Δοκιμή Ford Explorer RWD 286 PS: Ηλεκτρικός εξερευνητής

H Ford μπαίνει στα «χωράφια» των ηλεκτρικών C-SUV με το νέο Explorer, ένα καλοφτιαγμένο, άνετο στην οδήγηση και ευρύχωρο οικογενειακό με 286 PS και μπόλικη τεχνολογία.

  • -
  • -
Ισχύς286 PS
Ροπή510 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,4 sec
Κατανάλωση ενέργειας13,90 kWh/100 km
με μια ματιά

Το νέο Ford Explorer μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι των ηλεκτρικών οικογενειακών SUV έχοντας ένα πολύ καλό πακέτο. Συνδυάζει την ευρυχωρία με την άνεση και τις επιδόσεις, προσφέροντας όμως και πολύ καλή διαχείριση ενέργειας. Προς το παρόν διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 286 PS ή 340 PS (τετρακίνητη) και μπαταρία 77 ή 79 kWh αντίστοιχα, όμως σύντομα θα το δούμε και στη βασική εκδοχή του με μικρότερη μπαταρία (52 kWh).

Συνεχίζοντας την «παράδοση» να χρησιμοποιεί γνώριμα ονόματα για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, η Ford μας συστήνει με το νέο Explorer, το C-SUV με το οποίο εισέρχεται στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία. Πρόκειται για προϊόν συνεργασίας με το Volkswagen Group, βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα MEB του γερμανικού ομίλου και χρησιμοποιεί τους ίδιους αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τον APP 550 των 286 PS που διακρίνεται τόσο για την απόδοσή του, όσο και για τη φειδωλή κατανάλωση ενέργειας. Η Μπλε Οβάλ εταιρεία ωστόσο, φρόντισε ώστε να διαφοροποιήσει αρκετά το Explorer από τα «ξαδέρφια» του. Ο χαρακτήρας της μάρκας αποτυπώνεται στη σχεδίαση (εντός - εκτός), με μερικές μόνο λεπτομέρειες να αποκαλύπτουν τη συνεργασία. Ας δούμε όμως το νέο Explorer, πιο αναλυτικά!

Ξεχάστε το Explorer που ξέρατε

Αν και το όνομά του το έχουμε συνδέσει με θηριώδη SUV αμερικανικών… προδιαγραφών, το ηλεκτρικό Ford Explorer δεν έχει σχέση με κάτι τέτοιο. Πρόκειται για ένα C-SUV μήκους 4.468 mm, με πλάτος 1.871 mm και ύψος 1.630 mm. Τοποθετείται δηλαδή στην καρδιά της κατηγορίας και με σύμμαχο τον επιβλητικό σχεδιασμό, προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού. Οι τετράγωνες γραμμές και η συμπαγής αισθητική φτιάχνουν ένα αρμονικό σύνολο και η κλειστή μάσκα εμπρός, με το μεγάλο σήμα της μάρκας στο κέντρο της, δεν ξενίζει και δείχνει άκρως ταιριαστή με το σύνολο. Το πιο επιτυχημένο κομμάτι όμως είναι οι φουσκωμένοι θόλοι, με το «πρήξιμο» να φτάνει μέχρι το καπό προσφέροντας extra δυναμισμό. Οι LED προβολείς (με Matrix τεχνολογία στις εκδόσεις Premium όπως της δοκιμής μας) ενώνονται με μια μαύρη γυαλιστερή μπάρα, πάνω στην οποία είναι γραμμένο το όνομα του μοντέλου. Στο πίσω μέρος η οροφή φαίνεται να «σβήνει» πιο απότομα χάρη στο μικρότερο ύψος της τρίτης κολόνας, ενώ οι τονισμένοι «ώμοι» προσφέρουν μια μυώδη νότα στο οικογενειακό SUV.

Η χαρά της οικογένειας

Περνώντας στα ενδότερα του Ford Explorer, η πρώτη αίσθηση που παίρνεις είναι αυτή του καλοφτιαγμένου εσωτερικού. Οι επιφάνειες είναι συμπαγείς, τα πλαστικά δένουν εξαιρετικά μεταξύ τους και το σύνολο της ποιότητας βρίσκεται πολύ ψηλά. Τα υλικά είναι σκληρά στην πλειονότητά τους, με λίγα από αυτά να έχουν αφρώδες στο ανώτερο τμήμα τους. Ωστόσο δεν υπάρχει κακό σαγρέ πλαστικό, «φθηνό» στην όψη και την αφή. Αν τα ακουμπήσεις παίρνεις την αίσθηση του στιβαρού, επιστρέφοντας ένα γεμάτο feeling που μας άρεσε.

