Δοκιμή Lexus LBX: Το αυθεντικά πολυτελές B-SUV
Το νέο LBX της Lexus δεν είναι ένα ακόμη B-SUV. Αυτό το αυτοκίνητο εκτός από μοντέρνο, νεανικό και οικονομικό, είναι, ένα από τα αυθεντικά premium της κατηγορίας. Το οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους και σας μεταφέρουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.
- -
- -
με μια ματιά
Με το νέο LBX η Lexus έρχεται να θέσει νέα στάνταρ στην άκρως ανταγωνιστική και δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Δοκιμάζουμε την προσθιοκίνητη υβριδική εκδοχή απόδοσης 136 ίππων.
Όταν η Lexus παρουσίασε το LBX άπαντες εντυπωσιάστηκαν από την προσέγγιση των Ιαπώνων σχετικά με την αισθητική. Οι σχεδιαστές της μάρκας άφησαν κατά μέρος τις όποιες συντηρητικές καταβολές του παρελθόντος, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή πεπατημένη. Το αποτέλεσμα τους δικαίωσε απόλυτα, με το μικρότερο SUV της γκάμας της να είναι από τα πιο στιλάτα, καλαίσθητα, ασφαλή και σύγχρονα B-SUV που μπορεί να αποκτήσει κάποιος. Με αυτό το μοντέλο, η Lexus δεν αμφισβητεί απλά τη συμβατική έννοια ενός πολυτελούς αυτοκινήτου, αλλά επαναπροσδιορίζει το τι μπορεί να προσφέρει ένα compact όχημα, ανατρέποντας την παραδοσιακή στρατηγική εκδόσεων και δίνοντας τη δυνατότητα στους αγοραστές να επιλέξουν μεταξύ «Ατμοσφαιρών».
Φουλ του υβριδισμού
Πριν μιλήσουμε για την πρώτη εικόνα, το εσωτερικό και τις «ατμόσφαιρες», ας δούμε με ποιο σύνολο τροφοδοτείται το LBX και πόσο καίει. Ως οι απόλυτες μύστες στους υβριδικούς κινητήρες, οι Ιάπωνες τοποθετήσαν στο νέο τους B-SUV τη νέα γενιά του Hybrid Electric συστήματος της Toyota με τον τρικύλινδρο 1.500άρη κινητήρα, απόδοσης 136 ίππων και μέγιστης ροπής 185 Nm. Αυτό είναι και το μοναδικό σύνολο που τροφοδοτεί το μοντέλο, τόσο στην προσθιοκίνητη, όσο και στην τετρακίνητη εκδοχή E-Four. Νέο είναι και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT, όπως και η διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου χαμηλής αντίστασης που φιλοξενείται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Το αναβαθμισμένο Hybrid σύστημα, διαθέτει 17% υψηλότερη απόδοση, είναι πιο αθόρυβο και εκπέμπει λιγότερα CO2. Επιπλέον λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές, γεγονός που συμβάλλει σημαντικά στην οικονομία. Εξυπακούεται, πως το LBX έχει μελετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να καίει όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο. Σε πραγματικές συνθήκες λοιπόν, είναι ικανό να καταναλώσει ακόμη και 4 lt ανά 100 km μέσα στην πόλη, με τη μέση κατανάλωση να είναι περίπου στα 5,5 με 6 lt. Πρόκειται για εξαιρετικές τιμές, οι οποίες δίνουν στο αυτοκίνητο ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Δείτε ακόμη: Έρευνα - Ποιες εταιρείς φτιάχνουν τα καλύτερα αυτοκίνητα!
