Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Ξεχάστε ό,τι ξέρατε…

Η νεότερη γενιά του σκληροτράχηλου SUV κόβει τους δεσμούς με το παρελθόν και αποτελεί δείγμα γραφής του νέου αέρα που πνέει σήμερα στη ρουμάνικη εταιρεία.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)9,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)126,0 gr/km
με μια ματιά
Ένα ολοκληρωτικά νέο αυτοκίνητο που έχει βελτιωθεί σε κάθε τομέα και ταυτόχρονα διατηρεί τον κορυφαίο δείκτη τιμής / αξίας.

Δεν είναι μυστικό ότι το Duster έβαλε τη Dacia στο χάρτη της αυτοκίνησης. Πάντα φυσικά με τη βοήθεια των Γάλλων της Renault… Η σχέση τιμής-αξίας και ο αυθεντικός του χαρακτήρας είναι στοιχεία που το καθιέρωσαν στην κατηγορία των SUV και του επέτρεψαν να φιγουράρει ψηλά στις ευρωπαϊκές πωλήσεις. Δεν είναι τυχαίο, ότι μετράει περισσότερες από 2,4 εκατομμύρια πωλήσεις, ενώ έχει αποσπάσει περισσότερα από 40 βραβεία! Σήμερα, στην 3η γενιά του σκληροτράχηλου μοντέλου, οι τεχνικοί της Dacia ξεκίνησαν από λευκό χαρτί και σχεδίασαν ένα τελείως καινούργιο και σύγχρονο μοντέλο.

1

Το νέο Duster προσφέρεται με μία πλήρη γκάμα κινητήριων συνόλων, που περιλαμβάνει συμβατικές και υβριδικές εκδόσεις, μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις ή στους εμπρός τροχούς, αλλά και επιλογή ανάμεσα σε χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο. Η πρώτη και εκτενής επαφή μας με το σκληροτράχηλο SUV, έγινε με την πλέον ενδιαφέρουσα εκδοχή της σειράς. Αυτή του διπλού καυσίμου, η οποία και υπόσχεται αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.300 Km!

MiniBigster!

Δεν είμαστε υπερβολικοί, αν αναφέρουμε πως το νέο Duster είναι πιο όμορφο ποτέ! Και ίσως ένα από τα πιο γοητευτικά γνήσια SUV της αγοράς. Είναι ελάχιστα πιο μακρύ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με το συνολικό του μήκος να αγγίζει τα 4,34 m, κάτι που ισχύει και για το μεταξόνιο των 2.657 mm. Οι επιρροές από το πολυαναμενόμενο Bigster, αλλά και το πρωτότυπο Manifesto είναι εμφανείς. Δείχνει συμπαγές και compact, χωρίς δόσεις υπερβολής. Οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος, η ασυνήθιστα τετράγωνη για την εποχή λογική και οι έντονες ακμές, δένουν απόλυτα με τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα. Οι μεγάλοι τροχοί που φιλοξενούνται στους τονισμένους θόλους, δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης για τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Το νέο Duster είναι από τις περιπτώσεις μοντέλων που χωρίς εξεζητημένες σχεδιαστικές λύσεις, καταφέρνουν και προκαλούν εντύπωση!

2

Welcome to a new world!

