Δοκιμή Audi A3 Allstreet 35 TFSI S Tronic: Ο κόσμος των αντιθέσεων

Το νέο Audi A3 Allstreet δεν είναι ακόμα ένα SUV ή crossover, αλλά ένα hatchback με διττό χαρακτήρα και δύο πρόσωπα, που συνδυάζει στοιχεία τα οποία κάποιοι θεωρούν αταίριαστα.

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)125,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το premium μικρομεσαίο μοντέλο της Audi συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από δύο διαφορετικές φιλοσοφίες. Δοκιμάζουμε την προσθιοκίνητη έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων, ο οποίος και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο S Tronic.

Οι διαφορετικές παραλλαγές γύρω από το ίδιο θέμα αποτελεί στρατηγική επιλογή αρκετών εταιρειών. Έχοντας στόχο να καλύψουν και το πλέον απαιτητικό κοινό, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν και προσφέρουν ιδιαίτερες κατασκευές, εμπλουτίζοντας τη γκάμα τους σε υπερθετικό βαθμό. Αυτή της Audi είναι πληθωρική, έχοντας δώσει ιδιαίτερη έμφαση στα μοντέλα με SUV και crossover χαρακτηριστικά, και μάλιστα ανεξαρτήτως τεχνολογίας του συστήματος κίνησης. Η νεότερη προσθήκη αποτελεί μία ακόμα πρόκληση για τη γερμανική μάρκα, αφού επιδιώκει να συνδυάσει τα προτερήματα ενός hatchback, με αυτά ενός crossover. Το αποτέλεσμα είναι το A3 Allstreet, με το premium μικρομεσαίο μοντέλο της Audi να αποκτά στοιχεία που ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Η crossover εκδοχή του καταξιωμένου γερμανικού μοντέλου είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας και δοκιμάζουμε την εκδοχή που τοποθετείται στη βάση της γκάμας, αυτή με τον γνωστό 1.500 TFSI των 150 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι κιβώτιο S Tronic. 

Lara Croft!

Όπως η γνωστή αρχαιολόγος μπορούσε να εντυπωσιάσει απαστράπτουσα σε ένα γκαλά, αλλά την επόμενη να εμφανιστεί το ίδιο ελκυστική με τα… «ρούχα εργασίας» στο χώρο ανασκαφών, κάπως έτσι και το A3 Allstreet δείχνει να ταιριάζει σε κάθε συνθήκη. Το σχήμα του αμαξώματος παραμένει διαχρονικό, αλλά έχει τονωθεί με ισχυρές δόσεις φρεσκάδας. Εξακολουθεί να παραμένει επίκαιρο και ελκυστικό, ακολουθώντας τις βασικές αναλογίες και τη φιλοσοφία ενός hatchback. Η εμπρός singleframe μάσκα σε ματ απόχρωση και τα λεπτά φωτιστικά σώματα διατηρούν ζωντανούς τους δεσμούς με τα υπόλοιπα μοντέλα της Audi. Η αθλητική υπόσταση που γνωρίζουμε από το Sportback παραμένει σχεδόν ίδια, όμως στην περίπτωση του Allstreet φροντίζουν να υπερθεματίσουν τη διαφορετικότητα του.

Φυσικά, το πρώτο που παρατηρείς είναι το κατά 30 mm αυξημένο ύψος, το οποίο εγείρει τις πρώτες υποψίες. Αμέσως το μάτι πέφτει σε λεπτομέρειες, όπως τα διακριτικά πλαστικά προστατευτικά πάνω από τους θόλους και γύρω από το αμάξωμα, στοιχείο που χαρακτηρίζει crossover κατασκευές. Επιπλέον, τα ασημένια προστατευτικά στον εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα, όπως και η ίδια απόχρωση χρώματος στις εισαγωγές αέρα, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς σε διάσταση 18 ιντσών και τις ράγες οροφής, συνθέτουν μία εικόνα που παραπέμπει σε μοντέλο με off road χαρακτήρα. Απλά, αρκετά πιο πολιτισμένο σε σχέση με μία καθαρόαιμη κατασκευή του είδους. Και στην ουσία αυτή είναι η επιτυχία του A3 Allstreet, αφού συνδυάζει στοιχεία από δύο διαφορετικούς κόσμους με απόλυτη αρμονία και εν τέλει επιτυχία. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Audi Q8 3.0 V6 TFSI

Αίσθηση Audi

Κάποια στοιχεία παραμένουν αναλλοίωτα στο πέρασμα του χρόνου και η ποιότητα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Audi εξακολουθεί να είναι υπεράνω κριτικής. Ακόμα και ο βαρύς ήχος που συνοδεύει το κλείσιμο της πόρτας είναι ενδεικτικός της στιβαρότητας που χαρακτηρίζει το Α3. Η επιλογή των υλικών, ο ιδανικός συνδυασμός από αφρώδες και σκληρά πλαστικά, αλλά και το φινίρισμα μαρτυρούν τον premium χαρακτήρα του μοντέλου. Η ψηφιακή προσέγγιση συνδυάζεται με την σχεδιαστική απλότητα που διακρίνει τα μοντέλα της Audi, καθιστώντας το περιβάλλον μοντέρνο και ευχάριστο. Λεπτομέρειες όπως το νέο τριάκτινο τιμόνι, αλλά και το φινίρισμα χρωμίου στους αεραγωγούς, είναι διαφορές που θα διαπιστώσει ο πιο παρατηρητικός, ενώ νέος είναι και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας.

