Δοκιμή MG 3 Hybrid+ 195 PS: Overqualified

Προσφέροντας περισσότερα από όσα θα ζητήσει ο τυπικός αγοραστής της κατηγορίας, το MG 3 Hybrid+ προτάσσει το αποδοτικό υβριδικό σύστημα και τον κορυφαίο εξοπλισμό, σε λογική τιμή.

  • -
  • -
Ισχύς195 PS
Ροπή425 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)100,0 gr/km
με μια ματιά

Υβριδικό supermini, που δίνει όλα όσα θα θελήσει ο ιδιοκτήτης του, όπως οικονομία και άνεση μετακίνησης, αλλά προσφέρει και πολλά περισσότερα όπως τους 195 ίππους του συστήματος και εξοπλισμό που θυμίζει μεγαλύτερη κατηγορία. Το MG 3 Hybrid+, σε συνδυασμό με την τιμή του, θα κλείσει το μάτι σε χιλιάδες αγοραστές που αναζητούν νέο αυτοκίνητο στο ευρύτερο φάσμα των 20.000 €.

Χωρίς να έχει κλείσει ακόμη έναν ολόκληρο χρόνο στην ελληνική αγορά, η MG Motor κατάφερε να σημειώσει σπουδαίες επιτυχίες, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων, όσο και στην τοποθέτησή της στην αγορά. Διαθέτοντας μια πολυσυλλεκτική γκάμα αυτοκινήτων που περιλαμβάνει από Plug-In Hybrid προτάσεις μέχρι «σκέτες» βενζινοκίνητες, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές, στοχεύει σε ένα πολύ μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού που ζητά πολύ καλό value for money, πλήρη εξοπλισμό, άνεση και αξιόπιστο after sales χωρίς… πειραματισμούς. Μετά τις «αναγνωριστικές βολές» της κινέζικης μάρκας με τα ZS, HS, MG 4 και MG 5, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε ακόμη μια, πραγματικά ενδιαφέρουσα περίπτωση: το MG 3 Hybrid+, ένα full hybrid supermini.

Ήπιων τόνων

Η εξωτερική σχεδίαση του MG 3 Hybrid+ χαρακτηρίζεται από απλές γραμμές, χωρίς εξάρσεις και προσπάθειες εντυπωσιασμού. Ένα τυπικό supermini που στοχεύει περισσότερο στη λειτουργικότητα, παρά στο πληθωρικό παρουσιαστικό. Στο μπροστινό μέρος οι τριγωνικοί προβολείς με τη μεγάλη κυψελοειδή μάσκα και τα ανοίγματα πλευρικά του προφυλακτήρα, δημιουργούν μια ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα. Από την άλλη, οι μικροί τροχοί με ελαστικά 195/55 σε ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, δείχνουν μάλλον «λίγοι» στο αμάξωμα. Αξίζει να αναφερθεί ότι το μήκος βρίσκεται στα 4.113 mm, το πλάτος στα 1.797 mm και το ύψος στα 1.560 mm, διαστάσεις που τοποθετούν το MG 3 στο άνω άκρο των supermini.

Κινεζική φιλοξενία

Στο εσωτερικό του, το MG 3 Hybrid+ φιλοξενεί χωρίς συμβιβασμούς τέσσερις ενηλίκους. Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τους πίσω, τόσο στον αέρα για τα γόνατα, όσο και στο περιθώριο που έχουν για το κεφάλι τους. Εντύπωση μας προκάλεσε ότι στον πίσω χώρο επιβατών, υπάρχουν θύρες φόρτισης, όπως και ξεχωριστοί αεραγωγοί, στοιχείο που συναντάμε πολύ σπάνια στα supermini. Ο χώρος αποσκευών των 293 λίτρων από την άλλη δεν ανήκει στις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας, όμως θα βολέψει τις αποσκευές μιας παρέας ή μιας μικρής οικογένειας για ολιγοήμερες εξορμήσεις χάρη στο εκμεταλλεύσιμο σχήμα χωρίς ενοχλητικές προεξοχές. Στην κεντρική κονσόλα έχουμε μια οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία είναι σαφώς καλύτερη από κάθε μοντέλο της MG που έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα. Λειτουργική, άμεση στις αντιδράσεις και με όμορφα γραφικά, δεν υπολείπεται πουθενά. Υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, αλλά αποκλειστικά ενσύρματα, με καλώδιο στη θύρα USB.

