Δοκιμή - BMW X2 sDrive20i: Progressive!
H νεότερη γενιά της Χ2 ανασχεδιάστηκε ριζικά και μεγάλωσε σε διαστάσεις, διατηρώντας όμως τη στιλιστική ιδιαιτερότητα που παραδοσιακά τη χαρακτήριζε.
- -
- -
με μια ματιά
Ανανεωμένη σε κάθε επίπεδο, η νέα BMW παραμένει η σπορ ενναλακτική στα SUV. Δοκιμάζουμε την έκδοση που τοποθετείται στη βάση της γκάμας με τον κινητήρα των 1.500 cc απόδοσης 170 ίππων.
Η κατηγορία των Sport Activity Coupe συστήθηκε στην αγορά πριν από μερικά χρόνια, με την BMW X6 να θεωρείται ο… πατριάρχης του segment. Αρκετές εταιρείες ακολούθησαν το παράδειγμα της γερμανικής φίρμας, προσφέροντας πολυτελή SUV με κουπέ χαρακτηριστικά, κερδίζοντας σημαντική μερίδα του αγοραστικού κοινού. Η BMW, όμως, δεν έμεινε εκεί, αφού με την Χ2 έφερε τα SAC ένα… σκαλί κάτω, στην κατηγορία των premium compact SUV. H πρώτη γενιά προκάλεσε αίσθηση με τη διαφορετικότητα της, αλλά ο αριθμός των πωλήσεων μαρτυρά πως το κοινό γοητεύτηκε από τη σχεδιαστική φιλοσοφία της. Μέσα σε πέντε χρόνια πωλήθηκαν περισσότερα από 390.000 αυτοκίνητα, με τη πλειονότητα αυτών να καταλήγουν στην ευρωπαϊκή αγορά.
Σήμερα, η δεύτερη γενιά έρχεται ριζικά ανασχεδιασμένη, μεγαλύτερη σε διαστάσεις, με σαφώς αναβαθμισμένο τεχνολογικό υπόβαθρο, αλλά και σύμφωνα με τους Γερμανούς πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά σε σχέση με το παρελθόν. Δοκιμάζουμε την εκδοχή που τοποθετείται στη βάση της γκάμας, η οποία εφοδιάζεται με τον 1.500άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 170 ίππων, και μάλιστα στην έκδοση με το εξοπλιστικό πακέτο Μ, το οποίο εκτός από εντυπωσιακές στιλιστικές περιλαμβάνει και μικρές αλλαγές ουσίας σε επίπεδο μηχανικών μερών.
Αγάπη μου, μεγάλωσα την Χ2!
Η αντικατάσταση ενός παλαιότερου μοντέλου με ένα νεότερο, συνήθως συνοδεύεται σήμερα και από σημαντική αύξηση των διαστάσεων. Αυτή είναι μία νέα τάση την οποία υιοθετούν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες και η BMW δεν διαφοροποιήθηκε. Η νέα Χ2 έχει μεγαλώσει σημαντικά! Το μήκος της είναι μεγαλύτερο κατά 194 mm φτάνοντας τα 4.554 mm, ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 21 mm και το ύψος κατά 64 mm. Το ίδιο ισχύει και για τα μετατρόχια, με αποτέλεσμα να έχει αποκτήσει ακόμα πιο επιβλητική παρουσία, αλλά και να θυμίζει περισσότερο μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Επιπλέον, τα 207 mm απόσταση από το έδαφος δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό του SUV.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη νέα BMW i5 eDrive40
Φυσικά, δεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης για την προέλευση και τις ρίζες της. Είναι φανερό ότι πρόκειται για μοντέλο της BMW, με την εξαγωνική μάσκα νεφρών (και μάλιστα φωτιζόμενη) που έχει διχάσει αρκετό κόσμο σχετικά με την καλαισθησία της, να την καθιστά αναγνωρίσιμη από μακριά. Η πιο αιχμηρή μάσκα τη διαφοροποιεί ελαφρώς σε σχέση με την Χ1, με την οποία μοιράζεται το ίδιο πάτωμα, αλλά και τα μηχανικά μέρη. Βέβαια, οι μικρές σχεδιαστικές ομοιότητες με την Χ1 περιορίζονται στο εμπρός μέρος, αφού αρκεί να παρατηρήσεις τη σιλουέτα του αμαξώματος από το πλάι για να διαπιστώσεις την… SAC προσέγγιση που τη χαρακτηρίζει. Η χαμηλή γραμμή της οροφής, το τελείωμα με έντονα κουπέ αλλά και fastback χαρακτηριστικά, είναι στοιχεία που πιστοποιούν ότι πρόκειται για μία κατασκευή που έχει εστιάσει στο νεανικό στοιχείο, αλλά και το δυναμισμό.
