Δοκιμή - Mercedes-Benz GLB 220d 4MATIC: Σαν το παλιό καλό κρασί…
Πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει και η Mercedes-Benz ανανέωσε στα σημεία την GLB χωρίς να αλλάξει τα συστατικά που της χάρισαν εμπορική επιτυχία.
- -
- -
με μια ματιά
Δοκιμάζουμε την πετρελαιοκίνητη εκδοχή των 190 ίππων του premium compact SUV, η οποία σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης 4ΜATIC αναδεικνύει όλες τις αρετές της αναβαθμισμένης νεότερης γενιάς.
Η στρατηγική της Mercedes-Benz είναι εξαιρετικά έξυπνη. Μπορεί σε αρκετούς η πληθώρα SUV να μοιάζει απλά με… περισσότερες παραλλαγές στο ίδιο θέμα, αλλά με αυτό τον τρόπο η γερμανική μάρκα καλύπτει ουσιαστικά όλες τις κατηγορίες, κερδίζοντας μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα που ξεκινούν με το λατινικό «G», η GLB είναι αυτή με την πλέον οικογενειακή προσέγγιση, ακολουθώντας φυσικά το σύγχρονο τρόπο ζωής. Δεν είναι καθόλου τυχαίο, πως εκτός από την 5θέσια, διατίθεται και σε 7θέσια διάταξη… Η αναγνώριση και η επιτυχία του ευρύχωρου SUV αποδεικνύεται από τον υψηλό αριθμό των πωλήσεων, με το αγοραστικό κοινό να εκτιμά τις πρακτικές -και όχι μόνο- αρετές του. Κάπως έτσι, μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα, ένα μικρό φρεσκάρισμα κρίθηκε απαραίτητο.
Η γερμανική μάρκα προχώρησε σε περιορισμένες σχεδιαστικές αλλαγές, φροντίζοντας όμως να επικαιροποιήσει την GLB με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα στα ράφια της σε επίπεδο τεχνολογιών. Προσφέρεται σε μία πλήρη γκάμα κινητήριων συνόλων, αλλά η πρώτη μας επαφή έγινε με την κορυφαία πετρελαιοκίνητη εκδοχή. Οδηγούμε, λοιπόν, την έκδοση 220d που εφοδιάζεται με τον δίλιτρο ντίζελ των 190 ίππων, ενώ συνδυάζεται με το σύστημα τετρακίνησης 4ΜΑΤΙC. Συνδυασμός που μοιάζει ιδανικός για κάθε περίσταση…
Βρες τις διαφορές…
Όσοι μεγαλύτεροι σε ηλικία θα θυμούνται σε περιοδικά και κόμικ το γνωστό παιχνίδι, όπου ανάμεσα σε δύο πανομοιότυπες εικόνες έπρεπε να βρεις τις διαφορές. Κάλλιστα, η νέα GLB θα μπορούσε να φιλοξενηθεί στις σελίδες τους… Μάλλον, το σχεδιαστικό τμήμα της Mercedes-Benz είχε περιορισμένο ρόλο στην ανανεωμένη εκδοχή, προφανώς επειδή θεωρούν πως πετυχημένη συνταγή δεν υπάρχει λόγος να την αλλάξεις. Για να διαπιστώσεις τις όποιες αλλαγές, πρέπει να εστιάσεις το βλέμμα σου στη νέα μάσκα με το μοτίβο που συναντάμε στη νεότερη γενιά μοντέλων της Mercedes-Benz και να συνεχίσεις στον διαφοροποιημένο προφυλακτήρα και τα νέα φωτιστικά σώματα. Ίδια σχεδίαση έχουν αυτά που δεσπόζουν στο πίσω μέρος, αλλά σήμερα κάνουν και αυτά με τη σειρά τους χρήση τεχνολογίας LED. Επιπλέον, στην διαθέσιμη παλέτα της έχουν προστεθεί τέσσερα νέα χρώματα, ενώ από το βασικό εξοπλισμό προσφέρεται με ζάντες 18 ιντσών. Αναμφίβολα, η έκδοση AMG Line που είχαμε στη διάθεση μας, ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο, λόγω της παρουσίας μίας σειράς στοιχείων που ενισχύουν τα δυναμικά της χαρακτηριστικά.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC
Επικαιροποιημένη και πλούσια!
