Δοκιμή BYD Seal U DM-i AWD Design 324 PS: Επιθετικό marketing

Αφού έδειξε τις προθέσεις της με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η BYD σχεδιάζει την… επέλαση και σε άλλες κατηγορίες. Το Seal U, στοχεύει στα Plug-In Hybrid SUV και έρχεται με άγριες διαθέσεις.

  • -
  • -
Ισχύς324 PS
Ροπή550 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας23,50 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)26,0 gr/km
με μια ματιά

Έφτασε η ώρα! Η BYD «απασφαλίζει» και μπαίνει σε νέες κατηγορίες, όπως είναι αυτή των Plug-In Hybrid D-SUV. Υπόσχεται άνετες μετακινήσεις, χαμηλή κατανάλωση και full της τεχνολογίας, σε ένα πακέτο που αναλογικά με τον ανταγωνισμό, στοιχίζει λίγα και προσφέρει πολλά. Ειδικά ως τετρακίνητο με 324 PS, αποτελεί μια πρώτης τάξεως επιλογή είτε για εταιρική χρήση μέσω leasing, είτε για οικογενειακό.

Η κινεζική εισβολή στην ευρωπαϊκή αγορά είναι ένα ζήτημα το οποίο έχει συζητηθεί έντονα το τελευταίο διάστημα. Στην Ελλάδα έχουν ήδη αρχίσει να φαίνονται τα αποτελέσματα, με διάφορες μάρκες να «χτυπούν» μαζικά, έχοντας σαν ατού το καλό προϊόν, στη σωστή τιμή. Η BYD είναι μια από τις πιο σωστά προετοιμασμένες εταιρείες. Κατασκευάζει μπαταρίες, εξελίσσει top τεχνολογίες και διαθέτει το know-how στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου, χωρίς να ξεφεύγει σε τιμή. Όλα τα παραπάνω τα είχαμε γνωρίσει σε… αμιγώς ηλεκτρική μορφή. Το Seal U DM-i ωστόσο, περνά σε πιο επιθετικό κομμάτι του γηπέδου, καθώς στοχεύει απευθείας στα Plug-In Hybrid SUV που στη χώρα μας, είναι αρκετά δημοφιλή, κυρίως σε εταιρικό επίπεδο.

Είναι μεγάλο και φαίνεται

Εκ πρώτης όψεως, το BYD Seal U σε κερδίζει, με καλαίσθητες γραμμές. Δεν υπάρχουν αισθητικές υπερβολές, ούτε προσπάθειες εντυπωσιασμού. Πρόκειται για ένα μεγάλο SUV της κατηγορίας D με μήκος 4.775 mm, πλάτος 1.890 mm και ύψος 1.670 mm, ενώ «δανείζεται» τον σχεδιασμό του από το «αδερφό» Seal, το αμιγώς ηλεκτρικό sedan που έχουμε ήδη γνωρίσει. Τα φωτιστικά σώματα με την όμορφη φωτεινή υπογραφή εμπρός-πίσω και οι τροχοί των 19 ιντσών ταιριάζουν με το σύνολο και τα χρώματα είναι συνολικά πέντε, για την απλοποίηση της διαδικασίας παραγωγής. Αν και SUV η απόσταση από το έδαφος δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, κάτι που δείχνει ότι η εταιρεία εξέλιξε το μοντέλο με βασικό πεδίο δράσης την άσφαλτο.

