Δοκιμή Tesla Model Y RWD Long Range: Mε ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία!

Η νέα πισωκίνητη εκδοχή του Tesla Model Y με μεγαλύτερη μπαταρία, υπόσχεται τη μεγαλύτερη χιλιομετρική ελευθερία από κάθε άλλη έκδοση της σειράς!

  • -
  • -
Ισχύς299 PS
Ροπή420 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας15,50 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η νεότερη προσθήκη στη γκάμα του Tesla Model Y είναι και η πιο αποδοτική. Με απόδοση 299 ίππους και κίνηση στους πίσω τροχούς, η Long Range έκδοση του αμερικανικού SUV υπόσχεται αυτονομία 600 km.

Η Tesla έχει δώσει τα διαπιστευτήρια της και στην ελληνική αγορά, έχοντας κερδίσει την εκτίμηση των φίλων της ηλεκτροκίνησης και στη χώρα μας. Η τεχνολογία αιχμής και τα χαρακτηριστικά ενός «gadget» που διακρίνουν τα μοντέλα αμερικανικής μάρκας, της έχουν επιτρέψει να δημιουργήσει φανατικό κοινό και στην Ελλάδα. Όμως, η ιδιαιτερότητα των μοντέλων που παράγονται από τα Gigafactory του Elon Musk δεν είναι μόνο οι εφαρμογές, οι κάμερες γύρω από το αυτοκίνητο ή τα παιχνίδια στην οθόνη. Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, με το άγχος της αυτονομίας να «πνίγει» την πλειονότητα των οδηγών, οι δημιουργίες της Tesla προσφέρουν κορυφαίο επίπεδο αποδοτικότητας, αποτελώντας ουσιαστικά σημείο αναφοράς. Η αμερικανική εταιρεία πρόσθεσε ακόμα μία έκδοση στη γκάμα του Model Y, η οποία προσφέρεται σήμερα και στην ελληνική αγορά. Με κίνηση στους πίσω τροχούς, απόδοση 299 ίππους και μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας, υπόσχεται χιλιομετρική ελευθερία κοντά στα 600 km με μία φόρτιση! Νούμερο που συνήθως συναντάμε σε κατασκευές με θερμικό κινητήρα… 

Δεν κρύβει την ταυτότητα του…

Η Tesla δεν θα μπορούσε να γυρίσει την πλάτη στη σημαντικότερη τάση της εποχής, που δεν είναι άλλη από τα SUV και τα crossover. Το δύσκολο ρόλο της εκπροσώπησης στην κατηγορία ανέλαβε το Model Y, το οποίο ουσιαστικά μοιράζεται τα πάντα με το Model 3. Δεν χρειάζεται να είσαι πυρηνικός φυσικός για να διαπιστώσεις τους δεσμούς αίματος ανάμεσα στα δύο μοντέλα. Η σχεδίαση είναι σχεδόν πανομοιότυπη, με ειδοποιό διαφορά τις διαστάσεις. Τα φωτιστικά σώματα, οι γραμμές του αμαξώματος παραπέμπουν στο Model 3, με το Y να δείχνει ελαφρώς πιο… «φουσκωμένο». Στοιχείο που αποδεικνύεται και από αυξημένο κατά 181 mm ύψος σε σχέση με το 3! Σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 167 mm, δείχνει γενικά ψηλότερο. Η αλήθεια είναι πως η σχεδίαση του είναι αμφιλεγόμενη. Κάποιοι το λατρεύουν, κάποιοι όχι… Η πισωκίνηση Long Range εκδοχή δεν έχει καμία απολύτως αισθητική αλλαγή, και ουσιαστικά μόνο οι τεχνικές προδιαγραφές το διαφοροποιούν σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Tesla Model 3 SR Highland

Ένα ευρύχωρο… smartphone

Έχοντας οδηγήσει σχεδόν όλη τη γκάμα των μοντέλων της Tesla, έχουμε προσαρμοστεί στην απλότητα και την digital προσέγγιση της μάρκας. Αν βέβαια κάποιος μεγαλύτερος σε ηλικία βρισκόταν στην καμπίνα του είναι δεδομένο ότι θα πάθαινε πολιτισμικό σοκ. Η απουσία φυσικών διακόπτων και η γενικότερη λιτή σχεδίαση του εσωτερικού είναι ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της Tesla. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της πλέον αποδοτικής έκδοσης της σειράς, με την κεντρική οθόνη των 15’’ να διατηρεί το ρόλο του… «κέντρου ελέγχου». Αν δεν είσαι μυημένος, θα χρειαστείς ένα διάστημα προσαρμογής για να βρεις όλες τις λειτουργίες. Από τις πιο απλές που αφορούν τη ρύθμιση για τους καθρέφτες, μέχρι και πιο σύνθετες όπως τα προγράμματα οδήγησης. Επιπλέον, η ποιότητα δεν είναι αντίστοιχη με αυτή που διακρίνει το γερμανικό ανταγωνισμό, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως υπολείπεται σημαντικά.