Ριζικές σχεδιαστικές αλλαγές δεν συναντάμε ούτε στην καμπίνα των επιβατών, με τη γερμανική μάρκα να εστιάζει την προσοχή της στην αναβάθμιση του τεχνολογικού της υπόβαθρου. Η χαρακτηριστική ανεξάρτητη οθόνη που συναντάμε σε όλη τη νεότερη γενιά μοντέλων της Mercedes-Benz, βρήκε θέση και στο εσωτερικό της GLB. Από το βασικό κιόλας εξοπλισμό, διαθέτει πίσω από τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής σε διάσταση 10,25 ιντσών. Στην τελευταία συναντάμε και τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων MBUX, προσφέροντας επιπλέον και μία σειρά από νέες απεικονίσεις για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Τα τρία διαφορετικά στιλ (Classic, Sporty και Discreet), σε συνδυασμό με τους τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation, Assistance και Service) αλλά και τους 10 διαφορετικούς χρωματισμούς του ατμοσφαιρικού φωτισμού, προσφέρουν σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης.
H λειτουργία και η χρήση του συστήματος πολυμέσων, γίνεται πλέον είτε μέσω της αφής είτε από το νέας σχεδίασης τιμόνι, αφού το pad που ήταν τοποθετημένο στο κεντρικό τούνελ, έχει καταργηθεί και στη θέση της βρίσκεται μία μετρίου μεγέθους θήκη. Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα φωνητικών εντολών, το οποίο ενεργοποιείται από την εφαρμογή Mercedes me και σήμερα μπορεί να απομνημονεύσει ρυθμίσεις ή διαδρομές που έχει επιλέξει ο οδηγός. Το τιμόνι της τρέχουσας γενιάς που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό είναι επενδυμένο με δέρμα, ενώ κατόπιν παραγγελίας διατίθεται με επένδυση από συνθετικό δέρμα Artico. Σε κάθε περίπτωση, η χρήση μαλακών πλαστικών και γενικότερα η προσεγμένη επιλογή των υλικών μαρτυρά την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, με το περιβάλλον να αποπνέει έναν αέρα πολυτέλειας. Χωροταξικά, η GLΒ τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας, αφού εκμεταλλευόμενη το μεταξόνιο των σχεδόν 2,9 m, μπορεί εύκολα να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες, με τον χώρο αποσκευών να κυμαίνεται από τα 560 έως και τα 1.775 lt!
Diesel rules…
H αναβαθμισμένη GLB διατίθεται με τέσσερις κινητήρες βενζίνης που ενισχύονται από σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V, αλλά και τρεις κινητήρες πετρελαίου! Η 220d που δοκιμάζουμε φιλοξενεί κάτω από το εμπρός καπό ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο ντίζελ κινητήριο σύνολο, το οποίο αποδίδει 190 ίππους στις 3.800 rpm. H ροπή αγγίζει τα 400 Nm, με το μοτέρ να διαθέτει υπερπλήρωση ενός σταδίου με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου, ενώ η κυλινδροκεφαλή και ο στροφαλοθάλαμος έχουν κατασκευαστεί από ελαφρύ κράμα αλουμινίου. Η επίστρωση Nanoslide της Mercedes-Benz μειώνει την τριβή ανάμεσα στο τοίχωμα του κυλίνδρου και το χαλύβδινο έμβολο, με αποτέλεσμα να μειώνονται η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Ποιότητα κατασκευής
- Κινητήρας
- Εξοπλισμός
- Τεχνολογίες
- Χώροι
- Πολυμορφικές δυνατότητες
ξινά
- Τιμή
Από τα πρώτα μέτρα, ο κινητήρας σε εκπλήσσει ευχάριστα με τη ραφιναρισμένη λειτουργία του. Κραδασμοί δεν μεταφέρονται στην καμπίνα των επιβατών και ουσιαστικά οι στροφές του κινητήρα πρέπει να σκαρφαλώσουν πάνω από τις 4.000 rpm για να κάνει αισθητή την παρουσία του. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση της καμπίνας. Στην πράξη, το δίλιτρο σύνολο σε κερδίζει με την πλούσια ροπή του. Έχει εξαιρετική απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές και άφθονη δύναμη στις μεσαίες, επιταχύνοντας χωρίς δισταγμό το βαρύ αμάξωμα! Βλέπετε, η τετρακίνητη πετρελαιοκίνητη GLB έχει το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 1.790 kg… Παρόλα αυτά, οι επιδόσεις της είναι εξαιρετικές, με τα πρώτα 100 km/h από στάση, να έρχονται σε μόλις 7,8 sec. Έχει γεμάτη λειτουργία στο μεγαλύτερο εύρος στροφών και ουσιαστικά δεν σου λείπει η δύναμη. Επιπλέον, το σύνολο με την άφθονη ροπή, συνεργάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά σφικτή κλιμάκωση.
