Δοκιμή Opel Astra Electric: Smooth operator

Το Astra ενστερνίζεται το μέλλον και περνά για πρώτη φορά στην ηλεκτρική πλευρά της αγοράς, προσαρμόζοντας την προσωπικότητα του σε μία πλήρως εξηλεκτρισμένη υλοποίηση.

  • -
  • -
Ισχύς156 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,80 kWh/100 km
με μια ματιά

Το Astra εκτός από εντυπωσιακό εμφανισιακά, τώρα γίνεται για πρώτη φορά και πιο οικολογικό από ποτέ, καθώς ενστερνίζεται την ηλεκτροκίνηση και γίνεται ένα άνετο, ήσυχο και οικονομικό στη χρήση μικρομεσαίο που συμβαδίζει με την τάση της εποχής.

Μετά από 5 γενιές που το καταξίωσαν ως το πιο δημοφιλές μοντέλο της Opel, το Astra, διανύοντας την 6η του γενιά αποφάσισε να διασχίσει την πόρτα της ηλεκτροκίνησης, όντας διαθέσιμο για πρώτη φορά ως αμιγώς ηλεκτρικό. Η πιο πρόσφατη του υλοποίηση θέλησε να αλλάξει το image του γερμανικού  μοντέλου, μετατρέποντας ένα συντηρητικό δείγμα γραφής από τη Γερμανία, σε ένα εξωστρεφές μικρομεσαίο hatchback με έντονη και επιβλητική ταυτότητα. Τώρα ήρθε η στιγμή για το επόμενο βήμα, χαρίζοντας στο Astra L (όπως είναι η κωδική του ονομασία) καρδιά μηδενικών ρύπων.

1

Αν και η Opel έχει εδώ και χρόνια στενή σχέση με τον εξηλεκτρισμό (βλέπε Ampera-e), η συνεργασία με τον Όμιλο Stellantis «άνοιξε πολλές πόρτες». Βλέπετε, έκανε εφικτή τη δημιουργία των Corsa-e και Mokka-e, ενώ μην ξεχνάμε και τις plug-in hybrid εκδόσεις των Astra και Grandland. Με το έδαφος να έχει προετοιμαστεί κατάλληλα, ήρθε η ώρα για το μικρομεσαίο οικογενειακό να μπει στην παρέα των… «αθόρυβων», εκμεταλλευόμενο την ήδη υπάρχουσα υποδομή.

Incognito

Παρατηρώντας το Opel Astra Electric, δύσκολα θα καταλάβεις ότι πρόκειται για… Electric. Αντίθετα με  άλλους κατασκευαστές που επιλέγουν να διαφοροποιούν τις θερμικές και ηλεκτρικές εκδόσεις των μοντέλων τους, η Opel έκανε ακριβώς το αντίθετο. Δεν υπάρχει τίποτα -τόσο στην εξωτερική, όσο και στην εσωτερική- σχεδίαση του Astra Electric που να φανερώνει το τι κρύβεται κάτω από το καπό. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το σηματάκι “e” στο κάτω δεξιό άκρο της 5ης πόρτας, αλλά κάπου εκεί τελειώνουν τα διακριτικά. Εξακολουθεί να ξεχωρίζει με τη γνωστή, αιχμηρή και επιβλητική σχεδίαση της 6ης γενιάς του μοντέλου. Όχι πως αυτό είναι αρνητικό βέβαια…

2

Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, στην πιο πρόσφατη εκδοχή του, το Astra απέκτησε έναν δυναμισμό η απουσία του οποίου ήταν αισθητή στις προηγούμενες γενιές.  Όπως και οι θερμικές εκδόσεις, έτσι και η Electric ελκύει τα βλέμματα στο πέρασμα της. Η επιθετική σχεδίαση με τις έντονες ακμές, τονίζει τις διαστάσεις του αμαξώματος κάνοντας το να δείχνει φαρδύ και δυναμικό. Στο εμπρός μέρος, το χαρακτηριστικό πλέον Vizor συνεχίζει να δίνει το «παρών» περιλαμβάνοντας τα φώτα τεχνολογίας LED στις άκρες του, ενώ δένει άψογα με τις μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες που εντοπίζονται χαμηλά στον προφυλακτήρα. Η κλειστή του φύση, είναι αυτή που κάνει το ηλεκτρικό Astra να μην διαφοροποιείτα.ι καθώς η εναλλαγή από ανοιχτή σε κλειστή μάσκα είναι συνήθως το βασικότερο στοιχείο που κάνει τις ηλεκτρικές εκδόσεις να ξεχωρίζουν από τις θερμικές. Εκτός από αισθητικούς πόντους, οι μαύρες επιφάνειες καταφέρνουν παράλληλα να καμουφλάρουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, κρύβοντας τους απαραίτητους αισθητήρες ενεργητικής ασφάλειας. Αντίστοιχα, ίδιες είναι και οι όψεις από το πλάι και πίσω, με την αίσθηση του αυξημένου πλάτους να υποστηρίζει η λεπτή οριζόντια διάταξη των φώτων.