Technology overload

Το εσωτερικό αποτελεί ακόμη ένα δυνατό όπλο του BYD Seal U DM-i. Ξεκινώντας από τον τομέα της κατασκευής, η ποιότητα των υλικών είναι υψηλή και η συναρμογή, ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Υπάρχει μαλακό πλαστικό στα ψηλά τμήματα και καλό σκληρό πλαστικό στα χαμηλότερα, ενώ ούτε οι επενδύσεις ή τα διακοσμητικά υποφέρουν από αστοχίες συναρμολόγησης, φτιάχνοντας μια ιδιαίτερα ποιοτική καμπίνα. Η πόρτα κλείνει με βαρύγδουπο ήχο και νιώθεις αμέσως ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα πολύ προσεγμένο αυτοκίνητο. Η μεγάλη οθόνη αφής των 15,6 ιντσών στην κεντρική κονσόλα αναμφίβολα κλέβει τις εντυπώσεις με το μέγεθος, τα γραφικά και τις λειτουργίες της. Όπως και σε όλα τα BYD, με ένα κουμπί περιστρέφεται από landscape σε portrait.

Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay, αντιδρά ακαριαία στις εντολές, έχει υψηλή ανάλυση και ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Αντίθετα όμως, δεν θα λέγαμε ότι και η εργονομία βρίσκεται σε αντίστοιχα υψηλό επίπεδο, καθώς χρειάζεται χρόνος προσαρμογής μέχρι να καταλάβεις τη λογική και να βρίσκεις αυτό που θες δίχως να περνάς από μενού σε μενού ψάχνοντας. Ο πίνακας οργάνων με την οθόνη των 12,3 ιντσών έχει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά. Πολύ καλή ανάλυση, ωραία γραφικά και μπόλικες λειτουργίες, αλλά υστερεί στον ίδιο τομέα: την εργονομία σχετικά με τη ρύθμιση προκειμένου να προβάλλει τις πληροφορίες που θες να βλέπεις. Όλη η υπόλοιπη καμπίνα ωστόσο, δεν έχει κανένα εργονομικό ζήτημα. Τα χειριστήρια βρίσκονται εκεί που πρέπει, τα φυσικά κουμπιά στην κονσόλα απλοποιούν τις διαδικασίες και η πρακτικότητα ακολουθεί το οικογενειακό πνεύμα του αυτοκινήτου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, 4 θύρες USB-C (1 των 60W και 3 των 18W), ποτηροθήκες και δύο θέσεις για τη φιλοξενία των smartphones. Ευρύχωρο είναι το υποβραχιόνιο, μαζί με τις τσέπες στις πόρτες, που φιλοξενούν με άνεση μπουκάλια και λοιπά αντικείμενα. Αναφορικά με τους χώρους για τους επιβάτες, βρίσκονται σε εξαιρετικό επίπεδο. Οι πίσω έχουν μεγάλο διαθέσιμο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι και το επίπεδο πάτωμα απελευθερώνει πολύ χώρο για τα πέλματα. Η καμπίνα είναι φαρδιά, άρα θα φιλοξενήσει ακόμη και τρίτο άτομο στο κέντρο, ενώ τα καθίσματα δεν κουράζουν, παραμένοντας άνετα ακόμη και μετά από πολλές ώρες. Μοναδική παραφωνία, ότι το κάθισμα του συνοδηγού δεν ρυθμίζεται σε ύψος, επιλογή που δεν μπορούμε να κατανοήσουμε αν λάβουμε υπόψη τον κορυφαίο εξοπλισμό. Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 425 lt κρίνεται ως μέτριος για την κατηγορία.

324 PS με κατανάλωση scooter;

Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, η BYD φέρνει τώρα και Plug-In Hybrid προτάσεις στην ελληνική αγορά, κάτι το οποίο αναμένεται να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις. Το Seal U DM-i που οδηγούμε είναι στην top έκδοσή του, δηλαδή τετρακίνητο (AWD) με δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων, φτιαγμένο από την ίδια την BYD. Η συνολική απόδοση φτάνει στους 324 PS και 550 Nm, κινώντας με άνεση το μεγάλο -και βαρύ- SUV των 2,1 τόνων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα 0-100 km/h έρχονται σε 5,9 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 180 km/h. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 PS (με 300 Nm) και ο πίσω, 163 PS(με 250 Nm), ενώ η ισχύς του turbo βενζινοκινητήρα ορίζεται στους 130 PS (με 220 Nm).

