Δοκιμή Renault Captur ECO-G 100 LPG: Πληθωρισμός
Τεχνολογία, ποιότητα, ομορφιά… Στο ανανεωμένο Renault Captur, όλα πήγαν προς τα πάνω. Εκτός από το κόστος αγοράς και χρήσης, αφού στην έκδοση LPG διατηρεί το αχτύπητο πλεονέκτημα να γεμίζει με 35 ευρώ.
- -
- -
με μια ματιά
Ο στόχος ενός facelift είναι να διορθωθούν οι αδυναμίες και να τονιστούν τα πλεονεκτήματα ενός μοντέλου. Και η Renault έδειξε ότι χτύπησε στα σωστά σημεία με το ανανεωμένο Captur, το οποίο διατηρεί όλα όσα έπρεπε και βελτίωσε όλα όσα θα θέλαμε. Χάρη σε ένα φρεσκάρισμα λοιπόν, το γαλλικό B-SUV επιστρέφει στην κορυφή της κατηγορίας, καθώς δείχνει πιο επίκαιρο από ποτέ.
Πριν από περίπου 10 χρόνια η Renault ήταν από τις πρώτες εταιρείες που επένδυσαν στην ανερχόμενη ακόμα κατηγορία των B-SUV, παρουσιάζοντας την πρώτη γενιά του Captur. Η ιστορία δεν άργησε να εξελιχθεί σε μια απόλυτη επιτυχία, η οποία συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό με την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς. Μεγαλύτερη, πιο ποιοτική και σαφώς ομορφότερη, αποτέλεσε το σημείο αναφοράς για πολλά χρόνια. Με τη δυναμική των B-SUV να μην έχει υποχωρήσει, η γαλλική φίρμα θέλησε να προσφέρει μια ανανέωση στο Captur. Και όπως φαίνεται, κατάφερε να βρει τη σωστή συνταγή για να φτιάξει ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας.
Τέλος το baby face
Τα τελευταία χρόνια, τα facelifts των αυτοκινήτων συνήθως δεν φέρνουν ακραίες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις. Το νέο Renault Captur όμως αλλάζει εντελώς στο εμπρός μέρος, όπου θυσίασε το χαρούμενο και γλυκό προσωπάκι του προηγούμενου για ένα πιο επιθετικό, άγριο σύνολο που κατά την άποψή μας του ταιριάζει περισσότερο. Δένει ιδανικά με την ψηλή σιλουέτα του αμαξώματος και το κολακεύει από όλες τις γωνίες, κάνοντας το Captur πιο δυναμικό. Θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το νέο Rafale, όπως και το εντυπωσιακό Symbioz. Τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα κεραυνού, τα επίσης LED κύρια φωτιστικά σώματα με την αγριεμένη κοψιά, η μισόκλειστη μάσκα με τα τρισδιάστατα εφέ και το νέο σήμα της εταιρείας είναι οι πιο χαρακτηριστικές αλλαγές.
Ο προφυλακτήρας είναι νέος, ενώ το καπό με τις έντονες νευρώσεις ταιριάζει τέλεια με τα φουσκωμένα εμπρός φτερά. Στο πίσω μέρος οι διαφορές είναι πολύ πιο διακριτικές και μόνο το έμπειρο μάτι θα τις εντοπίσει. Ελαφρώς ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, φωτιστικά σώματα με τρισδιάστατη φωτεινή υπογραφή (στην έκδοση Techno της δοκιμής) και αυτό ήταν. Δεν υπήρχε και ανάγκη για αλλαγή οπότε η γαλλική μάρκα επέλεξε τη σίγουρη οδό. Σχετικά με τις διαστάσεις, το φρεσκαρισμένο Renault Captur ευτυχώς δεν παρασύρθηκε από τη μόδα και διατηρήθηκε σε φυσιολογικό επίπεδο, με το μήκος στα 4,24 μέτρα, δηλαδή στην καρδιά των B-SUV. Το μεταξόνιο αγγίζει τα 2,64 μέτρα και η απόσταση από το έδαφος είναι στα 17 cm.
