Δοκιμή Lynk & Co 01: Ανακατεύει την τράπουλα

To Lynk & Co 01 πέρα από ένα σύγχρονο PHEV C-SUV, είναι ένα αυτοκίνητο που μεταλλάσσει όλα όσα γνωρίζαμε στη χρήση του. Με πιο απλά λόγια, ένα νέο υβρίδιο, μόλις γεννήθηκε.

  • -
  • -
Ισχύς261 PS
Ροπή425 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας17,10 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)27,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το πρώτο δείγμα γραφής της Lync & Co είναι το «01», ένα σύγχρονο PHEV μοντέλο που τοποθετείται στο πιο εμπορικό κομμάτι της ευρωπαϊκής αγοράς, στην κλάση των C-SUV.

Η Lynk & Co έφτασε και επίσημα στη χώρα μας. Στοιχηματίζω, ότι οι περισσότεροι διαβάζετε και ακούτε για πρώτη φορά αυτό το όνομα. Και είναι απολύτως λογικό. Ωστόσο, η Lynk & Co, δραστηριοποιείται στην Ευρώπη εδώ και μια τετραετία περίπου σε επιλεγμένες αγορές (όπως η ιταλική, η ισπανική, η γερμανική, η σουηδική, η βέλγικη και η ολλανδική) και είναι μέλος του κινεζικού Ομίλου Geely (Volvo, Polestar, Lotus, Proton, Zeekr κ.α.) με ότι αυτό συνεπάγεται.

Μέχρι πρότινος, η «εναλλακτική» φίρμα, κινείτο διακριτικά και σε χαμηλούς τόνους. Έμοιαζε σα να ετοίμαζε μεθοδικά, τη μεγάλη της επίθεση. Μια επίθεση που πλέον, δείχνει να έχει ξεκινήσει. Προς Θεού, όχι γιατί η Lynk & Co ήρθε στη χώρα μας αλλά κυρίως, γιατί η κινέζικη φίρμα αποφάσισε να αναπτύξει ραγδαία το αποτύπωμα της στη Γηραιά ήπειρο, αναβαθμίζοντας την εκπροσώπηση της σε 12 νέες χώρες!

Μεταξύ αυτών και στην ελληνική αγορά όπως προαναφέραμε, όπου την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της Lynk & Co τόσο για τη χώρα μας όσο και ευρύτερα για τα κράτη της νοτιοανατολικής Ευρώπης, έχει αναλάβει η SEEAG, ένας μεγάλος όμιλος με πολυετή  εμπειρία στη χονδρική και λιανική πώληση αυτοκινήτων και ανταλλακτικών

Και το όνομα αυτού, «01»

Ναι, το Lynk & Co 01, θα μπορούσε να είναι ένα νέο πρόγραμμα κάποιου λογισμικού συστήματος ή ακόμα και κάποιος κακόβουλος ιός που θα έβλαπτε ανεπανόρθωτα το ψηφιακό περιβάλλον μιας ηλεκτρονικής συσκευής.

Ευτυχώς, δεν είναι τίποτα από τα δυο. Είναι προφανώς το όνομα της εταιρείας (Lynk & Co) και φυσικά του μοντέλου (01). Το «01», δεν είναι κάποιο «brand new» αυτοκίνητο της κινέζικης φίρμας. Είναι μεν το πρώτο δείγμα γραφής της αλλά επί της ουσίας, το αυτοκίνητο κυκλοφορεί εδώ και μερικά χρόνια στην Ευρώπη.

Πατάει επίσης πάνω σε μια γνώριμη πλατφόρμα. Την CMA (Compact Modular Architecture), την οποία χρησιμοποιούν το Volvo XC40 αλλά και το εξ αγχιστείας αδερφάκι του, το Polestar 2. Επιπλέον, την υπογραφή στο design του Lynk & Co 01, έβαλε φαρδιά πλατιά, ο Peter Horbury, ο πρώην σχεδιαστής της Volvo.