γλυκά
  • Αποδοτικότητα
  • Αυτονομία
  • Χώροι
  • Τεχνολογίες
  • Διαχείριση ενέργειας
  • Επιδόσεις
ξινά
  • Φινίρισμα συναρμογής
  • Χρόνος προσαρμογής

Οι εφαρμογές και τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν ως gadget παραμένουν ένα από τα highlight του Model Υ. Ευκολίες όπως το Trip Planner, το οποίο θα προγραμματίσει τη διαδρομή σου ανάλογα με την υπολειπόμενη μπαταρία και τα σημεία φόρτισης σε αυτή, είναι μία εξαιρετικά χρήσιμη τεχνολογική βοήθεια, ενώ αν βαρεθείς πληθώρα παιχνιδιών (έχει ακόμα και τάβλι) θα σου επιτρέψουν να περάσεις ευχάριστα την ώρα σου. Πιθανότατα περιμένοντας σε κάποιον φορτιστή… Την ίδια ώρα, η νέα εφαρμογή Tesla app είναι must για τους περισσότερους κατόχους, αφού εκτός από πληροφορίες για το αυτοκίνητο σου, έχεις τη δυνατότητα να προθερμάνεις ή να ψύξεις την καμπίνα πριν περάσεις σε αυτή, ή ακόμα και να έχεις έτοιμη την playlist που θέλεις να ακούσεις. Λεπτομέρειες που για τους παλιότερους μοιάζουν υπερβολικές, αλλά η νεότερη γενιά σίγουρα θα εκτιμήσει… 

Βέβαια, ο τομέας που το Model Y είναι ασυναγώνιστο είναι αυτός της ευρυχωρίας. Το μεγαλύτερο κατά 15 mm μεταξόνιο σε σχέση με το Model 3 και το εντελώς επίπεδο πάτωμα, το τοποθετούν ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας. Ανεξαρτήτως ύψους θα βολευτείς τόσο στις εμπρός, όσο και στις πίσω θέσεις, έχοντας άφθονο χώρο τόσο για το κεφάλι, όσο και για τα πόδια σου. Η υπεροχή του Model Y αποδεικνύεται και από το χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα αγγίζει τα 854 lt! Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό νούμερο που συναντάμε μόνο σε station wagon, ενώ αν προσθέσουμε και τα 117 lt αποθήκευσης στον εμπρός επιπλέον χώρο, εύκολα καταλαβαίνει κανείς πως το αμερικανικό crossover δεν έχει αντίπαλο στην κατηγορία του… 

Όπως σε ένα θερμικό…

Μέχρι σήμερα, η Tesla διέθετε στην Ελλάδα την Long Range εκδοχή, μόνο στην τετρακίνητη έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και συνδυαστική απόδοση 351 ίππους, με αυτονομία 505 km. Τώρα, το πισωκίνητο Model Y με τον ίδιο χαρακτηρισμό, ανεβάζει την αποδοτικότητα ένα σκαλί παραπάνω. Η ισχύς μπορεί να περιορίζεται μόλις στους… 299 ίππους, όταν η ροπή είναι στα 420 Nm, αλλά η χιλιομετρική ελευθερία με μία φόρτιση σκαρφαλώνει στα 600 km! Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η ελαφρώς μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μπαταρία των 79 kWh, έναντι των 75 kWh των εκδόσεων Long Range μέχρι πρότινος.

Έχοντας περάσει στο εσωτερικό, και αφού έχεις λύσει το γρίφο με το ακριβές σημείο τοποθέτησης της κάρτας για να ανοίξουν οι πόρτες, από τα πρώτα μέτρα απολαμβάνεις την ηρεμία που επικρατεί στην καμπίνα. Για αυτό δεν ευθύνεται μόνο η απουσία θερμικού κινητήρα, αλλά και η πολύ ηχομόνωση. Πίσω από το τιμόνι με την τηλεσκοπική ρύθμιση κάθεσαι άνετα και βρίσεις την ιδανική θέση οδήγησης χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Τα προγράμματα οδήγησης είναι δύο -Standard και Chill- με τη δεύτερη να αντικαθιστά το γνωστό σε όλους ECO… Έχοντας οδηγήσει το Model Y Performance, αμέσως συνειδητοποιείς τη διαφορά στη δύναμη. Η αμεσότητα στο γκάζι είναι εξαιρετική, αλλά χωρίς δόσεις εκρηκτικότητας. Έχει σαφώς πιο γραμμική λειτουργία και αναμφίβολα δεν τρομάζει στην επιτάχυνση. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι υπολείπεται σε ταχύτητα! Αν επιμείνεις στο γκάζι τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με επικίνδυνο για δημόσιο δρόμο ρυθμό, και ουσιαστικά πιστοποιείς ότι τα 5,9 sec που αναφέρει ο κατασκευαστής για το 0-100 km/h δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας… Η διαφορά είναι πως η δύναμη μοιάζει να περνάει πιο ομαλά στο δρόμο, χωρίς ξεσπάσματα, προσφέροντας γενικότερα μία γεμάτη αίσθηση, επιταχύνοντας προοδευτικά μέχρι τα 217 km/h της τελικής ταχύτητας.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Tesla Model S Plaid των 1.000 ίππων!

