Δοκιμή Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG7 R-Line: 50 χρόνια φούρναρης

Συμπληρώνοντας μισό αιώνα επιτυχημένης πορείας, η «δυναστεία» Golf αποκτά ακόμη έναν διάδοχο. Ο οποίος δεν παρεκκλίνει χιλιοστό από τη φιλοσοφία που καλλιεργείται εδώ και 8 γενιές.

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)123,0 gr/km
με μια ματιά

Ένα αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται συστάσεις αφού κατά πάσα πιθανότητα, όλοι κάποια στιγμή έχουν ζήσει, ταξιδέψει ή απλώς μετακινηθεί με ένα τέτοιο. Το Volkswagen Golf συχνά παρομοιάζεται με ένα τζιν παντελόνι. Ταιριάζει σε όλες τις περιπτώσεις, από τις casual μέχρι τις πιο «ειδικές». Είναι βολικό, πάντα επίκαιρο και ξέρεις τι να περιμένεις από αυτό. Ε, η συνταγή μένει ίδια και στην ανανεωμένη εκδοχή του. Απλώς, πλέον το Golf είναι πληρέστερο και πιο αποδοτικό από ποτέ.

Αν μετρήσουμε τα αυτοκίνητα που άσκησαν τόσο μεγάλη επιρροή στην ιστορία της αυτοκίνησης, όσο το Volkswagen Golf, πιθανότατα δεν θα συμπληρώσουμε καν τα δάχτυλα ενός χεριού. Η φαινομενικά δύσκολη υπόθεση αντικατάστασης του «σκαραβαίου» έφερε στο προσκήνιο ένα μοντέλο που έγραψε το όνομά του με χρυσά γράμματα, εκφραστή μιας ολόκληρης φιλοσοφίας. Λειτουργικό, ασφαλές, προηγμένο, ποιοτικό και πανεύκολο στην καθημερινή συμβίωση, η λογική του Golf ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόταν ο κόσμος και δημιούργησε φανατικό κοινό σε όλο τον πλανήτη. Από το 1974 όπου και πρωτοπαρουσιάστηκε, μεσολάβησαν 8 γενιές, μέσα από τις οποίες το γερμανικό μικρομεσαίο hatchback έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 37 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Και τώρα ήρθε η ώρα για ακόμη μια ανανέωση!

Πενηντάχρονος έφηβος

Η όγδοη γενιά του Volkswagen Golf παρουσιάστηκε στα τέλη του 2019 και κυκλοφόρησε στις αρχές του 2020. Πέρασαν λοιπόν πέντε χρόνια και η γερμανική μάρκα το έστειλε πίσω στο σχεδιαστήριο, προκειμένου να λάβει ένα μικρής έκτασης facelift. Οι οπτικές διαφοροποιήσεις άλλωστε, ποτέ δεν είναι κραυγαλέες στην περίπτωση του Golf. Έτσι, οι αλλαγές εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα, στους προφυλακτήρες, στα διαθέσιμα χρώματα και στις επιλογές για τις ζάντες αλουμινίου. Στις πλουσιότερες εκδόσεις, όπως η R-Line More της δοκιμής μας, οι LED Plus προβολείς εμπρός εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τη φωτιζόμενη μπάρα που ουσιαστικά ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, ωστόσο περιλαμβάνουν πλέον και φωτιζόμενο σήμα. Στοιχείο που φτιάχνει μια όμορφη και επιβλητική εικόνα το βράδυ. Το οπτικό σύνολο είναι επιτυχημένο και κυρίως, ισορροπημένο. Δεν χαρακτηρίζεται από σχεδιαστικές εξάρσεις και παραμένει καλαίσθητο, τόσο στις απλές εκδοχές του, όσο και στη σπορ R-Line More που οδηγούμε. Τέλος, οι διαστάσεις έχουν ως εξής: μήκος 4.284 mm, πλάτος 1.789 mm και ύψος 1.483 mm.