Το γνωστό και ευανάγνωστο Audi Virtual Cockpit βρίσκεται σε περίοπτη θέση, ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ η οθόνη αφής MMI των 10,1’’ που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, αποδεικνύεται εύχρηστη και λειτουργική, απαιτώντας ελάχιστο χρόνο προσαρμογής. Φυσικά, το A3 Allstreet διαθέτει κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο, αφού εφοδιάζεται με ό,τι πιο σύγχρονο έχει να παρουσιάσει σήμερα η Audi. Είναι ενδεικτικό, πως υπάρχει και η δυνατότητα απομακρυσμένων ενημερώσεων, κάτι που σημαίνει πως μπορείς online να αποκτήσεις εφαρμογές του αυτοκινήτου μετά την αγορά του, όπως το MMI Navigation Plus, το adaptive cruise assist, το high beam assist για τα φώτα, μέχρι και την αναβάθμιση του κλιματισμού σε διζωνικό! Βέβαια, ακολουθώντας τα υψηλά στάνταρ της Audi αναφορικά με την ασφάλεια των επιβατών, το A3 Allstreet περιλαμβάνει από το βασικό εξοπλισμό την πλειονότητα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, διατηρώντας στο έπακρο τα υψηλά στάνταρ της γερμανικής μάρκας στον τομέα της ασφάλειας.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Premium χαρακτήρας
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Πατινάρισμα κιβωτίου στην εκκίνηση

Παραδοσιακά, το A3 προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικες. Βέβαια, στην περίπτωση ενός πέμπτου επιβάτη στην πίσω σειρά καθισμάτων θα πρέπει να γίνουν αναμφίβολα κάποιοι συμβιβασμοί. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του χώρου αποσκευών, ο οποίος με χωρητικότητα 380 lt είναι απλά ικανοποιητικός. Αυτό που έχει ενδιαφέρον, είναι πως η θέση του οδηγού είναι λίγο πιο ψηλά τοποθετημένη, προσφέροντας διαφορετική αίσθηση σε σχέση με το A3 Sportback. Βλέπετε, οι Γερμανοί τεχνικοί ήθελαν να προσφέρει μία πιο… crossover προσέγγιση σε σχέση με την hatchback εκδοχή. Ακόμα και έτσι, όμως, θα βολευτείς άνετα πίσω από το τιμόνι του και θα βρεις πολύ εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, έχοντας και καλή περιφερειακή ορατότητα. 

Δοκιμασμένες λύσεις

Η επιλογή των κινητήριων συνόλων δεν προβλημάτισε στους τεχνικούς της Audi. Στο ράφι του Group υπάρχει μία σειρά από αποδοτικούς κινητήρες, που ταιριάζουν… «γάντι» στο γερμανικό crossover. Σήμερα, το Α3 Αllstreet διατίθεται στην έκδοση 35 TFSI, η οποία και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S Tronic των επτά σχέσεων, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις. Πίσω από τον αριθμό «35» κρύβεται ο γνωστός 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TFSI των 1.500 cc, ο οποίος και αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 έως 6.000 rpm. Η ροπή του συνόλου που ενισχύεται με την παρουσία ενός συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V, αγγίζει τα 250 Nm, τα οποία μάλιστα είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 rpm έως και τις 3.500 rpm.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το εκρηκτικό Audi RS Q3 Sportback [video]