Βέβαια, ο Horbury δεν κοίταξε παλαιότερα σχέδια του, ούτε εμπνεύστηκε από την εικόνα των σουηδικών μοντέλων. Προσπάθησε και πέτυχε, να παρουσιάσει κάτι διαφορετικό. Το αν αυτό το σχέδιο είναι αρεστό ή όχι, είναι ένα θέμα ξεκάθαρα υποκειμενικό.

Η ουσία είναι ότι το «01» της Lynk & Co, με τα διογκωμένα φανάρια εμπρός, τα περίτεχνα (και ομοίως LED) πίσω και την εν γένει ξεχωριστή αισθητική ταυτότητα, μοιάζει να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στα Ευρωπαϊκά και τα Κινέζικα «θέλω» στην εμφάνιση του.  

Με διαστάσεις 4,54 m σε μήκος, 1,85 σε πλάτος και 1,68 m σε ύψος, το «01», τοποθετείται στην κλάση των κόμπακτ SUV (απόσταση από το έδαφος 213 mm) και πιο συγκεκριμένα στο άνω άκρο των C-SUV. Σημαντικό επίσης, ότι δε χρειάζεται να σπάτε το κεφάλι σας για να επιλέξετε μέσα από ένα τεράστιο χρωματολόγιο για το χρώμα του αυτοκινήτου σας.

Δείτε ακόμα: Όλες οι κινέζικες μάρκες αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Οι διαθέσιμες προτάσεις της Lynk & Co για το «01» περιορίζονται στις εξής… δύο: Μπλε και μαύρο. Απλά και ξεκάθαρα πράγματα. Με δυο χρώματα που η πλειονότητα του κοινού επιλέγει για το αυτοκίνητο του και ταιριάζουν θα έλεγα γάντι και με το «ύφος» του «01».

Δεν του λείπει τίποτα!

Στην καμπίνα του, το Lynk & Co 01 σε καλωσορίζει σε ένα περιβάλλον ποιοτικό, ευρύχωρο, τεχνολογικά προηγμένο και το κυριότερο, «φουλ» εξοπλισμένο! Τα καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα έχουν σπορ σχεδιασμό, προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη και αποδεικνύονται άνετα ακόμα και μετά από πολύωρες μετακινήσεις. Είναι επίσης κατασκευασμένα, μεταξύ άλλων, από ανακυκλωμένα δίχτυα και πετονιές ψαρέματος!

Άπαξ και βολευτείς γρήγορα στο κάθισμα, διαπιστώνεις ότι πολλά στοιχεία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, θυμίζουν έντονα… Volvo. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο κομψός επιλογέας για το κιβώτιο, καθώς και οι διακόπτες για παράθυρα και καθρέφτες.

Βέβαια, στο «01», η Lynk & Co μπορεί να πήρε από τα ράφια της Volvo κάμποσα διαθέσιμα «αξεσουάρ» μειώνοντας ίσως έτσι και το κόστος, δεν έκανε όμως την παραμικρή «έκπτωση» στην κατασκευή του ταμπλό. Χρησιμοποίησε αφρώδη υλικά, τα οποία φρόντισε να «κουμπώσει» σωστά προσφέροντας μια έξτρα πινελιά ποιότητας στο διάκοσμο.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας χρησιμοποιεί Android Automotive και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχουν επιπλέον και τέσσερις θύρες USB (δύο A και δύο C), επαγωγική φόρτιση (για τα συμβατά smartphone) κ.α..

Οι πιο παρατηρητικοί, θα έχουν καταλάβει ήδη κοιτώντας τις φωτογραφίες του ταμπλό, μια σημαντική διαφορά στο Lynk & Co 01 σε σχέση με τις αντίστοιχες προτάσεις της Volvo. Ο λόγος γίνεται φυσικά για την κεντρική ψηφιακή οθόνη των 12,8’’ του συστήματος πολυμέσων η οποία στην περίπτωση του «01» είναι οριζόντια τοποθετημένη, αντί για κάθετη που συνηθίζεται ως επί το πλείστον στα μοντέλα της Volvo.