Δείτε ακόμη: Μάθε τα πάντα για τη νέα αμιγώς ηλεκτρική Mercedes-Benz G 580
Το σασμάν καταφέρνει να ανταποκριθεί σε κάθε είδους συνθήκη, αφού στην πόλη είναι άνετο με τις αλλαγές να γίνονται ομαλά, ενώ στο πρόγραμμα Sport οι σχέσεις αλλάζουν τάχιστα! Μάλιστα, μιλώντας πάντα για την αυτόματη λειτουργία, σε γρήγορο ρυθμό προσαρμόζεται άψογα στις συνθήκες και καταφέρνει να πετύχει την ιδανική σχέση ακόμα και στα κατεβάσματα! Σημειώστε, ότι στο πρόγραμμα Sport γίνεται πιο έντονη η χροιά του κινητήρα, προσφέροντας μία σπορ αίσθηση, η οποία όμως δεν ταιριάζει και τόσο με το προφίλ του αυτοκινήτου… Βέβαια, ο ισχυρός πετρελαιοκινητήρας δεν σε κερδίζει μόνο με την απόδοση και τη λειτουργία του. Ο κρυμμένος άσσος στο μανίκι του είναι η κατανάλωση καυσίμου. Με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 60 λίτρων, ο μετρητής της αυτονομίας ανέφερε 986 χιλιόμετρα! Νούμερο κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό… Και η αλήθεια είναι πως με την GLB θυμηθήκαμε και πάλι τη γοητευτικότερη πλευρά της προσωπικότητας της πετρελαιοκίνησης, που δεν είναι άλλη από τις μειωμένες επισκέψεις σε πρατήριο. Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για δίλιτρο σύνολο, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 6 lt/100 km, χωρίς μάλιστα να είμαστε διστακτικοί με το πεντάλ του γκαζιού!
Ο δεύτερος άσσος στο μανίκι της GLB είναι η κορυφαία ποιότητα κύλισης. Δεν είναι υπερβολή, πως το γερμανικό SUV σε προδιαθέτει να κάνεις εκατοντάδες χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, απολαμβάνοντας την άνεση που προσφέρει το πλαίσιο και η ανάρτηση. Δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους ή τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ουσιαστικά απολαμβάνεις το ταξίδι στην καμπίνα των επιβατών, όσο μεγάλη και αν είναι η απόσταση, σε ένα περιβάλλον που κυριαρχεί η απόλυτη ηρεμία. Και πάντα χωρίς να κοιτάς με άγχος το δείκτη καυσίμου…
Σε πιο σβέλτο ρυθμό στον επαρχιακό δρόμο, σου εμπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια. Ακόμα και σε δρόμο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης δεν σου προκαλεί το παραμικρό άγχος, έχοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, εκμεταλλευόμενη φυσικά και το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Η τελευταία κάνει περισσότερο αισθητή την παρουσία της στο όριο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, αφού νιώθεις πως στέλνει μεγαλύτερο μέρος της ισχύς στον πίσω άξονα. Δεν θα πάρει μεγάλες γωνίες, αλλά είναι ρυθμίσιμη και σου επιτρέπει να στρίψεις με το γκάζι, όντας ισορροπημένη. Σίγουρα, δεν πρόκειται να σε κερδίσει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά της, αλλά αποδεικνύεται εξαιρετικά αποτελεσματική και υπό συνθήκες ευχάριστη! Ιδιαίτερα θετική εντύπωση μας έκαναν τα πολύ δυνατά και αποτελεσματικά φρένα, αφού η έκδοση AMG Line της έκδοσης δοκιμής φορούσε δισκόφρενα με τρυπητούς δίσκους!
συμπέρασμα
Η Mercedes-Benz έχει καταφέρει με τη GLB να στοχεύσει στην καρδιά μίας σημαντικής μερίδας του αγοραστικού κοινού, προσφέροντας ουσιαστικά πολλά περισσότερα από όσα χρειάζεται σήμερα μία οικογένεια. Η σημαντική ευρυχωρία, η αυξημένη πρακτικότητα, αλλά και το γεγονός ότι διατίθεται σε 7θέσια διάταξη, θα εκτιμηθεί από όσους έχουν απαιτήσεις αυτού του είδους. Η αναβαθμισμένη εκδοχή, έχει φρεσκαριστεί όσο χρειαζόταν, αλλά έχει ενισχυθεί σημαντικά σε τεχνολογίες, με την πλειονότητα αυτών να περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό! Σίγουρα, το κόστος κτήσης στη δίλιτρη πετρελαιοκίνητη εκδοχή με το πακέτο AMG Line είναι υψηλό, αλλά προσφέρει μία σειρά από χαρακτηριστικά που την καθιστούν άκρως ελκυστική. Όταν σε κάθε περίπτωση, η νέα GLB διατηρεί την αριστοκρατική αύρα της Mercedes-Benz αποτελώντας μία ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των premium compact SUV.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