3

Στην καμπίνα, συναντάμε το γνωστό ευχάριστο περιβάλλον του τελευταίου Astra. Εάν βρεθείς στο εσωτερικό μίας αυτόματης έκδοσης με θερμικό κινητήρα, αλλά και στην καμπίνα του Electric, μόνο αν πατήσεις το μπουτόν της εκκίνησης, θα καταλάβεις τη διαφορά. Και πάλι, χωρίς αυτό να μεταφράζεται ως αρνητικό στοιχείο. Το σαλόνι του Astra φημίζεται για την αναβαθμισμένη αίσθηση που εκπέμπει ποιοτικά, με σωστή εργονομία και μοντέρνα εμφάνιση. Τα υλικά και η συναρμογή προσδίδουν μία premium και προσεγμένη εικόνα, ενώ τον πρώτο λόγο έχει το Pure Panel. Δύο οθόνες 10 ιντσών κάτω από ενιαίο πλαίσιο, με κυρτή σχεδίαση χαρίζουν μία οδηγοκεντρική φιλοσοφία, την οποίο ενισχύει η εξαιρετική θέση οδήγησης. Προσφέρει ικανοποιητική ορατότητα μεν, αλλά με αρκετά χαμηλή τοποθέτηση και σωστή απόσταση από τα χειριστήρια. Η οθόνη έχει υψηλή ευκρίνεια και είναι εύκολη στην κατανόηση, ενώ η αναλογία φυσικών και απτικών χειριστηρίων είναι ιδανική. Περνώντας στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, έχουμε παρατηρήσει πως το Astra υπολείπεται έναντι του ανταγωνισμού. Δύο ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς πολλά προβλήματα, αλλά ο αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι είναι περιορισμένος. Τουλάχιστον δεν υπάρχει διαφοροποίηση συγκριτικά με τα θερμικά. Αλλαγή από πλευράς χώρων στην ηλεκτρική εκδοχή έχουμε μόνο στο χώρο αποσκευών ο οποίος μειώθηκε κατά 70 λίτρα, πέφτοντας στα 352 lt.

4

Σε γνώριμα… ηλεκτρικά μονοπάτια

Όσον αφορά την πλατφόρμα τώρα και εδώ έχουμε να κάνουμε με την πολυσχιδή προσωπικότητα των προϊόντων του Ομίλου Stellantis. Κι αυτό γιατί το ηλεκτρικό Astra βασίζεται στην ίδια EMP2 αρχιτεκτονική που βρίσκουμε κάτω από όλες τις θερμικές και υβριδικές εκδόσεις, αλλά και σε άλλα μοντέλα του Group, όπως το Peugeot 308. Στην περίπτωση του Astra Electric, κάτω από το καπό βρίσκεται η μία και μοναδική αμιγώς ηλεκτρική επιλογή που έχουμε δει ήδη σε πληθώρα μοντέλων, με έναν ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και 270 Nm να είναι συνδεδεμένος με τον εμπρός άξονα. Αυτός αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων-λιθίου με ονομαστική χωρητικότητα 54 kWh. Μέγεθος ικανοποιητικό για μικρότερα μοντέλα του B segment, αλλά για αυτοκίνητα όπως το Astra, καλύπτει οριακά θα λέγαμε τις ανάγκες του. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή χαρίζει αυτονομία 417 km, αλλά σε πραγματικές συνθήκες οτιδήποτε πάνω από 300 km μπορεί να θεωρηθεί επιτυχία. Χωρίς αυτό να σημαίνει πώς το γερμανικό μικρομεσαίο κάνει κακή διαχείριση. Η Opel δηλώνει 14,8 kWh/100km, τιμή που μπορεί ο οδηγός να πλησιάσει εύκολα με λίγη προσοχή. Οδηγώντας χωρίς έχοντας στραμμένη την προσοχή μας στην οικονομία και με το A/C πάντα ενεργοποιημένο λόγω εποχής, μία τιμή κοντά στις 16,5-17 kWh/100km είναι άκρως ρεαλιστική. Όταν έρθει η ώρα του ανεφοδιασμού, το Astra Electric μπορεί να αναπληρώσει ενέργεια με ταχύτητα έως και 100 kW, ολοκληρώνοντας το 0-80% σε λιγότερο από μισή ώρα. Εάν τώρα συνδεθεί σε AC ρεύμα 11 kW, μία πλήρης φόρτιση θα διαρκέσει περίπου 6 ώρες.

