Δοκιμή MINI Countryman JCW ΑLL4: Η τελευταία παράσταση

Το Countryman JCW ALL4, στην τρίτη του γενιά, προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στα «θέλω του» και στις απαιτήσεις της εποχής. Και συνήθως, όταν προκύπτουν τέτοια διλήμματα, αναπόφευκτα, γίνονται και οι απαραίτητες παραχωρήσεις.

  • -
  • -
Ισχύς300 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)8,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)180,0 gr/km
με μια ματιά

Το ισχυρότερο MINI Countryman τρίτης γενιάς με θερμικό σύστημα κίνησης, είναι το JWC. Αποδίδει 300 ίππους, συνδυάζεται με 7αρι διπλοσύμπλεκτο σασμάν και φέρει φυσικά και σύστημα τετρακίνησης.

Δε ξέρω για πόσο ακόμα θα υπάρχουν σπορ μικρομεσαία SUV οχήματα με θερμικό σύστημα κίνησης. Πολλές «φωνές» υποστηρίζουν άλλωστε εδώ και καιρό ότι δε χρειάζονται. Είναι κατά κάποιο τρόπο μια «υπερβολή» εκ μέρους των κατασκευαστών, μια άτυπη μάχη αν θέλετε μεταξύ τους για το ποιος την έχει… πιο σπορτίφ. Τη φινέτσα και την αίσθηση εννοώ, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Η ηλεκτροκίνηση όμως, όπως όλα δείχνουν, θα δώσει ένα τέλος σε αυτήν τη διαμάχη. Όπως και οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων. Δε θα συμφέρει με πιο απλά λόγια τις εταιρείες να παράγουν τέτοιου είδους μοντέλα. Το κόστος εξέλιξης τους ή ακόμα και η χρήση συνθετικών καυσίμων από μέρους τους, θα τα καθιστούσε ένα ακριβό παιχνίδι, για λίγους. Και ως γνωστών, οι έχοντες γεμάτο πορτοφόλι, μπορούν να στραφούν εύκολα σε άλλες επιλογές. Το Countryman JCW ALL4, στην τρίτη και τελευταία του όπως όλα μαρτυρούν θερμική γενιά, προσπάθησε να βρει τη χρυσή τομή, ώστε να ικανοποιήσει άπαντες. Όμως όπως μας έχει διδάξει η ζωή, είναι πρακτικά αδύνατο να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι… 

Μεγάλωσε. Πολύ…

Το νέο MΙΝΙ Countryman στην τελευταία, τρίτη του γενιά, μεγάλωσε. Πάρα πολύ για να γίνω πιο συγκεκριμένος. Σε όλες τους τις διαστάσεις. «Έβαλε» 15 επιπλέον πόντους σε μήκος (4.447 mm), σε σχέση πάντα με την προκάτοχη version, φάρδυνε κατά δύο πόντους (1.843 mm) και ψήλωσε κατά εννέα σχεδόν (1.645 mm)! Και το κυριότερο; «Τσίμπησε» αρκετά σε βάρος. H ζυγαριά αναγράφει πλέον στην έκδοση JCW ALL4, 1.735 kg. «Φωνάζουμε» για τα παραπανήσια κιλά των ηλεκτρικών αλλά και σε αυτήν την περίπτωση, η κατάσταση… «ξέφυγε». Για να λέμε και τα πράγματα με το όνομά τους.  Ομόρφυνε όμως το Countryman γενικά και ειδικά το JWC. Την χρειαζόταν αυτήν την αισθητική αλλαγή το μοντέλο. Θα μου πείτε ότι είναι καθαρά υποκειμενικό το θέμα της εμφάνισης και θα συμφωνήσω μαζί σας. Θα προσθέσω ωστόσο ότι ως παρατηρητής, αυτό που βλέπω μου «θυμίζει» MINI Countryman σε μια -προσωπικά μιλώντας πάντα- πιο μοντέρνα version. Και αυτό είναι επιτυχία. Γιατί παραμένει αναγνωρίσιμο.

