Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid e-DSC6 136P: Eπαναπροσδιορισμός!

Το νέο Peugeot 3008 αναβαθμίζεται ολιστικά και μας μεταφέρει στη νέα εποχή του γαλλικού εργοστασίου.

  • -
  • -
με μια ματιά
Ριζικά ανασχεδιασμένο και αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, το νέο Peugeot 3008 έχει ξεκάθαρο στόχο να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας. Δοκιμάζουμε την υβριδική εκδοχή με τον 1.200άρη κινητήρα των 136 ίππων και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!

Το έχουμε αναφέρει αρκετές φορές στο παρελθόν και δεν υπερβολή, πως το 3008 σηματοδότησε την αλλαγή πλεύσης και τον επαναπροσδιορισμό της Peugeotστην αγορά. Αποτέλεσε τον «ασθενή μηδέν» για το γαλλικό εργοστάσιο και βασικό εκφραστή της νέας premiumταυτότητας του γαλλικού εργοστασίου. Μέσα σε περισσότερα από επτά χρόνια κατάφερε να γίνει best-seller, με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 1.300.000 αυτοκίνητα. Έχοντας θέσει τον πήχη ψηλά, η γαλλική μάρκα δεν περιορίστηκε σε διακριτικές και στοχευμένες αλλαγές στη νεότερη γενιά.

Όπως το 2016, έτσι και σήμερα, το 3008 αναλαμβάνει να μας μεταφέρει στη νέα εποχή της Peugeot. Έχοντας υποστεί μία ολιστική αναβάθμιση και στην παραμικρή λεπτομέρεια, επανατοποθετείται στην κατηγορία των premiumcrossover, ποντάροντας στην πολυτέλεια, την ποιότητα και τη σχεδιαστική του διαφορετικότητα. Δεν γυρνάει την πλάτη στο παρελθόν, αλλά φλερτάρει ανοικτά με το μέλλον. Κάτι που εκφράζει απόλυτα η υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε, με τον 1.200άρη PureTechτων 136 ίππων να διατηρεί σταθερές της αξίες ενός θερμικού μοτέρ, γαρνιρισμένες από τις αρετές ενός ηλεκτροκινητήρα. 

Με το βλέμμα στο μέλλον…

Αυτό ακριβώς είναι το μότο των Γάλλων και το νέο 3008 σηματοδοτεί τον κύριο εκφραστή της νέας φιλοσοφίας της Peugeot. Στόχος της μάρκας είναι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να προσφέρει μία πλήρη γκάμα εξηλεκτρισμών μοντέλων, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν αφουγκράζεται τις σημερινές ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Και στην περίπτωση του 3008 το γαλλικό εργοστάσιο ξεκίνησε λίγο… ανάποδα. Το νέο 3008 είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα του Group, με την κωδική ονομασία STLA, επάνω στην οποία θα φιλοξενηθούν τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Peugeot. Έτσι, το νέο 3008 εκτός από αμιγώς ηλεκτρικό, θα διατίθεται στην εξηλεκτρισμένη βενζινοκίνητη hybridεκδοχή, αλλά και σε δύο plug-in hybrid εκδόσεις, κάτι που σημαίνει ότι καταργούνται οι εκδόσεις πετρελαίου, αλλά και βενζίνης χωρίς υβριδική υποβοήθηση. 

Δείτε ακόμη: Το νέο Peugeot 3008 στην Ελλάδα - Όλες οι τιμές! 

