Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD: Limit up
Η «μετοχή» της τρίτης γενιάς του Nissan Qashqai ανέβηκε εκθετικά μετά το facelift, το οποίο εκτός από μπόλικες τεχνολογικές αναβαθμίσεις, έφερε και μια άκρως πετυχημένη αισθητική ανανέωση.
- -
- -
με μια ματιά
Η ανανέωση «μέσης ηλικίας» για την τρίτη γενιά του Nissan Qashqai ξέφυγε από τις συνήθως ήπιες αναβαθμίσεις και εμφανίστηκε έχοντας σημαντικές διαφορές που ολοκληρώνουν ακόμη περισσότερο την πρόταση της Nissan στην ανταγωνιστική κατηγορία των μεσαίων SUV. Στην έκδοση με τους 158 ίππους, το αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση, αποτελεί μια επιλογή για τους αγοραστές που θέλουν το καλύτερο δυνατό πακέτο.
Η «μόδα» των SUV που χαρακτηρίζει τη σημερινή αγορά του αυτοκινήτου, σε πολύ μεγάλο βαθμό οφείλεται στο Nissan Qashqai. Πρόκειται για το μοντέλο που έφερε τη σύγχρονη εκδοχή ενός υπερυψωμένου και… τύπου εκτός δρόμου οχήματος, αλλά χωρίς τις παραχωρήσεις που συνεπάγεται ένα γνήσιο off-road μοντέλο. Ένα ψηλό hatchback με αναλογίες SUV, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, με την επιτυχία του να είναι αδιαμφισβήτητη. Τόσο η πρώτη, όσο και η δεύτερη γενιά, πρωταγωνίστησαν στις πωλήσεις της κατηγορίας, ενώ η τρίτη γενιά που γνωρίσαμε το 2021 άλλαξε γραμμή πλεύσης επιστρατεύοντας έναν περισσότερο premium χαρακτήρα, για να σταθεί ευθέως απέναντι στον αδυσώπητο ανταγωνισμό που είχε εμφανιστεί από όλες τις mainstream εταιρείες. Τώρα γνωρίζουμε τη facelift εκδοχή της!
Έντονη προσωπικότητα
Το ανανεωμένο Nissan Qashqai ξέφυγε λίγο από τις συνήθως ήπιες παρεμβάσεις των facelift και έρχεται με ένα σαφώς ανασχεδιασμένο look, το οποίο σίγουρα κρίνεται επιτυχημένο. Στο εμπρός μέρος εντοπίζονται οι μεγαλύτερες διαφορές με τη νέα τρισδιάστατη μάσκα να απλώνεται σχεδόν σε όλο του το «πρόσωπο» και τους τριγωνισκούς προβολείς να αποτελούν ουσιαστικά την οπτική συνέχειά της. Ψηλότερα τα αιχμηρά LED ημέρας θυμίζουν κάτι από… Juke, ενώ χαμηλά, οι σχισμές αέρα προσδίδουν σπορ πινελιές. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές και περιορίζονται στα φωτιστικά σώματα με το σκούρο κρύσταλλο και τη νέα φωτεινή υπογραφή των LED. Να σημειωθεί ότι υπάρχουν νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου σε διαστάσεις 18, 19 ή 20 ιντσών, όπως και τρία νέα χρώματα: τα Pearl White, Pearl Black και Deep Ocean.
Ευτυχώς!
Το εσωτερικό του Nissan Qashqai είναι εκείνο με τις λιγότερες παρεμβάσεις, συγκριτικά με το μοντέλο πριν το facelift. Για την ακρίβεια, μόνο επενδύσεις και ταπετσαρίες άλλαξαν, μαζί με κάποια διακοσμητικά. Τα υλικά είναι παντού ποιοτικά και αρκετά μαλακά πλαστικά κοσμούν την κονσόλα και τα σημεία που οι επιβάτες έρχονται συχνά σε επαφή. Αψεγάδιαστη κρίνεται η συναρμογή, στοιχείο πολύ βασικό για τη μακροχρόνια συμβίωση με το όχημα. Σχετικά με τις οθόνες, στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας συναντάμε μια μονάδα των 12,3 ιντσών που αναβαθμίζει την εικόνα του μοντέλου. Προσφέρεται από τη δεύτερη κιόλας έκδοση εξοπλισμού, όμως δεν είναι νέα καθώς υπήρχε και στο Qashqai προ ανανέωσης, στις ακριβές εκδόσεις.