Στο premium κατώφλι

Στο εσωτερικό, το ανανεωμένο Volkswagen Golf έχει περισσότερες αλλαγές και πιο ουσιαστικές, κατά την άποψή μας. Για παράδειγμα έχουμε νέα οθόνη για το σύστημα πολυμέσων με διαγώνιο στις 12,9 ίντσες, αν ο αγοραστής επιλέξει μια από τις πλούσιες εκδόσεις ή στις 10,3 ίντσες, για τις εισαγωγικές. Αφήνουμε για λίγο στην άκρη τον τομέα του infotainment και επισημαίνουμε δύο πολύ σημαντικές αλλαγές στην καμπίνα του Golf που είχαν συζητηθεί πολύ όταν παρουσιάστηκε η προηγούμενη γενιά. Πρώτον, τα κουμπιά αφής από το τιμόνι (στις ακριβές εκδόσεις R-Line και τις σπορ εκδόσεις GTI, R κλπ) καταργήθηκαν και χρησιμοποιούνται συμβατικά κουμπιά που απλοποιούν κατά πολύ την εργονομία. Ειδικά στα χειριστήρια του τιμονιού που πάνω από όλα μπαίνει η λειτουργικότητα και μετά έρχονται τα υπόλοιπα. Δεύτερον, τα sliders στην κεντρική κονσόλα παρέμειναν (για αυξομείωση θερμοκρασίας του διζωνικού κλιματισμού και της έντασης του ηχοσυστήματος) όμως πλέον είναι όλα φωτιζόμενα για ευκολότερο χειρισμό το βράδυ. Οι αλλαγές είναι -φαινομενικά- μικρές, όμως δείχνουν ότι η Volkswagen «ακούει» τα παράπονα των πελατών και των δοκιμαστών, διορθώνοντας τα όποια ατοπήματα στα facelifts.

Κατά τα λοιπά η καμπίνα διατηρεί τα υψηλά standards που έτσι κι αλλιώς είχε θέσει η όγδοη γενιά του Golf. Δίνει μια πραγματικά premium αίσθηση στους επιβάτες, παρόλο που η Volkswagen δεν τοποθετεί το Golf σε τέτοια θέση. Τα προσεγμένα μαλακά πλαστικά σε πολλές επιφάνειες, αλλά και τα ποιοτικά σκληρά υλικά, σε συνδυασμό με τη σχολαστική συναρμογή τους και το κορυφαίο φινίρισμα, φτιάχνουν ένα πολύ προσεγμένο περιβάλλον, ενώ ακόμη και οι θήκες στις πόρτες έχουν εσωτερική υφασμάτινη επένδυση προκειμένου τα αντικείμενα να μη σέρνονται πάνω στο πλαστικό όσο το αυτοκίνητο κινείται. Η άριστη θέση οδήγησης με το φανταστικό κάθισμα της έκδοσης R-Line τοποθετεί τον οδηγό εκεί που πραγματικά θα ήθελε, με υποδειγματική στήριξη για το σώμα και αδιαμφισβήτητη άνεση. Τα ημι-bucket με το ενιαίο προσκέφαλο δεν κουράζουν ούτε μετά από πολύωρη οδήγηση, ενώ διαθέτουν και αντιολισθητικό υλικό που σταθεροποιεί το σώμα χωρίς να το «εγκλωβίζει». Ιδανικά θα θέλαμε να κατεβαίνει λίγο παρακάτω, όμως αυτά είναι ψιλά γράμματα. Επιστρέφοντας στο infotainment, η μονάδα των 12,9 ιντσών διαθέτει ταχύτατη λειτουργία, όμορφα γραφικά και δεν σε μπερδεύει με το μενού της. Υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και υπάρχει μια ψηφιακή βοηθός, με το όνομα IDA, που απαντάει κανονικά σε ερωτήματα σε συνεργασία με το ChatGPT.

