Δοκιμή Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6: Το ιδανικό πακέτο
Η νέα υβριδική εκδοχή του Peugeot 2008 έρχεται ως αντίδοτο στην ηλεκτρική λαίλαπα, κουμπώνοντας ιδανικά στη γκάμα του γαλλικού best-seller.
- -
- -
με μια ματιά
Με την κατάργηση της πετρελαιοκίνητης εκδοχής, η νέα υβριδική έκδοση του Peugeot 2008 είναι η οικονομικότερη της σειράς, αλλά και αυτή με τις καλύτερες επιδόσεις! Πως αποτυπώνονται όλα τα παραπάνω στο δρόμο;
Δεν είναι μυστικό πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σημαντική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Μπορεί να θεωρείται ως η τεχνολογία που θα επικρατήσει στο μέλλον, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως η σημερινή πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, το Group Stellantis εξακολουθεί να επενδύει παράλληλα και στους θερμικούς κινητήρες, προσφέροντας σύνολα που συνδυάζουν την απόδοση με την οικονομία και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ο 1.200άρης PureTech που ενισχύεται με ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V έχει τοποθετηθεί σε αρκετά μοντέλα του Group. Πλέον, βρήκε θέση κάτω από το αμάξωμα και του Peugeot 2008, αυξάνοντας κατακόρυφα τη δυναμική του γαλλικού best-seller.
Νεοτερισμός!
Με την κατάργηση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, η γκάμα του 2008 περιλάμβανε μέχρι πρότινος τρεις εκδόσεις. Αυτές με τον 1.200άρη 3κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 100 και 130 ίππων, αλλά και τη νέα αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή των 156 ίππων. Η υβριδική έκδοση έρχεται να προστεθεί ως η πλέον αποδοτική της γκάμας, προσφέροντας -στα χαρτιά τουλάχιστον- πολύ καλές επιδόσεις, αλλά και σημαντική οικονομία καυσίμου. Το βασικό συστατικό της υβριδικής συνταγής είναι ο νέος 3κυλίνδρος PureTech των 1.200 cc, ο οποίος για την περίσταση συνδυάζεται με ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V.
Το θερμικό μοτέρ λειτουργεί σε κύκλο Miller και διαθέτει turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού με πίεση που φτάνει έως τα 350 bar, όπως και καδένα χρονισμού, αντί του εμβαπτιζόμενου (στο λάδι του κινητήρα) ιμάντα χρονισμού που είχαν μέχρι πρότινος οι 1.2 PureTech. Συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, ενώ την υβριδική πινελιά συμπληρώνουν μία μπαταρία ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 0,9 kWh και ένας ηλεκτροκινητήρας ενσωματωμένος στο κιβώτιο, ο οποίος έχει απόδοση 29 ίππων και 55 Nm. Η παρουσία του επιτρέπει στο 2008 να κινηθεί περιστασιακά με χαμηλή ταχύτητα κάνοντας χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά όχι για περισσότερο από ένα χιλιόμετρο. Με απόλυτους αριθμούς η απόδοση του συνόλου είναι 136 ίπποι και 230 Nm ροπή, τα οποία είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 rpm.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 3008 Hybrid 136PS
Αλλαγή ουσίας
Αν δεν ξεκινήσεις με τέρμα το γκάζι, η παρουσία του υβριδικού συστήματος γίνεται αμέσως αντιληπτή. Σε χαμηλές ταχύτητες και όσο δεν πιέζεις το πεντάλ της βενζίνης αποφασιστικά, το 2008 κινείται και ρολάρει με ηλεκτρική ενέργεια. Ειδικά στην πόλη, και συγκεκριμένα στην κίνηση, το γαλλικό B-SUV μπορεί να κινηθεί αρκετά με τον ηλεκτροκινητήρα, την ώρα που η μπαταρία φορτίζει μέσω ανάκτησης μέσα από το σύστημα πέδησης. Επιπλέον, χαρίζει ακόμα καλύτερη απόκριση στο γκάζι στις χαμηλές στροφές ενισχύοντας έτσι τον κινητήρα, με τη διαφορά να είναι εμφανής σε σχέση με το απλό βενζινοκίνητο 130άρι. Δεν είναι τυχαίο, πως η υβριδική εκδοχή είναι η ταχύτερη στη γκάμα του 2008, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε μόλις 8,3 sec! Επιταχύνει εντυπωσιακά από στάση και έχει δύναμη στο μεγαλύτερο εύρος στροφών, με τη λειτουργία του να αποδεικνύεται ιδανική στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Premium χαρακτήρας
- Σχεδίαση εσωτερικού
- Ποιότητα κατασκευής
- Επιδόσεις
- Αποδοτικότητα κινητήρα
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
ξινά
- Αίσθηση φρένου
- Χώροι πίσω επιβατών
Το νέο κιβώτιο, το οποίο τοποθετείται για πρώτη φορά στο 2008, συνδυάζεται αρμονικά με το υβριδικό σύνολο. Η λειτουργία του είναι ικανοποιητική, με τις αλλαγές να γίνονται ομαλά, αν και με μικρή καθυστέρηση. Αυτό ισχύει μόνο στην αυτόματη λειτουργία και θα το διαπιστώσεις σε πιο γρήγορο ρυθμό, και σίγουρα όχι στην καθημερινή μετακίνηση. Βέβαια, σε αυτές τις συνθήκες είναι προτιμότερο να επιλέξεις τη χειροκίνητη επιλογή, χρησιμοποιώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που ενδιαφέρει είναι η αποδοτικότητα του υβριδικού συνόλου, με το 2008 να αποδεικνύεται άκρως οικονομικό. Στην πόλη και σε χαλαρό ρυθμό μπορείς να δεις καταναλώσεις κοντά στα 6 lt/100 km, ενώ αν πιέσεις και κινηθείς γρήγορα θα σκαρφαλώσει μέχρι τα 7,5 lt/100 km. Με κανονική οδήγηση χωρίς να «κυνηγάς» το trip computer, η μέση τιμή είναι κοντά στα 6,6 lt/100 km, νούμερο ικανοποιητικό και σαφώς μικρότερο σε σχέση με την έκδοση των 130 ίππων, η οποία απαιτεί κοντά στα 7,5-8,0 lt/100 km. Επιπλέον, η υβριδική έκδοση απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα έχει ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο.
