Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V AllGrip: Ομάδα που κερδίζει...
Η επεξήγηση που θα περίμενε να βρει κανείς στο αυτοκινητικό λεξικό για τη λέξη facelift λογικά θα ήταν «ελαφρύ φρεσκάρισμα της εμφάνισης με αναβαθμίσεις σε εξοπλισμό και τεχνολογία». Ότι ακριβώς έκανε και η Suzuki στο Vitara για να το διατηρήσει επίκαιρο.
- -
- -
με μια ματιά
Το Suzuki Vitara φρέσκαρε λίγο την εμφάνιση, μαριναρίστηκε και με το απαραίτητο τεχνολικό upgrade και συστήνεται εκ νέου στην αγορά, στοχεύοντας για ακόμη μία φορά στην κορυφή των πωλήσεων.
Σε μία εποχή που η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινητοβιομηχανιών δίνει ιδιαίτερη σημασία στην πολυτέλεια, δεν είναι τυχαίο ότι μάρκες που εστιάζουν εδώ και δεκαετίες στο value for money χαρακτήρα και την αξιοπιστία, γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία. Κι αυτό, γιατί πολύ απλά κατανοούν την ταυτότητα τους και δεν διαθέτουν όλους τους τους πόρους στην προσπάθεια να αλλάξουν το status και την προσωπικότητα τους. Αντιθέτως, πρωταρχικός τους στόχος είναι να κάνουν το προϊόν τους όσο το δυνατόν καλύτερο, στοιχείο που ο αγοραστής εκτιμά και εν τέλει θα προτιμήσει.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Suzuki, και πιο συγκεκριμένα το καταξιωμένο στην κατηγορία των B-SUV, Vitara. Ένα αυτοκίνητο με θρυλικό όνομα που συνεχίζει να σημειώνει υψηλά νούμερα στις πωλήσεις, διότι πολύ απλά εστιάζει στο ουσιαστικό αποτέλεσμα και όχι στα σύγχρονα τρικ εντυπωσιασμού. Έχοντας συνδέσει το όνομα του με την απόδραση και την περιπέτεια, δεν χρειάζεται καμία ριζοσπαστική αλλαγή για να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του. Κάθε φορά που επιστρέφει ανανεωμένο, μικρές και στοχευμένες επεμβάσεις αρκούν ώστε να το διατηρήσουν στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων. Σε αυτή τη λογική στηρίχθηκε για μία ακόμα μία φορά η ιαπωνική μάρκα, χαρίζοντας στο ανανεωμένο Vitara πινελιές φρεσκάδας και τεχνολογικού εκμοντερνισμού. Το γνωρίζουμε στην πιο περιπετειώδη εκδοχή του, με τον ισχυρότερο mild hybrid των 129 ίππων κάτω από το καπό, αλλά και το σύστημα τετρακίνησης Allgrip.
Same, same… but different
Παρατηρώντας το νέο Vitara, καταλαβαίνουμε πως οι σχεδιαστές της Suzuki δεν προσπάθησαν να κάνουν το δημοφιλές SUV… αγνώριστο. Ποιος ο λόγος άλλωστε; Πρόκειται για ένα όμορφο compact μοντέλο που κατάφερνε να ταιριάξει τόσο σε νέους όσο και μεγαλύτερους ηλικιακά αγοραστές. Γιατί να θελήσουν να χαλάσουν μία τόσο επιτυχημένη συνταγή; Κάπως έτσι λοιπόν, το νέο μοντέλο έρχεται κατά βάση με τις ίδιες αναλογίες, έχοντας όμως διαφοροποιημένο εμπρός προφυλακτήρα με πιο έντονο το μαύρο στοιχείο, αποχαιρετώντας παράλληλα μεγάλο μέρος των χρωμιωμένων λεπτομερειών. Έτσι το εμπρός μέρος απέκτησε ένα κλικ περισσότερο δυναμισμό και «ευρωπαϊκό αέρα». Και κάπου εκεί ολοκληρώνονται οι σχεδιαστικές επεμβάσεις, με τις μοναδικές διαφοροποιήσεις που επηρεάζουν την εμφάνιση του να αποτελούν οι νέας σχεδίασης ζάντες 17 ιντσών στο κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού GLX της δοκιμής, όπως και οι νέες χρωματικές επιλογές στον κατάλογο.
