Δοκιμή BMW iX2 xDrive30 313 PS: Fashion icon

Έχοντας 313 ίππους, ελκυστική εμφάνιση και τη γνωστή ποιότητα της BMW, η νέα iX2 στοχεύει στο νεανικό κοινό που ζητά απόλαυση της οδήγησης, αλλά και ηλεκτροκίνηση χωρίς συμβιβασμούς.

  • -
  • -
Ισχύς313 PS
Ροπή494 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,6 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,30 kWh/100 km
με μια ματιά

Η δεύτερη γενιά της BMW X2 απέκτησε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, με την iX2 xDrive30 να αποτελεί την κορυφαία εκδοχή. Τετρακίνητη, με 313 ίππους, ονομαστική αυτονομία έως 449 km, αλλά και την χαρακτηριστικά νεανική εμφάνιση που ανέκαθεν χαρακτήριζε την X2, αποτελεί μια εύστοχη πρόταση για εκείνους που ζητούν ποιότητα και κύρος, αλλά όχι και μακρινά ταξίδια.

Η ιστορία της BMW X2 ξεκινάει στα τέλη του 2017, όταν η γερμανική μάρκα αποφάσισε να λανσάρει μια διαφορετική εκδοχή της X1, με τονισμένα σπορ χαρακτηριστικά. Το μοντέλο δεν άργησε να εξελιχθεί σε επιτυχία, καθώς στόχευσε απευθείας σε ένα πιο νεανικό κοινό με lifestyle προσέγγιση που δεν αναζητούσε το πιο σοβαρό, σχεδόν συντηρητικό ύφος που είχε η X1 της εποχής. Η επίκαιρη εμφάνιση της X2 κατάφερε να την κρατήσει ακμαία για πολλά χρόνια (έως το 2023) χωρίς καμία ουσιαστική αναβάθμιση, ενδεικτικό της πολύ καλής δουλειάς που είχε γίνει από την πλευρά των σχεδιαστών. Ωστόσο ο χρόνος δεν αφήνει τίποτα ανεπηρέαστο. Και αν η X2 δεν είχε καμία ανάγκη ανανέωσης, από πλευράς αισθητικής, η έλλειψη αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης είχε αρχίσει να… κλωτσάει. Οπότε η παρουσίαση της νέας γενιάς ήταν μονόδρομος, όπως και το λανσάρισμα της iX2, της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης που «δανείζεται» όλα τα μέρη της αδελφής iX1, προσθέτοντας στην εξίσωση την coupe σιλουέτα και την πιο επιθετική σχεδίαση.

Αλλαγή πλεύσης

Η νέα BMW X2 δεν διατήρησε κανέναν συνδετικό κρίκο με την προηγούμενη. Στον τομέα των διαστάσεων, μιλάμε για ένα πολύ πιο μεγάλο αυτοκίνητο με μήκος αυξημένο κατά περίπου 20 εκατοστά (4.554 mm). Σε επίπεδο εμφάνισης, οι διαφορές με τις θερμικές εκδόσεις της X2 εντοπίζονται στην κλειστή μάσκα εμπρός (με προαιρετικό το φωτιζόμενο περίγραμμα) που διαθέτει και ένα διακοσμητικό μοτίβο ρόμβων. Το αποτέλεσμα των παρεμβάσεων έχουν και αεροδυναμικό αντίκρισμα, με Cd: 0,25. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φαρδιά-πλατιά φωτιστικά σώματα με τα εξογκώματα και τη LED φωτεινή υπογραφή, ο μεγάλος διαχύτης χαμηλά και η μαύρη αεροτομή που παίρνει θέση μετά το τέλος του πίσω παρμπρίζ.

Προσοχή στη λεπτομέρεια

Το εσωτερικό της BMW iX2 είναι ένα από τα μεγαλύτερα προσόντα της. Άνετο, πρακτικό, με φροντισμένη εργονομία και άριστη ποιότητα, δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για να θέλεις συνεχώς να βρίσκεσαι εκεί. Η θέση οδήγησης αν και λίγο πιο ψηλή από ότι μας έχει συνηθίσει η BMW, τοποθετεί το σώμα σε σωστό σημείο μέσα στο αμάξωμα και οι ρυθμίσεις είναι βέβαιο ότι θα καλύψουν τις απαιτήσεις κάθε σωματότυπου. Οι χώροι επαρκούν για τέσσερις ενήλικες, αν και ο χώρος για τα γόνατα δεν είναι τελικά τόσο εντυπωσιακός, όσο νομίζεις όταν διαβάζεις για το μεταξόνιο των 2.692 mm. Όσοι έχουν ύψος από 1,85 m και άνω, θα νιώσουν οριακά για τα πόδια τους. Στον αντίποδα, ο αέρας για το κεφάλι δεν δημιουργεί προβλήματα, παρά την επικλινή γραμμή της οροφής. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, με 525 λίτρα διαθέσιμα κρίνεται ως πολύ καλός, ενώ υπάρχει και extra χώρος κάτω από το δάπεδο για να φιλοξενούνται τα καλώδια φόρτισης (δεν υπάρχει frunk μπροστά).