Πως τα μεταφράζονται τα παραπάνω νούμερα στην πράξη; Το Α3 Allstreet σου προσφέρει μία γεμάτη αίσθηση. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή από τις χαμηλές στροφές, ενώ έχει δύναμη στις μεσαίες, χωρίς όμως να πέφτει η απόδοση του ψηλά. Έχει μία εντυπωσιακή γραμμικότητα στον τρόπο λειτουργίας του, με το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων με την πυκνή κλιμάκωση, να συμβάλλει στη ζωντάνια του συνόλου. Είναι αλήθεια πως δεν θα σου λείψει η δύναμη, αφού ανεβάζει χιλιόμετρα εύκολα χωρίς κενά στην απόδοση του. Το αυτόματο κιβώτιο είναι γρήγορο στα ανεβάσματα (ειδικά στο πρόγραμμα Sport), ενώ στα κατεβάσματα κάποιες φορές δεν θα ακούσει τις εντολές του οδηγού, προφανώς προστατεύοντας τον κινητήρα… Βέβαια, η λειτουργία του S Tronic αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο το επίπεδο άνεσης στις καθημερινές μετακινήσεις. Μοναδικό μελανό σημείο, είναι το ελαφρύ πατινάρισμα κατά την εκκίνηση με χαμηλές ταχύτητες και η καθυστερημένη απόκριση στο γκάζι, αφού συνήθως το κιβώτιο επιλέγει να ξεκινήσει με τη 2η σχέση για λόγους οικονομίας. Μένοντας στο ίδιο θέμα, ο 1.500άρης κινητήρας δεν αποδεικνύεται ιδιαίτερα λαίμαργος. Παρά το γεγονός ότι το Α3 που είχαμε στη διάθεση μας ήταν σχεδόν καινούργιο, είδαμε καταναλώσεις από 6,5 lt/100 km, μέχρι και 8,3 lt/100 km. Θα μπορούσαμε να πούμε, πως μία μέση τιμή κοντά στα 7,5 lt/100 km, αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. 

Όπως πρέπει…

Ο κινητήρας σε κερδίζει με την εν γένει λειτουργία του, αλλά η ποιότητα κύλισης είναι το στοιχείο που θα εκτιμήσεις ακόμα περισσότερο. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, μοιάζει με την ιδανική επιλογή. Καταρχήν, δεν έχει καμία σχέση με άλλα crossover και SUV, αφού δεν παρατηρούνται πλεύσεις του αμαξώματος. Η ρύθμιση της είναι πιο σφικτή από ότι θα περίμενες σε μία κατασκευή του είδους, αλλά χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες. Το αντίθετο, μάλιστα. Αντιμετωπίζει με επιτυχία κάθε είδους κακοτεχνία του οδοστρώματος, χωρίς να περνάει ξερές αντιδράσεις στην καμπίνα. Την ίδια ώρα, σου προσφέρει την αίσθηση πως οδηγείς ένα hatchback, και όχι ένα crossover με αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Κάτι που πιστοποιείς μόλις αποφασίσεις να κινηθείς σε πιο σβέλτο ρυθμό…

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες και ουσιαστικά σου εμπνέει εμπιστοσύνη να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια. Σημαδεύεις με το πολύ καλό σε αίσθηση, αλλά και βάρος τιμόνι και το A3 θα υπακούσει πιστά στις εντολές σου. Η ανάρτηση διαχειρίζεται άψογα τις αντιδράσεις του αμαξώματος, με την ουδετερότητα να είναι το κύριο χαρακτηριστικό του. Σε οδόστρωμα με χαμηλό δείκτη πρόσφυσης και αν το επιδιώξεις, θα γλιστρήσει ελαφρά, αλλά πάντα με προοδευτικό τρόπο. Όσο σου επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά, αλλά και όσο χρειάζεται για να το τοποθετήσεις στην είσοδο της στροφής. Διαδικασία ευχάριστη, την οποία ελάχιστοι από τους κατόχους του A3 Allstreet θα εκτιμήσουν… Όσον αφορά τις εκτός δρόμου ικανότητες του, δεν θα διστάσει να κινηθεί σε χωμάτινες επιφάνειες, αλλά σίγουρα δεν πρόκειται για καθαρόαιμο τετρακίνητο μοντέλο. Δεν θα ανεβείτε στα βουνά, αλλά σίγουρα σε καλό πατημένο χώμα καταφέρνει να κινείται χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.

συμπέρασμα

Δεν πρόκειται για μία κοινότυπη και αναμενόμενη πρόταση στην κατηγορία των SUV. Με το A3 Allstreet η Audi προσεγγίζει ένα διαφορετικό κοινό, το οποίο εξακολουθεί να γοητεύεται από τις αρετές ενός hatchback. Διατηρεί τη βασική φιλοσοφία μοντέλων της κατηγορίας, αλλά την εμπλουτίζει με ουσιαστικά στοιχεία που συναντάμε σε ένα crossover. Και αυτή είναι η γοητεία του, αφού δεν υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με τις… «εκτός δρόμου» ικανότητες των αστικών SUV, αλλά διατηρεί ακέραια στα οδηγοκεντρικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα σύγχρονο hatchback. Αν συνυπολογίσουμε το κόστος που ξεκινάει από τα 31.091 €, και μάλιστα με πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού από τη βασική έκδοση, καταλαβαίνουμε ότι το A3 Allstreet έχει ουσιαστικούς λόγους να προκαλέσει το αγοραστικό κοινό που αναζητά κάτι το διαφορετικό στην πολυπληθή κατηγορία των SUV.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...