Περνώντας στην καμπίνα, εδώ συναντάμε πιο ουσιαστικές αλλαγές, χωρίς όμως να αλλάζει η φιλοσοφία που το χαρακτηρίζει. Το Vitara εστιάζει στην ουσιαστική πρακτικότητα και ευχρηστία. Το facelift του χάρισε το απαραίτητο τεχνολογικό upgrade ώστε να στέκεται με αυτοπεποίθηση στην αγορά του 2024. Κάπως έτσι, κεντρική είδηση εντός του ιαπωνικού B-SUV είναι η μεγαλύτερη οθόνη των 9 ιντσών για το infotainment, η οποία μάλιστα είναι στάνταρ από τη βασική κιόλας έκδοση. Αυτή φιλοξενεί το πιο πρόσφατο σύστημα πολυμέσων της μάρκας, οπότε όλα τα απαραίτητα στοιχεία, όπως η πλοήγηση και η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto, δίνουν πλέον το «παρών».
Από εκεί και πέρα, ακολουθώντας την ίδια λογική με τη σχεδίαση του αμαξώματος, δεν συναντάμε ιδιαίτερες αλλαγές. Η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για τις λειτουργίες του κλιματισμού εξακολουθούν να αποτελούν ένα σημαντικό πλεονέκτημα, ενώ τη θέση του κεντρικού ρολογιού στην κορυφή της κονσόλας ανάμεσα στους δύο αεραγωγούς, σήμερα έχει πάρει ο... «big brother» του οδηγού. Εκεί εντοπίζεται ο αισθητήρας παρακολούθησης του οδηγού που σχετίζεται με όλα τα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας που προστέθηκαν, τα οποία και θα δούμε παρακάτω. Γενικότερα, η σχεδίαση παρέμεινε σχεδόν πανομοιότυπη, χωρίς αυτό να συγκαταλέγεται στα αρνητικά στοιχεία. Η καμπίνα εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από στοιχεία, όπως η πολύ καλή συναρμογή, αποσπώντας υψηλό βαθμό ανθεκτικότητας και πρακτικότητας. Η πληθώρα αποθηκευτικών χώρων και η ευρυχωρία καθιστούν τη ζωή των επιβατών στο εσωτερικό του ευκολότερη στην καθημερινότητα, και αυτό είναι το πιο βασικό.
Στη θέση του οδηγού, κάθεσαι ψηλά και έχεις καλή ορατότητα, ενώ οι χώροι συνεχίζουν να είναι ικανοποιητικοί για 4 επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 362 lt. Ο εξοπλισμός από τη βασική κιόλας έκδοση, είναι ιδιαίτερα πλούσιος περιλαμβάνοντας απαραίτητα στοιχεία όπως: πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, αυτόματα φώτα, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας φώτων, οθόνη πολυμέσων 9‘’, κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματη σύνδεση Apple Car Play/Android Auto, navigation, υπηρεσία Suzuki Connect, Keyless Push Start και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Εγγύηση
Όσον αφορά το ήπια υβριδικό 1.400άρι BoosterJet σύνολο, πρόκειται για μία εξαιρετική, πολυδοκιμασμένη συνταγή, που έχει βρεθεί σε πληθώρα μοντέλων και έχει ταιριάξει σε κάθε είδους αμάξωμα. Από το σπιρτόζικο Swift Sport, μέχρι και το οικογενειακό SUV S-Cross,σε κάθε περίπτωση το συγκεκριμένο μοτέρ ξεχωρίζει με την απόδοση και την οικονομία που προσφέρει. Χάρη στο 48βολτο σύστημα και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που του ταιριάζει γάντι, καταφέρνει τον τέλειο συνδυασμό επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης. Στην τετρακίνητη έκδοση δοκιμής, οι 129 ίπποι και τα 235 Nm του επιτρέπουν να σημειώνει το 0-100 km/h σε 10,2 sec με την τελική να φτάνει τα 195 km/h. Νούμερα άκρως ικανοποιητικά για το χαρακτήρα του μοντέλου, την ώρα που οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι αυτές που κάνουν το τετρακύλινδρο σύνολο να δείχνει γεμάτο και ζωηρό, ειδικά από τις 2.000 rpm και πάνω.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Χαμηλή κατανάλωση
- Αποδοτικός κινητήρας
- Χώροι
- Σύστημα τετρακίνησης
- Τεχνολογικό upgrade
- Τιμή
ξινά
- Σκληρά πλαστικά καμπίνας
- Πληροφόρηση συστήματος διεύθυνσης
Και αν σκεπτόμενοι την τετρακίνηση, ο νους σας πάει κατευθείαν σε απαγορευτικά νούμερα κατανάλωσης, το trip computer φροντίζει να σας καθησυχάσει. Η Suzuki δηλώνει μέση κατανάλωση της τάξης των 5,5 lt/100km. Με το Vitara να φτάνει στα χέρια μας με μόλις 150 km στο οδόμετρο, αυτό σήμαινε πως θα έκανε μαζί μας το στρώσιμο του, στοιχείο που θα επηρέαζε αρνητικά την κατανάλωση καυσίμου. Ακόμα και έτσι, και μάλιστα παρά την εντατική χρήση του κλιματιστικού, σε μικτές συνθήκες οδήγησης, όταν πατήσαμε τα πρώτα 1.000 km το trip έγραφε 7 lt/100km. Με ευκολία όμως υπό φυσιολογικές συνθήκες το νούμερο αυτό πέφτει στα 6-6,5 lt/100km.