Το πιο σημαντικό όμως είναι η ύπαρξη φυσικών διακοπτών, όπως οι δύο περιστροφικοί για τον έλεγχο του κλιματισμού, ώστε να μη σπαταλά άσκοπα χρόνος ο οδηγός ψάχνοντας σε ψηφιακά μενού για να ρυθμίσει την ψύξη ή τη θέρμανση, στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Αντίστοιχα, η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων έχει διαγώνιο 12,3’’, είναι ευανάγνωστη, με «σωστά» γραφικά και πλήθος πληροφοριών προς τέρψιν του οδηγού.

Σε ότι αφορά τώρα τους διαθέσιμους χώρους, το Lynk & Co 01, προσφέρει μια ευρύχωρη καμπίνα αποκλειστικά όμως για τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Δεδομένων των διαστάσεων του και του μεταξονίου των σχεδόν 2,7 m, ίσως να περίμενε κανείς ένα πιο «huge» θάλαμο, με τη χωρητικότητα επίσης του αποθηκευτικού όγκου να ανέρχεται σε 461 lt, όντας στα μεσαία «κλιμάκια», του segment των C-SUV.

Οι άνθρωποι πάντως της Lynk & Co φαίνεται πως καταπιάστηκαν με το να «φορτώνουν» το αυτοκίνητο με εξοπλισμό και τεχνολογικά συστήματα!

Χωρίς καμία δόση υπερβολής, το «01», στη μία και μοναδική έκδοση που διατίθεται προσφέρει τα πάντα. Από σκληρό δίσκο χωρητικότητας 64 GB, έως ηχοσύστημα 10 ηχείων της Infinity και από μια πανοραμική γυάλινη ανοιγόμενη οροφή, μέχρι και 13 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Σημειώστε επίσης ότι στον εξοπλισμό, υπάρχουν μεταξύ άλλων, 20άρες ζάντες αλουμινίου, όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, έως και 4G πληρωμένο από την εταιρεία για τα τέσσερα πρώτα χρόνια!

Με τεχνολογικό υπόβαθρο δια χειρός… Volvo

Το Lynk & Co 01, προσπάθησε να κρατήσει «αποστάσεις» σε αρκετούς τομείς από τη Volvo. Και ομολογουμένως σε αρκετές περιπτώσεις, τα κατάφερε με επιτυχία. Όταν όμως το παιχνίδι έφθασε στο τεχνικό «σκέλος» τότε η Lynk & Co, έχοντας προφανώς το «οk» από τη Volvo και κατ’ επέκταση την Geely, μπήκε στις «αποθήκες» της σουηδικής φίρμας και πήρε από τα ράφια ότι επιθυμούσε! Για να είμαι πιο συγκεκριμένος, απέκτησε το PHEV σύστημα του Volvo XC40 Recharge.

Το οποίο αποτελείται, από έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού (με τούρμπο) 1,5 λίτρων, από ένα ηλεκτρικό μοτέρ και από μία επαναφορτιζόμενη (από εξωτερική πηγή) μπαταρία ιόντων λιθίου.

Στη γλώσσα των αριθμών, η μέγιστη ισχύς του θερμικού συνόλου είναι 180 PS με 265 Nm ροπής, ενώ αντίστοιχα, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φθάνει τους 81 PS με 160 Nm ροπής. Συνδυαστικά, το σύστημα προσφέρει 261 ίππους, συνεργάζεται με ένα 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με τη μπαταρία υψηλής τάσης να προσφέρει μικτή χωρητικότητα 17,6 kWh (14,1 kWh ωφέλιμη).

Σε ότι αφορά τη φόρτιση, το Lynk & Co 01, θα ανακτήσει τις «δυνάμεις» του σε δημόσιο ή οικιακό wallbox ισχύος 11 kW σε λιγότερο από τρεις ώρες, ενώ αν επιλέξετε να το φορτίσετε στο σπίτι, σε μια οικιακή πρίζα δηλαδή με ισχύ 2,3 kW, θα χρειαστούν περίπου οκτώ ώρες.