Δίνει ρέστα μέσα στην πόλη
Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του LBX αντιλαμβάνεσαι την εξαιρετική ευελιξία του αυτοκινήτου. Ο οδηγός έχει άψογη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, το τιμόνι είναι άμεσο και γρήγορο, με τις compact διαστάσεις και τον μικρό κύκλο στροφή να δίνουν ένα επιπλέον μπόνους. Το ιαπωνικό μοντέλο μήκους 4.190 mm, πλάτους 1.825 mm, ύψους 1.560 mm και βάρους 1.280 kg, θαρρείς και έχει κατασκευαστεί για το «χάος» της Αθήνας και των υπολοίπων πόλεων της επικράτειας. Κινείται με θαυμαστή άνεση στις πολύβουες λεωφόρους, η απόκριση του κιβωτίου είναι εξαιρετική και η άψογα ηχομονωμένη καμπίνα δεν επιτρέπει να εισβάλλει οποιοσδήποτε εξωτερικός θόρυβος. Παρά τις 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου δοκιμής και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, η ποιότητα κύλισης παραμένει σε υψηλά επίπεδα και η ανάρτηση ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, απορροφώντας τους κραδασμούς δίχως να ενοχλεί τους επιβάτες. Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο, ειδικά σε αργή κυκλοφορία καταναλώνει ελάχιστη βενζίνη, με το πρωτοποριακό «Predictive Efficient Drive» να κάνει τη διαφορά. Το σύστημα της Lexus προβλέπει τη συμπεριφορά του οδηγού και τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες για τη βελτιστοποίηση της φόρτισης ή της εκφόρτισης της υβριδικής μπαταρίας σύμφωνα με τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Πολυτέλεια
- Premium χαρακτήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Κατανάλωση
- Πλούσιος εξοπλισμός
ξινά
- Χώρος πίσω επιβατών
Επιπλέον, ανιχνεύει πότε το αυτοκίνητο αρχίζει να κινείται σε κατηφόρα και εφαρμόζει αυτόματα τον έλεγχο επιβράδυνσης, ακόμη και όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου. Έτσι, διατηρεί πάντοτε χαμηλά την κατανάλωση και συγχρόνως υψηλά την ανάκτηση ενέργειας. Στον ανοικτό δρόμο επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα, με την οδική του συμπεριφορά σε πιο απαιτητικά κομμάτια να δίνει την αίσθηση hatchback. Επιταχύνει γραμμικά και έχει έναν ανέλπιστα απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα, με τη σφιχτή ανάρτηση, τα αυξημένα μετατρόχια και το άκαμπτο πλαίσιο να θέτουν τα δεδομένα. Από πλευρά επιδόσεων, τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 9,2 sec και η τελική αγγίζει τα 170 km/h, νούμερα άκρως ικανοποιητικά για ένα SUV που σαφώς έχει δημιουργηθεί με στόχευση το κλείνον άστυ. Βέβαια, εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι, το κιβώτιο παρότι έχει βελτιωθεί σημαντικά για τα δεδομένα ενός CVT, όταν πιέζεται παρουσιάζει αυξημένες τάσεις θορύβου, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτό του Yaris Cross.
Οι «ατμόσφαιρες» της Lexus
Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές του LBX έχουν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων «ατμοσφαιρών». Κάθε μία από αυτές (Elegant, Relax, Emotion, Cool), δεν καθορίζονται από το επίπεδο εξοπλισμού, αλλά εστιάζουν έκφραση διαφορετικών, εκλεπτυσμένων, δυναμικών ή σπορ θεμάτων μέσα από στιλάτες λεπτομέρειες, χρώματα, υφές και φινιρίσματα. Με αυτό τον τρόπο, η Lexus θέλει να δώσει στον πελάτη τη δυνατότητα να αποκτήσει ουσιαστικά ένα αυτοκίνητο εξατομικευμένο στα γούστα του, ένα αυτοκίνητο που νιώθει ότι βρίσκεται σε ένα οικείο περιβάλλον, άσχετα με τις ταπετσαρίες και τα φινιρίσματα.