Τα κλασικά -για μοντέλο της μάρκας- κουμπιά από κάτω εξυπηρετούν αφού είναι μεγάλα και ευκρινή, όμως θα προτιμούσαμε μια διαφορετική διάταξη. Για παράδειγμα, το χειριστήριο αυξομείωσης της έντασης του ηχοσυστήματος εξυπηρετεί περισσότερο σε περιστροφική μορφή, παρά ως κουμπιά. Ψιλά γράμματα όμως, αφού στην πράξη η εργονομία στην καμπίνα του MG 3 είναι απροβλημάτιστη. Στην κονσόλα υπάρχουν πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι με κάλυμμα ή χωρίς, ποτηροθήκες και ο όμορφος περιστροφικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου. Ο οδηγός λαμβάνει την πληροφόρηση που θέλει από μια οθόνη 7 ιντσών που εξυπηρετεί ως πίνακας οργάνων και διαθέτει αρκετές επιλογές παραμετροποίησης. Ίσως απαιτηθεί ένας χρόνος προσαρμογής για τα κουμπιά στο τιμόνι, όμως γρήγορα μαθαίνεις τη λογική και τα χρησιμοποιείς χωρίς πρόβλημα.

Στην πράξη, τα μοναδικά φάουλ που εντοπίσαμε στο εσωτερικό είναι η απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης για το τιμόνι, αφού μπορεί να μετακινηθεί μόνο πάνω-κάτω και όχι μέσα-έξω. Αυτό θέτει κάποιους περιορισμούς στην εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης, ειδικά για οδηγούς που ξεπερνούν τον μέσο όρο ύψους. Επίσης το κάθισμα του συνοδηγού δεν ρυθμίζεται καθ’ ύψος, μένοντας «κλειδωμένο» σε μια μάλλον ψηλή θέση, ενώ και τα δύο εμπρός καθίσματα είναι λίγο στενά για τους φαρδύτερους σωματότυπους, χωρίς ιδιαίτερη πλευρική στήριξη. Αντίθετα, η ποιότητα των υλικών που απαρτίζουν την καμπίνα είναι καλή. Τα πλαστικά είναι παντού σκληρά (με εξαίρεση μια φάσα επένδυσης με μαλακή γέμιση) αλλά δεν απογοητεύουν με τη στιβαρότητα και την υφή τους αποπνέοντας έναν αξιοπρεπή αέρα, συνυπολογίζοντας και την κατηγορία του αυτοκινήτου. Σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται η συναρμογή, η οποία δεν επιτρέπει την εμφάνιση ενοχλητικών τριγμών, ακόμη και σε πέρασμα από κακοτράχαλους δρόμους.

Easter egg

Φτάνοντας στο σύστημα κίνησης του MG 3 Hybrid+, έχουμε να κάνουμε με έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα με 102 ίππους και 128 Nm ροπή. Ο ηλεκτροκινητήρας με τη σειρά του, αποδίδει 136 ίππους με 250 Nm. Το τελικό αποτέλεσμα του συνδυασμού τους, είναι 195 ίπποι και 425 Nm ροπή, νούμερα σαφώς μεγαλύτερα του υβριδικού ανταγωνισμού που παραπέμπουν περισσότερο σε hot-hatch παρά σε έκδοση με έμφαση στην οικονομία καυσίμου. Μιας και αναφερθήκαμε σε αυτή, η MG κάνει λόγο για μέση κατανάλωση 4,4 lt ανά 100 km σε μεικτό κύκλο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας καταφέραμε να πετύχουμε μια μέση τιμή της τάξης των 6,5 lt ανά 100 km, ενώ εντός πόλης εύκολα βλέπεις νούμερα κοντά στα 3,5 lt βενζίνης για κάθε 100 km.

