Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip: Πάει παντού και καίει σαν μικρομεσαίο

To S-Cross Allgrip είναι το SUV που συνδέει το παρελθόν με το σήμερα με τον πιο απλό, αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο. Και στην ανανεωμένη του εκδοχή διατηρεί τα συγκεκριμένα στοιχεία στο ακέραιο!

  • -
  • -
Ισχύς129 PS
Ροπή235 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)132,0 gr/km
με μια ματιά
Ένα παραδοσιακό SUV που δεν φοβάται το χώμα, το οποίο έχει φορέσει έναν εκσυγχρονισμένο μανδύα που επηρεάζει όλα τα απαραίτητα σημεία.

Η Suzuki έχει μακρά παράδοση στα off-road μοντέλα, δημιουργώντας κατά καιρούς αυτοκίνητα που έχουν γράψει ιστορία στον κόσμο των εκτός δρόμου δραστηριοτήτων. Με τον καιρό, όμως, οι εποχές άλλαξαν και μαζί τους και οι ανάγκες των καταναλωτών. Το φανατικό κοινό των σκληροτράχηλων SUV μειώθηκε και το υπερυψωμένο αμάξωμα έγινε περισσότερο μέσο ανάδειξης του status, παρά ευκαιρία για διαφυγή από τη ρουτίνα της καθημερινότητας.

1

Σήμερα, ο κορεσμός της αγοράς από αυτοκίνητα που τους έχει δοθεί ο πολυπόθητος τίτλος SUV, είναι άνευ προηγούμενου, ενώ στο κυνήγι της digital και premium αίσθησης, έχει σαν αποτέλεσμα να εκτοξευθεί το κόστος. Κάπως έτσι σήμερα υπάρχει πληθώρα οχημάτων που κοστίζουν ακριβά και δηλώνουν ελευθέρου χρόνου, αλλά μερικά μέτρα σε έναν μέτριας ποιότητας χωματόδρομο φτάνει για να τα κόψει… κρύος ιδρώτας.

Ευτυχώς για κάποιους συνειδητοποιημένους υπάρχουν κατασκευές, όπως το νεότερο S-Cross, που καταφέρνουν με τον τρόπο τους να μας θυμίζουν τι εστί πραγματικό SUV. Μπορεί η εξευγενισμένη εμφάνιση της πιο πρόσφατης γενιάς να μην δημιουργεί υψηλές προσδοκίες, αλλά ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση Allgrip, αποτελεί ένα από τελευταία προσιτά μοντέλα με σημαντικές εκτός δρόμου ικανότητες. Με την ανανέωση για το MY2024 έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ξανά το ιαπωνικό μοντέλο, με τον ήπια υβριδικό 1.400άρη βενζινοκινητήρα των 129 ίππων. Η παρουσία του κάτω από το καπό είναι ότι ακριβώς χρειάζεται για να λάμψει τόσο εντός οδικού δικτύου… όσο και εκτός.

2

Τι άλλαξε με το νέο ModelYear;

Ουσιαστικά, η ανανέωση δεν επικεντρώνεται στον τομέα της σχεδίασης, ούτε στα μηχανικά μέρη. Για την ακρίβεια πρόκειται για το ίδιο S-Cross που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, με μικρές προσθήκες στον εξοπλισμό. Κύρια αιτία για την αναβάθμιση αποτέλεσε ο αναθεωρημένος Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας ΙΙ (GSR II), με τον οποίο πρέπει να συμβαδίζει κάθε νέο αυτοκίνητο που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τις 7 Ιουλίου 2024 κι έπειτα. Συγκεκριμένα, ο κανονισμός απαιτεί την αναβάθμιση του βασικού εξοπλισμού όλων των οχημάτων, ώστε να φέρουν τα εξής συστήματα ενεργητικής ασφάλειας: Lane Keep Assist, Intelligent Speed Assistant και Drive Monitoring System. Το τελευταίο είναι και το μοναδικό που έχει επηρεάσει ελαφρώς και την εμφάνιση της καμπίνας, καθώς για την λειτουργία του απαιτείται μία μικρή κάμερα που εστιάζει στο πρόσωπο του οδηγού και αναγνωρίζει αν υπάρχουν σημάδια κόπωσης. Αυτή έχει τοποθετηθεί ακριβώς πάνω από την οθόνη αφής των 9 ιντσών της κεντρικής κονσόλας.

3

Επιπλέον, ακόμη μία αλλαγή που παρατηρήσαμε στον εξοπλισμό του ανανεωμένου S-Cross ήταν η stand-by λειτουργία του Adaptive Cruise Control. Στοιχείο που γνωρίσαμε πρώτη φορά στο καινούργιο Swift. Ουσιαστικά η παρουσία του επιτρέπει την εύκολη ενεργοποίηση του συστήματος ανά πάσα στιγμή, με το πάτημα ενός κουμπιού. Και να σημειωθεί πως πρόκειται για στοιχείο του βασικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων πολλών ακόμα. Ποια είναι αυτά; Τροχοί αλουμινίου 17 ιντσών, φώτα τεχνολογίας LED, οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών με κάμερα οπισθοπορίας και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Apple CarPlay/Android Auto και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω.

