Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 48V Hybrid 7DCT 100 PS: Above & Beyond
Ξεπερνώντας τα όρια των αυτοκινήτων πόλης αλλά χωρίς να φτάνει στο κατώφλι με τα δήθεν αστικά, ογκώδη SUV, το Hyundai Bayon κερδίζει έξυπνα το ενδιαφέρον του συνειδητοποιημένου αγοραστή. Στην facelift έκδοση, ακόμη περισσότερο!
- -
- -
με μια ματιά
Χωρίς να αλλάζει δραματικά σε σύγκριση με το μοντέλο προ ανανέωσης, το Hyundai Bayon κερδίζει πόντους σε σημαντικούς τομείς και εμφανίζεται βελτιωμένο σε εμφάνιση, αλλά και τεχνολογίες. Ταυτόχρονα, δεν επηρεάζονται τα «παραδοσιακά όπλα» του όπως η ευρυχωρία στο εσωτερικό, η ευελιξία στην πόλη και οι αποδοτικοί βενζινοκινητήρες, με mild hybrid 48V υποβοήθηση ή μη.
Διατηρώντας μια πλήρη γκάμα SUV μοντέλων, η Hyundai προχώρησε σε κάποιες μικρές αναπροσαρμογές προκειμένου η θέση των αυτοκινήτων που προσφέρει στην αγορά να είναι πιο ξεκάθαρη. Κίνηση-ματ η απόφαση της εταιρείας να μεγαλώσει το Kona, συνδέοντας πιο αποτελεσματικά το κενό μέχρι το Tucson, δίνοντας παράλληλα χώρο στο Bayon να «αναπνεύσει». Και το τελευταίο, επωφελήθηκε από μια μικρής έκτασης ανανέωση για να συνεχίσει δυναμικά την εκπροσώπηση των Νοτιοκορεατών στα B-SUV ή crossover πόλης, αν προτιμάτε, καθώς το πολυτάλαντο Bayon μοιάζει περισσότερο με ένα υβρίδιο αυτοκινήτου πόλης και SUV παρά ένα ξεκάθαρα υπερυψωμένο μοντέλο ελεύθερου χρόνου. Και τελικά αυτό είναι το στοιχείο που του δίνει αρκετούς πόντους, σε διάφορους τομείς.
Επιδερμική επέμβαση
Το Hyundai Bayon ανανεώθηκε διακριτικά, χωρίς μεγάλες αλλαγές να μαρτυρούν το facelift. Οι εξωτερικές διαστάσεις έμειναν πρακτικά ανεπηρέαστες, με το ύψος να μεγαλώνει μόλις για 10 χιλιοστά. Συγκεκριμένα, έχουμε μήκος 4,18 m, ύψος 1,5 m και πλάτος 1,77 m. Η μάσκα ανασχεδιάστηκε, μαζί με τον προφυλακτήρα, ενώ το διακριτικό πλαστικό που βρισκόταν ανάμεσα στα λεπτά φώτα ημέρας LED, πλέον αντικαταστάθηκε από μια φωτεινή μπάρα (επίσης LED) που η μάρκα την αναφέρει ως “Seamless Horizon Lamp”. Η τελευταία ανάβει μόνο όταν είναι αναμμένα τα φώτα, φτιάχνοντας μια… μυστηριώδη αλλά ενδιαφέρουσα εικόνα που προσδίδει δυναμισμό στο μικρό Hyundai το βράδυ, φέρνοντας παράλληλα και συγγενικά στοιχεία με το μεγαλύτερο Kona.
Στο πίσω μέρος μόνο ο προφυλακτήρας διαφοροποιείται σε σύγκριση με το μοντέλο πριν την ανανέωση. Οι οπτικές αλλαγές ολοκληρώνονται με τα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου (16 ή 17 ιντσών) και τα νέα χρώματα αμαξώματος: τα Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic και Vibrant Blue Pearl (αυτοκίνητο δοκιμής). Τέλος, το ανανεωμένο Hyundai Bayon είναι εφοδιασμένο με τα νέα σήματα της εταιρείας, σε brushed aluminium φινίρισμα που το καθιστά πιο ανάλαφρο σχεδιαστικά και σύγχρονο. Κατά τη δική μας άποψη οι επεμβάσεις του facelift ήταν επιτυχημένες και σε συνδυασμό με τα νέα χρώματα, αλλά και τις ζάντες, κάνουν πιο όμορφο το Bayon προσφέροντας μια καθαρή αισθητική χωρίς περιττά στοιχεία.
Κάπου σε ξέρω!