Το κιβώτιο που αναλαμβάνει τη μετάδοση της κίνησης του βενζινοκινητήρα, στους τροχούς, είναι ένα αυτόματο των τριών σχέσεων. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων συνδέεται απευθείας στο διαφορικό και δεν χρησιμοποιεί την ίδια μετάδοση, άρα οι θεωρητικά λίγες σχέσεις του σασμάν δεν γίνονται αντιληπτές στην οδήγηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μετάβαση από το ρεύμα στη βενζίνη είναι ιδιαίτερα ομαλή και το υβριδικό σύστημα λειτουργεί πάντα πολύ ραφιναρισμένα, με χαμηλό επίπεδο θορύβου. Ακόμη και με τέρμα το γκάζι, ο βενζινοκινητήρας δεν ακούγεται τόσο ώστε να ενοχλήσει στην καμπίνα, διατηρώντας ένα πολιτισμένο προφίλ. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει μέχρι περίπου τα 60 km/h το αυτοκίνητο και μέχρι τα 80 km/h σε σειριακή λειτουργία με τον βενζινοκινητήρα. Από εκεί και πάνω λειτουργούν παράλληλα. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος είναι μια των 1,83 kWh, χωρητικότητα αρκετά μεγάλη για full hybrid μοντέλο.

γλυκά
  • Επιτάχυνση
  • Αποδοτικότητα
  • Λειτουργία υβριδικού συστήματος
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Εγγύηση
  • Τιμή
ξυνά
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Μικρό ρεζερβουάρ
  • Τιμόνι χωρίς τηλεσκοπική ρύθμιση
  • Αίσθηση τιμονιού

Αυτό όμως επιτρέπει στο MG 3 Hybrid+ να λειτουργεί σε πολύ μεγάλο βαθμό με τον ηλεκτροκινητήρα, αφήνοντας τον θερμικό τετρακύλινδρο στον… ύπνο όταν το όχημα κινείται σε αστικές συνθήκες. Φυσικά, με εκπομπές ρύπων στα 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας, ενώ κυκλοφορεί καθημερινά στον Δακτύλιο της Αθήνας. Όλα τα παραπάνω όμως είναι αρκετά… συνηθισμένα για υβριδικά μοντέλα της κατηγορίας. Εκεί που διαπρέπει το MG 3 Hybrid+ είναι στην επιτάχυνση, με 0-100 km/h σε 8 sec και 80-120 km/h σε 5 sec. Γενικότερα, η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι έντονη και το κινέζικο supermini μαζεύει γρήγορα υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ. Κινείται με μεγάλη προθυμία και η καθυστέρηση στις αλλαγές του κιβωτίου καλύπτεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την αδιάλειπτη παροχή ροπής του ηλεκτροκινητήρα. Ωστόσο, επειδή η ισχύς έρχεται συνδυαστικά από τους δύο κινητήρες, αν μείνεις για πολλή ώρα με το γκάζι στη μοκέτα κάποια στιγμή η μπαταρία αδειάζει και οι 195 ίπποι… τελειώνουν, με την να επιτάχυνση μειώνεται σημαντικά. Αυτό όμως θα προκύψει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως η συνεχόμενη -πολύ- γρήγορη οδήγηση και μάλιστα, σε ανηφορικούς δρόμους. Μόλις υπάρξει ξανά η ευκαιρία για ανάκτηση ενέργειας (φρενάρισμα, κατηφόρα) τότε επιστρέφει το σύνολο της ισχύος.

Σωστές αναλογίες

Οδηγώντας το MG 3 Hybrid+, καταλαβαίνεις αμέσως ότι δόθηκαν οι σωστές προτεραιότητες από τους ανθρώπους της μάρκας. Συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ευέλικτο εντός πόλης και φυσικά άνετο, με την πολύτιμη αρωγή του αυτόματου κιβωτίου. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω φιλτράρει καλά τις κακοτεχνίες και μόνο έντονα εγκάρσια κοψίματα θα προκαλέσουν κάποιες ξερές αντιδράσεις, παρά το αρκετό προφίλ των ελαστικών (195/55 σε ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών). Η οδική συμπεριφορά του στο επαρχιακό δίκτυο είναι ιδιαίτερα συγκροτημένη και ο οδηγός λαμβάνει συνεχώς την απαραίτητη σιγουριά, ακόμη κι αν κινείται γρήγορα. Το τιμόνι στερείται αίσθησης και βάρους, ακόμη και στο πρόγραμμα οδήγησης Sport, όμως παρέχει σωστή ακρίβεια σχετικά με τη θέση και την κατεύθυνση των εμπρός τροχών.