Το υβριδικό 2008 ξεχωρίζει για την αποδοτική και οικονομική πλευρά της προσωπικότητας του, αλλά παράλληλα διατηρεί τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που παραδοσιακά διακρίνουν την οδική συμπεριφορά του premium B-SUV. H ανάρτηση ισορροπεί στη λεπτή γραμμή σφικτής και μαλακής ρύθμισης, απορροφώντας εύκολα τη συντριπτική πλειοψηφία των κακοτεχνιών του οδοστρώματος. Όπως και στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, έντονες ξερές αντιδράσεις του πίσω ημιάκαμπτου άξονα θα γίνουν αντιληπτές μόνο σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες. Παράλληλα, η συγκεκριμένη ρύθμιση της ανάρτησης το καθιστά φιλικό και προβλέψιμο σε πιο γρήγορο ρυθμό σε μία διαδρομή με στροφές. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά περιορισμένες και το 2008 θα ακολουθήσει την πορεία που θα επιλέξεις. Αν πιέσεις για το κάτι παραπάνω, θα ξεδιπλώσει και τη γαλλική κουλτούρα του, με το πίσω μέρος να ελαφρώνει και να επιτρέπει ένα μικρό γλίστρημα. Τουλάχιστον, όσο σε αφήνουν τα ηλεκτρονικά που δεν απενεργοποιούνται. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες και «βαραίνει» όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, ενώ τα φρένα αν και αποτελεσματικά το πεντάλ δεν προσφέρει την καλύτερη αίσθηση. Υπάρχει ένα μικρό κενό, το οποίο πρέπει να συνηθίσεις.
Άκρατη γοητεία…
Σχεδιαστικά, η υβριδική εκδοχή του 2008 ξεχωρίζει μόνο από τη σχετική ένδειξη στο πίσω μέρος. Διατηρεί ακέραιη τη γοητεία που χαρακτηρίζει το γαλλικό B-SUV, με τη δυναμική και premium σχεδίαση του αμαξώματος να το έχει καθιερώσει ως μία από τις πλέον θελκτικές προτάσεις στην κατηγορία. Η νεότερη γενιά εφοδιάζεται με φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός και πίσω, ενώ τις εντυπώσεις κλέβουν ακόμα μία φορά οι χαρακτηριστικοί προβολείς – επίσης LED – σε σχήμα «νυχιών».
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 208 1.2 Hybrid 100PS
Αν έχεις αμφιβολίες για τον premium χαρακτήρα του 2008, αυτές κάμπτονται από τη στιγμή που θα περάσεις στο εσωτερικό του. Η ποιότητα κατασκευής, η προσεγμένη επιλογή των υλικών και το φινίρισμα τους, του χαρίζουν μία αύρα πολυτέλειας. Το απαραίτητο digital στοιχείο εκφράζεται κυρίως από τον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων i-cockpit, ο οποίος περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Allure και GT. Επιπλέον, από τη βασική έκδοση Active, ο οδηγός απολαμβάνει τη νέα οθόνη αφής σε διάσταση 10’’, η οποία φιλοξενεί και το σύστημα πολυμέσων, αλλά και το τρισδιάστατο σύστημα πλοήγησης με τις δωρεάν υπηρεσίες συνδεσιμότητας.
Επιπλέον, από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, το υβριδικό 2008 προσφέρει τους μαύρους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, ESP με Hill Assist, κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και την πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, Peugeot Pack Safety. Όσον αφορά την ευρυχωρία, το γαλλικό B-SUV δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις, διατηρώντας άφθονο χώρο για τους εμπρός επιβάτες, και σχετικά περιορισμένο για τα γόνατα αυτών που θα βρεθούν στην πίσω σειρά. Σε κάθε περίπτωση, στο άνω άκρο της κατηγορίας τοποθετείται ο χώρος αποσκευών, ο οποίος και έχει χωρητικότητα 434 lt.
συμπέρασμα
Το 2008 δεν είναι τυχαία ένας από τους πρωταγωνιστές στην κατηγορία των B-SUV, φλερτάροντας με την κορυφή των πωλήσεων στην ελληνική αγορά. Ο premium χαρακτήρας, η σχεδιαστική του γοητεία και διαφορετικότητα, σε συνδυασμό με τον πρακτικό του χαρακτήρα και την πληθώρα τεχνολογιών, το έχουν καθιερώσει στη συνείδηση του κοινού. Με τον ανταγωνισμό να πληθαίνει, η Peugeot κάνει ρελάνς με την υβριδική εκδοχή του γαλλικού B-SUV. Ταχύτερο και πιο οικονομικό, το υβριδικό σύνολο καθιστά ακόμα πιο ελκυστικό το 2008 φέρνοντας το σε θέση ισχύος απέναντι στον ανταγωνισμό. Η τιμή του ξεκινάει από τα 28.600 €, διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, αλλά με μία πλούσια και υπερπλήρη λίστα εξοπλισμού να το ακολουθεί.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