Η λειτουργία της είναι πάρα πολύ καλή αφού εκτελεί γρήγορα τις εντολές του χρήστη και δεν κολλάει. Το λειτουργικό μενού έχει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης με πρακτικά widgets στις αρχικές σελίδες και βολικές συντομεύσεις. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto και το πιο σημαντικό, είναι ότι διαθέτει built-in κάποιες εφαρμογές της Google για απευθείας χρήση στη μονάδα του αυτοκινήτου, χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση του smartphone. Για παράδειγμα υπάρχει Google Maps και Google Assistant και ο χρήστης το μόνο που έχει να κάνει για να «φορτωθούν» οι προσωπικές του προτιμήσεις είναι να συνδεθεί με τον προσωπικό του λογαριασμό, που οι περισσότεροι πλέον έχουμε. Φυσικά υπάρχει και λειτουργία Guest, για εκείνους που δεν τους αρέσει να μοιράζονται τα προσωπικά τους στοιχεία με διαδικτυακές πλατφόρμες.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων από την άλλη, είναι ιδιαίτερα ευκρινής με όμορφα γραφικά και πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης. Προβάλλει πολλές πληροφορίες και είναι ευανάγνωστος, σε κάθε διαμόρφωση. Συνεχίζοντας με τις τεχνολογίες, ξεχωριζει το σύστημα AVM με λειτουργία 3D ώστε ο οδηγός να βλέπει τι συμβαίνει περιμετρικά του αυτοκινήτου και να παρκάρει πανεύκολα. Ακόμη μια νέα προσθήκη είναι η τεχνολογία εμφάνισης του ορίου ταχύτητας χρησιμοποιώντας και δεδομένα από το GPS, εκτός της μπροστινής κάμερας, με προειδοποίηση όταν ο οδηγός υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. Ωστόσο η Nissan δημιούργησε και το Driver Assist Custom Mode μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να καταχωρήσει τις προτιμήσεις του σχετικά με την «ευαισθησία» των συστημάτων ασφαλείας χρησιμοποιώντας απλώς ένα κουμπί στο τιμόνι, μια πραγματικά… σωτήρια κίνηση για τον οδηγό, ώστε να φέρνει τα ηλεκτρονικά στις προτιμήσεις του μέσα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, με μόνο δύο «κλικ».
Ακόμη μια φανταστική κίνηση από την Nissan είναι ότι διατήρησε την εργονομία του Qashqai σε εκπληκτικό επίπεδο. Υπάρχει ανεξάρτητη μονάδα χειρισμού για τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, χωρίς να ενσωματώνεται στην οθόνη, στοιχείο που σου επιτρέπει να χειρίζεσαι διαισθητικά τις βασικές ρυθμίσεις για το σύστημα. Κατά τα λοιπά, όλοι οι διακόπτες και τα χειριστήρια βρίσκονται ακριβώς εκεί που πρέπει να είναι. Δεν χρειάζονται περισσότερα από 5 λεπτά για να αισθανθείς οικεία μέσα στο Qashqai, σαν να είναι το αυτοκίνητό σου εδώ και χρόνια. Σημειώστε ότι στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια μεγάλη πρακτική θήκη με ασύρματη φόρτιση για smartphone, δύο ποτηροθήκες και υποβραχιόνιο με χώρο δύο επιπέδων.
Στο πίσω μέρος οι χώροι είναι πολύ καλοί. Ακόμη και πέντε ενήλικοι θα κάτσουν χωρίς σπουδαία προβλήματα. Ο μεσαίος έχει αρκετό χώρο για τα πέλματα χάρη στο ελάχιστο «τούνελ» που προεξέχει στο δάπεδο, ενώ κάθε επιβάτης που κάθεται πίσω διαθέτει επαρκέστατο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι του. Στα σπουδαία «συν» του αυτοκινήτου συγκαταλέγεται η μεγάλη άρθρωση στις πίσω πόρτες που ανοίγουν σχεδόν στις 90 μοίρες, κάνοντας το μπες-βγες πολύ άνετο για τους πολύ ψηλούς, τους ηλικιωμένους, αλλά και το βάλε-βγάλε ενός παιδικού καθίσματος. Τέλος, ο χώρος αποσκευών διαθέτει χωρητικότητα έως 504 λίτρα που είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική επίδοση, όμως η διαμόρφωση του χώρου είναι λίγο «περίεργη» με το δάπεδο αρκετά ψηλά. Έχει και χαμηλότερη θέση, όμως ο χώρος φόρτωσης δεν είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμος λόγω των θόλων των τροχών που περιορίζουν κάπως το πλάτος.