Αλλαγή ταυτότητας

Η ολιστική αναβάθμιση και ο επαναπροσδιορισμός του νέου 3008 ξεκινάει από τη σχεδίαση του αμαξώματος. Ο περισσότερο οικογενειακός και… «τετραγωνισμένος» SUVπροσανατολισμός της σιλουέτας του, μπήκε στο συρτάρι. Η νεότερη γενιά του γαλλικού crossover απέκτησε μία σαφώς πιο δυναμική αισθητική, μοιάζοντας να υιοθετεί στοιχεία από το 408. Θα λέγαμε πως σήμερα είναι ένα Fastback SUV, αλλά με στοιχεία που παραπέμπουν σε κουπέ. Δύσκολη εξίσωση για το σχεδιαστικό τμήμα της Peugeot, αλλά με το τελικό αποτέλεσμα να τους δικαιώνει. Το σχήμα του είναι αεροδυναμικό και η σιλουέτα του κομψή, συνδυάζοντας το δυναμισμό με την πολυτέλεια. Διατηρεί βασικές αρχές του 3008, όπως οι χαρακτηριστικοί «χαυλιόδοντες», αλλά το lookτου έχει εκμοντερνιστεί απόλυτα.

Η εμπρός μάσκα έχει διαφοροποιηθεί πλήρως, με πρωταγωνιστή το έμβλημα της Peugeot, γύρω από το οποίο έχει σχεδιαστεί το μπροστινό μέρος. Έχει στοιχεία στο χρώμα του αμαξώματος, με αποτέλεσμα να δημιουργεί μία αίσθηση πως αποτελεί ένα ενιαίο κομμάτι. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED (περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων) είναι ακόμα πιο λεπτά σε σχέση με το παρελθόν, χαρίζοντας του ένα… «διαπεραστικό βλέμμα»! Από τη μεσαία κολώνα και πίσω, ξεκινούν οι ομοιότητες με το θελκτικό και εντυπωσιακό 408. Τόσο η κλίση της οροφής, όσο και η αιωρούμενη αεροτομή δημιουργούν τους σχετικούς συνειρμούς. Οι έντονες ακμές στο πίσω μέρος και το σχετικά «κοφτό» τελείωμα της 5ης πόρτας το καθιστούν επιθετικό, ενώ τα φωτιστικά σώματα διαθέτουν επίσης την χαρακτηριστική υπογραφή με τις τρεις «νυχιές». Η αισθητική είναι ένα υποκειμενικό στοιχείο, αλλά σίγουρα η συντριπτική πλειοψηφία όσων το είδαν από κοντά, τόλμησαν να δηλώσουν γοητευμένοι. Και όχι άδικα… 

Level up!

Κάπου εδώ η υποκειμενικότητα «βγαίνει» από το τραπέζι. Ακόμα και ο πιο αυστηρός κριτής θα μείνει γοητευμένος από την καμπίνα του νέου 3008. Η premiumαισθητική του εσωτερικού είναι ένα στοιχείο που παραδοσιακά διέκρινε το γαλλικό crossover, αλλά με τη νεότερη γενιά οι Γάλλοι πραγματοποίησαν ένα άλμα εξέλιξης. Η πολυτέλεια εκφράζεται με ιδανικό τρόπο σε ένα περιβάλλον με ψηφιακή προσέγγιση, αναδύοντας την αύρα ενός premium μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει το Panoramici-Cockpit, το εντυπωσιακό κυρτό πάνελ στο πάνω μέρος της κονσόλας. Με διάσταση 21 ιντσών αποτελεί μία ευμεγέθης ενιαία οθόνη αφής και κάτω από την γυάλινη επιφάνεια της φιλοξενείται ο πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Δείχνει αιωρούμενη, ενώ έχει σαφέστατα οδηγοκεντρική λογική, αφού είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot 3008! 