Αντίστοιχα μεγάλη είναι η αναβάθμιση και στην καμπίνα των επιβατών. Το εσωτερικό είναι σαφώς πιο μοντέρνο, προσφέροντας το απαραίτητο ψηφιακό στοιχείο, ξεκινώντας από τον πίνακα οργάνων των 7’’. Η κεντρική οθόνη αφής των 10.1’’ είναι κατά 10 μοίρες στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού και διαθέτει όλες τις απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Είναι εύχρηστη και με γρήγορη απόκριση, και φυσικά συμβατή με AndroidAuto και AppleCarPlay. Όσον αφορά το σύστημα κλιματισμού, η παρουσία φυσικών διακόπτων είναι ευπρόσδεκτη, χαρίζοντας του παράλληλα πολύ καλό βαθμό εργονομίας. Μπορεί για την κατασκευή της καμπίνας να έχει γίνει ως επί το πλείστον χρήση σκληρών πλαστικών, αλλά η συνολική αίσθηση που έχεις στο εσωτερικό αποτελεί ένα… άλμα εξέλιξης σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Όσον αφορά τους χώρους, το Duster παραμένει ευρύχωρο, με τέσσερις ενήλικες να μπορούν να ταξιδέψουν άνετα στο εσωτερικό του, έχοντας άκρως ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Εντυπωσιακός είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος παρά την ύπαρξη των δύο δοχείων καυσίμου, έχει χωρητικότητα 513 lt. Βέβαια, αυτό σημαίνει πως έχει καταργηθεί η ρεζέρβα και υπάρχει κιτ επισκευής, κάτι σημαντικό για ένα αυτοκίνητο με σημαντικές δυνατότητες εκτός δρόμου μετακίνησης… Επιπλέον, το νέο Duster αποδεικνύεται αρκετά πρακτικό με την παρουσία αρκετά έξυπνων θηκών και αποθηκευτικών λύσεων, όπως η ξεχωριστή θέση για smartphone χαμηλά στη κεντρική κονσόλα.

2

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Αυτονομία
  • Ροπή στις μεσαίες
  • Σχέση τιμής/αξίας
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Αεροδυναμικοί θόρυβοι

Η αυτονομία στο προσκήνιο

Η έκδοση με τον κινητήρα διπλού καυσίμου τοποθετείται στη βάση της γκάμας του νέου Duster, με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.000 cc να αποδίδει 100 ίππους με χρήση LPG. Επιλέγοντας ως καύσιμο τη βενζίνη η ισχύς πέφτει στους 91 ίππους, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα. Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία του είναι εξαιρετικά πολιτισμένη με κύριο χαρακτηριστικό την ελαστικότητα. Είναι ευχάριστος χαμηλά, με το ιδανικό εύρος λειτουργίας να εντοπίζεται από τις 2.000 έως τις 3.500 - 4.000 rpm. Σε αυτό το φάσμα έχει δύναμη και εκμεταλλευόμενος τη ροπή των 170 Nm μπορείς να κινηθείς σβέλτα. Πιο ψηλά, είναι φανερές οι πτωτικές τάσεις της ισχύς. Στη ζωντάνια του συνόλου στις χαμηλές και μεσαίες συμβάλλει το κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο έχει σωστή και σφικτή κλιμάκωση. Δεν θα σε εντυπωσιάσει με τη δύναμη και τις επιδόσεις του, αλλά περισσότερο με την πολιτισμένη λειτουργία του. Κάτι το οποίο και μαρτυρούν τα 13,2 sec που χρειάζονται για τη διαδικασία του 0-100 km/h με LPG. Σε κάθε περίπτωση, ταξιδεύεις άνετα με τριψήφια νούμερα στο κοντέρ, ενώ σε λίγες περιπτώσεις θα σου λείψει η επιπλέον δύναμη, και περισσότερο σε συνθήκες που είναι φορτωμένο με πέντε επιβάτες…

3

Βλέπετε, έκδοση διπλού καυσίμου δεν έχει στόχο να προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, αλλά μεγάλη χιλιομετρική ελευθερία. Και με τα δύο δοχεία καυσίμου χωρητικότητας 50 λίτρων το καθένα, η συγκεκριμένη έκδοση του Duster είναι ο… μεγαλύτερος εχθρός των βενζινάδικων. Με μέση κατανάλωση που αγγίζει τα 7,5 lt/100 km για το LPG και τα 9,5 lt/100 km για τη βενζίνη, μπορείς να καλύψεις περισσότερα από 1.100 km πριν χρειαστεί να σταματήσεις και πάλι για ανεφοδιασμό. Αν συνυπολογίσουμε την χαμηλότερη τιμή του LPG, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πως έχουμε να κάνουμε με έναν ακαταμάχητο συνδυασμό οικονομίας…

