Δοκιμή FIAT 600 Hybrid: Εις το όνομα του πατρός

H FIAT επέστρεψε στην κλάση των B-SUV, με το νέο 600, να ποντάρει όχι μόνο στο συναίσθημα αλλά κυρίως… στη λογική.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)109,0 gr/km
με μια ματιά

Μετά το αμιγώς ηλεκτρικό FIAT 600e, η ιταλική φίρμα, ρίχνει στην αρένα των B-SUV την υβριδική έκδοση του μοντέλου με τους 100 PS, ενώ σύντομα, θα ακολουθήσει και η ισχυρότερη version με τους 136 ίππους.

Πριν από 69 χρόνια, το 1955 για την ακρίβεια, η FIAT παρουσίαζε για πρώτη φορά το 600. Το τι ακολούθησε είναι μάλλον γνωστό στους περισσότερους. Το μικρό οικογενειακό των Ιταλών έκανε θραύση, όχι μόνο γιατί ήταν ένα τόσο δα αμαξάκι με περίσσιο στυλ και πρακτική καμπίνα αλλά κυρίως γιατί ήταν ένα αυτοκίνητο που συνδύαζε ιδανικά δύο βασικά χαρακτηριστικά: την προσιτή τιμή αγοράς και το χαμηλό κόστος χρήσης.

Εν έτει 2024, οι Ιταλοί έπειτα από ένα ακόμη «ταξίδι» στο ένδοξο παρελθόν τους, αποφάσισαν την αναβίωση του θρυλικού 600. Βέβαια άλλοι καιροί και άλλα ήθη και έθιμα τότε άλλες οι απαιτήσεις του σήμερα. Οι ανάγκες όμως παραμένουν ίδιες. Ποιος δε χρειάζεται ένα αυτοκίνητο που να καλύπτει τα «θέλω» μιας οικογένειας και άμα χρειαστεί, να λερώνει -με μέτρο- το καλλίγραμμο κορμί του;  

Από το ηλεκτρικό… στο υβριδικό

Το νέο 600 της FIAT γεννήθηκε… ηλεκτρικό. Απέκτησε όμως γρήγορα και υβριδικό σύστημα κίνησης γιατί οι Ιταλοί βλέποντας ότι το «μοντέλο» της ηλεκτροκίνησης δεν «προχωρά» όπως θα περίμεναν, δεν ήταν διατεθειμένοι να πάρουν ένα τόσο μεγάλο ρίσκο ειδικά, για ένα αυτοκίνητο που πιστεύουν πολύ και ποντάρουν πολλά σε αυτό.

Όπως και να χει, η ουσία είναι ότι η FIAT επέστρεψε στην κλάση των Supermini. Στο πιο εμπορικό κομμάτι δηλαδή της αγοράς, με ένα μοντέλο που ισορροπεί ιδανικά σε όλα τα πεδία δράσης της κατηγορίας που τοποθετείται.

Η FIAT για παράδειγμα το χαρακτηρίζει ως B-SUV. Προσωπικά, πιστεύω ότι ο ορισμός του υπερυψωμένου hatchback του ταιριάζει καλύτερα. Μικρή σημασία έχουν βέβαια οι όποιοι «τίτλοι» από τη στιγμή που το 600 είναι βάσει διαστάσεων (Μ/Π/Υ: 4.171 mm, 1.536 mm, 1.592 mm) και προδιαγραφών ένα γνήσιο τέκνο της Supermini κατηγορίας.

Σχεδιαστικά, το αυτοκίνητο δανείζεται τα καλύτερα στοιχεία από το άκρως επιτυχημένο εμπορικά 500, ενσωματώνοντας όμως στις γραμμές του όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν από αυτό.

Τα πλαϊνά μαύρα προστατευτικά, το γλυκό τελείωμα της οροφής που «κουπεδίζει» ελαφρώς, τις έντονες ακμές, τα 20 cm απόστασης από το έδαφος και φυσικά, τα λογότυπα «600» που κοσμούν τον εξωτερικό σχεδιασμό, δίνουν το δικό τους τόνο στο design του μοντέλου τονίζοντας συγχρόνως και την διαφορετικότητα του συγκριτικά πάντα με το μικρότερο αδερφάκι του.

Οικογενειακοί δεσμοί

Οι δεσμοί αίματος με το 500 είναι εμφανείς όμως και στο σχεδιασμό της καμπίνας. Αρκετές «στρογγυλάδες» στο ταμπλό, δυάκτινο τιμόνι και ίδιας ποιότητας υλικά. Σκληρά δηλαδή πλαστικά αλλά με σωστό φινίρισμα, που δείχνουν εκ πρώτης ότι θα αντέξουν στο χρόνο.

