Δοκιμή Ford Kuga Active X FHEV AWD: Όλο το πακέτο!

Το ανανεωμένο Ford Kuga απέκτησε πιο κομψή εμφάνιση, ακόμα πιο σύγχρονο τεχνολογικό υπόβαθρο, αλλά και full υβριδική έκδοση που εκτοξεύει το δείκτη αποδοτικότητας.

  • -
  • -
Ισχύς183 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)130,0 gr/km
με μια ματιά

Διατηρώντας ακέραια τα στοιχεία που το καθιέρωσαν στη συνείδηση του κοινού, το Ford Kuga έχει βελτιωθεί και αναβαθμιστεί σε συγκεκριμένους νευραλγικούς τομείς. Δοκιμάζουμε τη νέα υβριδική εκδοχή, η οποία για την περίσταση συνδυάζεται με σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς.

Με το λανσάρισμα του αναγεννημένου Kuga πριν από τέσσερα χρόνια, η Ford επέστρεψε δυναμικά στο προσκήνιο. Με νέες και αυξημένες διαστάσεις τοποθετήθηκε σχεδόν αμέσως στο άνω άκρο της κατηγορίας, προσφέροντας σημαντική ευρυχωρία, την ώρα που δεν υπήρχε ο παραμικρός συμβιβασμός σε επίπεδο τεχνολογιών. Όμως, το στοιχείο που το διαφοροποιούσε και του επέτρεψε να ξεχωρίζει, ήταν η οδική του συμπεριφορά. Πιστό στις αρχές και τη γενικότερη φιλοσοφία της μάρκας, ήταν το πιο ευχάριστο οδηγικά SUV της αγοράς. Σήμερα, εξακολουθεί να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες προτιμήσεις του κοινού και δεν είναι τυχαίο πως η έκδοση PHEV είναι πρώτη σε πωλήσεις στην Ευρώπη αναφορικά με τα μοντέλα που κάνουν χρήση plug-in τεχνολογίας.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι η Ford επαναπαύτηκε στις δάφνες της και μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα φρόντισε να το ανανεώσει με κάποιες στοχευμένες επεμβάσεις, αλλά και ενισχύοντας τη γκάμα του με ακόμα ένα νέο αποδοτικό σύνολο. Έτσι, ανάμεσα στην plug-in hybrid έκδοση και σε αυτή με τον 1.500άρη κινητήρα βενζίνης, συναντάμε μία fullhybrid εκδοχή. Η πρώτη μας επαφή με το νέο Kuga επί ελληνικού εδάφους έμελλε να είναι με την τετρακίνητη υβριδική εκδοχή απόδοσης 183 ίππων στην περιπετειώδη έκδοση Active, η οποία υπόσχεται αυτονομία που αγγίζει τα 900 km με ένα ντεπόζιτο καυσίμου! 

Σαφώς πιο εκλεπτυσμένο…

Οι βασικές σχεδιαστικές αρχές που το χαρακτηρίζουν δεν έχουν… αλλάξει, διατηρώντας αρκετά στοιχεία που το καθιέρωσαν στο παρελθόν. Η εκσυγχρονισμένη εικόνα του αναδεικνύεται από το εμπρός μέρος, το οποίο και έχει δεχθεί τις περισσότερες παρεμβάσεις. Έχει αποκτήσει μία πιο εκλεπτυσμένη και μοντέρνα αισθητική που το καθιστά πιο δυναμικό. Η νέα κυψελοειδής μάσκα παραπέμπει στην οικογένεια της Ford, με τα διαφορετικής σχεδίασης λεπτά φωτιστικά σώματα να κλέβουν τις εντυπώσεις. Μία… φουτουριστική δόση προσφέρει η ενιαία μπάρα LED που εκτείνεται στο εμπρός μέρος και ενώνει τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι πιο περιορισμένες, με σημαντικότερη διαφορά στο μάτι τα σκουρόχρωμα φώτα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Ford Focus 1.0 Ecoboost 155PS

Στη νεότερη γενιά του Kuga, η Ford προσφέρει σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης, με κάθε έκδοση να διαφοροποιείται ανάλογα με τον προσανατολισμό της. Η νεότερη προσθήκη είναι η Active, η οποία εντάσσεται για πρώτη φορά στη γκάμα του Kuga, και ουσιαστικά απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα SUV με ενισχυμένα off-road χαρακτηριστικά. Αυτό το επίπεδο εξοπλισμού διέθετε και το μοντέλο δοκιμής, με τα προστατευτικά χαμηλά στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, όπως και γύρω από το αμάξωμα, και οι διαφορετικές ζάντες αλουμινίου, να συνοδεύονται από ακόμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, και συγκεκριμένα κατά 10 mm εμπρός και 5 mm πίσω. 