Το αυτοκίνητο κινείται κατά βάση από τους ηλεκτροκινητήρες, όμως όταν παραστεί ανάγκη, μπαίνει και ο 1.5 Turbo στο παιχνίδι καθώς διαθέτει μετάδοση προς τους τροχούς και δεν έχει μόνο ρόλο «γεννήτριας» όπως έχουμε δει σε άλλες εφαρμογές του ανταγωνισμού. Στην πράξη το σύνολο τραβάει δυνατά, είναι ψυχωμένο και δεν διστάζει να ανεβάσει γρήγορα ρυθμό, ειδικά με το πρόγραμμα Sport ενεργοποιημένο. Κάποιες φορές ίσως εμφανίσει μια υστέρηση μέχρι τελικά να επιταχύνει, όμως οι επιδόσεις δεν αποτελούν πρόβλημα για το D-SUV της BYD. Ούτε βέβαια και η οικονομία καυσίμου. Η μπαταρία που συνοδεύει τους ηλεκτροκινητήρες έχει χωρητικότητα 18,3 kWh και είναι κατασκευής της ίδιας της BYD. Ενσωματώνει την τεχνολογία Blade Battery που επικοινωνεί η εταιρεία και είναι LFP, για μέγιστη αντοχή στον χρόνο και ανθεκτικότητα.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Εγγύηση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Άνεση
  • Τεχνολογία
  • Γρήγορη φόρτιση (για PHEV)
  • Τιμή (συγκριτικά)
ξινά
  • Μέτριος χώρος αποσκευών
  • Εργονομία infotainment
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Μη ρυθμιζόμενο ύψος καθίσματος συνοδηγού

Με μια πλήρη φόρτιση το τετρακίνητο Seal U DM-i βγάζει έως 70 km, σύμφωνα με την εταιρεία. Εμείς καταφέραμε να πετύχουμε κάτι παραπάνω από 60 km εντός πόλης, άρα η ηλεκτρική αυτονομία είναι μια χαρά για τα δεδομένα των μεγάλων υβριδικών SUV. Αξιοσημείωτος όμως, είναι ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Δεν αφήνει την μπαταρία να «στραγγίξει» και σταματάει την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία έως το 25% (μπορείς να διαλέξεις σε ποιο ποσοστό θα σταματήσει), με αποτέλεσμα να δουλεύει πολύ ως ηλεκτρικό ακόμη και όταν θα έχει εξαντληθεί το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας. Με τακτική φόρτιση η κατανάλωση περιορίζεται κοντά στα 2 lt ανά 100 km και με άδεια την μπαταρία, καταφέρνει να πετύχει τιμές περίπου 4,5 lt ανά 100 km, χάρη στη δέσμευση ενός μεγάλου ποσοστού ρεύματος που βοηθά το υβριδικό μοντέλο να χρησιμοποιεί σε πολλές περιπτώσεις τον ηλεκτροκινητήρα. Σε σύντομο ταξίδι που πραγματοποιήσαμε η μέση κατανάλωση σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακή οδό ήταν στα 5 lt ανά 100 km, χωρίς να ξεκινήσουμε με γεμάτη την μπαταρία. Τέλος, η συνολική αυτονομία με φόρτιση συν τα 60 lt του ρεζερβουάρ, αγγίζει έως τα 870 km, ενώ η ταχύτητα φόρτισης κυμαίνεται από 11 kW σε φορτιστή AC (15-100% σε 120’) έως 18 kW σε DC τερματικό συνεχούς ρεύματος (30-80% σε 35΄).