Τώρα σίγουρα σε πολλούς από εσάς η ατμόσφαιρα στην καμπίνα του 600 ίσως να σας θύμισε ένα ακόμη μοντέλο του ομίλου Stellantis. Μη σπάτε το κεφάλι σας για να το βρείτε όσοι δεν το έχετε κάνει ήδη. Αναφέρομαι προφανώς στο Avenger της Jeep. Στο… «ξαδερφάκι» του FIAT 600.

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, στο κέντρο του ταμπλό η ψηφιακή οθόνη αφής των 10,25’’ (στον πίνακα οργάνων βρίσκεται μια 7άρα οθόνη) προέρχεται αυτούσια από το «αμερικανάκι» της οικογένειας, ενώ καρμπόν είναι και το υπόλοιπο τμήμα της κεντρικής κονσόλας, έως και η θήκη τύπου iPad που βρίσκεται στη βάση της.

Το αποτέλεσμα πάντως για μια ακόμη φορά είναι όμορφο, αρκετά μίνιμαλ και εργονομικό, με όση πληροφορία, ενημέρωση και… διασύνδεση χρειάζεται κανείς, δίχως όμως να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο. Και αυτό οφείλεται εν πολλοίς τόσο στον εύκολο χειρισμό του συστήματος πολυμέσων όσο και στο γεγονός, ότι το παρών δίνουν και οι φυσικοί διακόπτες για το χειρισμό του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος.

Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, το 600 μπορεί άνετα να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες επιβάτες ανεξαρτήτως ύψους… και «πλάτους». Το μεταξόνιο των 2,5 m προσφέρει τα εχέγγυα για έναν ευρύχωρο θάλαμο, κάτι που όπως αποδείχθηκε και στην πράξη, εκμεταλλεύτηκαν άψογα οι σχεδιαστές του μοντέλου.

Προσφέροντας μάλιστα στο πλήρωμα του 600 και 15 lt αποθηκευτικών χώρων στην καμπίνα για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων και 385 lt στο πορτπαγκάζ, με το διπλό πάτωμα, για τις αποσκευές τους. Ok, το πορτπαγκαζ δεν δρέπει δάφνες ευρυχωρίας καθώς κινείται στο μέσο όρο της κλάσης αλλά για μια 3μελή οικογένεια είναι μια χαρά.

Επίσης, η έκδοση La Prima που είχαμε στη διάθεση μας και σας παρουσιάζουμε, είναι η κορυφαία στην γκάμα και διαθέτει μεταξύ άλλων, από συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ασύρματη σύνδεση έξυπνων κινητών συσκευών μέχρι και μασάζ στο κάθισμα του οδηγού!

Ποντάροντας στα οφέλη της υβριδική τεχνολογίας

Οι Ιταλοί ναι μεν επέλεξαν να λανσάρουν το 600 αρχικά ως αμιγώς ηλεκτρικό, φρόντισαν όμως για τους λόγους που προαναφέραμε νωρίτερα, να το εξηλεκτρίσουν κιόλας. Εφοδιάζοντας το με ένα 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης, που αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου (0,89 kWh), έναν 3κύλινδρο τούρμπο (τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας) βενζινοκινητήρα 1,2 lt  και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 28 ίππων με 55 Nm ροπής, o οποίος όμως είναι ενσωματωμένος μέσα στο νέο διπλοσύμπλεκτο σασμάν των 6 σχέσεων (eDCT) της FIAT.

H ισχύς της εν λόγω έκδοσης ανέρχεται στους 100 ίππους με 205 Nm ροπής, ωστόσο, έχετε στην άκρη του μυαλού σας ότι έως τα τέλη του έτους, θα πατήσει τους τροχούς της και στη χώρα μας η ισχυρότερη έκδοση, με τους 136 ίππους!

Στην πράξη τώρα, το υβριδικό «600αράκι» ανταποκρίνεται σωστά στο ρόλο του. Από την άποψη, ότι το μοτέρ παρά τη θεωρητικά «μικρή» ιπποδύναμη του, έχει το «τσαγανό» να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.280 kg.

Το βοηθά πολύ, το μπουστάρισμα που δέχεται «χαμηλά» από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ χείρα βοηθείας προσφέρει ο τελευταίος και κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης. Επιπλέον, ρολάροντας στην εθνική με σταθερή ταχύτητα θα νιώσετε τον κινητήρα να σβήνει, με το υβριδικό σύστημα να φροντίζει για την επίτευξη όσο το δυνατόν χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου.

Εξυπακούεται βέβαια, πως το μοτέρ θα δείξει σημάδια κόπωσης εάν πιεστεί πολύ, όπως επίσης θεωρήστε ως δεδομένο, ότι θα περάσει υπό αυτές τις συνθήκες και την 3κύλινδρη χροιά του στην καμπίνα. Προσωπικά, δε με ενόχλησε καθόλου. Τουναντίον, το είδα ως σημάδι ότι υπάρχει… ζωή.  

