Δοκιμή XEV Yoyo: Είναι αυτό το καλύτερο microcar;

Η ευελιξία και το εύκολο παρκάρισμα είναι προφανή πλεονεκτήματα για το XEV Yoyo, όμως το ιταλικό microcar είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Είναι η αναλογική οδήγηση που προσφέρει, αλλά και το γεγονός ότι μπορεί να κάνει τη ζωή σου πιο εύκολη.

  • -
  • -
με μια ματιά
Τυπικά το XEV Yoyo είναι ένα microcar, όμως στην πραγματικότητα πολλά «κανονικά» αυτοκίνητα θα ήθελαν να έχουν την άνεση, την κατανάλωση, τον εξοπλισμό και το στιλ του.

Το XEV Yoyo έχει την ίδια φιλοσοφία με το Smart Fortwo όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1998. Ένα μικρό διθέσιο αυτοκίνητο για να κινείσαι εύκολα μέσα στην πόλη, να παρκάρεις οπουδήποτε και να έχεις χαμηλό κόστος μετακινήσεων. Όμως, σήμερα το XEV Yoyo είναι μία πολύ καλύτερη πρόταση! Για ποιο λόγο; Διότι είναι μικρότερο, με υψηλότερο οικολογικό φρόνημα και έχει ακόμα χαμηλότερο κόστος μετακίνησης. Ταυτόχρονα, είναι πιο διασκεδαστικό στον δρόμο, όσο ψηφιακό απαιτεί η σημερινή εποχή, αλλά ταυτόχρονα το διακρίνει μία αναλογική αίσθηση οδήγησης.

Η fun εμφάνιση και η ευχάριστη εικόνα του XEV Yoyo είναι ευδιάκριτη από τις φωτογραφίες. Αυτό που δεν φαίνεται, όμως, είναι το πόσο εύκολη και απλή κάνει τη ζωή του οδηγού, ο οποίος δεν χρειάζεται να ανησυχεί για parking, στενούς δρόμους, τιμές καυσίμων αλλά και εξωτερικές συνθήκες όπως ζέστη ή κρύο.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/8a6bee54c6d549a6dd78dda5d7b3a366.jpg

Στην καμπίνα επιβατών

Όταν έρχεσαι σε επαφή με το XEV Yoyo το πρώτο που βιώνεις είναι το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας, το οποίο επιτρέπει την εύκολη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο. Αμέσως μετά αυτό που παρατηρείς είναι το ευχάριστο εσωτερικό, το οποίο προσφέρει όλα όσα χρειάζεσαι σήμερα.

Χώροι και άνεση

Μπαίνοντας στην καμπίνα, αμέσως συνειδητοποιείς ότι οι χώροι του είναι επαρκέστατοι για δύο άτομα. Οπτικά τα καθίσματα μπορεί να φαίνονται μικρά, αλλά όταν καθίσεις θα συνειδητοποιήσεις πως είναι άνετα. Σίγουρα δεν θα τα χαρακτηρίσεις… «πολυθρόνες», όμως θα κάνουν σε ικανοποιήσουν, χωρίς να προβληματίσουν ούτε στιγμή.

Το τιμόνι βρίσκεται σε σωστή θέση, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης του. Οι οδηγοί με ανάστημα περίπου μέχρι 1,75-1,80 δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, όμως όσοι ψηλότεροι θα δυσκολευτούν να βολευτούν.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/9830ab956b58ac286e4bcb0af06f12cb.jpg

Στη μεριά του συνοδηγού τα πράγματα είναι πιο εύκολα, καθώς δεν υπάρχει κλασικό ντουλαπάκι οπότε ο χώρος για τα πόδια είναι επαρκέστατος. Την απώλεια του αποθηκευτικού χώρου έρχονται να καλύψουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Μπροστά από τον συνοδηγό υπάρχει ένα ράφι κι από κάτω ένα λαστιχένιο δίχτυ. Ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό υπάρχουν ποτηροθήκες και υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο, ενώ στις πόρτες συναντάμε σειρές από λάστιχα τοποθετημένα κατάλληλα ώστε να λειτουργούν ως κλασική θήκη.

Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε τον χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα 180 lt. Το μέγεθός του είναι επαρκέστατο για τα αντικείμενα που θα χρειάζεται να μεταφέρουμε καθημερινά. Επιπλέον, ιδιαίτερα βολικό είναι το γεγονός πως έχεις πρόσβαση στο προτ μπαγκάζ και από την καμπίνα, μέσω ενός μεγάλου ανοίγματος ανάμεσα στα δύο καθίσματα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/bf2b027aefff662cabba9a4c3fc2795e.jpg

Πώς είναι η οθόνη και το μενού του ιταλικού microcar;

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, η οποία είναι τοποθετημένη ψηλά. Το μενού της είναι εύκολο και η φωτεινότητα καλή, και μάλιστα σε βαθμό ώστε να φαίνεται εύκολα ακόμα και με πολύ ήλιο. Άλλωστε όλες οι πληροφορίες όπως η ταχύτητα κίνησης, το ποσοστό φόρτισης και η υπολειπόμενη αυτονομία απεικονίζονται εκεί, οπότε είναι απαραίτητο να είναι ευανάγνωστη ανά πάσα στιγμή.