Γνώριμη και ποιοτική εικόνα!

Η σχεδίαση του εσωτερικού δεν έχει διαφοροποιηθεί, διατηρώντας τη μίνιμαλ αισθητική φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Ford σήμερα. Τα προσεκτικά επιλεγμένα υλικά, η συναρμογή και το φινίρισμα, μαρτυρούν την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Η σημαντικότερη αλλαγή εντοπίζεται στη νέα οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας με διάσταση 13,2’’ που δεσπόζει στη κεντρική κονσόλα. Φιλοξενεί τη νεότερη γενιά του λειτουργικού συστήματος SYNC4 και εκτός από κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας, διακρίνεται για την ταχύτατη απόκριση της, αλλά και τα όμορφα γραφικά που θυμίζουν τη Mustang Mach-E. Υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, διαθέτει συνδεσιμότητα 5G και επικοινωνία με cloud.

Το ψηφιακό στοιχείο ενισχύεται περαιτέρω με τον πίνακα οργάνων σε διάσταση 12,3’’, ο οποίος μάλιστα έχει σημαντικές δυνατότητες παραμετροποίησης, την ώρα που η εικόνα του διαφοροποιείται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Ανάλογα υψηλό είναι και το επίπεδο του εξοπλισμού όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, περιλαμβάνοντας ουσιαστικά τα πάντα! Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν είναι τα Speed Sign Recognition και το Lane-Centring, η τεχνολογία Head-up Display, αλλά και το Active Park Assist 2 επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης με το πάτημα ενός μόνο διακόπτη. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα της υβριδικής έκδοσης είναι η μεγαλύτερη ικανότητα ρυμούλκησης, η οποία φτάνει τα 2.100 kg, όταν επιπλέον διαθέτει έξυπνες λειτουργίες όπως τα Trailer BLIS, Trailer Connection Checklist και Trailer Tow Navigation.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Ford Puma ST των 170 ίππων! 

Χωροταξικά, το Kuga παραδοσιακά ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές στην κατηγορία. Και αυτό δεν έχει αλλάξει… Ο αέρας για το κεφάλι των επιβατών, αλλά και αυτός για τα γόνατα όσον βολευτούν πίσω, είναι άφθονος και το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας. Επιπλέον, το συρόμενο πίσω κάθισμα επιτρέπει τη διαχείριση της πίσω σειράς και του χώρου αποσκευών, ανάλογα με τις ανάγκες σου. Ο τελευταίος, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μοντέλο που κάνει χρήση υβριδικής τεχνολογίας, αλλά και τετρακίνησης, είναι πληθωρικός προσφέροντας χωρητικότητα της τάξεως των 553 lt

Υβριδικό και 4κίνητο

Η plug-in εκδοχή του Kuga έχει κερδίσει τις εντυπώσεις, αλλά στην Ford προτίμησαν να προσθέσουν ακόμα μία υβριδική εκδοχή, με στόχο την οικονομία καυσίμου. Στην περίπτωση της full hybrid έκδοσης, το Kuga εφοδιάζεται με έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και συνεργάζεται με έναν υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, γεννήτρια. Το κιβώτιο είναι αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, ενώ στην τετρακίνητη εκδοχή που οδηγούμε, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διαφορικό μεταφέρει μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς, και μόνο αν το κρίνει απαραίτητο. Ουσιαστικά, πρόκειται για το σύστημα τετρακίνησης Intelligent All-Wheel Drive, στο οποίο ο οδηγός μπορεί να παρέμβει μόνο επιλέγοντας τα προγράμματα Slippery και Trail. Η ισχύς του συνόλου είναι 183 ίπποι (180 για την προσθιοκίνητη έκδοση) με την Ford αναφέρει πως για τη διαδικασία του 0-100 km/h χρειάζονται 8,3 sec, όταν η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 196 km/h.  