Adventurous spirit
Οδηγικά, το νέο Vitara δεν επανεφευρίσκει τον τροχό. Αντιθέτως συνεχίζει να διατηρεί όλα τα στοιχεία που του επιτρέπουν να ταιριάζει σε μεγάλη γκάμα οδηγών. Τα επίπεδα άνεσης είναι υψηλά, ενώ η στιβαρότητα το πλαισίου θα γίνει αισθητή τόσο στον ανοιχτό δρόμο, όσο και στον επαρχιακό. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και δεν θα προβληματίσουν, ενώ στη γρήγορη οδήγηση η φύση του μοντέλου θα θέσει τα δικά της όρια. Θετική εντύπωση μας έκανε η αίσθηση του κιβωτίου! Ο επιλογέας έχει σημαντικά μικρότερες διαδρομές, στοιχείο που σε συνδυασμό με την ακρίβεια που τον διακρινεί, καθιστούν τη χρήση του ένα ευχάριστο μέρος της εμπειρίας οδήγησης του Vitara. Το τιμόνι μπορεί να είναι ελαφρύ και να στερείται πληροφόρησης, αλλά κάνει πολύ εύκολη την οδήγηση του compact μοντέλου στην πόλη, με το μήκος των 4,2 m και τον κύκλο στροφής των 10,4 m να χαρίζουν στο Vitara πολύ ευελιξία στο αστικό δίκτυο. Επίσης, τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, ενώ η επιπλέον πρόσφυση που προσφέρει το σύστημα τετρακίνησης εξαφανίζει την οποιαδήποτε υποψία σπινιαρίσματος, ακόμη και με το ESP απενεργοποιημένο. Στο χώμα πάλι, χαρίζει την αυτοπεποίθηση για εξερεύνηση έως εκεί που μπορούν να πάνε τα θερινά ελαστικά.
Μέρος της αναβάθμισης αποτελεί και η προσθήκη των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση για όλα τα νέα μοντέλα που πωλούνται, στα πλαίσια του GSR2. Ουσιαστικά, ο λόγος γίνεται για το σύστημα παρακολούθησης του οδηγού, το οποίο προειδοποιεί σε περίπτωση απόσπασης της προσοχής ή κούρασης. Επίσης, μέρος αυτού του update είναι και η αναγνώριση των πινακίδων ορίου ταχύτητας με ηχητική προειδοποίηση. Όλα τα παραπάνω μπορεί να θεωρούνται απαραίτητα για την ασφάλεια, αλλά δεν είναι απίθανο να κουράσουν με τα συνεχή ηχητικά σήματα. Ευτυχώς υπάρχει σχετικό μενού στην οθόνη του infotainment από το οποίο μπορούν να απενεργοποιηθούν, αλλά μόνο έως ότου σβήσει το αυτοκίνητο. Όταν ξαναπάρει μπροστά θα λειτουργούν κανονικά.
συμπέρασμα
Το Vitara αν ρίχναμε μια ματιά στις πωλήσεις, ακόμη και αρκετό καιρό μετά την τελευταία του αλλαγή, συνέχιζε να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων. Γιατί όχι άλλωστε αφού πρόσφερε ένα ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό πακέτο σε συμφέρουσα τιμή. Παρ’ όλα αυτά η Suzuki δεν το άφησε παραπονεμένο, προσφέροντας μία δόση νεότητας και φρεσκάδας όπου μπορεί να την είχε ανάγκη. Το αποτέλεσμα τη δικαιώνει και με τιμές που ξεκινούν από τις 20.580 €, σίγουρα οι πωλήσεις των επόμενων μηνών θα το επιβεβαιώσουν.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