Δοκιμή Audi A1 Allstreet 1.0 TFSI S-Tronic 116 PS: Στον όγκο!

Το μικρότερο μοντέλο της Audi παίρνει… μπόι και crossover ταυτότητα, διατηρώντας ωστόσο τον αστικό προσανατολισμό του, όπως και την premium προσέγγιση στην κατασκευή του.

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)135,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η λίγο μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά δίνουν μια crossover αύρα στο Audi A1, άρα και περισσότερες πιθανότητες εμπορικής επιτυχίας με βάση την… τρέλα των SUV που επικρατεί. Πέρα από το ύψος και την αισθητική όμως, το premium supermini της Audiδιατηρεί τον εξαιρετικά φιλικό στην καθημερινότητα χαρακτήρα του!

Εδώ και δεκαετίες, η Audi έχει πολύ μεγάλη παράδοση στις crossover κατασκευές, πολύ πριν τα SUV γίνουν μόδα. Αν ανατρέξετε στην ιστορία της μάρκας ή αν έχετε καλή μνήμη, θα θυμάστε τις εκδόσεις Allroad, με τις σημαντικές εκτός δρόμου ικανότητες, παρά το γεγονός ότι ήταν μόνο υπερυψωμένα station wagon. Ο άσσος στο μανίκι τους ήταν η εξαιρετικά αποτελεσματική τετρακίνηση quattro της εταιρείας, όταν ακόμη χρησιμοποιούσε Torsen διαφορικά και κινητήρα στον διαμήκη άξονα. Τίποτα από όλα τα παραπάνω δεν έχουν σχέση με το A1 Allstreet της δοκιμής, όμως το νόημα ήταν η σύνδεση της γερμανικής μάρκας με τα υπερυψωμένα μη SUV μοντέλα.

Το Audi A1 Allstreet είναι ένα αστικού προσανατολισμού crossover το οποίο προφανώς δεν έχει να επιδείξει off-road χαρακτηριστικά, όμως είναι ένα καλό χαρτί για το τμήμα μάρκετινγκ. Ελαφρώς υπερυψωμένο και λίγο πιο άγριο αισθητικά, έχει καλύτερη εμπορική τύχη απέναντι στα B-SUV που πουλάνε εξαιρετικά, ενώ το bonus είναι το πολυπόθητο σήμα με τα τέσσερα δακτυλίδια, σύμβολο κύρους και ποιότητας, αλλά και εγγυημένης μεταπώλησης. Να σημειώσουμε ότι το Allstreet παίρνει την σκυτάλη από το A1 Citycarver, όπως ήταν μέχρι πρότινος η ονομασία του crossover A1. Και εκτός από το όνομα, δεν ανακοινώνεται κάποια αλλαγή στο μοντέλο.

Μεγάλο μικρό!

Στο εσωτερικό, το Audi A1 Allstreet επιδεικνύει αρκετά μεγάλους χώρους που θα βολέψουν άνετα μικρές οικογένειες ή παρέες. Τέσσερις ενήλικοι θα κάτσουν άνετα στην καμπίνα χωρίς οι πίσω να αισθάνονται «φυλακισμένοι» και ο χώρος αποσκευών είναι τίμιος για τα σχεδόν 4,05 μέτρα του αυτοκινήτου, στα 335 λίτρα. Φροντισμένος είναι ο βαθμός πρακτικότητας με τους εμπρός επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους δύο ποτηροθήκες, έναν χώρο μικροαντικειμένων στην κεντρική κονσόλα, υποβραχιόνιο με επιπλέον αποθηκευτικό χώρο και ευρύχωρες «τσέπες» στις πόρτες. Αν και το ψηφιακό προφίλ του A1 Allstreet είναι εξελιγμένο, οι σχεδιαστές ευτυχώς αποφάσισαν να μην ενσωματώσουν τον κλιματισμό στην οθόνη και έτσι, υπάρχει πάνελ χειρισμού με πρακτικά περιστροφικά χειριστήρια και φυσικά κουμπιά.