Ο πίνακας οργάνων με τη σειρά του, το Digital Cockpit Pro της έκδοσης R-Line, διαθέτει οθόνη 10 ιντσών με πολύ προσεγμένη αισθητική και πάρα πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης που σου επιτρέπει να επιλέξεις τις πληροφορίες που θέλεις να βλέπεις. Στο νευραλγικό για την κατηγορία κομμάτι των χώρων, το ανανεωμένο Volkswagen Golf προσφέρει άνετη φιλοξενία για τέσσερις επιβάτες. Εκείνοι που κάθονται πίσω έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα αλλά και το κεφάλι τους, με μοναδικό μεμπτό σημείο να είναι το ογκώδες κεντρικό τούνελ που θα περιορίσει την ευρυχωρία αν προκύψει ανάγκη για πέμπτο άτομο. Ο χώρος αποσκευών των 381 lt είναι απλώς ικανοποιητικός για την κατηγορία και τοποθετείται στο μέσο όρο. Το καλό είναι ότι έχει πλήρως τετραγωνισμένο σχήμα που θα βοηθήσει στην εκμετάλλευση κάθε σπιθαμής του, εξυπηρετώντας στο… τέτρις που παίζουμε συνήθως όταν φορτώνουμε το αυτοκίνητο για πολυήμερες εκδρομές. Το στοιχείο που μας έκανε πολύ θετική εντύπωση ήταν η ύπαρξη εφεδρικού τροχού ανάγκης κάτω από το δάπεδο. Δεν συνηθίζεται σήμερα η προσφορά ρεζέρβας στα καινούργια αυτοκίνητα, ειδικά στα mild hybrid και πάσης φύσεως υβριδικά που υπάρχει η… δικαιολογία αποθήκευσης της μπαταρίας για τη λειτουργία του συστήματος.

Τετρακύλινδρος ισορροπιστής

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν εφοδιασμένο με το γνωστό σύνολο-μπαλαντέρ του Volkswagen Group, τον 1.5 TSI στη mild hybrid παραλλαγή του με υβριδικό σύστημα 48V και την εμπορική ονομασία eTSI. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η απόδοση ορίζεται στους 150 PS και τα 250 Nm, με την κίνηση να μεταφέρεται στον εμπρός άξονα από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας που υποβοηθά τον 1.5 TSI έχει απόδοση 18 PS και συνεισφέρει κυρίως στις χαμηλές και τις μεσαίες rpm, «ξυπνώντας» νωρίτερα το σύνολο και καθιστώντας το ιδιαίτερα ελαστικό. Το επίσης πολύ καλό κιβώτιο DSG αντιδρά γρήγορα όταν οι απαιτήσεις ισχύος από τον οδηγό μεταβάλλονται και αλλάζει σχέσεις ακαριαία. Μάλιστα σε σύγκριση με το Golf 8 προ ανανέωσης, παρατηρήσαμε μια μικρή βελτίωση στο λογισμικό του κιβωτίου με το kickdown να πραγματοποιείται ταχύτερα και το σασμάν να μην «πατινάρει» τη δεύτερη σχέση όπως συνήθιζε, όταν ξεκίναγες ξανά μετά από σύντομη στάση (πχ σε κάποιο STOP).

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Τεχνολογία
  • Κινητήρας
  • Ανάρτηση
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι επιβατών
  • Οδική συμπεριφορά
  • Θέση οδήγησης
  • Κατανάλωση
  • Ύπαρξη ρεζέρβας
ξινά
  • Τιμή
  • Μέτριος χώρος αποσκευών
  • Ογκώδες κεντρικό τούνελ

Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου προσφέρει ζωντανές επιδόσεις στο Golf, οι οποίες αποτυπώνονται και στους αριθμούς: 0-100 km/h σε 8,4 sec και τελική ταχύτητα 224 km/h. Με το δεξί πεντάλ στο πάτωμα το μικρομεσαίο Volkswagen επιταχύνει με δυνατό και γραμμικό τρόπο, προσφέροντας την απαραίτητη «ψυχή» για προσπεράσεις σε ένα επαρχιακό δίκτυο, για παράδειγμα. Παράλληλα η λειτουργία του συνόλου είναι γραμμική και ήσυχη. Μόνο κοντά στον κόφτη παράγει λίγο περισσότερο θόρυβο, όμως δεν γίνεται ενοχλητικός χάρη στην ποιοτική ηχομόνωση της καμπίνας. Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, ο 1.5 eTSI εκτός από το mild hybrid σύστημα, έχει ακόμη έναν άσσο στο μανίκι του. Αναφερόμαστε στην τεχνολογία ACT που έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιεί τους δύο ενδιάμεσους κυλίνδρους και να αφήνει το μοτέρ να λειτουργεί ως δικύλινδρο, όταν οι απαιτήσεις ισχύος είναι χαμηλές. Η μετάβαση από την τετρακύλινδρη στη δικύλινδρη λειτουργία -και το αντίστροφο- είναι ομαλή και τις περισσότερες φορές, ανεπαίσθητη. Το τελικό αποτέλεσμα, όπως διαμορφώθηκε στη δοκιμή μας, ήταν μέση τιμή στα 6,8 λίτρα βενζίνης ανά 100 km με διαδρομές εντός πόλης, επαρχιακές οδούς και αυτοκινητόδρομους. Εντός των τειχών ο υπολογιστής θα γράψει περίπου 7,5 lt ανά 100 km και στο ταξίδι, είναι εφικτό να πέσει ακόμη και κάτω από τα 6 lt ανά 100 km.

Σε όλα ναι

Οδηγώντας ξανά ένα Volkswagen Golf θυμηθήκαμε πως είναι να έχεις στα χέρια σου ένα all-around αυτοκίνητο που δεν πρόκειται να αρνηθεί σχεδόν καμία επιθυμία σου. Άνετο, προβλέψιμο και ασφαλές, λέει «ναι σε όλα» και ανταποκρίνεται με προθυμία. Για παράδειγμα στον αυτοκινητόδρομο θα ταξιδέψει με περίσσεια άνεση και μπορεί να διατηρήσει πολύ υψηλές ταχύτητες, άκοπα. Εμπνέει σιγουριά στα πολλά χιλιόμετρα και παραμένει εκπληκτικά σταθερό, εξασφαλίζοντας και πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου, τόσο του αεροδυναμικού, όσο και της κύλισης. Οι 18άρες ζάντες με ελαστικά 225/40 (Bridgestone Potenza) δεν πλήττουν την άνεση και το Golf αποσπά πολύ καλό σκορ, παρά τη σπορ φιλοσοφία της έκδοσης R-Line που οδηγήσαμε. Η ανάρτηση αν και σφιχτή, δεν χαρακτηρίζεται ως σκληρή, με την απόσβεση των κραδασμών να είναι πολύ καλή. Πέφτει στις λακκούβες με τον γνωστό… γερμανικό γδούπο, χωρίς ξερές αντιδράσεις που χαλάνε την ηρεμία στην καμπίνα. Η διάταξη αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Σε επαρχιακό δίκτυο, βουνό και γενικότερα, δρόμους με στροφές, το Volkswagen Golf ακολουθεί τη διάθεση του οδηγού και δεν αρνείται τον γρήγορο ρυθμό. Υπό πίεση το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσεις είναι η πεισματικά ουδέτερη συμπεριφορά του και η μπόλικη πρόσφυση που σου επιτρέπει να κινηθείς ταχύτατα.