Χώροι και τεχνολογία
Το ανανεωμένο Renault Captur κέρδισε το νέο σύστημα πολυμέσων openR link που έχουμε γνωρίσει και στο νέο Austral. Χρησιμοποιεί μια μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,4 ιντσών με πολύ καλή ανάλυση, ενώ το δυνατό του χαρτί είναι το ενσωματωμένο λογισμικό της Google που επιτρέπει στον χρήστη να κατεβάσει πολύ χρήσιμες εφαρμογές, όπως είναι για παράδειγμα το Google Maps. Αντίστοιχα σημαντικό είναι ότι συνδέεται ασύρματα με το Apple CarPlay και έχει πολύ καλή απόκριση στις εντολές, φτιάχνοντας ένα σύνολο που συγκαταλέγεται ανάμεσα στα κορυφαία infotainment της κατηγορίας. Ο πίνακας οργάνων με τη σειρά του, είναι επίσης ψηφιακός, με μια οθόνη 7 ιντσών στη δική μας περίπτωση.
Τα γραφικά της δεν είναι τόσο εντυπωσιακά όσο της κεντρικής οθόνης, ενώ δεν υπάρχουν και τόσες επιλογές εξατομίκευσης στο στυλ των ενδείξεων. Για παράδειγμα η λεπτή μπάρα που έχει τη λειτουργία στροφομέτρου είναι κάπως δυσανάγνωστη και δεν δίνεται κάποια επιπλέον επιλογή σε στρογγυλή μορφή. Στα θετικά του καντράν, θα υπολογίσουμε την πλειάδα διαθέσιμων πληροφοριών, ώστε ο οδηγός να βλέπει όλα όσα θέλει με μια ματιά. Η υπόλοιπη καμπίνα είναι πολύ σωστά διαμορφωμένη και στο κομμάτι της εργονομίας, αποσπά άριστη βαθμολογία. Πλέον δεν υπάρχουν τα στρογγυλά χειριστήρια για τον κλιματισμό, ωστόσο οι λειτουργίες ευτυχώς δεν ενσωματώνονται στην οθόνη, αλλά σε μια σειρά φυσικών πλήκτρων κάτω από αυτή, όπως και στο μεγαλύτερο Austral.
Παρακάτω υπάρχει ένα -σχεδόν κρυφό- ράφι αποθήκευσης και στη βάση της κεντρικής κονσόλας, μια μεγάλη ενιαία θήκη. Πιο πίσω βρίσκουμε δύο πρακτικές ποτηροθήκες και το υποβραχιόνιο με έξτρα αποθηκευτικό χώρο. Αν προσθέσουμε το ευρύχωρο ντουλαπάκι συνοδηγού, μαζί με τις πλαϊνές τσέπες στις πόρτες, μιλάμε για ένα από τα πιο βολικά στην καθημερινότητα αυτοκίνητα αφού πάντα θα έχεις χώρο να αποθηκεύσεις τα πράγματά σου. Όπως και τέσσερις θύρες USB Type-C, δύο στους εμπρός επιβάτες και άλλες δύο στους πίσω. Οι τελευταίοι, απολαμβάνουν και τους δύο δικούς τους κεντρικούς αεραγωγούς για πιο αποτελεσματική λειτουργία του A/C, τουλάχιστον στην πλούσια έκδοση Techno που είχαμε στη διάθεσή μας. Γενικά η αύρα στην καμπίνα του Renault Captur έχει κάτι… premium, παρόλο που το αυτοκίνητο δεν συγκαταλέγεται φυσικά σε τέτοια κατηγορία.
Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι άριστη, τα πλαστικά πολύ καλής ποιότητας με μαλακά υλικά στο ταμπλό και στην επιφάνεια μπροστά στον συνοδηγό, αλλά και πολύ καλής ποιότητας, συμπαγή σκληρά πλαστικά στα χαμηλότερα κομμάτια. Μόνο το ανώτερο σημείο στις εμπρός πόρτες μας έκανε μέτρια εντύπωση, όπου στο προ ανανέωσης μοντέλο είχαμε αφρώδες υλικό ενώ τώρα, σκληρό πλαστικό. Κλείνοντας το κεφάλαιο του εσωτερικού δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στους εξαιρετικούς για B-SUV χώρους. Ακόμη και αν μπροστά κάθονται πολύ ψηλοί, οι πίσω δεν θα παραπονεθούν για τον διαθέσιμο χώρο στα πόδια, ενώ αντίστοιχα καλός είναι και ο «αέρας» για το κεφάλι. Τέσσερις ενήλικοι θα ταξιδέψουν υπέρ-άνετα. Ακόμη και ένας πέμπτος δεν είναι απαγορευτικό σενάριο. Και το συρόμενο πίσω κάθισμα, σε διαδρομή 16 cm, είναι μια απόλυτα καλοδεχούμενη προσθήκη. Με τα πίσω καθίσματα στην τέρμα εμπρός θέση, ο χώρος αποσκευών φτάνει έως και τα 528 lt στην έκδοση LPG, ενώ αν πάνε τέρμα πίσω, απομένει ένας απόλυτα ικανοποιητικός χώρος 396 lt.
Αεριωθούμενο
Σήμερα, το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου ίσως να έχει και μεγαλύτερη σημασία από την τιμή του. Οι περισσότεροι αγοραστές αναζητούν ένα μοντέλο με το οποίο θα μπορούν να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις, δίχως να πληρώνουν μια περιουσία σε καύσιμα. Και αν αυτό είναι το ζητούμενο, τότε πολύ δύσκολα θα βρει κάποιος μια καλύτερη πρόταση από το LPG. Το Renault Captur «μας» ήταν στην έκδοση ECO-G, με τον τρικύλινδρο turbo διπλού καυσίμου (βενζίνη-LPG) κινητήρα του 1.0 lt. Αποδίδει 100 ίππους με 170 Nm όταν λειτουργεί με υγραέριο και 90 ίππους με 160 Nm όταν λειτουργεί με βενζίνη. Η οικονομία που προσφέρει είναι εκπληκτική καθώς το υγραέριο κοστίζει περίπου 0,8 ευρώ ανά λίτρο, άρα η δεξαμενή των 40 lt γεμίζει με περίπου 35 ευρώ! Όσο είχαμε στα χέρια μας το αυτοκίνητο καλύψαμε αρκετά χιλιόμετρα σχεδόν σε όλες τις συνθήκες. Από την κίνηση της πόλης, μέχρι επαρχιακές διαδρομές, ορεινά κομμάτια, αυτοκινητόδρομο και χωματόδρομους, συμπληρώνοντας περίπου 900 km.
Στο ταξίδι, με αυτοκινητόδρομο και επαρχιακές οδούς, είδαμε μέση κατανάλωση LPG στα 8 lt ανά 100 km (στις ίδιες συνθήκες με βενζίνη, είχαμε 6,5 lt ανά 100 km). Εντός πόλης θα κάψει περίπου 10 lt υγραέριο ανά 100 km. Άρα σε ταξίδια με κανονικές ταχύτητες, η αυτονομία μόνο με υγραέριο ανέρχεται στα 500 km και εντός αστικού ιστού, στα 400 km, πάνω-κάτω. Όταν αδειάσει, το γέμισμα θα στοιχίσει 35 ευρώ το πολύ, θυμίζοντας… άλλες εποχές! Και ένα ακόμη θετικό του υγραερίου είναι ότι τα πρατήρια που διαθέτουν το συγκεκριμένο καύσιμο είναι πάρα πολλά, σε ολόκληρη τη χώρα, καθιστώντας έτσι πολύ εύκολο τον ανεφοδιασμό. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει και ρεζερβουάρ βενζίνης 48 λίτρων, άρα ποτέ δεν θα νιώσει κανείς ανασφάλεια σχετικά με την αυτονομία. Με γεμάτα και τα δύο ντεπόζιτα (LPG + βενζίνη) το Captur κάνει πάνω από 1.200 km(σε πραγματικές συνθήκες) χωρίς να χρειαστεί να μπει σε βενζινάδικο… Ποιο είναι το τίμημα για όλα τα παραπάνω; Οι επιδόσεις.