Η οθόνη αφής που βρίσκεται ακριβώς από πάνω έχει πολύ καλή λειτουργία με άμεσες αντιδράσεις και δεν χρειάζονται περισσότερα από λίγα λεπτά χρήσης για να κατανοήσεις το μενού της. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό για καλύτερη εργονομία. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων και μάλιστα, προσφέρεται ως standard, προσφέροντας πλούσια πληροφόρηση και αρκετή παραμετροποίηση. Ελέγχεται με τα κουμπιά στο τιμόνι και η λειτουργία του είναι απόλυτα αντιληπτή. Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι υπάρχουν θύρες USB Type-C για φόρτιση συσκευών, όπως και μια ακόμη σειρά πρακτικών διακοπτών για τον έλεγχο του συστήματος ευστάθειας, του start-stop και των alarm.

Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται στα γνωστά, πολύ υψηλά πρότυπα της Audi. Όλα είναι στιβαρά συναρμολογημένα και δεν προκύπτουν τριγμοί από κανένα σημείο. Αν θα θέλαμε κάτι παραπάνω, αυτό θα ήταν λίγα περισσότερα μαλακά πλαστικά, καθώς τα υλικά στη συντριπτική πλειοψηφία τους είναι σκληρά. Καλής ποιότητας, αλλά σκληρά. Η Audi πάντως έχει προσέξει κάποιες λεπτομέρειες για να διαφοροποιείται το μοντέλο της από τα υπόλοιπα του Volkswagen Group που μοιράζεται την πλατφόρμα (Volkswagen Polo, SEAT Ibiza κλπ) χρησιμοποιώντας παχύτερες μοκέτες, περισσότερα ηχομονωτικά υλικά και διακόπτες με ποιοτικότερη λειτουργία. Τέλος, στην έκδοση Allstreet, οι επιβάτες κάθονται λίγο ψηλότερα, βελτιώνοντας και την οπτική της θέσης οδήγησης.

Δείτε ακόμη: Η δοκιμή μας για το Audi A3 Allstreet 1.5 TFSI S-Tronic 150 PS

Δοκιμασμένη συνταγή

Κάτω από το καπό του Audi A1 Allstreet μπορεί να βρίσκεται είτε ο 1.0 TFSI των 116 ίππων, είτε ο 1.5 TFSI των 150 ίππων, πάντα σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic των 7 σχέσεων. Στη δική μας περίπτωση, είχαμε να κάνουμε με τη βασική επιλογή, δηλαδή τον 1.0 TFSI με 116 PS και 200 Nm. Η ισχύς καταλήγει στους εμπρός τροχούς και οι επιδόσεις είναι επαρκέστατες, με 0-100 km/h σε 10,3 sec και τελική ταχύτητα 191 km/h. Ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας είναι αρκετά ραφιναρισμένος σε λειτουργία όντας αρκετά ήσυχος αν δεν πιεστεί στο 100% του. Αποδίδει καλά από τις χαμηλές rpm και συνδυάζεται εξαιρετικά με το σασμάν, δίχως κομπιάσματα και καθυστερήσεις. Το μόνο που θα θέλαμε θα ήταν λίγο πιο διακριτική λειτουργία από το σύστημα stop-start, καθώς όταν εκκινεί ο κινητήρας παράγονται κραδασμοί. Σχετικά με την κατανάλωση, είδαμε μέση τιμή στα 6,6 lt ανά 100 km καλύπτοντας όμως αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακές οδούς. Εντός πόλης, το σχετικό νούμερο ανεβαίνει στα 7,0-7,5 lt ανά 100 km.

Για τη… ζούγκλα της πόλης

Όπως γράφουμε και παραπάνω, ο αστικός χαρακτήρας του Audi A1 δεν αλλάζει στην έκδοση Allstreet. Το όφελος είναι κυρίως οπτικό. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι ο οδηγός δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί τα εφόδια που του δίνονται, δηλαδή τη λίγο μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και τη διακριτική προστασία στα χαμηλότερα τμήματα του αμαξώματος από τα άβαφα πλαστικά. Για παράδειγμα, το A1 Allstreet δεν θα πει όχι σε έναν λίγο πιο κακοτράχαλο χωματόδρομο για να φτάσει σε μια παραλία, έχοντας πάντα στον νου τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά (Falken Azenis σε 17άρες ζάντες) και την έλλειψη εφεδρικού τροχού. Κατά τη δική μας άποψη όμως, το μεγαλύτερο ύψος θα βοηθήσει περισσότερο σε άλλες συνθήκες: αυτές της καθημερινότητας.