Το πιο σημαντικό asset – Ο κλιματισμός!

Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, είναι η παρουσία κλιματισμού. Η απόδοση του είναι υπεράνω κριτικής, ανεξαρτήτως ζέστης ή κρύου, και καθιστά το εσωτερικό του Yoyo εξαιρετικά ευχάριστο. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι και οι πλαϊνοί καθρέφτες ρυθμίζονται ηλεκτρικά από έναν διακόπτη στην πόρτα του οδηγού (οι οποίοι παρεμπιπτόντως προσφέρουν καλή ορατότητα προς τα πίσω), στοιχείο σπάνιο σε microcar. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως αντί για χειρόφρενο, το Yoyo Κάνει χρήση ποδόφρενού! Όπως στις Mercedes-Benz, παλιότερα…

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/6229718563d37d85d3dd34250c42f1d3.jpg

Η πρώτη βόλτα

Από τα πρώτα μέτρα, αυτό που διαπιστώνεις είναι πως δεν έχει την απόκριση στο γκάζι που έχουμε συνηθίσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως το Yoyo είναι αργό! Αντιθέτως, είναι σπιρτόζικο και δεν προκαλεί πρόβλημα στη ροή της κυκλοφορίας. Αυτό σου προκαλεί ένα συναίσθημα ασφάλειας στο εσωτερικό του, αφού δεν νιώθεις πως… αποτελείς εμπόδιο για τα υπόλοιπα οχήματα. 

Όσο περίεργο και αν ακούγεται, το Yoyo έχει και σπορ οδηγικό προφίλ. Όταν το επιλέξεις, ο ηλεκτροκινητήρας του Yoyo αποδίδει όλη τη διαθέσιμη ισχύ των 20 ίππων και τη ροπή των 90 Nm. Αυτό έχει αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται πολύ πιο άμεσα στο πάτημα του γκαζιού και να ανεβάζει ρυθμό σαφώς πιο πρόθυμα, μέχρι και την τελική ταχύτητα των 90 km/h, και μάλιστα ακόμα και σε δρόμο με ανηφορική κλίση. Με τον διακόπτη στο S, απαιτεί να είστε κάπως πιο προσεκτικοί σε ξεκίνημα με στριμμένους τους τροχούς, ειδικά σε οδόστρωμα με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/8b717689332343a8e4129062a0026d42.jpg

Πόσο σταθερό και άνετο είναι στο δρόμο;

Μέχρι τα 50 km/h η κίνηση του XEV Yoyo γίνεται με άνετο και εύκολο τρόπο. Ακόμα και σε ρυθμό κοντά στην τελική του ταχύτητα, αποδεικνύεται σταθερό και δεν σε προβληματίζει. Η ανάρτηση προσφέρει άνεση υψηλού επιπέδου για microcar, αν και ορισμένες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα περάσουν στην καμπίνα, χωρίς όμως να γίνουν δυσάρεστες για τους επιβάτες. Στο φρενάρισμα το ιταλικό microcar αποδεικνύεται αποτελεσματικό, ενώ διαθέτει και ανάκτηση ενέργειας! Η επιβράδυνση από την ανάκτηση ενέργειας είναι ικανοποιητική, χωρίς βεβαίως να έχει λειτουργία one pedal. Σημειώστε, πως το πεντάλ αρχικά έχει ένα «νεκρό» κομμάτι, το οποίο όμως συνηθίζεται εύκολα. Λίγη περισσότερη πίεση στα φρένα είναι αρκετή για να φρενάρει το Yoyo αποτελεσματικά, εκμεταλλευόμενο και το χαμηλό βάρος του.

γλυκά
  • Διαστάσεις
  • Κλιματισμός
  • Αυτονομία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ανάκτηση ενέργειας
ξινά
  • Μη ρυθμιζόμενο τιμόνι
  • Αίσθηση πεντάλ φρένου

Αυτονομία και κόστος μετακίνησης

Τα μόλις 490 kg βάρους χωρίς τις μπαταρίες, παίζουν το ρόλο τους και στην αυτονομία. Η XEV αναφέρει πως αγγίζουν τα 150 km και στην πράξη διαπιστώνεις πως εύκολα μπορείς να καλύψεις 130 km, όταν με το air condition θα δείτε περίπου 110 km. Σε κάθε περίπτωση η αυτονομία είναι υπεραρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις και επαρκεί για μικρές βόλτες δύο ατόμων μέχρι το κέντρο, με το κόστος μετακίνησης να διατηρείται κάτω από τα 2 €/100 km.