Οι γραμμές του είναι πιο ρευστές, έπαψαν να προεξέχουν διάφορα μέρη όπως τα φωτιστικά σώματα για παράδειγμα, όλα είναι πιο smooth και αρμονικά τοποθετημένα στο αμάξωμα. Και παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις του, το σχέδιο αυτό κατάφερε να μειώσει και τον αεροδυναμικό συντελεστή του μοντέλου, ο οποίος πλέον ανέρχεται στο Cd 0,26. Τώρα, στην απόλυτη έκδοση με το λογότυπο JWC, αντιλαμβάνεστε ότι το Countryman φοράει και το «καλό» του κουστούμι. Φουλ LED φώτα, 20άρες ζάντες, γυαλιστερές μπάρες οροφής, διχρωμία στην οροφή και γυάλινο ουρανό και φυσικά το σήμα κατατεθέν, πέρα από τα καρό σημαιάκια, τις τέσσερις «μπούκες» στην εξάτμιση. 

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο MINI Cooper SE Electric

Ευρύχωρο, hi-tech και ξεχωριστό

Θα ξεκινήσω ενδεχομένως «ανάποδα». Από τους χώρους δηλαδή. Και θα το κάνω αυτό γιατί γνωρίζω καλά, ότι υπήρχαν οι σχετικές «μουρμούρες» από τους κατόχους των παλαιότερων Countryman αναφορικά με την ευρυχωρία της καμπίνας. Σε αυτήν την τρίτη γενιά, κανείς πλέον δε μπορεί να διαμαρτυρηθεί γι’ αυτό. Η συνολική αύξηση των διαστάσεων του αυτοκινήτου αλλά και του μεταξονίου κατά 2 cm (2.692 mm) φαίνεται πως λειτούργησε θετικά, ιδίως, για τους δύο ή ακόμα και τρεις (με μικρές παραχωρήσεις) επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Έχουν «πλούσιο» χώρο για τα γόνατα τους, ακόμα και σε περίπτωση που το ανάστημα τους υπερβαίνει το 1,8 m και πολύ «αέρα» για τα κεφάλια τους. Σημειώστε επίσης, ότι υπάρχει και συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 13 cm, στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης JCW και φυσικά, ρυθμιζόμενες πλάτες καθισμάτων (40:20:20).

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Κινητήρας
  • Πλαίσιο
  • Φρένα
ξινά
  • Αίσθηση κιβωτίου στο αυτόματο πρόγραμμα
  • Ποιότητα υλικών στο πάνω μέρος του ταμπλό

Το πορτμπαγκάζ φέρει διπλό πάτο και δύναται να φιλοξενήσει από 505 έως 1.530 lt, τιμή «καλή» για τα δεδομένα της κατηγορίας και πόσω μάλλον αν αναλογιστούμε ότι υπάρχει και ένα σύστημα τετρακίνησης στην εξίσωση. Από κει και πέρα, ο διάκοσμος ακολουθεί την γνωστή ξεχωριστή και μίνιμαλ αισθητική της MINI. Με τις απαραίτητες βέβαια σπορτίφ πινελιές. Το ταμπλό -όπως και οι πόρτες- ντύνονται με ύφασμα, φέρουν διάφορα μοτίβα τα οποία μάλιστα κρύβουν στα ενδότερα τους και ρεοστατικό φωτισμό. Η τεχνοτροπία αυτή είναι έξυπνη, μειώνει σίγουρα το κόστος κατασκευής για την MINI χωρίς παρόλα αυτά να φαίνεται μια «φθηνή» λύση, κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει με το υπόλοιπο μέρος του ταμπλό και όπου τελοσπάντων υπάρχουν πλαστικά μέρη. Τα υλικά σε αυτά τα προαναφερθέντα σημεία είναι σκληρά και εν τέλει, δεν συνάδουν με τον premium χαρακτήρα του οχήματος. Το φινίρισμα τους πάντως όπως και η συναρμογή, δεν επιδέχεται αρνητικής κριτικής. Και ως «αίσθηση» επίσης, νιώθεις ότι θα κρατήσουν για πάντα…