Φυσικά, η κάθετα τοποθετημένη οθόνη των 14,6 ιντσών δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητη. Βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και διαθέτει έναν μικρό διακόπτη απασφάλισης, όπου πατώντας τον, μπορείς να τη μετακινήσεις πάνω-κάτω, σε πολλές προεπιλεγμένες θέσεις. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το λειτουργικό της οθόνης είναι άριστο. Απροβλημάτιστο ως προς την εργονομία, ταχύτατο στην περιήγηση, με όμορφα γραφικά και πολλές λειτουργίες. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και πλαισιώνεται από ένα πολύ καλό ηχοσύστημα της B&O με 10 ηχεία + subwoofer, στην ακριβή έκδοση Premium.

Μπροστά στον οδηγό υπάρχει μια μικρή οθόνη προβολής κάποιων πληροφοριών όπως η ταχύτητα του αυτοκινήτου, η αυτονομία, το trip computer και κάποιες άλλες ενδείξεις που μπορεί να επιλέξει, ανάλογα με τις προτιμήσεις του. Αυτή θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, φιλοξενώντας περισσότερες πληροφορίες, ωστόσο το προαιρετικό Head-Up Display βελτιώνει την κατάσταση. Η εργονομία της καμπίνας αν και απροβλημάτιστη στο σύνολό της, πλήττεται από δύο πράγματα: τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι (μαζί με το slider αυξομείωσης της έντασης στην κεντρική κονσόλα) και τους μόνο δύο διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων στο χέρι του οδηγού, με επιλογή αν θα ελέγχουν το αντίστοιχο εμπρός ή πίσω παράθυρο.

Αντίθετα, πολύ καλή εντύπωση μας άφησε η θέση οδήγησης, που συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες της κατηγορίας. Το σώμα στηρίζεται σωστά, το κάθισμα είναι άνετο, η ορατότητα εξαιρετική και το καπό βρίσκεται στο οπτικό πεδίο του οδηγού, βοηθώντας τον στην εντός πόλης οδήγηση και το παρκάρισμα. Επίσης, είναι όσο ψηλή χρειάζεται για να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε SUV, ταυτόχρονα όμως δεν κάθεσαι «πάνω» από το αυτοκίνητο, αλλά «μέσα» σε αυτό. Ολοφάνερα λοιπόν, η Ford επένδυσε πολύ στο εσωτερικό. Και αυτό φαίνεται από τους χώρους για μικροαντικείμενα. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε το MegaConsole, έναν χώρο αποθήκευσης 17 lt με πρακτικό αποσπώμενο διαχωριστικό και ένα ράφι, στο οποίο χωράνε πραγματικά… τα πάντα. Δύο ποτηροθήκες, θέση ασύρματης φόρτισης smartphone, όπως και ένας ακόμη χώρος αποθήκευσης κάτω από την οθόνη (όταν αυτή βρίσκεται στις ανώτερες θέσεις της) καλύπτουν τις ανάγκες των εμπρός επιβατών, όπως και δύο θύρες USB Type-C για φόρτιση.

Ακόμη δύο USB Type-C βρίσκονται πίσω, μαζί με τους αεραγωγούς του κλιματισμού. Υπάρχει πτυσσόμενο υποβραχιόνιο με δύο ποτηροθήκες στην πλάτη του κεντρικού επιβάτη, αλλά και αποθηκευτικός χώρος στις πόρτες. Οι επιβάτες που θα κάτσουν πίσω απολαμβάνουν κορυφαία ευρυχωρία, με επαρκέστατο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Είναι χαρακτηριστικό ότι με την εμπρός θέση ρυθμισμένη για οδηγό σχεδόν 2 μέτρων, ακριβώς από πίσω υπάρχει αρκετός χώρος ώστε να καθίσει ένας… ιδίων προδιαγραφών επιβάτης, χωρίς να ακουμπάνε τα γόνατα στο κάθισμα.

Το επίπεδο δάπεδο προσφέρει άφθονο χώρο για τα πέλματα και το κάθισμα έχει επαρκές πλάτος ώστε να φιλοξενήσει ακόμη και τρεις ενήλικους. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 530 lt (525 lt στην έκδοση Premium με το subwoofer) και προσφέρεται ένας μικρός χώρος αποθήκευσης από κάτω, για τα καλώδια φόρτισης. Πάντως, μην περιμένετε να βρείτε ρεζέρβα, παρά μόνο ένα κιτ επισκευής, όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα. Κλείνοντας να πούμε ότι ο όμορφος ατμοσφαιρικός φωτισμός (standard) και η πανοραμική οροφή (extra) του αυτοκινήτου δοκιμής, πραγματικά αναβαθμίζουν την αίσθηση στην καμπίνα, ειδικά σε βραδινές μετακινήσεις.

