Δοκιμή BYD Dolphin: Ο ρεαλιστής!
Το Dolphin καθιστά την ηλεκτροκίνηση ποιο προσιτή από ποτέ, προτάσσοντας την άνεση, την πρακτικότητα και την αποδοτικότητα.
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο Dolphin είναι ένα από τα πλέον προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς, το οποίο αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον λόγω της εξαιρετικής αποδοτικότητας του, αλλά και του κορυφαίου σε κάθε επίπεδο εξοπλισμού!
Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όσοι θέλουν να εισέλθουν στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης είναι το αυξημένο κόστος απόκτησης των κατασκευών αυτού του είδους. Ακόμα και με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», η τιμή τους είναι αρκετά αυξημένη για την αγοραστική δύναμη του ελληνικού κοινού. Η BYD έχει ήδη κάνει αισθητή την παρουσία της στη χώρα μας με το Atto 3 και σήμερα με το νέο Dolphin στοχεύει να προσφέρει την τεχνολογίας της σε μεγαλύτερο εύρος κοινού. Το μικρομεσαίο χάτσμπακ έχει τιμή εκκίνησης κάτω από 20.000 € και ουσιαστικά «κλείνει το μάτι» και σε μοντέλα που κάνουν χρήση θερμικού μοτέρ. Στην ελληνική αγορά, το Dolphin διατίθεται σε μία εκδοχή, με την μπαταρία των 60,4 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων. Αυτή την έκδοση δοκιμάζουμε στους ελληνικούς δρόμους και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από το εξαιρετικά πρακτικό χάτσμπακ.
Συμπαγές και όμορφο!
Μεγάλο μερίδιο ευθύνης της επιτυχίας της BYD στην παγκόσμια αγορά, οφείλεται στο Dolphin. Το χαμηλό κόστος είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του, αλλά οι έξυπνες και compact διαστάσεις που το φέρνουν πιο κοντά στο C Segment είναι ένα στοιχείο που του έχει επιτρέψει να αναδεικνύει ένα διττό χαρακτήρα. Προσφέρει την επιθυμητή ευελιξία και άνεση που απαιτείται στον αστικό κύκλο, διαθέτοντας παράλληλα σημαντική ευρυχωρία. Με τα Atto 3 και Seal να έχουν ήδη συστηθεί στο ελληνικό κοινό, είναι εύκολο να καταλάβεις πως πρόκειται για μοντέλο της BYD. Τα κοινά χαρακτηριστικά είναι πολλά και ειδικότερα στο πίσω μέρος με τα εντυπωσιακά λεπτά φωτιστικά σώματα. Είναι νεανικό και μοντέρνο, έχοντας μία ευχάριστη αισθητική σε ένα συμπαγές αμάξωμα.
Αντίστοιχη είναι και η λογική της καμπίνας, με τη φιλοσοφία της να μην διαφοροποιείται σημαντικά με αυτή του Atto 3. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται μία μικρή οθόνη σε διάσταση μόλις 5’’, η οποία και παρέχει τις τελείως απαραίτητες πληροφορίες, όπως η ταχύτητα και η αυτονομία του αυτοκινήτου. Αντίθετα, η κεντρική -και όπως έχουμε συνηθίσει στα μοντέλα της BYD- περιστρεφόμενη οθόνη έχει μέγεθος 12,8’’ και εντυπωσιάζει με το ταχύτατο λογισμικό, τα εξαιρετικά γραφικά και την απόκριση της. Το σύστημα πολυμέσων θυμίζει Android, στοιχείο που θα διευκολύνει τους περισσότερους, αν και τα πολλά μενού και οι επιλογές που παρέχει μπορεί πολλές φορές να αποσπάσουν την προσοχή κατά την οδήγηση.