Με 100 ίππους, το Renault Captur κρίνεται ως οριακό στον τρόπο που επιταχύνει. Οι προσπεράσεις απαιτούν μια… διορατικότητα και σωστό προγραμματισμό, ειδικά αν ταξιδεύει με φορτίο. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 13 sec με LPG ή 14,3 sec με βενζίνη και η τελική ταχύτητα είναι 173 ή 168 km/h, αντίστοιχα. Το καλό είναι ότι το χειροκίνητο εξάρι σασμάν έχει πυκνή κλιμάκωση στις τέσσερις πρώτες σχέσεις και λίγο πιο αραιή, στις δύο τελευταίες. Το τρικύλινδρο turbο σύνολο δείχνει ζωντανό στις χαμηλομεσαίες στροφές και τραβάει με μεστό τρόπο χωρίς να πιέζεις βαθιά το δεξί πεντάλ, άρα σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης, δεν θα λείψει η ισχύς. Αν πατήσεις τέρμα το γκάζι όμως, θα διαπιστώσεις ότι το μοτέρ… ό,τι είχε να δώσει το έδωσε ήδη και από εκεί και πάνω, απαιτεί υπομονή. Με περίπου 130 km/h και επιλεγμένη την έκτη, οι rpm του κινητήρα είναι λίγο πάνω από τις 3.000 πετυχαίνοντας μια καλή αναλογία ταχύτητας-κατανάλωσης. Μετά από αυτό το σημείο η κατανάλωση ανεβαίνει, όπως και ο θόρυβος.
Τέλος, ο 1.000άρης μερικές φορές παράγει κάποιους κραδασμούς, όπως και λίγο περισσότερο θόρυβο, όμως ποτέ δεν θα φτάσει στο σημείο να είναι ενοχλητικός. H άποψή μας είναι ότι το σύνολο διπλού καυσίμου βενζίνης-LPG είναι πολύ καλό και σίγουρα θα το επιλέγαμε, αν το βασικό κριτήριο ήταν η οικονομία στην καθημερινότητα. Οι μέτριες επιδόσεις και ο θόρυβος του μοτέρ δεν είναι αρκετά στοιχεία προκειμένου να μας αλλάξουν γνώμη, αν υπολογίσουμε την ελάχιστη τιμή του υγραερίου που πραγματικά σε κάνει να μην υπολογίζεις τις αποστάσεις και να πηγαίνεις παντού, χωρίς δεύτερη σκέψη.
Δείτε ακόμη: Η video-δοκιμή μας για το νέο Dacia Duster LPG
Στα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα συγκαταλέγεται και η εργοστασιακή τοποθέτηση του κιτ υγραεριοκίνησης (εγκαθίσταται στη γραμμή παραγωγής), με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη μακροχρόνια αξιοπιστία και βέβαια, την ασφάλεια. Η μπουκάλα που βρίσκεται στον χώρο της ρεζέρβας είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υπέρ-υψηλής αντοχής και διαθέτει όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, με βαλβίδα ελεγχόμενης εκτόνωσης σε περίπτωση ανάγκης και ευαίσθητους αισθητήρες διαρροών, πιστοποιώντας ότι τίποτα δεν θα πάει στραβά, ποτέ. Να σημειώσουμε ότι στην καμπίνα υπάρχει κουμπί για τον οδηγό ώστε να διαλέγει αν θα κινηθεί με LPG ή βενζίνη, με το σύστημα να αποθηκεύει την επιλογή του και να αλλάζει η ρύθμιση μόνο όταν πατηθεί ξανά. Κατά την εκκίνηση, ο κινητήρας παίρνει μπρος με βενζίνη και μόλις ανέβει λίγο η θερμοκρασία (χρειάζονται μερικά δευτερόλεπτα το καλοκαίρι και το πολύ 1 λεπτό τον χειμώνα) γυρνάει στο υγραέριο.