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το BYD Seal Excellence AWD με τους 530 PS

Φιλοξενία 5 αστέρων

Στον δρόμο, το BYD Seal U DM-i ξεδιπλώνει έναν άνετο, οικογενειακό χαρακτήρα από το πρώτο χιλιόμετρο. Η ανάρτηση, με διάταξη McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει μαλακή ρύθμιση και αντιμετωπίζει επιτυχώς τις κακοτεχνίες των δρόμων μας. Στο ταξίδι η ηχομόνωση είναι προσεγμένη με πλούσιο ηχομονωτικό υλικό στις πόρτες και διπλά κρύσταλλα εμπρός, ωστόσο ο 1.5 Turbo μερικές φορές αποδεικνύεται θορυβώδης, όταν πιεστεί και ανεβάσει τις στροφές του. Το D-SUV της BYD καταπίνει εύκολα τα χιλιόμετρα και κρατάει τους επιβάτες άνετους και ασφαλείς. Σε επαρχιακούς δρόμους καίει ελάχιστα και προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, ενώ αν πιεστεί σε δρόμο με στροφές, το αμάξωμα εμφανίζει κλίσεις. Τόσες ώστε να σου υπογραμμίσει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά ποτέ τόσο έντονες που να σε κάνει να νιώσεις άβολα. Άλλωστε το περιθώριο πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό και ποτέ δεν τίθεται θέμα ευστάθειας. Τα φρένα απαρτίζονται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς δίσκους πίσω. Το πεντάλ είναι ικανοποιητικό ως προς την ακρίβεια που προσφέρει και η απόδοση του συστήματος, δυνατή και σταθερή, ακόμη και υπό πίεση. Αντίθετα, το ελαφρύ και δίχως αίσθηση τιμόνι, δίνει ακόμη ένα στίγμα για την ξεκάθαρα οικογενειακή στόχευση του αυτοκινήτου.

Το κερασάκι στην τούρτα!

Με τις πράξεις της, η BYD έχει ήδη εκδηλώσει τις προθέσεις της, οι οποίες δεν είναι άλλες από τη δυναμική ένταξή της στην αγορά. Προσφέρει πολύ καλά αυτοκίνητα σε λογικές τιμές, ενώ η διάθεση PHEV μοντέλων διευρύνει σημαντικά τη «βεντάλια» πελατών που απευθύνεται. Η τιμή του Plug-In Hybrid BYD Seal U DM-i ξεκινάει από τις 38.900 ευρώ για τη βασική έκδοση Boost με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 218 PS. Η τετρακίνητη AWD έκδοση των 324 PS προσφέρεται έναντι 46.500 ευρώ. Να τονίσουμε ότι συνοδεύεται από εγγύηση 6 ετών ή 150.000 km, 8 ετών ή 200.000 km για την μπαταρία και 8 χρόνια ή 150.000 km για τους ηλεκτροκινητήρες.Τελευταίος αλλά πολύ σημαντικός, ο εξοπλισμός. Η έκδοση Design (η μοναδική διαθέσιμη στο τετρακίνητο των 324 PS) είναι πραγματικά… ακραία φορτωμένη και περιλαμβάνει απλώς τα πάντα. Η BYD δεν προσφέρει κατάλογο προαιρετικού εξοπλισμού και όλα ενσωματώνονται στο standard πακέτο. Τι εννοούμε όλα; Οι οθόνες, κάθε πιθανό σύστημα υποβοήθησης του οδηγού, κάμερες 360 μοίρες, θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, Head-Up Display και πολλά, πολλά ακόμη.

συμπέρασμα

Ξεκινώντας με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η BYD πραγματοποίησε την είσοδό της στη χώρα μας και τώρα ήρθε η ώρα για ακόμη πιο ενδιαφέροντες εκδόσεις, καθώς απευθύνονται σε περισσότερο κόσμο. Το Seal U DM-i είναι ένα μεγάλο, ευρύχωρο και άνετο SUV με κορυφαία τεχνολογία και υψηλή αποδοτικότητα, αναλογιζόμενοι την εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, προσφέρεται σε πολύ ανταγωνιστική τιμή, έχει όμορφη εμφάνιση και μεγάλες εγγυήσεις. Τι άλλο να ζητήσεις;

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...