Όσον αφορά την ποιότητα της κατασκευής, οι κινέζοι τεχνικοί έχουν κάνει κυρίως χρήση σκληρών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας. Έχουν καλή συναρμογή και φινίρισμα, χωρίς να δείχνουν φθηνά, με τη συνολική εικόνα να σου αφήνει θετική εντύπωση. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν οι φυσικοί διακόπτες κάτω από την κεντρική οθόνη -ανάμεσα τους και ο επιλογέας του κιβωτίου- που έχουν μία πιο μέτρια αίσθηση στην αφή. Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του Dolphin είναι η ευρυχωρία στην καμπίνα των επιβατών. Δύο ενήλικες θα βολευτούν πολύ άνετα στην πίσω σειρά καθισμάτων, έχοντας χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους, ενώ το επίπεδο πάτωμα επιτρέπει να «στριμωχτεί» και ένας τρίτος ανάμεσα τους για κάποια χιλιόμετρα. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 345 lt και είναι ικανοποιητικός, χωρίς να το τοποθετεί ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας. Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα σε ποσοστό 60/40, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης μπορεί να φτάσει στα 1.310 lt. Σε κάθε περίπτωση, το Dolphin διαθέτει μία σειρά από αποθηκευτικούς χώρους που του χαρίζουν επιπλέον πόντους πρακτικότητας.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο BYD Seal AWD!
Η τεχνολογία της… «λεπίδας»!
Η τεχνογνωσία της BYD στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα είναι ένα από τα asset της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας, την οποία απολαμβάνει και το Dolphin. Ουσιαστικά, βασίζεται επάνω στη γνωστή πλατφόρμα του Ομίλου, την e-platform 3.0 και μοιράζεται ίδια μηχανικά μέρη με το Αtto 3. H μπαταρία έχει χωρητικότητα 60,4 kWh και υποστηρίζει αρχιτεκτονική 400V. Η ιδιαιτερότητα που τη διακρίνει είναι πως σε αντίθεση με την πλειονότητα των κατασκευαστών όπου επιλέγουν λιθίου μολύβδου-οξέος και κυρίως ιόντων λιθίου, αυτή είναι φωσφορικού σιδήρου λιθίου. Η BYD έχει επιλέξει αυτό το είδος επειδή δε χρειάζονται τόσο μεγάλες ποσότητες κοβαλτίου, επιτρέπουν τη φόρτιση στη μέγιστη χωρητικότητα τους και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Επιπλέον, οι μπαταρίες τεχνολογίας Blade Battery -όπως τις αποκαλεί η BYD- έχουν ελάχιστες πιθανότητες ανάφλεξης, προσφέροντας περισσότερους από 5.000 κύκλους φόρτισης και εκ-φόρτιση. Βέβαια, ένα από τα μειονεκτήματα του Dolphin είναι η χαμηλή ταχύτητα φόρτισης, με τη μέγιστη να ορίζεται στα 88 kW. Νούμερο χαμηλό για τα σημερινά δεδομένα… Σε wallbox 11 kW χρειάζονται λίγο περισσότερο από 6 ώρες για μία πλήρη φόρτιση, ενώ σε ταχυφορτιστή DC μπορεί να ανακτήσει από το 30% στο 80% της ενέργειας του σε 29 λεπτά. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι διαθέτει τεχνολογία V2L, κάτι που σημαίνει ότι υποστηρίζει φόρτιση εξωτερικών συσκευών με ισχύ 3,3 kW.
γλυκά
- Άνεση
- Χώροι
- Αποδοτικότητα
- Τιμή
- Εξοπλισμός
- Τεχνολογία
ξινά
- Αεροδυναμικός θόρυβος
- Ταχύτητα φόρτισης
Οι κινέζοι τεχνικοί αναφέρουν ότι το Dolphin μπορεί να καλύψει 427 km με μία φόρτιση σε μικτές συνθήκες, ενώ στην πόλη αυτό το νούμερο μπορεί να φτάσεις έως και τα 559 km. Η εργοστασιακή μέση τιμή κατανάλωσης είναι 15,59 kWh/100 km και είναι αρκετά ρεαλιστική. Αν επιλέξεις να κινηθείς αποκλειστικά στην πόλη, θα διαπιστώσεις ότι αυτό το νούμερο μπορεί να πέσει κοντά στις 14 kWh και χαμηλότερα. Τις μέρες που το είχαμε στην κατοχή μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε περίπου στις 16 kWh, τιμή που θα μπορούσε να είναι και χαμηλότερη και αναμφίβολα είναι εξαιρετικά οικονομικό! Σίγουρα, στην ακόμα καλύτερη αποδοτικότητα θα βοηθούσε η παρουσία της λειτουργίας One Pedal στο σύστημα ανάκτησης, το οποίο έχει μόλις ένα επίπεδο ρύθμισης.