Πίσω από το τιμόνι του «01», αισθάνεσαι από τα πρώτα κιόλας μέτρα μαζί του, την πολύ καλή λειτουργία του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος. Το αυτοκίνητο εκκινεί αμιγώς ηλεκτρικά και αν έχεις μια σχετικά επαρκή ποσότητα ενέργειας στις μπαταρίες του και επιπλέον δε βυθίσεις βίαια το πόδι στο γκάζι συνεχίζει να δουλεύει ηλεκτρικά για αρκετό χρονικό διάστημα.

Είναι πάντως αξιοσημείωτο ότι ακόμα και στην «αλλαγή» από ηλεκτρικό σε θερμικό, το σύστημα είναι πάρα πολύ «smooth» σε βαθμό που πολλές φορές δεν το καταλαβαίνεις. Μάλιστα, θα μπορούσε να δουλέψει και για μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις αμιγώς ηλεκτρικά στο πρόγραμμα Hybrid εάν δεν είχε να «κουβαλήσει» στις πλάτες του και τα σχεδόν 1.900 κιλά βάρους του αυτοκινήτου (1.879 κιλά για να είμαι απόλυτα σωστός).

Η Lynk & Co, υποστηρίζει ότι στο mode «Pure» όπου το σύστημα δουλεύει αποκλειστικά ηλεκτρικά, το «01» είναι σε θέση να καλύψει έως και 75 km. Στην πράξη όμως και σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης, στα χέρια μας το αυτοκίνητο, κινήθηκε αμιγώς ηλεκτρικά για 49 χιλιόμετρα. Σε μικτή βέβαια διαδρομή. Που σημαίνει ότι δύναται, εάν φερθείς με σύνεση στο γκάζι, να φθάσεις και μάξιμουμ τα 60 km σε καθαρά όμως αστικό περιβάλλον, κάτι που για τους περισσότερους φαντάζει ως ιδανικό σενάριο, αφού πάνω-κάτω ελάχιστοι οδηγοί υπερβαίνουν αυτά τα χιλιόμετρα σε καθημερινή βάση στα μεγάλα αστικά κέντρα.

γλυκά
  • Εξοπλισμός
  • Υβριδικό σύστημα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Ηλεκτρική αυτονομία
  • Αίσθηση συστήματος πέδησης

Επιλέγοντας τώρα το πρόγραμμα Power, το σύστημα σου προσφέρει το μέγιστο των δυνατοτήτων του, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε χρόνο 8,0’’, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 km/h.

To Lynk & Co 01, θα κινηθεί σε αστικό περιβάλλον με χαρακτηριστική ευκολία και ευελιξία παρά τις γενναιόδωρες διαστάσεις του. Αφήνοντας πίσω του κανείς το κλεινόν άστυ και ανεβάζοντας τέμπο, διαπιστώνει ότι το «01» εμφανίζει δυο πρόσωπα. Το ένα, θέλει το κινέζικο SUV να «καταπίνει» χιλιόμετρα σε εθνικό δίκτυο αβίαστα, ξεκούραστα, ήσυχα, οικονομικά και εν τέλει… αψεγάδιαστα.

Αντίθετα, σε ένα πιο σφιχτό κομμάτι του οδικού δικτύου, το αυτοκίνητο, μοιάζει να προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στη σπορ φινέτσα και την άνεση δίχως όμως να καταφέρνει να βρει τη χρυσή τομή.

Η δύναμη περνά στους εμπρός τροχούς σχετικά «αφιλτράριστη» και πρέπει ο οδηγός να εξοικειωθεί με τη δύναμη που ασκεί στο δεξί πεντάλ για να αποφύγει αυτού του είδους τις καταστάσεις. Το τιμόνι, παρότι με σωστή κατευθυντικότητα, εμφανίζει μια μικρή ασάφεια σε γρήγορους χειρισμούς, ενώ το σύστημα πέδησης, παρότι αποδοτικό, μοιάζει πολλές φορές να «διαμορφώνει» κατά το δοκούν… τη δοσολογία της πίεσης στο πεντάλ του. Η δε ανάρτηση, η οποία δε μπορεί να χαρακτηριστεί ούτε σφιχτή αλλά ούτε και μαλακή, στις περισσότερες των περιπτώσεων στέκεται στο ύψος των περιστάσεων ελέγχοντας τα ουκ ολίγα κιλά βάρους του αμαξώματος, ωστόσο, εάν κρατήσεις ένα υψηλό τέμπο για ώρα, τα σημάδια της κόπωσης κάνουν γρήγορα την εμφάνισή τους.