Το ταμπλό ακολουθεί τη λογική της X1 και συναντάμε το BMW Live Cockpit με τις χαρακτηριστικές πλέον Curved Display οθόνες. Οι διαστάσεις είναι 10,25 ίντσες για τον πίνακα οργάνων και 10,7 ίντσες για την κεντρική οθόνη αφής. Η τελευταία φιλοξενεί το λειτουργικό σύστημα BMW OS 9, το οποίο με την πρώτη επαφή δείχνει δύσκολο και δαιδαλώδες, όμως ύστερα από λίγη ώρα χρήσης το μαθαίνεις. Από την οθόνη ελέγχονται σχεδόν όλα τα συστήματα του οχήματος, από τις ρυθμίσεις των προφίλ, τα προγράμματα οδήγησης και τη συνδεσιμότητα, μέχρι τον κλιματισμό. Η BMW έχει βρει έναν τρόπο που η ενσωμάτωση του κλιματισμού στην οθόνη δεν αποδεικνύεται «φάουλ» εργονομίας, καθώς δίνεται πολύ γρήγορη πρόσβαση στις βασικές του ρυθμίσεις. Ένα ακόμη στοιχείο που συνηγορεί στην συνολικά καλή εμπειρία είναι η ταχεία απόκριση της οθόνης στις εντολές.

Κλείνοντας, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε την χαρακτηριστική προσοχή στη λεπτομέρεια που δίνει η BMW στον τομέα της ποιότητας. Σε επίπεδο υλικών, αλλά και συναρμογής. Δεν παρατηρούνται αστοχίες, φθηνά πλαστικά και επενδύσεις που δημιουργούν εντυπώσεις κατώτερες των προσδοκιών, καταλήγοντας τελικά σε ένα αδιαμφισβήτητα premium αποτέλεσμα. Η εργονομία των διακοπτών και οι μπόλικοι αποθηκευτικοί χώροι βοηθούν πολύ στην καθημερινή χρήση του οχήματος (με εξαίρεση την πολύ μικρή θήκη κάτω από το υποβραχιόνιο) και η κάθετα τοποθετημένη επιφάνεια ασύρματης φόρτισης, με τον πλαστικό βραχίονα που συγκρατεί το smartphone στη θέση του, μας βόλεψε αρκετά στις ημέρες που είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας. Μοναδικό παράπονο που έχουμε είναι η κατάργηση του περιστροφικού χειριστηρίου για το iDrive που συναντάμε στα μεγαλύτερα BMW, το οποίο βοηθάει πολύ στην εμπειρία χρήσης του infotainment.

313 λόγοι

Οι εκδόσεις που είναι διαθέσιμη η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX2 είναι δύο: μια με έναν ηλεκτροκινητήρα και 204 ίππους και μια με δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση και 313 ίππους με 494 Nm ροπή. Εμείς οδηγήσαμε την δεύτερη, η οποία προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις με 0-100 km/h σε 5,6 sec και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Η απόκριση στο δεξί πεντάλ είναι ακαριαία, όπως έχουμε συνηθίσει από όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ στο δεξί μέρος του τιμονιού βρίσκεται ένα και μοναδικό paddle που γράφει “Boost και ο ρόλος του είναι να «ξεκλειδώνει» και τους 313 ίππους του συστήματος ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, προκειμένου να ολοκληρωθεί γρηγορότερα μια προσπέραση, για παράδειγμα.

γλυκά
  • Σπορ χαρακτήρας
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Επιδόσεις
  • Χώρος αποσκευών
  • Ποιότητα κύλισης
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
  • Θέση οδήγησης
  • Φρένα
ξινά
  • Σκληρή ανάρτηση
  • Απουσία περιστροφικού iDrive
  • Οριακός χώρος γονάτων πίσω
  • Μέτρια αυτονομία

Στο ηλεκτρικό κομμάτι συναντάμε μια μπαταρία NMC των 64,8 kWh, μονάδα που παρέχει έως 449 km αυτονομίας σύμφωνα με την BMW. Στη διάρκεια της δοκιμής μας πραγματοποιήσαμε μπόλικα χιλιόμετρα με την iX2, μεταξύ των οποίων και ένα ταξίδι περίπου 500 km σε αυτοκινητόδρομο. Με ταχύτητα γύρω από τα 120 km/h, το αυτοκίνητο κατάφερε να καλύψει 300 km με πλήρη φόρτιση, κάτι που σημαίνει μέση κατανάλωση κοντά στις 20 kWh ανά 100 km. Εντός πόλης και με λίγες «αποδράσεις» σε επαρχιακούς, η αυτονομία μπορεί να αυξηθεί στα 400 km με μια πλήρη φόρτιση. Από τα νούμερα αυτά καταλαβαίνουμε ότι η iX2 xDrive30 δεν είναι το απόλυτο EV για ταξίδια, όμως δεν θα πει και όχι αν παρουσιαστεί η ανάγκη. Να αναφέρουμε ότι υποστηρίζει φόρτιση έως 130 kW σε φορτιστές DC (συνεχόμενου ρεύματος) με το 10-80% να ολοκληρώνεται σε περίπου μισή ώρα ή έως 11 kW σε φορτιστές AC (εναλλασσόμενου ρεύματος). Προαιρετικά διατίθεται και πακέτο αναβάθμισης της AC φόρτισης με την ισχύ να αγγίζει τα 22 kW, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Ξεκάθαρος προσανατολισμός