Στο κέντρο τώρα του ταμπλό, δεσπόζει η στρογγυλή ψηφιακή οθόνη (OLED με διάμετρο 240 mm). Θεωρώ ότι είναι η πιο όμορφη «gadgετιά» αυτού του είδους που κυκλοφορεί εκεί έξω και επιπλέον είναι εξαιρετική σε ευκρίνεια, ποιότητα γραφικών και απόδοση. Μέσω αυτής, προφανώς και μπορεί ο οδηγός να χειριστεί όλο το αυτοκίνητο, πλήθος εφαρμογών και να δει φόρα παρτίδα μπροστά του και όποια από τις οκτώ διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης του προσφέρει μέσω του φυσικού διακόπτη «Experience» το JWC ALL4.  Μάλιστα, να σημειώσω ότι στις τέσσερις από αυτές τις επιλογές υπάρχει και ξεχωριστή ακουστική υπενθύμιση κατά την επιλογή του προγράμματος. Για όσους τυχόν αναρωτιούνται για τον πίνακα οργάνων, δεν υπάρχει κάποια έξτρα πιο μικρή ψηφιακή οθόνη αλλά ένα μικρό head-up display, το οποίο στην περίπτωση του JWC ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Εξυπακούεται, πως δε θα κάνω κάποια αναφορά στα έξτρα εξοπλιστικά στοιχεία της έκδοσης δοκιμής μας, γιατί ο υποψήφιος αγοραστής του Countryman JWC μπορεί να επιλέξει ο ίδιος αυτά που καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες και τα γούστα του. Πάντως να ξέρετε ότι ο κατάλογος των «extras» χρειάζεται πολύ διάβασμα γιατί περιλαμβάνει στην κυριολεξία… τα πάντα!

Πόσο JWC είναι στο δρόμο;

Κάτω από το καπό του νέου Countryman JWC ALL4 συναντάμε ένα δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, που ανήκει στο BMW Group και είναι ουσιαστικά το ίδιο μοτέρ που φορά και η BMW M35i xDrive. Με 300 ίππους,  400 Nm ροπής και το 7άρι αυτόματο διπλοσύμπλεκτο σασμάν. Οι πιο φανατικοί του Countryman JWC θα καταλάβατε κατευθείαν ότι η τρίτη γενιά «έχασε» μερικούς ίππους σε ισχύ και ροπή. 6 ίππους και 50 Nm για την ακρίβεια. Αν και πιστεύω ότι άπαντες μπορούν να καταλάβουν το λόγο που συνέβη αυτό, οφείλω να αναφέρω σε όσους τυχόν δεν γνωρίζουν, ότι αυτό συνέβη ελέω αυστηρών προδιαγραφών ρύπων στην ευρωπαϊκή αγορά. Ότι «σώνεται» σε γραμμάρια, κάνει καλό στο σύνολο του στόλου των αυτοκινήτων της ΜΙΝΙ… Το μοτέρ πάντως παρά τον ελαφρώς «φιμωμένο» χαρακτήρα του, σε κερδίζει από το πρώτο κιόλας χάδι στο γκάζι και δίχως αμφιβολία, βγάζει ασπροπρόσωπο το βαρύ αμάξωμα. Έχει καλή ελαστικότητα από χαμηλά, δύναμη σε όλο σχεδόν το εύρος λειτουργίας του και ευχάριστο, αν και τεχνητό, ήχο.

Δείτε ακόμη: Το νέο ΜΙΝΙ Paceman στην Ελλάδα! [τιμές]

Μοναδική ίσως παρασπονδία, η «συμβίωση» του με το 7άρι διπλοσύμπλεκτο σασμάν. Στο αυτόματο mode συγκεκριμένα. Αργεί χαρακτηριστικά να ανταποκριθεί στις αλλαγές, με αποτέλεσμα πολλές φορές να χρειαστεί να φρενάρεις πιο «βίαια» προκειμένου να ρίξεις τις στροφές του κινητήρα ούτως ώστε να αντιληφθεί και το κιβώτιο, ότι πρέπει να κατεβάσει τουλάχιστον μια σχέση. Ευτυχώς, η λειτουργία του βελτιώνεται αισθητά, στο manual mode, όπου δείχνει σαφώς πιο γρήγορο και πιο «υπάκουο» στα «θέλω» και τις εντολές του οδηγού του. Σε γενικές γραμμές, το Countryman JWC, μοιάζει να εκπολιτίστηκε αρκετά. Είναι περισσότερο ένα Gran Turismo όχημα παρά ένα GTI. Και αυτό το νιώθεις έντονα πίσω από το τιμόνι του. Το πλαίσιο είναι στιβαρό, ο κινητήρας υπόσχεται να μη σε προδώσει ποτέ, το τιμόνι σου προσφέρει την αίσθηση και την ακρίβεια που χρειάζεσαι αλλά, η ανάρτηση, το μεγάλο βάρος του αμαξώματος και η αργή (από πλευράς απόκρισης) για τα δεδομένα τουλάχιστον ενός JWC τετρακίνηση, βάζουν φρένο ή καλύτερα θέτουν τα όρια στην απόλαυση. Όταν αυτή η απόλαυση, ορίζεται ως σπορ φινέτσα, αίσθηση και συμπεριφορά.