Δείτε ακόμη: Τα πιο extreme αξοεσουάρ σε αυτοκίνητα
Οι ατμόσφαιρες Elegant και Relax διαθέτουν monotone εξωτερικό φινίρισμα, vegan εσωτερικό σαλόνι και γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου 18΄΄, ενώ οι Emotion και Cool ξεχωρίζουν με τον Bi-tone εξωτερικό χρωματισμό, πιο premium υλικά και τις ίδιας διάστασης ζάντες machined face. Φυσικά, κάθε αυτοκίνητο εξοπλίζεται με μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας, που εντάσσεται στο Lexus Safety System + τελευταίας γενιάς. Οι over-the-air ενημερώσεις λογισμικού για τα συστήματα πολυμέσων και ασφάλειας είναι στάνταρ, με το LBX εκτός όλων των άλλων, να ενσωματώνει δύο πρωτοποριακά συστήματα για την κατηγορία: το «Vehicle Braking Posture Control» και το «Advanced Park» με «Remote Parking».
Το πρώτο εξισορροπεί αυτόματα την κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός και πίσω για την καταστολή των κλίσεων κατά τον διαμήκη άξονα και τη διατήρηση ενός γραμμικού και αξιόπιστου φρεναρίσματος. Βοηθά επίσης στη μείωση των κλίσεων του οχήματος στις στροφές, διατηρώντας το ιαπωνικό SUV άνετο και σταθερό και φιλτράροντας τους κραδασμούς. Το δεύτερο χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων για να αποκτήσει ολόπλευρη κάλυψη του άμεσου περιβάλλοντος χώρου του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Αυτό βοηθά τον οδηγό να πραγματοποιεί αποτελεσματικούς και ομαλούς ελιγμούς αυτόματου παρκαρίσματος με λιγότερες διορθωτικές κινήσεις. Η λειτουργία Αυτόνομης Απομακρυσμένης Στάθμευσης (Remote Parking) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παράλληλο ή κάθετο παρκάρισμα με κίνηση προς τα εμπρός ή με όπισθεν, αλλά και για την έξοδο προς τα εμπρός από παράλληλη θέση. Διαχειρίζεται όλες τις απαραίτητες λειτουργίες ελέγχου του αυτοκινήτου - τιμόνι, πέδηση, γκάζι και αλλαγή σχέσεων.
συμπέρασμα
Χάρη στη σχεδιαστική φιλοσοφία «Next Chapter», το LBX καταρρίπτει τα στερεότυπα της Lexus. Αυτό το μοντέλο είναι το πιο ρηξικέλευθο της γκάμας της, το πιο φρέσκο και νεανικό. Απευθύνεται σε κάθε οδηγό και, περισσότερο στο νεότερο ηλικιακά κοινό. Τα μακρύ καπό, τα φουσκωμένα φτερά και οι κοντοί πρόβολοι τονίζουν το σπορτίφ προφίλ του, με την πίσω όψη να αποπνέει μία αίσθηση στιβαρότητας. Ο νέος σχεδιασμός των προβολέων εμπρός δημιουργεί μια ισχυρή οπτική υπογραφή, με τη μπάρα φώτων σε σχήμα L πίσω να τονίζει την παρουσία του LBX σε κάθε πέρασμά του, κυρίως το βράδυ. Ξεκάθαρα τολμηρό σχεδιαστικά, άκρως ενδιαφέρον οδηγικά, πραγματικά premium και σύγχρονο τεχνολογικά, το LBX ανήκει στα πιο ξεχωριστά B-SUV της αγοράς. Με αυτό το μοντέλο, η Lexus φαίνεται να χτύπησε διάνα, γεγονός που αποδεικνύεται και από την υψηλή ζήτηση. Το αρχικό κόστος των 31.300 ευρώ φαντάζει υψηλό, ωστόσο, αν λάβουμε υπόψη όλα αυτά που προσφέρει το αυτοκίνητο, τη χαμηλή κατανάλωση και τον πλούσιο εξοπλισμό, κρίνεται απόλυτα λογικό.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