Βέβαια, ο τρόπος και οι ταχύτητες που θα αποφασίσεις να κινηθείς, επηρεάζουν αντίστοιχα την κατανάλωση ενέργειας. Στην πόλη και έχοντας συμπαραστάτη το one pedal είναι πολύ πιθανό να ξεχάσεις πότε είναι η τελευταία φορά που επισκέφτηκες το φορτιστή. Στον αστικό κύκλο, και μάλιστα με χρήση κλιματισμού τις ημέρες του καύσωνα, υπήρξαν στιγμές που είδαμε καταναλώσεις κοντά στις 14 kWh/100 km! Στον αυτοκινητόδρομο, η κατάσταση είναι διαφορετική. Με ταχύτητες πάνω από τα 120 km/h η ενέργεια που απαιτείται είναι μεγαλύτερη, χωρίς όμως να είναι απαγορευτική. Όπως σε άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα… Αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως σε μικτές συνθήκες εύκολα μπορείς να καλύψεις 500 km, εκμεταλλευόμενος και το εξαιρετικό σύστημα διαχείρισης ενέργειας. Αν βάλεις στόχο τη μέγιστη χιλιομετρική ελευθερία κάνοντας κάποιους συμβιβασμούς, θα μπορέσεις να δεις κοντά στα 550 km με μία φόρτιση. Και φυσικά, όταν φτάσει η στιγμή της επίσκεψης σε κάποιο σημείο φόρτισης, το Model Y στους πανίσχυρους φορτιστές του δικτύου Supercharger της Tesla, θα χρειαστεί μόλις 20 λεπτά για να ανανεώσει από το 10% έως το 80% της ενέργειας της μπαταρίας.

Η γενικότερα πολιτισμένη και αποδοτική εικόνα του Model Y ολοκληρώνεται με την αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του. Η ανάρτηση είναι καλορυθμισμένη, αν και διαβάζει περισσότερο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος από όσο θα περίμενες, χωρίς όμως να ενοχλεί όσους βρίσκονται στην καμπίνα των επιβατών. Η κύλιση έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης, παρά τη σχετικά σφικτή της ρύθμιση. Κάτι λογικά, αν αναλογιστούμε ότι έχει να διαχειριστεί ένα αμάξωμα που ζυγίζει δύο τόνους… Βέβαια, αν βρεθείς στον επαρχιακό δρόμο και ανεβάσεις ρυθμό, διαπιστώνεις ότι θα σου επιτρέψει να κινηθείς σβέλτα. Στα γρήγορα κομμάτια μπορείς να βασιστείς στο στιβαρό πλαίσιο και να εντυπωσιαστείς με τις σχεδόν μηδενικές κλίσεις του αμαξώματος! Δεν είναι ευχάριστο, αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικό. Αρκεί βέβαια να μην βρεθείς σε πιο κλειστά κομμάτια. Εκεί το βάρος θα κάνει την εμφάνιση του και θα συνειδητοποιήσεις ότι πρόκειται για ένα οικογενειακό, πρακτικό και ευμέγεθες SUV…

συμπέρασμα

Η οικονομική πολιτική της Tesla έχει προκαλέσει πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της αμερικανικής εταιρείας έχουν βάλει ψηλά τον πήχη σε θέματα αποδοτικότητας, χωρίς όμως να εκτοξεύσουν το κόστος. Αυτό ακριβώς ισχύει και στην περίπτωση του Model Y RWD Long Range. Με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», η τιμή του πέφτει κάτω από τα 40.000 €, χωρίς συμβιβασμούς σε επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισμού. Ξεχωρίζει σε όλους τους τομείς που θα εκτιμήσουν οι λάτρεις της ηλεκτροκίνησης, αλλά και οι θαυμαστές της Tesla, με κερασάκι στην τούρτα την ακόμα καλύτερη αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συνόλου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...