γλυκά
  • Άνεση
  • Υβριδικό σύστημα
  • Κιβώτιο
  • Χώροι
ξινά
  • Θόρυβος από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα
  • Περιορισμένη πίσω ορατότητα

Ίσως όμως η πιο ευχάριστη έκπληξη σε αυτό το υβριδικό σύστημα να είναι το κιβώτιο ταχυτήτων. Γρήγορο στις αλλαγές του, δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου πάντα, χωρίς «κενά» στην απόδοση του, ειδικά στο χειροκίνητο mode με τα paddles πίσω από τιμόνι, αλλά πρωτίστως ο ιδανικός συνεργάτης του συστήματος.

Σε αστικό περιβάλλον, το αφήνετε να κάνει τη δουλειά του. Τόσο απλά. Επιλέγετε δηλαδή την αυτόματη λειτουργία και αυτό, θα αναγνώσει ότι κινείστε στα στενά της πόλης, αρκεί φυσικά να αποφύγετε τις απότομες αυξομειώσεις στο γκάζι, και θα σας βοηθήσει όχι μόνο να «γράψετε» χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου της τάξεως των 5,5 με 5,7 lt/100 km αλλά και να κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά.

Η FIAT υποστηρίζει ότι το 600 είναι σε θέση να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία κίνησης για 1 km απόστασης και με ταχύτητα έως 30 km/h. Δεν το είδαμε στην πράξη, γιατί δεν το επιδιώξαμε κιόλας για να λέμε και τα πράγματα με το όνομα τους ίσως επειδή δεν χρειάστηκε, από τη στιγμή που βλέπεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων τη στιγμιαία μέση κατανάλωση να είναι τόσο χαμηλή, που σημαίνει ότι όντως, το σύστημα λειτουργεί σωστά. Και με σοβαρή ανάκτηση ενέργειας, θα προσθέσω. Κάτι που ταιριάζει και στο χαρακτήρα του 600, ο οποίος είναι «πράος» και cool. Πρόκειται για ένα B-SUV που εστιάζει στην άνεση κάτι που το νιώθεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα και το διαπιστώνεις εμπράκτως στην πορεία.

Μέσα στην καμπίνα δεν περνούν εξωτερικοί θόρυβοι ώστε να διαταράξουν την ηρεμία του πληρώματος, τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και η ανάρτηση με μαλακό set up, ώστε να αποσβένει το ανάγλυφο του οδοστρώματος.

Μονάχα σε έντονες κακοτεχνίες θα «ακουστεί» στα ενδότερα του 600, δίχως όμως να μεταφέρει δονήσεις ή κραδασμούς στην καμπίνα ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας. Βέβαια, αυτός ο smooth χαρακτήρας του αυτοκινήτου θέτει ορισμένους περιορισμούς σε εκείνους που ενδεχομένως να αναζητούσαν ένα πιο σπορ ταπεραμέντο.

Δεν είναι όμως αυτή η σωστή χρήση για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Το νιώθεις από την κλίση του αμαξώματος υπό πίεση στις στροφές αλλά κυρίως από τον κινητήρα, ο οποίος σε ένα υψηλό τέμπο δεν έχει τις «ανάσες» που χρειάζεται για να ακολουθήσει τέτοιους ρυθμούς.

Το πλαίσιο πάντως είναι στιβαρό, το τιμόνι παρότι ελαφρύ περνά σωστή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, ενώ και τα φρένα, πέρα από καλή απόδοση (4 δισκόφρενα) έχουν και σωστή διαδρομή.

Δείτε ακόμη: Πρώτες επίσημες εικόνες του Abarth 600e των 240 PS

Εν κατακλείδι, το 600, είναι το μοντέλο που μπορεί να βάλει ξανά τη FIAT με αξιώσεις στην κλάση των supermini. Eυκολοοδήγητo σε καθημερινούς ρυθμούς, άνετo, ευχάριστο, καλά εξοπλισμένο και με επιλογές τόσο υβριδικές όσο και ηλεκτρικές. Γιατί μην ξεχνάτε ότι πέραν της υβριδικής έκδοσης με τους 100 ίππους και αυτής με τους 136 που έπεται, η γκάμα θα εμπλουτιστεί στο μέλλον και με ακόμα μία πικάντικη version.

Δίπλα στο υπάρχον ηλεκτρικό 600e θα προστεθεί η έκδοση Abarth, με τις πρώτες πληροφορίες να κάνουν λόγο για 240 ηλεκτρικούς ίππους, σύστημα τετρακίνησης και μπλοκέ διαφορικό…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Η FIAT μπορεί μετά από καιρό να αισθάνεται σίγουρη, ότι με το νέο 600, είναι σε θέση να διεκδικήσει με αξιώσεις το μερίδιο που της αναλογεί στην πιο απαιτητική κατηγορία της αγοράς. Αυτής των supermini οικογενειακών οχημάτων.   

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...