Αντίθετα η υποστροφή έρχεται μόνο σε δρόμο με κακή άσφαλτο ή ύστερα από λάθος του οδηγού, αποδεικνύοντας την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στην πλατφόρμα MQB Evo σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά. Στην περίπτωση που θελήσεις να προκαλέσεις μετατόπιση της ουράς, το Golf δεν θα αρνηθεί και θα ανοίξει -ελάχιστα- την τροχιά του για να σου δώσει μια πιο συμμετοχική αίσθηση, αλλά και να βοηθήσει στην τοποθέτηση πριν τη στροφή. Αυτό ωστόσο, έρχεται μόνο αν του το ζητήσεις. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση το πίσω μέρος παραμένει βιδωμένο στην άσφαλτο. Η έκδοση R-Line επίσης διαθέτει το σύστημα Progressive Steering βαραίνοντας αυτόματα το τιμόνι στις υψηλότερες ταχύτητες, όπως και προφίλ οδήγησης με διαθέσιμα τα Eco, Comfort, Sport και Individual που ρυθμίζουν ανάλογα το βάρος τιμονιού, απόκριση κινητήρα, αλλά και κιβωτίου. Η ανάρτηση δεν αλλάζει ρυθμίσεις, εκτός αν ο αγοραστής επιλέξει από τη λίστα των έξτρα το πακέτο Adaptive Chassis Control DCC (650 €) με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Το σύστημα διεύθυνσης έχει θετική αίσθηση, είναι ακριβές και αρκετά άμεσο με δύο στροφές από άκρη σε άκρη, ενώ ενσωματώνει και paddles για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων. Τέλος, τα φρένα αποδίδουν πολύ καλά με το πεντάλ να έχει γραμμική απόδοση. Του λείπει ένα λίγο πιο δυνατό αρχικό δάγκωμα αν οδηγείς πιο γρήγορα αλλά για την καθημερινότητα είναι άριστα ρυθμισμένο, χωρίς το σύστημα ανάκτησης ενέργειας για το υβριδικό σύστημα να το κάνει «ξύλινο» σε αίσθηση.

Σε όλους ταιριάζει ένα Golf

Ανέκαθεν η φιλοσοφία του Volkswagen Golf ήταν πολύ απλή και αποδοτική. Ο στόχος της φίρμας ήταν το μικρομεσαίο της να αποσπά πολύ καλή βαθμολογία, σε όλους τους τομείς. Ακόμη κι αν αυτό σήμαινε ότι δεν θα αριστεύει σε κανέναν εξ αυτών. Η συνολική πληρότητά του και το γεγονός ότι δεν υστερούσε πραγματικά σε κανένα σημείο, έκανε το Golf αυτό που είναι σήμερα. Η ανανεωμένη εκδοχή του τονίζει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και δημιουργεί ένα πληρέστατο σύνολο. Διαθέσιμο σε εκδόσεις βενζίνης, diesel και Plug-In Hybrid, καλύπτει το σύνολο των προτιμήσεων και συνδυάζεται από μπόλικες εκδόσεις εξοπλισμού (Essential, Life, More, Style, 50 Years, R-Line, R-Line More) ανάλογα με τις προτιμήσεις του αγοραστή και βέβαια, του διαθέσιμου budget. Φυσικά το Volkswagen Golf 1.5 eTSI MHEV DSG7 δεν είναι φθηνό, ούτε στη βασική του έκδοση, καθώς πωλείται έναντι 32.950 € αν ο αγοραστής θέλει τον συνδυασμό των 150 ίππων μαζί με αυτόματο κιβώτιο. Πόσο μάλλον στην έκδοση R-Line More που οδηγήσαμε εμείς, με την τιμή των 38.250 €.

συμπέρασμα

Τίποτα δεν είναι τυχαίο σε αυτή τη ζωή. Η επιτυχία που σημειώνει το Volkswagen Golf εδώ και 50 χρόνια, μόνο… συμπτωματική δεν είναι. Το facelift της όγδοης γενιάς βελτιώνει κάποιες αδυναμίες, τονίζει τα σημεία υπεροχής και καθιστά το concept του «ένα αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές» πληρέστερο από ποτέ. Διαθέτει ποιότητα κατασκευής από premium κατηγορίες, ενσωματώνει κάθε νέα τεχνολογία που έχει στη φαρέτρα της η μάρκα, καίει λίγο καύσιμο και αποδεικνύεται άκρως αποτελεσματικό, όποιο κι αν είναι το ζητούμενο. Οικογενειακό; Αυτοκίνητο για ζευγάρι; Για νέο οδηγό; Για έμπειρο; Το Volkswagen Golf απευθύνεται σε όλους. Ακόμη και αν συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, η τιμή είναι αλμυρή.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...