5

Από πλευράς επιδόσεων, το ηλεκτρικό Astra δεν θα εντυπωσιάσει. Δεν θα νιώσεις την ισχυρή επιτάχυνση που μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, αλλά δεν ήταν ποτέ αυτός ο σκοπός του. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,2 sec, ενώ η τελική είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 170 km/h. Ελαφρώς ψηλότερα απ’ ότι έχουμε δει σε αντίστοιχα μοντέλα, με τις γερμανικές autobahn να είναι η αιτία για αυτή τη διαφοροποίηση. Από εκεί και πέρα, στο πρόγραμμα Sport ή με το κουμπί του kickdown κάτω από το γκάζι πατημένο (μόνο σε αυτές τις δύο περιπτώσεις αποδίδει και τους 156 ίππους), θα επιταχύνει ικανοποιητικά και γραμμικά. Δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο, καθώς η συγκεκριμένη έκδοση ποντάρει στην άνεση και την οικονομία για να κερδίσει το κοινό του, όχι στις επιδόσεις.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Hybrid 100 PS: Ήπια υβριδικό που καίει 4,5lt/100km

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Συναρμογή
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Χώρος πίσω επιβατών
  • Τιμή

Ευχάριστη ηρεμία

Το πιο αισθητό στοιχείο που διαφοροποιεί την εμπειρία πίσω από το τιμόνι της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης σε σχέση με τα υπόλοιπα Astra είναι η ποιότητα κύλισης. Οι κατασκευές του είδους,  φημίζονται για την ησυχία που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας, αν και αρκετοί κατασκευαστές κάποιες φορές προσθέτουν τεχνητούς ήχους από τα ηχεία. Η Opel επέλεξε συνειδητά να μην κάνει κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, φρόντισε να βελτιώσει την ηχομόνωση, δημιουργώντας μία αίσθηση ηρεμίας στην καμπίνα που δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα θερμικό συγγενή του. Σε συνδυασμό με τον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (0,26) η απουσία ήχου και αεροδυναμικών θορύβων ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, καθιστούν το Astra Electric εντυπωσιακά ξεκούραστο. Σε αυτό συμβάλει και η ανάρτηση, η οποία στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ισορροπεί ικανοποιητικά μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Λίγες είναι οι φορές που κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες θα βρουν τρόπο να γίνουν αισθητές εντός της καμπίνας.

6

Δείτε ακόμη: Opel: Ειδικές τιμές για όλα τα νέα αυτοκίνητα – Και ετοιμοπαράδοτα

Ο κλασικός συνδυασμός γονάτων McPherson εμπρός και ημιάκαμπτου άξονα πίσω, δημιουργεί ένα σύνολο που αναλογεί στην φύση του αυτοκινήτου. Το τιμόνι είναι ακριβές και έχει ταιριάξει στον τρόπο που λειτουργεί η ανάρτηση, κάνοντας το Astra Electric εύκολο σε πιο σβέλτη οδήγηση. Σημαδεύει χωρίς παραφωνίες εκεί που θέλεις, ενώ τα ειδικά ελαστικά της Michelin (e-Primacy), μπορεί να βελτιώνουν την αυτονομία χάρη στην μειωμένη αντίσταση κύλισης, αλλά ταυτόχρονα χαρίζουν και έναν ελαφρώς πιο διασκεδαστικό χαρακτήρα στο Astra λόγω της μειωμένης πρόσφυσης που αναγκαστικά προσφέρουν στις στροφές. Η αναλογία ισχύος και πρόσφυσης είναι ευχάριστη και δεν θα αγχώσει ποτέ τον οδηγό. Μάλιστα, το χαμηλότερο κέντρο βάρους λόγω της μπαταρίας γίνεται αντιληπτό σε πιο γρήγορο ρυθμό! Βλέπετε, ένα χαμηλό, κλασικό μικρομεσαίο μοντέλο είναι πολύ πιο εύκολο να είναι αποτελεσματικό και ευχάριστο στη σβέλτη οδήγηση, από ένα υπερυψωμένο και βαρύτερο crossover. Τέλος, τα φρένα έχουν ικανοποιητική απόδοση αλλά και αίσθηση. Η ανάκτηση ενέργειας δεν ρυθμίζεται, αλλά υπάρχει και η λειτουργία B στο κιβώτιο, που πλησιάζει σε κάτι που θυμίζει one-pedal.

συμπέρασμα

Εξετάζοντας το Opel Astra Electric σαν σύνολο, είναι η καλύτερη δυνατή υλοποίηση που θα μπορούσε να έχουν βγάλει οι Γερμανοί. Με μοναδικό παράπονο το μέγεθος της μπαταρίας και την αυτονομία, όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο ξέρει ακριβώς που τοποθετείται και ποιος είναι ο σκοπός του. Εκμεταλλεύεται την ηλεκτρική φύση του για να βελτιώσει τομείς όπως η άνεση, η ποιότητα κύλισης και η οικονομία, χωρίς να εστιάζει αχρείαστα σε πτυχές όπως οι επιδόσεις. Στόχος του συγκεκριμένου μοντέλου είναι να δελεάσει μερίδα αγοραστών που δεν έχουν ενστερνιστεί την ηλεκτροκίνηση και θέλουν ένα πρακτικό μοντέλο που θα τους προσφέρει το ελάχιστο κόστος χρήσης. Το κόστος απόκτησης είναι άλλη υπόθεση, ελαφρώς πιο… τσουχτερή. Με τιμή εκκίνησης τις 45.800 € χωρίς επιδότηση, είναι δεδομένο πως έχει πολύ σκληρό ανταγωνισμό απέναντι του. 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...