Η μοναδικότητα της Χ2 ενισχύεται με το επιβλητικό πίσω μέρος, το οποίο έχει ανασχεδιαστεί πλήρως! Δεν θυμίζει σε τίποτα την προηγούμενη γενιά, αλλά και γενικότερα κανένα άλλο μοντέλο της BMW. Κύριο χαρακτηριστικό είναι οι έντονες ακμές, ενώ την παράσταση κλέβουν τα φωτιστικά σώματα που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για την X2. Μάλιστα, η έκδοση με το πακέτο M Sport Package ενισχύει περαιτέρω την επιθετική της εικόνα, με τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες, τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών, αλλά και την μικρή αεροτομή στην 5η πόρτα.
Upgrade!
Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι υποκειμενική. Κάποιοι θα την λατρέψουν, κάποιοι άλλοι όχι… Αυτό, όμως, που δεν χωράει καμία αμφισβήτηση για την αισθητική του είναι το σύγχρονο, εντυπωσιακά καλαίσθητο και ποιοτικό εσωτερικό. Η μοντέρνα σχεδίαση και η ψηφιακή νότα χαρίζουν μία premium αύρα στην καμπίνα. Η ποιότητα κατασκευής ακολουθεί τα υψηλά στάνταρ της BMW, με κάθε υλικό να έχει επιλεχθεί με προσοχή, την ώρα που η συναρμογή και το φινίρισμα είναι υπεράνω κριτικής. Επιπλέον, στην έκδοση με το πακέτο Μ Sport, η πολυτέλεια που διακρίνει την καμπίνα, ενισχύεται με μικρές ενέσεις σπορ στοιχείων, όπως οι μπλε ραφές στο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, στην κεντρική κονσόλα στο σημείο της επένδυσης από αλκαντάρα, αλλά και στις πόρτες. Βέβαια, η σημαντικότερη και πιο ουσιαστική προσθήκη (που αξίζει κάθε επιπλέον ευρώ) είναι τα εξαιρετικά σε όψη, αλλά και στήριξη, τύπου μπάκετ καθίσματα.
γλυκά
- Ποιότητα κατασκευής
- Άνεση
- Ευρυχωρία
- Τεχνολογίες
- Καθίσματα
- Οδική συμπεριφορά
- Ελαστικός κινητήρας
- Φρένα
ξινά
- Αέρας για το κεφάλι πίσω
- Τιμή
Ο digital χαρακτήρας της Χ2 εκφράζεται κυρίως με την παρουσία της κυρτής οθόνης BMW Curved Display, η οποία και φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων σε διάσταση 10,7’’ και την οθόνη αφής των 10.25’’ για το σύστημα πολυμέσων. Η νεότερη γενιά του γερμανικού SUV διαθέτει την πιο εξελιγμένη γενιά του συστήματος BMW iDrive και βασίζεται στο BMW Operating System 9. Επιπλέον, η παρουσία του ανοίγει το δρόμο για μία άκρως εξατομικευμένη σειρά πρόσθετων ψηφιακών υπηρεσιών στο άμεσο μέλλον. Στην πράξη είναι γρήγορο και λειτουργικό, αν και ακόμα μας λείπει ο κλασσικός περιστροφικός διακόπτης. Ένα ακόμα καινούργιο στοιχείο στην Χ2 είναι το αιωρούμενο υποβραχιόνιο, το οποίο και είδαμε αρχικά στην Χ1. Εδώ έχει τοποθετηθεί ο επιλογέας του κιβωτίου, αλλά και οι διακόπτες για τα προφίλ οδήγησης, την ώρα που η παρουσία του αυξάνει το βαθμό πρακτικότητας. Βλέπετε, εκτός από τις δύο μεγάλες ποτηροθήκες, στο κάτω μέρος συναντάμε επιπλέον ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο.
Oι αυξημένες διαστάσεις δεν αφορούν μόνο το αμάξωμα, αλλά και το μεταξόνιο! Αυτός ο συνδυασμός έχει σαν αποτέλεσμα η νέα Χ2 να προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη ευρυχωρία στην καμπίνα των επιβατών. Η μοναδική παρατήρηση αφορά τον αέρα για το κεφάλι των πίσω επιβατών, ο οποίος είναι σχετικά περιορισμένος για όσους με ύψος που ξεπερνάει το 1.80, λόγω της κλίσης της οροφής. Αντίθετα, μεγάλος και άνετος είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα 560 λίτρων! Τέλος, ιδιαίτερα… μακρά και εντυπωσιακή είναι η λίστα εξοπλισμού, με την Χ2 να διαθέτει κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο, περιλαμβάνοντας από το βασικό εξοπλισμό πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, ενώ σήμερα υπάρχει και η δυνατότητα απομακρυσμένων ενημερώσεων.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε BMW X6 xDrive30d!