γλυκά
  • Crossover εμφάνιση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
  • Ψηφιακή τεχνολογία
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Κατανάλωση
  • Ευελιξία
  • Ποιότητα συναρμολόγησης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Θέση οδήγησης
ξινά
  • Ελλείψεις εξοπλισμού
  • Απότομο start-stop
  • Σκληρά πλαστικά καμπίνας

Απότομες ράμπες υπόγειων πάρκινγκ, είσοδο σε πλοία, επαρχιακοί ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι με μεγάλα φρεάτια και άλλα τέτοια εμπόδια που συχνά-πυκνά βρίσκονται μπροστά μας και μας προβληματίζουν με τα χαμηλά αυτοκίνητα, δεν είναι πρόβλημα για το A1 Allstreet. Από εκεί και πέρα, όλα θυμίζουν Audi A1. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό και εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμη και κοντά στην τελική του ταχύτητα, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο με τον τρόπο που πατάει. Σε δρόμο με στροφές προσφέρει πολύ υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και όταν αυτή εξαντληθεί, το ESP επεμβαίνει διακριτικά και αποτελεσματικά, αλλά και πολύ άμεσα, χωρίς να αφήσει κανένα περιθώριο γλιστρίματος. Η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος δεν φέρνει και πολύ μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, ωστόσο η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ένα κλικ σκληρότερη, άρα εντός πόλης σε δρόμους με κακοτεχνίες ίσως οι επιβάτες κουνηθούν λίγο περισσότερο συγκριτικά με ένα συμβατικό A1 Sportback. Να πούμε ότι η διάταξη είναι γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, για αυτό και οι περισσότερες αναταράξεις θα παρατηρηθούν στους πίσω επιβάτες. Εκτός αυτού πάντως η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι αξιοζήλευτη. Ο θόρυβος που καταφέρνει να μπει στην καμπίνα είναι σε χαμηλό επίπεδο για την κατηγορία του, τόσο από την κύλιση, όσο και από τον αέρα. Τέλος, δυνατά είναι τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς δίσκους πίσω.

Νεανικό και premium!

Το Audi A1 είναι έτσι κι αλλιώς μια πρόταση που απευθύνεται κυρίως σε νέους, οι οποίοι ζητούν ένα αυτοκίνητο με premium καταβολές και υψηλή ποιότητα. Στην τιμή των 27.980 ευρώ, το Allstreet δεν μπορεί να χαρακτηριστεί φθηνό, όμως κανένα Audi στοχεύει στο χαμηλό κόστος κτήσης. Ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι στον standard εξοπλισμό, απουσιάζουν μερικά βασικά στοιχεία όπως τα φώτα full LED που πλέον ανήκουν στο βασικό επίπεδο των περισσότερων αυτοκινήτων, το cruise control (υπάρχει μόνο limiter), τα paddles αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι και οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες. Δεν στοιχίζουν πολλά χρήματα από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού όμως για να υποστηριχθεί το ύφος και το κύρος που συνεπάγεται το σήμα της Audi, θα έπρεπε να προσφέρονται στα standard. Υπάρχει όμως ψηφιακός πίνακας οργάνων, οθόνη αφής με Apple CarPlay και Android Auto, μια μεγάλη λίστα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας κλπ.

συμπέρασμα

Το Audi A1 Allstreet είναι ένα αυτοκίνητο με συμπαγείς διαστάσεις, crossover αισθητική και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που εστιάζει κυρίως στην εντός πόλης χρήση αλλά κινείται απροβλημάτιστα και ιδιαίτερα πρόθυμα εκτός αυτής. Ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες και ο βασικός κινητήρας με τον οποίο συνοδεύεται, επαρκεί απόλυτα για τις ανάγκες του αυτοκινήτου, χωρίς να ζητάει υψηλές ποσότητες καυσίμου. Στα συν η standard ύπαρξη του κιβωτίου S-Tronic, που λύνει τα χέρια του οδηγού εντός πόλης και συνεργάζεται άψογα με τον 1.0 TFSI.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...