Όπως πρέπει
Οδηγώντας το νέο Renault Captur, οι εντυπώσεις διαμορφώνονται από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Είναι άνετο και σωστά ρυθμισμένο, η ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω φιλτράρει καλά τις κακοτεχνίες στον δρόμο χάρη και στο μπόλικο προφίλ των ελαστικών και η ηχομόνωση φρενάρει τους ενοχλητικούς θορύβους από την κύλιση, το μοτέρ και τον αέρα.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Χώροι
- Χώρος αποσκευών
- Πρακτικότητα
- Εργονομία
- Σύστημα πολυμέσων
- Τεχνολογία
- Οικονομία στη χρήση
- Τιμή (με προσφορά)
- Ποιότητα κατασκευής
- Άνεση
ξινά
- Επιδόσεις
- Παραμετροποίηση καντράν
- Ελαφρύ τιμόνι
- Ταμπούρα στις βασικές εκδόσεις
Σε σπασμένους δρόμους με αλλεπάλληλες κακοτεχνίες ίσως παρατηρηθούν κάποιες αναπηδήσεις στον πίσω άξονα, πάντοτε όμως στο μέτρο του φυσιολογικού, χωρίς να μπορούν να χαρακτηριστούν ενοχλητικές. Ταξιδεύοντας, το Captur είναι σταθερό και επιδεικνύει τη σταθερότητα που περιμένεις. Το τιμόνι είναι μάλλον ελαφρύ, χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση αλλά καλή ακρίβεια, ενώ το πεντάλ των φρένων παρά το μικρό «λαστιχάρισμα» στην αρχή της διαδρομής του, επιστρέφει καλό feedback στο πόδι για να ζυγίσεις σωστά το φρενάρισμα και να μην κάνεις άτσαλες επιβραδύνσεις. Να προσθέσουμε σαν σημείωση ότι στο Captur LPG, μόνο οι εκδόσεις που έχουν ηλεκτρικό χειρόφρενο (δηλαδή οι ακριβότερες Techno και Esprit Alpine) έχουν δισκόφρενα στους πίσω τροχούς. Οι βασικές εκδόσεις Evolution και Evolution Plus, έχουν ταμπούρα. Επιστρέφοντας στην οδική συμπεριφορά, αν κάποιος θελήσει να το πιέσει ορεινό δρόμο, θα διαπιστώσει τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, μαζί με τις συγκρατημένες κλίσεις ακόμη και σε κλειστές στροφές. Στην υπερβολή η υποστροφή θα εμφανιστεί, αλλά αντιμετωπίζεται εύκολα από τον οδηγό και το μη απενεργοποιούμενο ESC. Τέλος, ο επιλογέας από το εξάρι σασμάν έχει θετικό κούμπωμα και σαφείς διαδρομές.
Από όλες τις απόψεις
Το φρεσκαρισμένο Renault Captur, εκτός του ελάχιστου κόστους χρήσης, διαπρέπει και στην τιμή αγοράς! Αυτή την περίοδο «τρέχει» προσφορά που κατεβάζει την αρχική τιμή της έκδοσης ECO-G 100 (LPG) στις 21.950 ευρώ, για το πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού Evolution. Χωρίς να έχει σημαντικές ελλείψεις, φέρνει το Captur πιο κοντά στον προϋπολογισμό των υποψήφιων αγοραστών, ειδικά αν λάβουμε υπόψη τις ολοένα και αυξανόμενες τιμές του ανταγωνισμού. Και το καλύτερο κομμάτι είναι ότι μιλάμε για ένα από τα πιο πλήρη B-SUV της αγοράς που σίγουρα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις.
συμπέρασμα
Άκρως οικονομικό σε κατανάλωση, με καλή τιμή, πλούσιο εξοπλισμό, πολύ όμορφη αισθητική και κορυφαία ποιότητα στο εσωτερικό για τα δεδομένα των B-SUV. Παράλληλα διαθέτει μια από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες, τόσο για τους επιβάτες, όσο και τις αποσκευές. Επίσης σημειώστε τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, την ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο της Αθήνας, όπως και τα 5 χρόνια εγγύηση (ή 100.000 km). Δύσκολα θα βρεθεί ανταγωνιστής με πιο πλήρες βιογραφικό από το Renault Captur. To εγχείρημα βελτίωσης ενός πετυχημένου προϊόντος, πολλές φορές μπορεί να αποδειχθεί μια δύσκολη διαδικασία. Με το facelift του Captur, η Renault απέδειξε ότι πήρε το καλό και το έκανε… πολύ καλύτερο.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