. Στην υπερβολή, όμως, θα φανεί πως δεν πρόκειται για
καθαρόαιμο σπορ crossover, με τα αρκετά παρεμβατικά ηλεκτρονικά να
μην αφήνουν περιθώρια για ακρότητες. Μια ελαφριά τοποθέτηση μπορεί
να επιτευχθεί στην είσοδο της στροφής αυξάνοντας κάπως το βαθμό
συμμετοχικότητας. Στην έξοδο με το ESC
απενεργοποιημένο το γκάζι θέλει υπομονή, αλλιώς η έλλειψη μπλοκέ σε
συνδυασμό με τους 200 ίππους αποτελούν την ιδανική συνταγή για
άνοιγμα της τροχιάς. Τα αναβαθμισμένα φρένα στέκονται στο
ύψος των περιστάσεων όντας αποτελεσματικά και με αντοχή
στη συνεχή πίεση. Όταν πέσει ο ρυθμός τώρα, το Kona μπορεί να
κινηθεί άνετα εντός αστικού περιβάλλοντος, με μοναδική διαπίστωση,
το όχι και τόσο αποτελεσματικό φιλτράρισμα των
ανωμαλιών από τον πίσω άξονα, ο οποίος μεταφέρει μέρος των
κραδασμών εντός της καμπίνας.
συμπέρασμα
Κατασκευές αυτού του είδους, καταφέρνουν να σε κάνουν να αναρωτιέσαι. Είναι σήμερα ένα αμιγώς θερμικό 200άρι crossover απαραίτητο ή περιττό στην politically correct γκάμα του σύγχρονου Kona; Η απάντηση είναι τίποτα από τα δύο! Κι αυτό διότι καταφέρνει να ισορροπεί ανάμεσα στον ενθουσιώδη χαρακτήρα και την αποτελεσματικότητα ενός ολοκληρωμένου B-SUV. Δεν υποκρίνεται πως είναι ο συνεχιστής του σκληροπυρηνικού Kona N των 280 ίππων, αλλά γνωρίζει τον τρόπο για να προσφέρει μία ένεση ενθουσιασμού σε όσους ζητήσουν το κάτι παραπάνω, και μάλιστα χωρίς συμβιβασμούς στις πρακτικές ανάγκες της καθημερινότητας. Και όλα αυτά σε λογική τιμή, όντας ένα πλούσια εξοπλισμένο, άνετο SUV που δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από τον ανταγωνισμό. Οπότε ποια είναι η απάντηση για το Kona 1.6T 198 PS; Why not?