Τα φρένα (με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς δίσκους πίσω) έχουν καλή απόδοση και ένα αρκετά καλό σε προοδευτικότητα πεντάλ (αν και κάπως «ξύλινο» στην αρχή της διαδρομής του), στοιχείο που δεν είναι αυτονόητο σε υβριδικό μοντέλο. Υπό πίεση, ανταποκρίνεται στις υποδείξεις του οδηγού, όμως αν η άσφαλτος δεν είναι καλή τα στενά ελαστικά της Kumho δυσκολεύονται να παρέχουν αρκετή πρόσφυση, ειδικά στο εμπρός μέρος, με αποτέλεσμα να προκαλείται μια υποστροφική συμπεριφορά. Το φαινόμενο όμως οφείλεται στα ελαστικά αφού σε πιο καλό δρόμο, η τάση του πλαισίου είναι να ανοίξει την τροχιά της ουράς, βοηθώντας τον οδηγό με ήπια υπερστροφική τοποθέτηση πριν τη στροφή, μέχρι να έρθει η παρέμβαση του ESP και να επαναφέρει τα πράγματα σε τάξη. Να αναφέρουμε ότι στον αυτοκινητόδρομο, η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση βρίσκονται σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το MG 3 Hybrid+ να καλύπτει ακόμη και μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του. Στο ταξίδι, απλώς πρέπει να γίνει ένας συμβιβασμός με το αρκετά μικρό ντεπόζιτο βενζίνης των 36 λίτρων.

Τι άλλο να ζητήσεις;

Στην Ελλάδα, το MG 3 Hybrid+ στοιχίζει από 20.450 € στη βασική έκδοση Excite, 21.950 € στην ενδιάμεση έκδοση Exclusive και 23.450 € στην κορυφαία έκδοση Luxury. Για την περίοδο του λανσαρίσματος όμως, η ελληνική εισαγωγική εταιρεία της MG προσφέρει επιπλέον έκπτωση 500 € για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Άρα αν κάποιος το παραγγείλει άμεσα, μπορεί να το αποκτήσει από 19.950 € (21.450 € και 22.950 € οι άλλες δύο εκδόσεις) και μάλιστα χωρίς αναμονή, αφού υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα. Ο εξοπλισμός είναι κορυφαίος ακόμη και από τη βασική έκδοση, καθώς συμπεριλαμβάνονται στοιχεία όπως Adaptive Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας φώτων, έναν μακροσκελή κατάλογο με ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας (προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας και άλλα), οθόνη αφής 10,25 ιντσών με Apple CarPlay και Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω.

Στη δεύτερη έκδοση υπάρχουν επιπλέον οι ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών, οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, το σύστημα εκκίνησης κινητήρα με κουμπί, αεραγωγοί για τους πίσω επιβάτες, ηχοσύστημα με 6 ηχεία και ρύθμιση ύψους στο κάθισμα του οδηγού, ενώ η κορυφαία έκδοση Luxury περιλαμβάνει επιπλέον τα φώτα LED, κάμερες 360 μοιρών, θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, keyless entry, φιμέ τζάμια πίσω, αισθητήρα βροχής και τρία επιπλέον συστήματα ασφαλείας: την προειδοποίηση ύπαρξης αυτοκινήτου στη «νεκρή» γωνία, την ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και την ενημέρωση κάθετα διερχόμενης κυκλοφορίας. Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία της MG συνοδεύει το νέο MG 3 Hybrid+ με 7 χρόνια εγγύηση, 7 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν τεχνικούς ελέγχους, φτιάχνοντας ένα αδιαμφισβήτητο κλίμα σιγουριάς στον υποψήφιο αγοραστή.

συμπέρασμα

Αν μας ζητούσε κάποιος να του περιγράψουμε περιληπτικά το νέο MG 3 Hybrid+, θα λέγαμε ότι είναι ένα αποδοτικό υβριδικό supermini με πολύ καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ωστόσο αν στην εξίσωση προστεθεί ο κορυφαίος εξοπλισμός ακόμη και στη βασική έκδοση, η δελεαστική τιμή, το πρόγραμμα Triple 7 (7 χρόνια εγγύηση, 7 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, 7 χρόνια δωρεάν τεχνικοί έλεγχοι) και η συνολικά πολύ καλή εικόνα του στους περισσότερους τομείς (τεχνολογία, χώροι, οδική συμπεριφορά κλπ) τότε μιλάμε για ένα άκρως ανταγωνιστικό αυτοκίνητο που προσφέρει πολλά περισσότερα από όσα θα ζητήσει ο μέσος αγοραστής ενός μικρού υβριδικού, δίχως να ζητά υψηλό αντίτιμο.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...