Με σαφείς προσανατολισμούς…
Ως ένα μικρομεσαίο hatchback οι τεχνικοί της BYD εστίασαν φυσιολογικά στην άνεση. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, τοποθέτησαν στον πίσω άξονα μία ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, λύση που δεν συναντάμε συχνά στην κατηγορία. Επιπλέον, η ρύθμιση της έγινε με γνώμονα την άρτια διαχείριση των κακοτεχνιών των δρόμων. Και το Dolphin στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και απορροφά όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ακόμα και σε όποιες εγκάρσιες βρεθούν στο δρόμο του, αντιδρά εξαιρετικά, χωρίς να περνούν στη καμπίνα ενοχλητικές δονήσεις. Αυτό που διαταράσσει την ηρεμία στο εσωτερικό του είναι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που γίνονται έντονοι μόλις ξεπεράσεις τα 120 km/h. Βέβαια, η επιλογή του μαλακού set up έχει σαν αποτέλεσμα το Dolphin να μην ενθουσιάζει στον επαρχιακό δρόμο. Είναι ασφαλές, αλλά το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις, ενώ αν στο εσωτερικό της στροφής υπάρχει κάποια ανωμαλία θα διαταράξει την ισορροπία του. Ο γρήγορος ρυθμός δεν είναι το φόρτε του, αν και είναι δεδομένο πως δεν απευθύνεται σε αυτού του είδους το κοινό.
Δείτε ακόμη: Video - Δοκιμή του νέου BYD ATTO 3
Βέβαια, ο ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων και τα 310 Nm ροπή είναι εύκολο να σε παρασύρουν! Είναι χαρακτηριστικό πως για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται μόλις 7 sec, με το Dolphin να σταματά να επιταχύνει στα 160 km/h. Η απόκριση στο γκάζι και στα τρία προγράμματα (Eco, Normal, Sport) είναι καλή και το κινέζικο hatchback επιταχύνει εντυπωσιακά. Μάλιστα, κάθε φορά που θα πατήσεις τέρμα το γκάζι, είναι δεδομένο πως οι εμπρός τροχοί θα σπινάρουν και το σύστημα ευστάθειας θα εμπλακεί άμεσα. Επιπλέον, κάτι που αξίζει να σημειώσουμε, είναι πως τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού παρεμβαίνουν με έντονο τρόπο. Ακόμα και αυτό της διατήρησης λωρίδας θα φροντίσει να επαναφέρει το αυτοκίνητο με αρκετά απότομο τρόπο στην πορεία του, κάτι που στην αρχή θα σε ξενίσει.
συμπέρασμα
Ο χαρακτήρας και ο προσανατολισμός του BYD Dolphin είναι ξεκάθαρος, εστιάζοντας στην εξαιρετική άνεση, την ευρυχωρία και την αποδοτικότητα, όντας άρτιο τεχνολογικά. Αν για κάποιους το υψηλό κόστος κτήσης ήταν ο λόγος που μέχρι σήμερα δεν είχαν στραφεί προς την ηλεκτροκίνηση, πλέον ο δρόμος έχει ανοίξει. Το ευρύχωρο και πρακτικό κινέζικο hatchback είναι διαθέσιμο σε δύο εξοπλιστικά πακέτα, Comfort και Design, με τιμή εκκίνησης τα 19.998 €, συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Και εντυπωσιάζει, με δεδομένο πως περιλαμβάνει τα πάντα από τη βασική έκδοση. Είναι χαρακτηριστικό, πως η κορυφαία Design (21.514 €) τα μοναδικά στοιχεία που διαθέτει επιπλέον είναι η πανοραμική οροφή, τα πίσω φιμέ τζάμια και η ασύρματη σύνδεση κινητού. Όλα τα συστήματα ασφάλειας (έχει αποσπάσει και 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP), άνεσης και ψυχαγωγίας του Dolphin προσφέρονται στο βασικό εξοπλισμό, στοιχείο που εκτοξεύει περαιτέρω το δείκτη τιμής/αξίας.