4

Όλα αυτά τα στοιχεία σε ένα οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας πιθανότατα θα εκτόξευαν το κόστος κτήσης στα ύψη, αλλά όχι στο S-Cross. To C-SUV της Suzuki ξεκινά από μόλις 22.680 €, ενώ ακόμη και στην τετρακίνητη έκδοση Allgrip η οποία συνδυάζεται με τα πακέτα GL+ και GLX (όπως αυτό της δοκιμής), ξεκινά μόλις από τα 27.680 €. Ασχέτως του συνδυασμού που μπορεί να επιλέξει ο αγοραστής, το S-Cross αποτελεί μία από τις πιο value for money επιλογές της αγοράς.

Ιαπωνική στοχευμένη φιλοσοφία

Σχεδιαστικά, όπως αναφέραμε και παραπάνω, δεν υπάρχει καμία αλλαγή. Κάτι που σημαίνει πως η λογική της απλότητας και της αποφυγής των περιττών και υπερβολικών στοιχείων από σχεδιαστικής πλευράς διατηρείται. Με σημαντικά πιο δυναμικό σχεδιασμό από τον προκάτοχο του, το S-Cross φέρει πιο τετραγωνισμένη αρχιτεκτονική αμαξώματος και καθαρές γραμμές που οφείλονται τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος, στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Οι θόλοι των τροχών, σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (17,5 cm), τα προστατευτικά πλαστικά και τις ράγες οροφής, χαρίζουν τη στιβαρή εικόνα που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Παράλληλα, τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα που μπορεί να υποστηρίξει με τις ικανότητες του σε εκτός δρόμου επιφάνειες. Σε αντίθεση με πολλούς ανταγωνιστές του…

5

Το ίδιο κλίμα χρηστικότητας διακρίνει και το εσωτερικό, με την πρακτικότητα να υπερτερεί της πολυτέλειας. Τα σκληρά πλαστικά έχουν τη μερίδα του λέοντος, ακόμη και σε σημεία ψηλά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, αλλά η συναρμογή εμπνέει μία αίσθηση στιβαρότητας. Σωστή εργονομία, αποθηκευτικοί χώροι σε όλη την καμπίνα, άνεση για επιβάτες της πρώτης αλλά και της δεύτερης σειράς καθισμάτων, είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν το ιαπωνικό SUV. Οι δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και το ταμπλό αναβαθμίζουν την εμπειρία, ενώ μοναδική οπτική αλλαγή είναι η προσθήκη της κάμερας για συστήματα ασφαλείας που αναφέραμε και παραπάνω.

7

Το μεταξόνιο των 2,6 m προσφέρει χώρους που αναλογούν σε ένα μέλος του C-SUV segment, ενώ ο χώρος για το κεφάλι δεν είναι ιδιαίτερα περιορισμένος παρά την ύπαρξη της ηλιοροφής. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών των 430 lt αποτελεί ένα πολύ καλό νούμερο, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και με το διπλό πάτωμα να είναι ιδανικό στην περίπτωση που θέλετε να αποθηκεύσετε αντικείμενα μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα. Σε περίπτωση που διπλωθούν και τα πίσω καθίσματα, τότε ο διαθέσιμος χώρος αγγίζει τα 1.230 lt, ενώ οι πλαϊνές θήκες επιτρέπουν την αξιοποίηση μέχρι και του τελευταίου εκατοστού.

8

Τι παραπάνω να ζητήσεις;

Το S-Cross διατίθεται με δύο κινητήρα σύνολα. Ένα πλήρως υβριδικό 116 ίππων με αυτόματο κιβώτιο και το ήπια υβριδικό του αυτοκινήτου δοκιμής. Πρόκειται για τον γνωστό turbo 1.400άρη Boosterjet των 129 ίππων με το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V. Το ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων βοηθά τον βενζινοκινητήρα όσο περισσότερο γίνεται σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ενώ η ακαριαία του απόκριση αναδεικνύει τα 235 Nm ροπής του συνόλου. Αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι η πλούσια ροπή, ακόμη και από τις 1.500 rpm, χωρίς κομπιάσματα με το κιβώτιο να πετυχαίνει μέσω της κλιμάκωσης του τον ιδανικό συνδυασμό μεταξύ οικονομίας και επιδόσεων. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10,2 sec και η τελική αγγίζει τα 195 km/h. Τιμές άκρως ικανοποιητικές για τους μόλις 129 ίππους.

9

Όσον αφορά την κατανάλωση, ακόμη και στην τετρακίνητη έκδοση τα… νέα είναι καλά. Μπορεί τα 5,6 lt/100km που δηλώνει ο κατασκευαστής να θέλουν λίγο προσπάθεια για να επιτευχθούν, αλλά υπό φυσιολογικές συνθήκες, τα νούμερα δεν απέχουν πολύ. Εμείς, κινούμενοι σε κάθε είδους τερέν, με μεσαίο προς σβέλτο ρυθμό είδαμε στη σχετική ένδειξη 7,2 lt/100km. Και υπολογίστε πως παραλάβαμε το αυτοκίνητο με μόλις 8 km στο οδόμετρο, κάτι που σημαίνει πως μετά την περίοδο στρωσίματος εύκολα μπορεί να κινηθεί κάποιο στα 6-6,5 lt/100km.