Η χρήση της είναι εύκολη, αφού δεν απέχει από τη γενικότερη λειτουργική φιλοσοφία των μοντέλων της Peugeot, ενώ γρήγορη είναι η απόκριση στις εντολές μέσω αφής. Τα εξαιρετικά πρακτικά i-Toggles στην κεντρική κονσόλα, δεν ενισχύουν μόνο την premiumκαι digitalπροσέγγιση του εσωτερικού, αλλά αποδεικνύονται και εξαιρετικά πρακτικά. Μέσω των κουμπιών αφής, μπορείς εύκολα να έχεις άμεση πρόσβαση σε δέκα λειτουργίες της προτίμησης σου! Επιπλέον, μία σειρά από φυσικούς διακόπτες φροντίζουν για μερικές ακόμα λειτουργίες, όπως η επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Αξίζει να σημειώσουμε, πως ο επιλογέας δεν βρίσκεται πλέον στη κεντρική κονσόλα, αλλά δίπλα στο κουμπί της εκκίνησης του κινητήρα, ενώ εξακολουθεί να διατηρείται η λογική με το μικρό σε διαστάσεις και πολυγωνικό τιμόνι. Πάντως, σε κάθε περίπτωση η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία. Οι Γάλλοι έχουν κάνει χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος της κεντρικής κονσόλας, ενώ τα υπόλοιπα πλαστικά έχουν επενδυθεί με μία εξαιρετικά καλαίσθητη υφασμάτινη επένδυση. Ενώ για τη δημιουργία… ατμόσφαιρας στη καμπίνα, φροντίζουν οι οκτώ διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Premiumαισθητική
  • Καμπίνα επιβατών
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα
ξινά
  • Κατανάλωση υπό πίεση

Το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.730 mm) έχει σαν αποτέλεσμα να βελτιωθούν οι χώροι στο εσωτερικό. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους, χωρίς όμως η ευρυχωρία να παραμένει το σημαντικότερο πλεονέκτημα του 3008. Αν ο οδηγός έχει ύψος που ξεπερνάει το 1.90, ο διαθέσιμος χώρος πίσω περιορίζεται σημαντικά. Αντίθετα, πληθωρικός είναι αυτός αποσκευών με το διπλό πάτωμα, του οποίο η χωρητικότητα αγγίζει τα 520 lt. Επιπλέον, το γαλλικό FastbackSUVαποσπά πολύ καλό βαθμό σε επίπεδο πρακτικότητας, κάτι για το οποίο φροντίζουν οι 17 συνολικά αποθηκευτικές λύσεις που προσθέτουν επιπλέον 34 lt.

σύγχρονη και επίκαιρη λύση

Ζούμε στην εποχή του εξηλεκτρισμού και η Peugeotεπενδύσει στη σημαντικότερη τάση της εποχής, χωρίς όμως να γυρνάει την πλάτη στις πραγματικές ανάγκες του αγοραστικού κοινού σήμερα. Η υβριδική εκδοχή μοιάζει να είναι κομμένη και ραμμένη για τις απαιτήσεις του οδηγού που ακόμα δεν έχει πειστεί να κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Το 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.200 ccαπόδοσης 136 ίππων, το έχουμε γνωρίσει και στο Peugeot 208, αλλά και σε άλλα μοντέλα του Group. Με την αρωγή ενός ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ενέργεια από μικρή μπαταρία 0,43 kWh, ενισχύει το θερμικό σύνολο με 21 επιπλέον ίππους και 51 Nmροπή.  Σε αντίθεση με άλλα συστήματα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, το ηλεκτρικό μοτέρ έχει πιο ενεργό ρόλο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, με την Peugeotνα υποστηρίζει πως προσφέρει έως και 50% αμιγώς ηλεκτρική στην πόλη, αλλά και μειωμένες κατά 20% εκπομπές ρύπων. Σε συνδυασμό με το μεγάλο δοχείο καυσίμου των 55 lt, οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι προσφέρει αυτονομία έως και 640 kmμε ένα ντεπόζιτο! 