Στο εσωτερικό, η εικόνα του Hyundai Bayon είναι πρακτικά η ίδια με του i20, το επιτυχημένο supermini της μάρκας. Στη facelift εκδοχή η πλούσια έκδοση Distinctive που είχαμε στη διάθεσή μας εφοδιάζεται standard με τη μεγάλη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, η οποία παράλληλα ενσωματώνει τις τηλεματικές υπηρεσίες του Hyundai Bluelink (εξ αποστάσεως σύνδεση με smartphone για έλεγχο λειτουργιών, ειδοποιήσεις, ενσωμάτωση ημερολογίου Google/iCloud κλπ). Υποστηρίζει σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto (αποκλειστικά ενσύρματα), ενώ λειτουργεί με πολύ ικανοποιητική ταχύτητα στις εντολές του χειριστή. Η διαμόρφωση του λειτουργικού συστήματος είναι πάρα πολύ εύχρηστη, άρα απαιτούνται μόλις λίγα λεπτά χρήσης για να εξοικειωθείς. Στα συν, τα ανεξάρτητα κουμπιά αφής από κάτω που λειτουργούν ως συντομεύσεις σε βασικές λειτουργίες, αλλά και το περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση.
Στις 10,25 ίντσες είναι και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που αλλάζει γραφικά ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (ή και χειροκίνητα, αν θέλει κάποιος την εμφάνιση του Sport στο πρόγραμμα Eco, για παράδειγμα). Πληροφορεί πολύ καλά τον οδηγό και ο τελευταίος μπορεί να ορίσει τι ακριβώς θέλει να βλέπει, προκειμένου να τον φέρει στα μέτρα του. Γενικότερα το εσωτερικό του Hyundai Bayon είναι πρακτικό και η εργονομία, προσεγμένη. Όλοι οι διακόπτες και τα χειριστήρια βρίσκονται εκεί που περιμένεις, υπάρχουν αρκετές θήκες αποθήκευσης και ποτηροθήκες, μαζί με θύρες USB (USB A και USB C) για φόρτιση συσκευών. Επίσης υπάρχει και μονάδα χειρισμού του κλιματισμού χαμηλά στην κεντρική κονσόλα, κάτι που εκτιμάμε αφάνταστα σήμερα, όπου οι κατασκευαστές έχουν βαλθεί να ενσωματώσουν τον κλιματισμό στις οθόνες!
Ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου είναι και οι χώροι. Στο εσωτερικό άνετα βολεύονται τέσσερις επιβάτες, οι οποίοι θα απολαύσουν πολύ καλό χώρο για τα γόνατα αλλά και το κεφάλι τους. Η καμπίνα είναι πλατιά και θα φιλοξενηθεί ακόμη και ένας πέμπτος, χωρίς να προκληθούν ιδιαίτερα προβλήματα, ενώ ο χώρος αποσκευών με όγκο 411 λίτρα με το απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα προσόντα του αφού καλύπτουν με άνεση ακόμη και οικογενειακές ανάγκες. Από την άλλη, η καμπίνα απαρτίζεται αποκλειστικά από σκληρά πλαστικά, χωρίς να υπάρχει πουθενά μαλακή επένδυση. Ζήτημα ποιότητας δεν υπάρχει αφού τα υλικά είναι καλά και σωστά συναρμολογημένα μεταξύ τους, όμως η αίσθηση που αποκομίζεις υπολείπεται ελαφρώς. Κλείνοντας, να πούμε ότι η θέση οδήγησης βολεύει κάθε σωματότυπο και παρέχει εξαιρετική ορατότητα. Δεν είναι τόσο ψηλή όσο στον SUV ανταγωνισμό, όμως νιώθεις ένα «κλικ» πιο ψηλά σε σύγκριση με το i20.
Sweet spot
Το Hyundai Bayon που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή ήταν εξοπλισμένο με το τρικύλινδρο turbo σύνολο 1.0 T-GDI που αποδίδει 100 ίππους με 200 Nm ροπή, ενισχυμένο με ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία 48V. Πρόκειται για το ιδανικό σύνολο στην γκάμα κατά τη δική μας άποψη, προσφέροντας ζωντανές επιδόσεις και συγκρατημένη κατανάλωση καυσίμου. Οδηγήσαμε την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT το οποίο ανεβάζει ακόμη πιο ψηλά την άνεση κατά την οδήγηση και διαθέτει σωστή συμπεριφορά, επιλέγοντας τις πιο πολλές φορές την κατάλληλη σχέση.
γλυκά
- Χώροι
- Χώρος αποσκευών
- Πρακτικότητα
- Εργονομία
- Ευελιξία
- Εξοπλισμός
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Αυτόματο κιβώτιο
- Ορατότητα
- Εγγύηση
ξινά
- Σκληρά πλαστικά καμπίνας
- Απουσία ασύρματου Apple CarPlay
- Ελαφρύ τιμόνι
Οι αλλαγές είναι γρήγορες, ενώ το ίδιο ισχύει για τις αντιδράσεις του, προσφέροντας άμεσα kick-down αν πιεστεί αποφασιστικά το δεξί πεντάλ. Ο κινητήρας λειτουργεί ήσυχα και ραφιναρισμένα, ακόμη και σε υψηλές rpm. Δεν ενοχλεί με τον θόρυβό του ενώ θα λέγαμε ότι έχει μια ευχάριστη χροιά όταν φτάνει στο όριο περιστροφής του. Η επιτάχυνση για τα 0-100 km/h διαρκεί 11,7 sec σύμφωνα με τις μετρήσεις της μάρκας και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 km/h. Δεν πρόκειται για… πύραυλο όμως κινεί αξιοπρεπέστατα το ελαφρύ Hyundai (1.200 kg) προσφέροντας ζωντάνια στις ρεπρίζ. Η κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε στα 7,5 lt ανά 100 km τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας, οδηγώντας σε μεικτές συνθήκες πόλης-επαρχιακών-αυτοκινητόδρομων. Να αναφέρουμε όμως ότι λόγω πολύ υψηλών θερμοκρασιών, ο κλιματισμός δούλευε συνεχώς στο μέγιστο.