Η ιδανική έκδοση;
Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε το Nissan Qashqai με τον τετρακύλινδρο turbo, ήπια υβριδικό (στα 12V) βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων, στην εκδοχή με τους 158 ίππους, τα 270 Nm ροπή, το αυτόματο κιβώτιο X-Tronic και την τετρακίνηση. Κατά την άποψή μας πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στην γκάμα των ήπια υβριδικών Qashqai καθώς διαθέτει την άνεση του αυτόματου κιβωτίου, όπως και την επιπλέον πρόφυση που εξασφαλίζει η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, είτε για ήπιες εκτός δρόμου περιπλανήσεις εκμεταλλευόμενοι την SUV φύση του οχήματος, είτε σε ολισθηρές συνθήκες (βροχή, χιόνι κλπ) κατά τη διάρκεια μιας οικογενειακής μετακίνησης. Το κιβώτιο είναι συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) όμως πραγματικά δεν… λειτουργεί σαν ένα τέτοιο, αφού δεν εμφανίζει τις ενοχλητικές συνήθειες των σασμάν τέτοιου είδους. Διαθέτει «εικονικές» σχέσεις και πραγματοποιούνται αλλαγές μεταξύ τους, οπότε η λειτουργία του είναι σαν ένα κανονικό αυτόματο κιβώτιο και δεν έχεις την αίσθηση του συνεχόμενου «πατιναρίσματος».
Υπάρχουν μέχρι και paddles για χειροκίνητες αλλαγές μεταξύ των κλειδωμένων σχέσεων, όμως πολύ σπάνια χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν καθώς η αυτόματη λειτουργία είναι πολύ καλή. Σχετικά με τις επιδόσεις, το εργοστάσιο ανακοινώνει 0-100 km/h σε 9,9 sec και τελική ταχύτητα 190 km/h. Σε αίσθηση η επιτάχυνση είναι επαρκέστατη και γραμμική, εξασφαλίζοντας άνετη κίνηση στο Qashqai. Μοναδικός αστερίσκος από εμάς είναι η ελαφρώς νωχελική απόκριση του κινητήρα κάτω από τις 2.000 rpm. Θα πρέπει το στροφόμετρο να ξεπεράσει αυτό το σημείο για να έρθει η απόκριση που περιμένεις από ένα turbo σύνολο 158 ίππων.
Επίσης, υπάρχει μια ελαφριά υστέρηση στο πάτημα του γκαζιού, από την ώρα που ο οδηγός θα πιέσει περισσότερο, μέχρι τελικά αυτό να μεταφραστεί σε επιτάχυνση. Στο πρόγραμμα Sport όλα τα παραπάνω βελτιώνονται λίγο, όμως δεν εξαφανίζονται τελείως. Κλείνοντας με τον τομέα της κατανάλωσης, το Nissan Qashqai στην αυτόματη και τετρακίνητη εκδοχή του χρειάστηκε κατά μέσο όρο 9 λίτρα βενζίνης ανά 100 km, με μεικτές συνθήκες χρήσης, από πόλη έως αυτοκινητόδρομο. Στο ταξίδι κατεβαίνει στα 7 λίτρα ανά 100 km, εντός πόλης όμως το trip computer δεν αποκλείεται να δείξει ακόμη και 10,5 λίτρα ανά 100 km, σε συνθήκες κίνησης και με τον κλιματισμό μονίμως ενεργοποιημένο.
Πολυταξιδευτής
Το Nissan Qashqai στην τρίτη γενιά του υιοθέτησε έναν πιο premium χαρακτήρα και αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στην οδική του συμπεριφορά. Κινείται ήσυχα και άνετα, με αφράτη απόσβεση των κακοτεχνιών και πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου. Στην facelift εκδοχή οι μηχανικοί δούλεψαν περισσότερο πάνω στην ηχομόνωση, αν και η έκδοση των 158 ίππων δεν έχει τα διπλά τζάμια που είχαμε συναντήσει στην έκδοση e-POWER κατά την πρώτη μας επαφή με το ανανεωμένο Qashqai στην Πορτογαλία. Ωστόσο η διαφορά δεν είναι ιδιαίτερα αντιληπτή, με την ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο. Να τονίσουμε ότι στην τετρακίνητη έκδοση του Nissan Qashqai η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αντί του standard ημιάκαμπτου που διαθέτουν οι υπόλοιπες εκδόσεις (πλην των Qashqai με 20άρες ζάντες, τα οποία επίσης φοράνε πολλαπλούς).