Quality

Αυτή είναι η λέξη που ταιριάζει απόλυτα στην εμπειρία οδήγησης πίσω από το τιμόνι του. Από τη στιγμή που θα βρεθείς στο κάθισμα με την καλή πλευρική στήριξη αισθάνεσαι άνετα. Το τιμόνι μπορεί να κρύβει και πάλι μέρος του πίνακα οργάνων, αλλά σίγουρα η οπτική είναι βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του 3008 γίνονται αντιληπτά από τα πρώτα μέτρα. Η εξαιρετική ηχομόνωση με τα διπλά κρύσταλλα και η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στις χαμηλές ταχύτητες, δημιουργούν μία ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά διαπιστώνεις ότι η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ελαφρώς πιο σφικτή. Οι Γάλλοι έχουν επιμείνει στη λύση με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά παρόλα αυτά το 3008 στρογγυλεύει καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έχει πιο συμπαγής αίσθηση και η λειτουργία της είναι βελτιωμένη, χαρίζοντας στο 3008 πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Σε γρήγορο ρυθμό, καταφέρνει και διαχειρίζεται υποδειγματικά τις αντιδράσεις του αμαξώματος. Φυσικά, δεν πρόκειται για σπορ κατασκευή, αλλά σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα με ασφάλεια. Το αμάξωμα θα πάρει περιορισμένες κλίσεις, ειδικά αν αναλογιστούμε το βάρος, την απόσταση των σχεδόν 20 cmαπό το έδαφος, και εν τέλει την κατηγορία στην οποία ανήκει. Έχει πρόσφυση, σου εμπνέει εμπιστοσύνη και μόνο όταν υπερβάλλεις στην είσοδο το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του. Βέβαια, σε εκείνο το σημείο αρκεί να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι και θα διαπιστώσεις ότι το πίσω μέρος θα ελαφρώσει και το 3008 θα γλιστρήσει προοδευτικά! Όσο τουλάχιστον σου επιτρέψουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, με τη συγκεκριμένη τάση να είναι εύκολα ελεγχόμενη. Σε αυτό βοηθάει και το γρήγορο τιμόνι με την καλή πληροφόρηση, την ώρα που τα φρένα συνδυάζουν απόδοση και καλή αίσθηση.

Το υβριδικό κινητήριο σύνολο συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6 και ειδικά στην πόλη ο συνδυασμός μοιάζει ιδανικός. Το ίδιο ισχύει και για το ταξίδι, και μόνο σε πιο γρήγορο ρυθμό και πλήρη επιτάχυνση διαπσιτώνεις πως οι σχέσεις του κιβωτίου έχουν σχετικά μακριά κλιμάκωση. Επιπλέον, υπάρχει και χειροκίνητη επιλογή, η οποία θα θέλαμε να είχε ταχύτερη απόκριση, αν και είναι δεδομένο πως τις περισσότερες φορές επιλέξαμε την αυτόματη λειτουργία. Ακόμα και έτσι, το σύνολο των 136 ίππων καταφέρνει να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.648 kg (με τον οδηγό). Διακρίνεται για την ελαστικότητα του στις χαμηλές στροφές, χωρίς να υπολείπεται στις μεσαίες, με τα 230 Nmδιαθέσιμα από τις 1.750 rpmνα παίζουν το ρόλο τους. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές, με τα πρώτα 100 km από στάση να έρχονται σε 10,2 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 200 km/h. Στον τομέα της κατανάλωσης, το 3008 απέχει από τα 5,5 lt/100 kmπου αναφέρει το εργοστάσιο. Σε μικτές συνθήκες είδαμε κοντά στα 8,5 lt/100 km, περιλαμβάνοντας βέβαια και γρήγορη οδήγηση για τις ανάγκες της φωτογράφισης. Στην πόλη, με το υβριδικό σύστημα να συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου, η μέση τιμή έπεσε στα 7,5 lt/100 km.

συμπέρασμα

Το Peugeot 3008 δεν έχει καθιερωθεί τυχαία στην κατηγορία. Οι Γάλλοι είχαν θέσει οι ίδιοι τον πήχη ψηλά και σίγουρα δεν είναι εύκολο να ξεπεράσεις τον εαυτό σου. Για αυτό ακριβώς πήραν λευκό χαρτί και σχεδίασαν μία αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο νέα εκδοχή του. Το γαλλικό crossoverέχει υποστεί μία ολιστική αλλαγή και είναι βελτιωμένο σε όλους τους τομείς. Τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας και είναι δεδομένο πως αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία, κοιτώντας στα μάτια τον premiumανταγωνισμό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...