Για κάθε περίσταση
Το Hyundai Bayon ανήκει στην κατηγορία των αυτοκινήτων που μπορούν να σταθούν σε όλες τις περιπτώσεις. Οι συγκρατημένες διαστάσεις και το κοφτερό τιμόνι το καθιστούν ευέλικτο εντός πόλης και εύχρηστο στην καθημερινότητα. Ειδικά με το αυτόματο κιβώτιο, οι αστικές μετακινήσεις γίνονται πολύ άνετες, με το μικρό crossover να αποτελεί ιδανικό… συνοδοιπόρο! Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, εξασφαλίζοντας αρκετά καλή άνεση κατά την οδήγηση. Δεν σιδερώνει τις κακοτεχνίες αλλά ποτέ δεν θα διαπιστωθούν ξερές αντιδράσεις, παρά μόνο μερικές τάσεις αναπήδησης πίσω, χαρακτηριστικό που συναντάμε αρκετά συχνά σε μοντέλα με ημιάκαμπτο άξονα. Στο ταξίδι η οδική συμπεριφορά θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο, κυρίως λόγω της σταθερότητας που εμφανίζει ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Ο αεροδυναμικός θόρυβος θα εμφανιστεί, όμως ποτέ τόσο έντονα ώστε να εξελιχθεί σε ενοχλητικό φαινόμενο και ο ήχος της κύλισης των ελαστικών είναι λογικός για μοντέλο της κατηγορίας.
Εκεί που τα πάει πολύ καλά όμως είναι στο επαρχιακό δίκτυο. Με απόσταση από το έδαφος στα 165 mm, δηλαδή μικρότερη από τα συνηθισμένα στις SUV κατηγορίες, δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Μάλιστα με δεδομένο ότι βασίζεται στο πολύ καλό i20, το Bayon αποδεικνύεται και αρκούντως ευχάριστο στον δρόμο! Αν ο οδηγός αποφασίσει να το πιέσει θα δει ότι τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, τα φρένα αποτελεσματικά και το τιμόνι, αρκετά ακριβές. Από το τελευταίο λείπει λίγο περισσότερο βάρος αφού η υποβοήθηση είναι περισσότερη από όση θα θέλαμε. Όμως, το μικρό Hyundai ακούει τις εντολές και είναι πρόθυμο ακόμη και να πλασαριστεί πριν τη στροφή διώχνοντας ελαφρώς την ουρά για να βοηθήσει στην είσοδο! Ελάχιστοι θα το δοκιμάσουν, αλλά μπορεί να το κάνει…
Ένα απ’ όλα
Το ανανεωμένο Hyundai Bayon διατίθεται στη χώρα μας σε
τιμές από 20.490 €. Η έκδοση της δοκιμής μας με τον turbo
κινητήρα των 100 ίππων, τη mild hybrid υποβοήθηση και το αυτόματο
κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, στοιχίζει από
23.890 €. Η τιμολογιακή θέση του Hyundai Bayon είναι πολύ
καλή για τα δεδομένα της αγοράς, αν μπει στην εξίσωση ο
ελαστικός κινητήρας, οι χώροι, η πρακτικότητα, η σωστή
οδική συμπεριφορά και ο εξοπλισμός του μοντέλου, μαζί με μερικά
ακόμη «προνόμια» που δίνει η Hyundai όπως η εγγύηση 5 ετών
με απεριόριστο αριθμό χιλιομέτρων.
συμπέρασμα
Το Hyundai Bayon είναι τόσο ευέλικτο όσο ένα αυτοκίνητο πόλης (i20), ευρύχωρο όσο ένα μικρό οικογενειακό (i30), ψηλότερο από supermini για να αποφεύγει διάφορα μικροπροβλήματα της καθημερινότητας (απότομες ράμπες πάρκινγκ, ψηλά πεζοδρόμια, ράμπες καραβιών) ενώ προσφέρει και πολύ ήπιες δυνατότητες κίνησης πέρα από την άσφαλτο καθώς θα κινηθεί πιο εύκολα σε έναν πατημένο χωματόδρομο για να φτάσει σε μια παραλία ή να προσεγγίσει ένα ορεινό χωριό. Πολυεργαλείο που δίνει τα ζητούμενα των μικρών SUV, χωρίς όμως να έχει την συνήθως χαλαρή οδική συμπεριφορά τους και τις ογκώδεις διαστάσεις που περιορίζουν τις δυνατότητες κίνησης στην πόλη.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