5

Βέβαια, η αναβαθμισμένη εικόνα του Duster δεν είναι μόνο… φαινομενική, αλλά και ουσιαστική. Η χρήση της πλατφόρμας CMF-B της Renault έχει σαν αποτέλεσμα να βελτιωθούν τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά και στο δρόμο. Ακόμα και η συγκεκριμένη έκδοση που κάνει χρήση ημιάκαμπτου άξονα πίσω, προσφέρει πολύ καλό επίπεδο άνεσης και μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες θα διαπιστώσεις κάποιες ξερές αντιδράσεις του πίσω άξονα. Η ποιότητα κύλισης γενικά είναι πολύ καλή, αν και μετά τα 120-130 km/h θα γίνουν αισθητοί κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Επιπλέον, αξίζει να σημειώσετε πως η χρήση της νέας πλατφόρμας επιτρέπει στο Duster να εφοδιάζεται με όλα τα νεότερα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, και μάλιστα από τη βασική έκδοση!  

6

Φυσικά, αντίστοιχα βελτιωμένη είναι και η οδική του συμπεριφορά. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, παρά τη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, ενώ σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά είναι σαφώς πιο ευχάριστο στο δρόμο και σε καμία περίπτωση αδιάφορο. Απουσιάζουν οι πλεύσεις που το διέκριναν στο παρελθόν, και σήμερα σου προσφέρει υψηλή αίσθηση ασφάλειας πίσω από το τιμόνι του. Το σύστημα διεύθυνσης είναι επίσης βελτιωμένο, αν και εξακολουθεί να υπολείπεται σε πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά παρά τη χρήση ταμπούρων πίσω. Η αλήθεια είναι πως με το νέο Duster δεν σκέφτεσαι πλέον μόνο τον προορισμό, αλλά και τη… διαδρομή μέχρι να φτάσεις εκεί που θέλεις.

7

Δείτε ακόμη: Στην Ελλάδα το Dacia που καίει 2,9 ευρώ στα 100 km

Εκτός δρόμου, ακόμα και η δικίνητη εκδοχή διπλού καυσίμου, δεν έχει κανένα πρόβλημα να περάσει από σημεία που άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού θα άλλαζαν δρόμο. Η απόσταση από το έδαφος που αγγίζει σχεδόν τα 21 cm του επιτρέπει να περνάει από κακό χωματόδρομο, ενώ μόνο σε ακραίες συνθήκες θα αντιμετωπίσει δυσκολίες. Και μάλιστα, όχι λόγω του συστήματος μετάδοσης, αλλά περισσότερο λόγω των ασφάλτινων ελαστικών. Κάτι που αποδεικνύεται και από τις πολύ καλές γωνίες προσέγγισης, αποφυγής και ράμπας, που αγγίζουν τις 31/36/24 μοίρες, αντίστοιχα. Όσον αφορά τη διέλευση από υδάτινο πέρασμα, το Duster μπορεί να περάσει από νερό με βάθος έως 350 mm. Αυτό που θα θέλαμε, είναι να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής πλήρους απενεργοποίησης των ηλεκτρικών βοηθημάτων, στοιχείο που μειώνει σημαντικά το… fun factor.

συμπέρασμα

Το νέο Dacia Duster δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Είναι ένα σύγχρονο και πολιτισμένο μοντέλο, με χαρακτήρα. Στοιχείο που λείπει από τις σημερινές κατασκευές. Σου φτιάχνει τη διάθεση που το κοιτάς, ενώ έχει αναβαθμιστεί σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, χωρίς να γίνεται πλέον ο παραμικρός συμβιβασμός σε επίπεδο τεχνολογιών. Κάποιοι θα αναφέρουν ότι είναι πιο ακριβό… Αν όμως δούμε το κόστος του ανταγωνισμού θα συνειδητοποιήσουμε ότι και σήμερα η νεότερη γενιά του Duster εξακολουθεί να διατηρεί κορυφαίο δείκτη τιμής / αξίας.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...