Έχοντας την iX1 στον ρόλο του πιο family friendly EV, η BMW ήταν ελεύθερη να αλλάξει το προφίλ της iX2, δίνοντας πιο σπορ χαρακτηριστικά στην οδική συμπεριφορά της. Η ανάρτηση με διάταξη McPherson μπροστά και πολλαπλούς σύνδεσμους πίσω έχει σχετικά σφικτή ρύθμιση, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης. Η Adaptive M ανάρτηση θεωρητικά προσαρμόζεται στις συνθήκες, όμως ποτέ δεν φτάνει σε τόσο «άνετο» επίπεδο και πάντα αντιλαμβάνεσαι μια σφιχτή συμπεριφορά στην απόσβεση των κακοτεχνιών, που σε έντονα κοψίματα της ασφάλτου ίσως εξελιχθεί σε ξερή αντίδραση. Μέρος της ευθύνης αποδίδεται και στο 45άρι προφίλ των ελαστικών (19άρα ζάντα) Pirelli P Zero. Από την άλλη, η μικρή θυσία στην άνεση φέρνει έναν απροσδόκητα σπορ χαρακτήρα. Οι κλίσεις του ψηλού αμαξώματος είναι μικρές και ο έλεγχος του βάρους των 2,1 τόνων γίνεται υποδειγματικά.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε τη βενζινοκίνητη BMW X2 sDrive20i των 170 ίππων

Η ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων αντιμετωπίζεται πλήρως από το πλαίσιο και η ουδετερότητα στις αντιδράσεις εντυπωσιάζει, με την τροχιά να παραμένει πιστή στις υποδείξεις του οδηγού. Σε γλιστερό δρόμο βέβαια η υποστροφή θα εμφανιστεί, ενώ αν ο οδηγός «φυλάξει» την είσοδο στη στροφή και πιέσει βγαίνοντας, η τετρακίνηση δεν θα αρνηθεί ήπια υπερστροφική τάση, ευνοώντας τη συμμετοχικότητα. Η BMW iX2 είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν λέει όχι στη γρήγορη οδήγηση, κάτι που πιστοποιείται και από τα πολύ καλά φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και καλή αίσθηση από το αντίστοιχο πεντάλ. Η δύναμη επιβράδυνσης παραμένει πάντοτε η ίδια και πολύ δύσκολα θα εμφανιστούν ενδείξεις κόπωσης, παρά το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου. Το τιμόνι από τη δική του πλευρά, έχει καλό βάρος και ακρίβεια, αλλά απλώς ικανοποιητική αίσθηση. Από την άλλη στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία. Η ηχομόνωση κρατάει εκτός καμπίνας τον θόρυβο της κύλισης και του αέρα, διατηρώντας την ηρεμία στον θάλαμο των επιβατών.

Με μια ανάσα

Στην ελληνική αγορά η BMW iX2 είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, μια με έναν ηλεκτροκινητήρα και 204 ίππους και την ισχυρότερη, τετρακίνητη των 313 ίππων και των δύο ηλεκτροκινητήρων. Η μπαταρία είναι η ίδια (64,8 kWh) και οι τιμές ξεκινούν από τις 48.970 € (eDrive20) και τις 56.560 € (xDrive30) αντίστοιχα. Στις τιμές δεν συμπεριλαμβάνεται η επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Αν πάντως κοιτάξει κάποιος «τι παίζει» στον αντίστοιχο ανταγωνισμό των coupe ηλεκτρικών SUV, θα διαπιστώσει ότι η BMW συγκαταλέγεται ανάμεσα στις φθηνότερες προτάσεις. Μάλιστα, η «μικρή» εκδοχή eDrive20 συνοδεύεται και από μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης (Λιανική Τιμή Προ Φόρων κάτω των 40.000 €), ένα πολύ σημαντικό «υπέρ» για χρήση μέσω leasing από στελέχη εταιρειών.

συμπέρασμα
Η BMW iX2, ως μια σπορ εκδοχή της iX1, τα καταφέρνει περίφημα. Διαθέτει πιο επιθετική εμφάνιση και καλύτερη οδική συμπεριφορά, θυσιάζοντας ένα μέρος της πρακτικότητας και της άνεσης. Ακούγεται ως… δίκαιο deal για εκείνους που προτιμούν τη δυναμική προσωπικότητα της coupe υλοποίησης, φέρνοντας παράλληλα στο προσκήνιο και τις ζωντανές επιδόσεις που εξασφαλίζουν οι 313 ίπποι. Η προσεγμένη καμπίνα, οι καλοί χώροι και η εξαιρετική τεχνολογική υπόσταση, είναι μερικά ακόμη στοιχεία που θα κάνουν τον ενδιαφερόμενο να κλείσει τα μάτια μπροστά στη μέτρια αυτονομία και τη σκληρή ανάρτηση. 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...