1

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χαμηλή κατανάλωση
  • Αποδοτικός κινητήρας
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Απόδοση τετρακίνησης εκτός δρόμου
  • Τιμή
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά καμπίνας
  • Πληροφόρηση συστήματος διεύθυνσης

Μαχητής εντός εκτός και επί τα αυτά

Η νεότερη γενιά του S-Cross μπορεί να έγινε πιο επιβλητική από την SX4 εποχή και έπειτα, αλλά δεν παύει να φέρει μία φιλήσυχη εικόνα που προϊδεάζει για την ευκολία με την οποία προσεγγίζει τις αστικές μετακινήσεις. Στο δρόμο, η ανάρτηση είναι μαλακή επιτρέποντας στο αμάξωμα των 1.290 kg να περνά απροβλημάτιστα πάνω από τις κακοτεχνίες της ασφάλτου, χωρίς όμως να πλέει ανεξέλεγκτα στις στροφές. Το ελαφρύ τιμόνι, ο μαλακός συμπλέκτης και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου βοηθούν στις μετακινήσεις εντός των στενών της πόλης. Από την άλλη, στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό, ενώ η σχετικά κοντή τελευταία σχέση δεν θα κουράσει, με την ηχομόνωση να διατηρεί το θόρυβο που έρχεται από το μηχανοστάσιο σε χαμηλά επίπεδα. Στον επαρχιακό δρόμο είναι ευχάριστο, αλλά ελάχιστα πιο υποστροφικό από την 2WD έκδοση. Βλέπετε, το υψηλό προφίλ των ελαστικών δεν βοηθά στην απόκριση και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Βέβαια, όλα αυτά συγχωρούνται μόλις τη θέση της ασφάλτου πάρει το χώμα ή το χιόνι.

4

Το σύστημα AllGrip επιτρέπει την απροβλημάτιστη κίνηση σε χωματόδρομους με τα ελαστικά να αποτελούν τον μοναδικό περιοριστικό παράγοντα. Κι αυτό γιατί εάν παρασυρθείς οι ελληνικοί χωματόδρομοι δεν συγχωρούν και είναι πολύ εύκολο να σκίσεις ένα από τα λάστιχα. Όμως, ακόμη και με ένα θερινό σετ ελαστικών, το S-Cross Allgrip μπορεί να εντυπωσιάσει. Συνοδεύοντας μας στην εξόρμηση προς τις ειδικές του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, είχαμε την τύχη να το οδηγήσουμε σε διάφορε εκτός δρόμου επιφάνειες, έχοντας να αντιμετωπίσουμε από ψιλό χαλίκι έως παχιά λάσπη. Όπου κι αν το βάλαμε, το ιαπωνικό SUV δεν σταματούσε για τίποτα και για κανέναν, περνώντας από σημεία που εκ πρώτης όψεως έμοιαζαν απροσπέλαστα. Κι όλα αυτά χάρη στο γνωστό σύστημα τετρακίνησης της ιαπωνικής μάρκας. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, το σύνολο της ροπής πάει στους εμπρός τροχούς μέσω του αποκλειστικά χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων (αρχικά ήταν διαθέσιμο και ως αυτόματο). Όταν παρατηρηθεί απώλεια πρόσφυσης, τότε εμπλέκονται και οι πίσω τροχοί στο βαθμό που κρίνει απαραίτητο το σύστημα. Η αναλογία μπορεί να φτάσει στιγμιαία ακόμη και το 50:50.

2

Όλα αυτά συμβαίνουν στην επιλογή Auto του περιστροφικού διακόπτη που αφορά το AllGrip Select. Ύστερα συναντάμε την επιλογή Sport που επηρεάζει την απόκριση του γκαζιού, αλλά επίσης στέλνει και λίγο νωρίτερα την ροπή στον πίσω άξονα για ενίσχυση της δυναμικής συμπεριφοράς. Ακολουθεί το πρόγραμμα Snow, για επιφάνειες με ελάχιστη πρόσφυση, ενώ σε περίπτωση που τα πράγματα δυσκολέψουν ακόμη περισσότερο, τότε υπάρχει και η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού.

συμπέρασμα

Το Suzuki S-Cross αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές της σημερινής αγοράς. Χωρίς τρικ εντυπωσιασμού, αποτελεί ένα πραγματικό ικανό SUV που θα κινηθεί το ίδιο άνετα τόσο στην πόλη, όσο και στην εξόρμηση του Σαββατοκύριακου. Άνετο, τεχνολογικά εκσυγχρονισμένο και κυρίως… οικονομικό. Αναγνωρίζει το παρελθόν και τους προγόνους του καταφέρνοντας να συνδυάζει τις αρετές του τότε, με το σήμερα.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...