Η θύρα φόρτισης βρίσκεται μπροστά και ανοίγει όπως το καπό σε ένα κανονικό αυτοκίνητο. Ένα σημείο που χρίζει βελτίωσης στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου, είναι ότι μπροστά βρίσκεται και το παγούρι για τους υαλοκαθαριστήρες, το οποίο για να το δεις πρέπει να αφαιρέσεις το πάνελ που βρίσκεται πάνω από τη θύρα φόρτισης. Δεν είναι δύσκολο, αλλά δεν αποδεικνύεται εργονομικό.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/ddd7edf7fd265a744efabe4c664ff01c.jpg

Πώς και πόσο γρήγορα φορτίζει;

Η φόρτιση του μπορεί να γίνει σε απλή οικιακή πρίζα ή και σε AC Wallbox, επιλέγοντας ανάλογα με την περίσταση το κατάλληλο καλώδιο. Σε κάθε περίπτωση η ισχύς φόρτισης είναι στα 1,8 kW. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται περίπου 6 ώρες για να φορτίσει πλήρως. Μελλοντικά ο χρήστης του XEV Yoyo δεν θα χρειάζεται να φορτίσει υποχρεωτικά το αυτοκίνητό του. Το μεγάλο πλεονέκτημα του XEV Yoyo είναι η δυνατότητα για battery swapping. Δηλαδή όταν αδειάσουν αυτές που έχει μπορείς να πας σε έναν κατάλληλο σταθμό, να αφήσεις τις άδειες σου μπαταρίες (είναι τρεις και αφαιρούνται από το πίσω μέρος) και να βάλεις στο αυτοκίνητο άλλες, που θα είναι φορτισμένες. Προς το παρόν δεν υπάρχουν σταθμοί ανταλλαγής μπαταριών στην Ελλάδα, όμως μελλοντικά αναμένεται να δημιουργηθούν.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/45d1b3385ba367becd365ea013851b0e.jpg

Είναι το Yoyo το καλύτερο microcarq

Το XEV Yoyo είναι ευχάριστο για δύο βασικούς λόγους. Ο ένας είναι αυτονόητος και αφορά την απλοποίηση της καθημερινότητας όταν κινείσαι στην πόλη. Ο δεύτερος αφορά το γεγονός ότι είναι αρκετά αναλογικό στην οδήγησή του, στοιχείο που το καθιστά ευχάριστο.

Η ύπαρξη ενός microcar όπως το XEV Yoyo είναι απαραίτητη στις σύγχρονες πόλεις, ώστε να γίνει η καθημερινότητα όλων μας πιο πράσινη και με λιγότερη κίνηση στους δρόμους.

Υλοποιήσεις όπως το XEV Yoyo δείχνουν ότι η μικροκινητικότητα δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε μεγάλες υποχωρήσεις και σπαρτιάτικους εξοπλισμούς. Το ιταλικό microcar καταφέρνει να κρατά όλα τα καλά των πολύ μικρών αυτοκινήτων της κατηγορίας του, προσφέροντας τις ανέσεις που σήμερα έχουμε μάθει να θεωρούμε δεδομένες, ενώ ταυτόχρονα τις συνδυάζει με έξυπνες λύσεις. 

Όσον αφορά στο ερώτημα παραπάνω, το Yoyo είναι ένα από τα πληρέστερα και πιο ολοκληρωμένα οχήματα μικροκινητικότητας που κυκλοφορούν αυτήν τη στιγμή στην αγορά.

συμπέρασμα
Το XEV Yoyo είναι ευχάριστο για δύο βασικούς λόγους. Ο ένας είναι αυτονόητος και αφορά την απλοποίηση της καθημερινότητας όταν κινείσαι στην πόλη. Ο δεύτερος αφορά το γεγονός ότι είναι αρκετά αναλογικό στην οδήγησή του, στοιχείο που το καθιστά ευχάριστο.
Η ύπαρξη ενός microcar όπως το XEV Yoyo είναι απαραίτητη στις σύγχρονες πόλεις, ώστε να γίνει η καθημερινότητα όλων μας πιο πράσινη και με λιγότερη κίνηση στους δρόμους.
Υλοποιήσεις όπως το XEV Yoyo δείχνουν ότι η μικροκινητικότητα δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε μεγάλες υποχωρήσεις και σπαρτιάτικους εξοπλισμούς. Το ιταλικό microcar καταφέρνει να κρατά όλα τα καλά των πολύ μικρών αυτοκινήτων της κατηγορίας του, προσφέροντας τις ανέσεις που σήμερα έχουμε μάθει να θεωρούμε δεδομένες, ενώ ταυτόχρονα τις συνδυάζει με έξυπνες λύσεις.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...