Πρωταγωνιστής οικονομίας

Η εξαιρετική οικονομία που προσφέρει η Plug-in εκδοχή έχει ουσιαστική εφαρμογή μόνο στην περίπτωση η μπαταρία είναι φορτισμένη. Στην υβριδική εκδοχή η χαμηλή κατανάλωση είναι δεδομένη χωρίς συμβιβασμούς. Καταρχήν, η λειτουργία του συνόλου είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένη. Η παρουσία του είναι εξαιρετικά διακριτική, ενώ η εναλλαγή ανάμεσα στην ηλεκτρική λειτουργία και στην ενεργοποίηση του θερμικού μοτέρ, είναι ουσιαστικά ανεπαίσθητη. Η πολύ καλή ηχομόνωση, με διπλά κρύσταλλα μπροστά, δεν επιτρέπει στο θόρυβο του κινητήρα να περάσει στο εσωτερικό. Ο θόρυβος γίνεται έντονος -και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό- μόνο σε πλήρη επιτάχυνση και ουσιαστικά με τέρμα το γκάζι.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Ford Transit Custom Ecoblue

Στην πόλη και στις χαμηλές ταχύτητες, αν είσαι προσεκτικός με το πεντάλ του γκαζιού, κινείται αρκετά με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Βέβαια, η μπαταρία των μόλις 1,1 kWh δεν επιτρέπει μεγάλη χιλιομετρική ελευθερία, αλλά πάνω από το 60% της κίνησης στον αστικό κύκλο μπορεί να πραγματοποιηθεί με τον ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, η παρουσία του δίνει μία ευχάριστη έξτρα ώθηση από στάση. Γενικότερα, η δύναμη του θερμικού κινητήρα είναι αρκετή για να κινήσει ικανοποιητικά το αμάξωμα των 1.765 kg και σου επιτρέπει να ταξιδέψεις άνετα και με υψηλή μέση ωριαία. Το CVT κιβώτιο, φυσιολογικά, δεν αποτελεί την ιδανική επιλογή σε γρήγορο ρυθμό, αλλά στην πόλη και στην καθημερινότητα βρίσκεται στο στοιχείο του.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογίες
  • Χώροι
  • Αποδοτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
ξiνά
  • Κυβισμός

Ταξιδεύοντας ή κινούμενος στην πόλη με κανονικό ρυθμό, το υβριδικό Kuga προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η 4κίνητη εκδοχή διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση πίσω, σε αντίθεση με τη 2κίνητη που έχει ημιάκαμπτο άξονα, και η λειτουργία της είναι υποδειγματική. Καταφέρνει και ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τη δυναμική συμπεριφορά. Μπορεί να διαβάζει το ανάγλυφο του δρόμου, αλλά οι κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων δεν περνούν στην καμπίνα των επιβατών, ενώ σε γρήγορο ρυθμό διαχειρίζεται με άνεση τις όποιες τάσεις του αμαξώματος. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και σου εμπνέει εμπιστοσύνη, όντας ευχάριστο, παρά το αυξημένο βάρος. Μπορεί στο όριο να εμφανίζονται κάποιες κλίσεις, αλλά το εξαιρετικό πλαίσιο σε συνδυασμό με το κορυφαίο σε αίσθηση για την κατηγορία σύστημα διεύθυνσης, σου επιτρέπουν να απολαύσεις την οδήγηση πίσω από το τιμόνι του και στον επαρχιακό δρόμο. Και όλα αυτά, χωρίς να χρειάζεται το μάτι σου να πέφτει στο δείκτη της βενζίνης. Αποφεύγοντας να κινηθούμε οικονομικά, διαπιστώσαμε πως η μέση τιμή είναι κάτω από τα 6 lt/100 km, ενώ μέσα στην πόλη θα δεις εύκολα τιμές κοντά στα 4 lt/100 km. Σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 54 lt, το Kuga υπόσχεται τεράστια χιλιομετρική ελευθερία με ένα ντεπόζιτο…

συμπέρασμα

Πολλές φορές δεν χρειάζονται ριζικές παρεμβάσεις για να βελτιώσεις ένα μοντέλο. Και στη Ford εστίασαν σε συγκεκριμένους τομείς, χωρίς να ακολουθήσουν διαφορετικά μονοπάτια. Επικαιροποίησαν τη σχεδίαση του αμαξώματος, καθιστώντας το πιο θελκτικό από ποτέ και φρόντισαν να το εκσυγχρονίσουν με τις νεότερες τεχνολογίες που έχει η μάρκα στα ράφια της. Η υβριδική εκδοχή, μπορεί να έχει το βασικό μειονέκτημα του κυβισμού, αλλά στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετικά οικονομική, αφού η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου του προσφέρει μεγάλη χιλιομετρική ελευθερία. Αποτελεί μία ολοκληρωμένη αποδοτική πρόταση, διατηρώντας βασικές αρχές που το καθιέρωσαν στην κατηγορία των SUV, με κυριότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...