Η ανάρτηση παρότι σφιχτή, που συνεπάγεται και σε πολλές περιπτώσεις ότι η άνεση θα περιοριστεί, ζορίζεται σε ένα σφιχτό κομμάτι, καθώς καλείται να κοντρολάρει ένα μεγάλο προφανώς βάρος για τις προδιαγραφές της. Ενώ εάν επιμείνεις και για ώρα σε αυτό το τέμπο οδήγησης, νιώθεις και τη διαδρομή της σα να αυξάνεται, σημάδι του ότι έχει… «μαλακώσει» αρκετά. Τα φρένα πάντως με τους μεγάλους δίσκους και τις 4πίστονες δαγκάνες στέκονται πάντα στο ύψος των απαιτήσεων και των περιστάσεων. Πάντα, ακόμα και αν τα δουλέψεις περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται. Αντίθετα, σε ένα «πατημένο» κομμάτι με πιο πολλές καμπές, το Countryman JWC ALL4, είναι απολαυστικό. Πατάει με σιγουριά στο δρόμο, στρίβει με πολλά χιλιόμετρα και χωρίς κλίσεις, ενώ ακόμα και σε ένα άγαρμπο ή απότομο εάν προτιμάτε άφημα του γκαζιού δεν κάνει «κιχ» το πίσω μέρος του. Είναι μάλιστα το ίδιο ευχάριστο και εύκολο στο χειρισμό του και σε αστικό περιβάλλον, δείγμα, του ότι ίσως ο στόχος να ήταν αυτός που προανέφερα: Ένα σύγχρονο Gran Turismo όχημα. Το οποίο και σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου είναι ρυθμίσιμο.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο MINI Countryman C

Από την άποψη ότι εάν επιλέξεις το «οικολογικό» πρόγραμμα οδήγησης και κινηθείς χωρίς απότομες αυξομειώσεις στο γκάζι και την ταχύτητα, μπορεί να δεις και 9,5 lt/100 km ως μέση κατανάλωση. Τώρα αν το πιέσεις, φθάνεις με ευκολία και τα 18 lt/100 km… Πηγαίνοντας στο ταμείο το «βασικό», τρόπος του λέγειν «βασικό» γιατί στην πράξη διαθέτει όλα όσα χρειάζεσαι, MINI Countryman JCW ALL4 εκκινεί από τα 57.750 ευρώ. Δε θα μπω στη διαδικασία να κρίνω αν είναι «πολλά» γιατί σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, οι τιμές έχουν ξεφύγει. Θα παραθέσω ωστόσο μερικά παραπλήσια σε ισχύ και χαρακτήρα ανταγωνιστικά του μοντέλα ώστε να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα. Η Alfa Romeo λοιπόν Tonale Sprint PHEV με τους 280 ίππους κοστίζει 51.635 ευρώ. Η BMW M35i xDrive με τους 300 PS, τιμάται από 66.770 ευρώ, το CUPRA Formentor VZ ΤΩΝ 310 PS, εκκινεί από τα 52.490 ευρώ, ενώ η 35άρα Mercedes GLA AMG (310 PS) απαιτεί από εσάς 67.450 ευρώ. 

απόψεις



συμπέρασμα
Το Mini Countryman JCW είναι δίχως αμφιβολία, το πιο μοντέρνο και ιδιαίτερο C-SUV της αγοράς. Γρήγορο, ευχάριστο στο δρόμο και με εξαιρετική πλέον ευρυχωρία καμπίνας. Ωστόσο δεν είναι μια καθαρόαιμη σπορ πρόταση όπως ίσως να «ταίριαζε» στο λογότυπο JWC που το συνοδεύει αλλά ένα σύγχρονο «GT» ελευθέρου χρόνου όχημα.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...