Δοκιμασμένη λύση

Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, το Ford Explorer είναι «χτισμένο» πάνω στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρησιμοποιώντας τον νεότερο ηλεκτροκινητήρα APP 550 που ήδη έχει δείξει τι μπορεί να κάνει σε αρκετά μοντέλα. Το μοτέρ τοποθετείται στον πίσω άξονα και αποδίδει 286 PS με 545 Nm ροπή, νούμερα αισθητά μόλις βυθίσεις το δεξί πεντάλ. Το Ford Explorer επιταχύνει ακαριαία, έχει μπόλικη δύναμη και δεν δυσκολεύεται να ολοκληρώσει τα 0-100 km/h σε μόλις 6,4 sec, συνεχίζοντας έως την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 180 km/h. Παρά τα 2.090 kg του συνόλου, το βάρος κρύβεται επιμελώς και η δύναμη δεν θα λείψει ποτέ.

Από την πλευρά της μπαταρίας έχουμε μια μονάδα 82 kWh (77 kWh εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα) που εξασφαλίζει έως και 602 km αυτονομία σύμφωνα με τη Ford, για τη βασική έκδοση Style με τις ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών. Η έκδοση Premium της δοκιμής μας προσφέρει έως 572 km με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις.

γλυκά
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Τεχνολογία
  • Infotainment
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
  • Χώρος αποσκευών
  • Ποιότητα συναρμολόγησης
  • Εξοπλισμός
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Θέση οδήγησης
  • Ορατότητα
ξινά
  • Ταμπούρα πίσω άξονα
  • Μικρός πίνακας οργάνων
  • Εργονομία διακοπτών αφής
  • Μη ρυθμιζόμενη ανάκτηση

Στη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε μέση κατανάλωση 15 kWh με εντός πόλης διαδρομές και περιστασιακή χρήση αυτοκινητόδρομων (Αττική Οδός) όπως και δρόμων ταχείας κυκλοφορίας σε συνθήκες μειωμένης κίνησης. Με αυτά τα δεδομένα η αυτονομία αγγίζει περίπου τα 500 km. Οπότε, αν ο οδηγός χρησιμοποιεί το Explorer με βάση τις συστάσεις για την καλύτερη υγεία της μπαταρίας (μεταξύ 20-80% φόρτιση) έχει παραπάνω από 300 km για εντός πόλης μετακινήσεις που υπερκαλύπτουν τους περισσότερους ιδιοκτήτες. Στον αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση ανεβαίνει περίπου στις 20 kWh ανά 100 km, οπότε με μια φόρτιση στο 100%, θα καλύψει πάνω από 350 km σε ρεαλιστικές συνθήκες, με τις 20άρες ζάντες της έκδοσης Premium που οδηγήσαμε. Όταν φτάσει η στιγμή για φόρτιση, το Explorer υποστηρίζει ισχύ έως 135 kW, ολοκληρώνοντας το 20-80% μέσα σε 28 λεπτά. Και σε φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος AC ο on-board charger του αυτοκινήτου είναι στα 11 kW, όπως στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας. Η διαχείριση ενέργειας από τον ηλεκτροκινητήρα είναι πάρα πολύ καλή και ο οδηγός δεν δυσκολεύεται καθόλου να πετύχει τα παραπάνω νούμερα. Ειδικά με τη χρήση του προγράμματος Eco, το οποίο μάλιστα δεν είναι εκνευριστικά αργό στην απόκριση του δεξιού πεντάλ, εύκολα επιτυγχάνεται πολύ χαμηλή κατανάλωση εντός πόλης.

Ατσαλάκωτος!

Λίγα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Ford Explorer είναι αρκετά προκειμένου να διαπιστώσεις τον προσανατολισμό του στην άνεση. Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει μαλακή ρύθμιση, εξασφαλίζοντας πολύ καλή απόσβεση των κραδασμών ακόμη και με τις 20άρες ζάντες. Την κατάσταση βοηθάει το μπόλικο προφίλ των ελαστικών με διαστάσεις 235/50 στον εμπρός άξονα και 255/45 στον πίσω (Continental EcoContact 6Q). Ως αποτέλεσμα, το αμάξωμα παίρνει κλίσεις αν πιεστεί, ποτέ όμως δεν γίνονται τόσο έντονες για να προβληματίσουν την ευστάθεια. Άλλωστε το πλαίσιο είναι στιβαρό και η πρόσφυση, πολύ υψηλή. Η κίνηση στον πίσω άξονα επίσης δεν δημιουργεί υπερστροφικές διαθέσεις, καθώς το βάρος θα ωθήσει πρώτα το εμπρός μέρος να ανοίξει την τροχιά του, αν ο οδηγός υπερβάλλει.