γλυκά
- Εμφάνιση
- Χώροι
- Άνεση
- Ποιότητα κύλισης
- Εργονομία
- Εξοπλισμός
- Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
- Πρακτικότητα
- Τεχνολογία
- Ύπαρξη τετρακίνητης έκδοσης
ξινά
- Ελαστικότητα μοτέρ κάτω από 2.000 rpm
- Κατανάλωση εντός πόλης
- Απόκριση στο γκάζι
Αν και οι κλίσεις στις στροφές, υπάρχουν, το Qashqai δεν θα αρνηθεί την οδήγηση σε σβέλτο ρυθμό. Προσφέρει καλή ακρίβεια από το τιμόνι του και ικανοποιητική αίσθηση στα χέρια του οδηγού. Φυσικά δεν προσφέρεται για υπερβολές, όμως σε μια ενδιαφέρουσα διαδρομή, είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο για τα δεδομένα της SUV κατηγορίας. Να πούμε ότι στην κεντρική κονσόλα, δεν υπάρχει ο κλασικός διακόπτης επιλογής προγράμματος οδήγησης D-Mode που συναντάμε στα υπόλοιπα Qashqai αλλά ένα περιστροφικό χειριστήριο, που για τις τετρακίνητες εκδόσεις προσθέτει ακόμη δύο προγράμματα: τα Off-Road και Snow. Επίσης υπάρχουν τα Standard, Eco και Sport.Επιλέγοντας το Sport το τιμόνι αποκτά λίγο περισσότερο βάρος, η απόκριση στο γκάζι βελτιώνεται και το κιβώτιο διατηρεί ψηλότερα τις στροφές του μοτέρ, κάτι που αποδεικνύεται χρήσιμο καθώς δεν είναι τόσο έντονο το lag που εμφανίζει κάτω από τις 2.000 rpm.
Η πρόσφυση που προσφέρει η τετρακίνηση είναι πάρα πολύ υψηλή και το οικογενειακό SUV παραμένει διαρκώς στην πορεία που υποδεικνύει ο οδηγός.Θα πρέπει να βρεθεί σε πολύ γλιστερή άσφαλτο για να εμφανιστούν σημάδια υποστροφής, τα οποία όμως ελέγχονται και εξαλείφονται εύκολα χάρη στην άμεση ανακατανομή της ροπής από την τετρακίνηση, αλλά και τα μη απενεργοποιούμενα ηλεκτρονικά με την άμεση και διακριτική επέμβασή τους. Στον αυτοκινητόδρομο το Nissan Qashqai ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση. Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, ο θόρυβος από τα ελαστικά και τον αέρα είναι πολύ χαμηλός και η ανάρτηση, μαζί με τα αφράτα καθίσματα διατηρούν ξεκούραστους τους επιβάτες ακόμη και μετά από πολύωρη μετακίνηση.
Κίνηση ουσίας
Το ανανεωμένο Nissan Qashqai διατίθεται συνολικά σε έξι εκδόσεις, τις Unique, N-Connecta, N-Connecta Feel, N-Design, Techna και Techna Plus. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας μόλις τη δεύτερη έκδοση, όμως πραγματικά δεν μας έλλειψε τίποτα. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πάρα πολύ καλό, συμπεριλαμβάνοντας την οθόνη 12,3 ιντσών με Google built-in, κάμερες 360 μοιρών, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 18άρες ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες φώτων-βροχής, keyless entry, Cruise Control, αμέτρητα συστήματα ασφαλείας και πάρα πολλά ακόμη στοιχεία άνεσης. Οπότε ως υποψήφιοι αγοραστές, σίγουρα θα εστιάζαμε σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού το οποίο περιλαμβάνει τα πάντα και δεν ξεφεύγει σε κόστος. Η αρχική τιμή του Nissan Qashqai είναι στις 29.990 € για το mild hybrid σύνολο των 140 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο. Το αυτόματο με τους 158 ίππους ξεκινάει από 32.990 € και για τη «δική μας» έκδοση, με αυτόματο κιβώτιο, 158 ίππους, τετρακίνηση και επίπεδο εξοπλισμού N-Connecta, υπολογίστε 36.990 €.
συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Nissan Qashqai κατάφερε να πετύχει καλύτερα τη συνταγή που ήθελε να φτιάξει η φίρμα με την τρίτη γενιά του μοντέλου. Σε σύγκριση με το Qashqai πριν την ανανέωση, διαθέτει πολύ περισσότερες τεχνολογίες, καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού, βελτιωμένη εικόνα στο εσωτερικό και βέβαια μια πολύ πιο χαρακτηριστική και δυναμική εμφάνιση, στοιχείο το οποίο το βοηθάει να κερδίσει τον premium χαρακτήρα που στόχευε εξαρχής. Στα θετικά τώρα, υπολογίζουμε την εργονομία του εσωτερικού που είναι για σεμινάριο, τους επαρκέστατους χώρους και την άνετη, αλλά και ασφαλή οδική συμπεριφορά.