Για να αποκομίσεις ουσιαστικά τα μέγιστα σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης από το Lynk & Co 01, χρειάζεται απλά, να διατηρήσεις ένα «καλό» ρυθμό σε ταχύτητα, να αποφύγεις χειρισμούς που δεν είναι του χαρακτήρα του και κατά αυτόν τον απλό τρόπο, θα απολαύσει κανείς την υψηλού επιπέδου άνεση που προσφέρει το όχημα, την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας του (που ωφελείται τα μέγιστα και από το πολύ «στρωτό» σε λειτουργία PHEV σύστημα) και επιπλέον, δε θα χρειαστεί να «κάψει» και μεγάλες ποσότητες καυσίμου, από τη άποψη ότι μια μέση κατανάλωση της τάξεως των 8,2 lt/100 km, είναι πάρα πολύ καλή για ένα αυτοκίνητο της ισχύος, του βάρους αλλά και της κλάσης στην οποία τοποθετείται το «01».

Από 49.950 ευρώ

Το Lynk & Co 01 διατίθεται στη χώρα μας σε μία μόλις υπερπλήρη έκδοση στην τιμή των 49.950 ευρώ. Τιμή η οποία μπορεί να ηχεί στα αυτιά πολλών ως «τσιμπημένη», κρίνεται όμως ως άκρως ανταγωνιστική για την κλάση και την τεχνολογία (PHEV) του οχήματος.

Μάλιστα η κινέζικη φίρμα πέραν του παραδοσιακού τρόπου πωλήσεων του μοντέλου της, μέσω δηλαδή λιανικών ταξινομήσεων ή χρονομίσθωσης, σε πολλές αγορές που δραστηριοποιείται στην Ευρώπη προσφέρει το «01» και… με ενοικίαση!

Μπορεί δηλαδή κανείς να νοικιάσει το «01» για όσο χρονικό διάστημα επιθυμεί ή αν είναι κάτοχος του οχήματος να το υπενοικιάσει σε άλλον ενδιαφερόμενο χρησιμοποιώντας απλώς μια εφαρμογή από το κινητό του.

Στη χώρα μας πάντως, το τελευταίο αυτό σενάριο δε θα ισχύσει για ευνόητους λόγους… Η Lynk & Co, συνοδεύει επίσης το παρθενικό της μοντέλο με εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών και έχει θέσει ως στόχο, την πώληση 500 αυτοκινήτων έως το τέλος του έτους και 5.000 οχημάτων έως και το 2026.

Δείτε ακόμα: Η πρώτη αντιπροσωπεία της Lynk & Co στην Ελλάδα

Σύντομα μάλιστα, το δίκτυο της εταιρείας θα αναπτυχθεί περαιτέρω, πέραν του ενός καταστήματος που υπάρχει, με τους ανθρώπους της φίρμας να έχουν έρθει ήδη σε συμφωνία για τη δημιουργία 7 εμποριών σε επιλεγμένες τοποθεσίες ανά τη χώρα μας.

συμπέρασμα

Η Lync & Co μέχρι σήμερα ήταν άγνωστη στο ελληνικό κοινό. Έχει όμως όλα τα φόντα να μπει με αξιώσεις στον αυτοκινητικό χάρτη προσελκύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών με το παρθενικό της μοντέλο, το «01», ένα σύγχρονο PHEV C-SUV, πλήρως εξοπλισμένο και με «λογική» σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τιμή πώλησης.   

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...