Το ESC δεν απενεργοποιείται (παρά μόνο το Traction Control) άρα ακόμη κι αν πατηθεί απότομα το δεξί πεντάλ σε δρόμο με χαμηλό συντελεστή τριβής, δεν προκαλούνται δράματα. Η Ford έχει φροντίσει να αλλάξει λίγο τις ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης, κάνοντας το τιμόνι λίγο πιο βαρύ και ακριβές (συγκριτικά με τα μοντέλα της VW που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα). Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport βαραίνει λίγο ακόμα, προς όφελος της σπορ αίσθησης, ωστόσο η πληροφόρηση από τους τροχούς παραμένει θολή σε κάθε περίπτωση. Τα φρένα με τη σειρά τους αποδίδουν πολύ καλά, παρά την ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα, με τη «δικαιολογία» ότι η πέδηση εκεί έχει συνεχή βοήθεια από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας του ηλεκτροκινητήρα. Το πετάλι των φρένων όμως, αν και έχει σωστή αίσθηση στην αρχή της διαδρομής του, γίνεται πιο «λαστιχένιο» αν πατηθεί περισσότερο.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το Ford Kuga Hybrid AWD

Εντός πόλης το Ford Explorer είναι πραγματικά αγχολυτικό. Το τιμόνι του «κόβει» πολύ έχοντας ως αποτέλεσμα μικρό κύκλο στροφής, είναι ήσυχο και τρομερά ευκολοδήγητο, χάρη και στην πολύ καλή ορατότητα. Και στον αυτοκινητόδρομο όμως εμφανίζει ένα άριστο πρόσωπο, με σύμμαχο την προσεγμένη ηχομόνωση (έχει διπλά κρύσταλλα στα εμπρός παράθυρα) και το στιβαρό πλαίσιο που το καθιστά ακλόνητο ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Με λίγα λόγια ευχαριστιέσαι να βρίσκεσαι στη θέση του οδηγού και να μαζεύεις χιλιόμετρα, σε όλες τις συνθήκες. Φυσικά δεν είναι σπορ, ούτε έχει την παραδοσιακά συμμετοχική οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων της μάρκας, αλλά δεν θα απογοητεύσει σε κανένα σενάριο. Άλλωστε σε ένα ηλεκτρικό SUV, η άνεση και η ησυχία έχει προτεραιότητα, έναντι της σπορ οδικής συμπεριφοράς. Και σε αυτούς τους τομείς το Ford Explorer αριστεύει. Μοναδικό μας παράπονο είναι ότι ο βαθμός ανάκτησης ενέργειας είναι μόνο ένας και δεν παραμετροποιείται. Επίσης, δεν υπάρχει λειτουργία one pedal, αφού και με το πρόγραμμα “B” της ανάκτησης η επιβράδυνση είναι μεν αισθητή, όμως ο οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το αριστερό πεντάλ για να ακινητοποιηθεί το όχημα.

Σωστό timing

Η Ford διευρύνει την γκάμα των ηλεκτρικών SUV της, τη στιγμή που πρέπει. Το νέο Explorer είναι το δυνατό χαρτί της για την κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών C-SUV, με τις τιμές του να ξεκινούν από τις 48.700 ευρώ για την έκδοση των 286 PS, με μπαταρία 77 kWh και το επίπεδο εξοπλισμού Style. Η ακριβότερη έκδοση Premium προσφέρεται έναντι 51.400 ευρώ και το τετρακίνητο μοντέλο των 340 PS, στοιχίζει από 57.199 ευρώ. Όλες οι τιμές που αναφέρονται δεν περιλαμβάνουν την κρατική επιδότηση των 9.000 ευρώ από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Σύντομα θα έρθει και νέα, φθηνότερη έκδοση με μικρότερη μπαταρία (52 kWh), η οποία σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα στοιχίζει 34.700 ευρώ, προφανώς με υπολογισμένη την κρατική επιδότηση.

συμπέρασμα

Το νέο Ford Explorer διαθέτει πολύ έντονη οικογενειακή προσωπικότητα, φέρνοντας στην εξίσωση την κορυφαία τεχνολογία, την ευρυχωρία και την άνεση. Είναι ένα αυτοκίνητο που τα καταφέρνει άριστα στην καθημερινότητα, αλλά και στις αποδράσεις, χάρη στην ικανοποιητική αυτονομία του ακόμη και σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου. Η ξεχωριστή αισθητική, η υψηλή απόδοση του κινητήρα και η γρήγορη φόρτιση (20-80% σε λιγότερο από μισή ώρα) λειτουργούν υπέρ του, όπως και το πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, από τη βασική κιόλας έκδοση Style.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...