Smooth operator…
Σε επίπεδο μηχανικών μερών, η X2 μοιράζεται τα ίδια κινητήρια σύνολα με την Χ1. Η έκδοση με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, τοποθετείται στη βάση της γκάμας. Ανήκει στην οικογένεια Efficient Dynamics και συνεργάζεται με ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V. Η συνδυαστική τους απόδοση είναι 170 ίπποι και 280 Nm, ενώ συνεργάζεται αποκλειστικά με τη νεότερη γενιά του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Steptronic των επτά σχέσεων. Κάτι που επί τη ευκαιρία, ισχύει για όλες τις εκδόσεις της νέας Χ2…
Αρχικά, ο κινητήρας σε εκπλήσσει ευχάριστα με την πολιτισμένη λειτουργία του. Παρά τους τρεις κυλίνδρους δεν μεταφέρονται κραδασμοί και θόρυβος στην καμπίνα. Έχει καλή απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές, ενώ η πλούσια ροπή των 280 Nm του χαρίζει δύναμη στις μεσαίες. Έχει βάθος και αποδίδει άκρως ικανοποιητικά σε όλο το εύρος των στροφών, έχοντας σύμμαχο το επτάρι κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση. Οι καλές για την κατηγορία επιδόσεις είναι φανερές και από το γεγονός ότι για το 0-100 km/h χρειάζονται μόλις 8,3 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 213 km/h. Βέβαια, όσο περισσότερο πιέζεις τον κινητήρα στα όρια του, άλλο τόσο αυξάνεται και η κατανάλωση καυσίμου… Στον αυτοκινητόδρομο είδαμε τιμές κάτω από τα 7 lt/100 km, ενώ στον επαρχιακό σε γρήγορο ρυθμό ξεπέρασε τα 9,5 lt/100 km, με μία μέση τιμή να οροθετείται κοντά στα 7,5 lt/100 km.
Στο δρόμο καταφέρνει και ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας. Το πλαίσιο είναι στιβαρό, ενώ τα φαρδύτερα μετατρόχια της χαρίζουν πολύ καλό πάτημα. Στα εμπρός γόνατα και στη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων της πίσω ανάρτησης έχουν γίνει μία σειρά από αναβαθμίσεις, με τα αμορτισέρ να ρυθμίζουν διαρκώς την απόσβεσή τους σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων. Στην έκδοση με το πακέτο M Sport, η ρύθμιση της είναι πιο σφικτή, ενώ το αμάξωμα είναι 15 mm πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Διαβάζει με μεγαλύτερη λεπτομέρεια το ανάγλυφο του δρόμου, αλλά δεν έχει ξερές αντιδράσεις προσφέροντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Μόνο κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες περνάνε στην καμπίνα των επιβατών, αλλά για αυτό ευθύνονται οι μεγάλο τροχοί των 20 ιντσών.
Όταν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα, σου προσφέρει τη δυνατότητα να καλύψεις αποστάσεις σε μικρό χρονικό διάστημα, χωρίς να ιδρώσεις. Έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ουσιαστικά ελάχιστες και αποδεικνύεται εξαιρετικά αποτελεσματική. Το σύστημα διεύθυνσης έχει καλό βάρος, ειδικά στο πρόγραμμα Sport, και ξεχωρίζει για την ακρίβεια και την πληροφόρηση που προσφέρει, αφού ανά πάσα στιγμή γνωρίζεις που σημαδεύουν οι τροχοί. Επιπλέον, πολύ καλή αίσθηση και απόδοση έχουν τα αναβαθμισμένα φρένα της συγκεκριμένης έκδοσης! Ειδικά αν το τελευταίο διάστημα οδηγείς μόνο plug-in και ηλεκτρικά, αμέσως καταλαβαίνεις τη διαφορά…
συμπέρασμα
Μεγαλύτερη σε διαστάσεις, με εντυπωσιακή δυναμική σχεδίαση, πιο ευρύχωρη σε σχέση με το παρελθόν και με υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο. Αυτή είναι με λίγα λόγια η νέα BMW X2. Μια σπορ εναλλακτική σε SUV αμάξωμα, για όσους δεν θέλουν να κάνουν συμβιβασμούς σε επίπεδο πρακτικότητας, αλλά αναζητούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Δεν είναι το συμμετοχικό μοντέλο που θα σε εξιτάρει, αλλά σίγουρα είναι αποτελεσματική και εν τέλει ευχάριστη… Στοιχείο που παραδοσιακά διακρίνει τα μοντέλα της BMW και τη διαφοροποιεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