Leapmotor T03: Έξυπνη κίνηση
Μπορεί το χαμηλό κόστος κτήσης να είναι το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει στο Leapmotor T03, όμως το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης δεν είναι απλά μία φθηνή πρόταση.
- -
- -
με μια ματιά
Με κόστος 15.844 ευρώ, συνυπολογίζονταςτην επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, το Leapmotor T03 κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή στο ευρύ αγοραστικό κοινό. Αυτή η τιμή το τοποθετεί στην κατηγορία των μοντέλων που εξετάζουν οι αγοραστές στη χώρα μας, ειδικά στο κομμάτι της λιανικής. Όμως το Leapmotor T03 είναι πολύ περισσότερα από ένα φθηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ούτε η αυτονομία, ούτε ο ήχος, ούτε ο χρόνος φόρτισης, ούτε καν οι υποδομές. Σε κάθε έρευνα γύρω από την ηλεκτροκίνηση, ο νούμερο ένα λόγος που κρατάει πίσω τους αγοραστές είναι το κόστος κτήσης και αυτό το πρόβλημα έρχεται να λύσει το Leapmotor T03.
Η Leapmotor έκανε την είσοδο της στην ελληνική αγορά προκαλώντας αίσθηση! Δίπλα στο εντυπωσιακό C10, ένα πολυτελές SUV, λάνσαρε και το Τ03! Ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θέτει νέα στάνταρ σε επίπεδο τιμής, ενώ συνυπολογίζοντας τις τεχνικές του προδιαγραφές, αλλά και τον πλούσιο εξοπλισμό, συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον ανεξαρτήτως τεχνολογίας κίνησης.
Διαστάσεις, ισχύς και επιδόσεις
Οι διαστάσεις του όσον αφορά μήκος, πλάτος και ύψος είναι 3.620/1.652/1.577 mm, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.400 mm. Αυτό το τοποθετεί ξεκάθαρα στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, όμως το εσωτερικό κρύβει εκπλήξεις, καθώς είναι πιο ευρύχωρο από όσο δείχνουν οι αριθμοί. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 95 ίπποι και η ροπή φτάνει τα 158 Nm, ενώ το βάρος περιορίζεται στα 1.175 kg. Αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει στο Τ03 να πραγματοποιεί το 0-100 km/h σε 12,7 sec. Η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 130 km/h, όμως η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα και το χαμηλό βάρος επιτρέπουν στο μικρό μοντέλο να την επιτυγχάνει εύκολα, ακόμα και σε ανηφορικό δρόμο.
Άνετο εσωτερικό
Το Leapmotor T03 καταφέρνει να είναι πολύ πιο ευρύχωρο από όσο υπόσχονται οι αριθμοί. Αρχικά το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις, ώστε να βρεθεί η ιδανική θέση, αν και το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο πάνω – κάτω, και όχι τηλεσκοπικά. Παρόλα αυτά, είναι τοποθετημένο σε σωστό σημείο οπότε θα βολευτείς εύκολα πίσω από το τιμόνι του. Αν και οι διαστάσεις του παραπέμπουν στο FIAT 500, η καμπίνα είναι σαφώς μεγαλύτερη και πιο άνετη σε σχέση με το στιλάτο ιταλικό city car.
Οδηγός και συνοδηγός έχουν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους από όσο συνηθίζεται στην κατηγορία, όμως εκεί που το Leapmotor T03 κάνει τη διαφορά είναι στον χώρο για τους πίσω επιβάτες. Όσοι έχουν ύψος περίπου μέχρι 1,85 θα καθίσουν ικανοποιητικά, έχοντας άφθνο αέρα για το κεφάλι τους και χώρο για τα γόνατα τους. Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε, είναι πως το μικρό ηλεκτρικό έρχεται σε αποκλειστικά τετραθέσια διάταξη, κάτι που γίνεται φανερό από την ύπαρξη τεσσάρων ζωνών ασφαλείας.
Πόσο μεγάλο είναι το πορτ μπαγκάζ;
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα που φτάνει τα 210 lt. To άνοιγμα είναι σχετικά στενό, αλλά το αυξημένο ύψος επιτρέπει την τοποθέτηση ψηλών αντικειμένων. Επιπλέον, η μη διαιρούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων, μπορεί να αφαιρεί μέρος της ευελιξίας και της πρακτικότητας του χώρου αποσκευών, αλλά μπορεί να αυξήσει έως και τα 880 lt την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ. Επιπλέον, αξίζει να σημειώσουμε την έλλειψη πίσω υαλοκαθαριστήρα, στοιχείο που αποδεικνύει ότι η… εξοικονόμηση κόστους απαιτεί θυσίες!
Ένα εξοπλιστικό επίπεδο, αλλά πολύ πλούσιο
Όμως, ένας τομέας στον οποίο η κινεζική μάρκα δεν έχει κάνει «τσιγγουνιές» είναι ο εξοπλισμός. Μάλιστα, ό,τι αναφέρουμε παρακάτω περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, καθώς το Leapmotor T03 διατίθεται αποκλειστικά σε μία έκδοση και με ένα εξοπλιστικό επίπεδο, αφήνοντας στον αγοραστή να επιλέξει μόνο το χρώμα.
Αρχικά, υπάρχει keyless entry αλλά και η δυνατότητα χρήσης του κινητού αντί για το κλειδί. Όλα τα παράθυρα είναι ηλεκτρικά και έχουν συνεχόμενη λειτουργία, πράγμα σπάνιο για την κατηγορία τιμής, ενώ τα πίσω κατεβαίνουν τελείως. Επιπλέον, οι καθρέφτες είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι, όμως το στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι η πανοραμική οροφή. Μπορεί η γυάλινη επιφάνεια να είναι σταθερή, όμως το ηλεκτρικό σκιάδιο δίνει την ελευθερία στον χρήστη να επιλέξει αν θα περάσει ο ήλιος στην καμπίνα ή όχι.
Ιδιαίτερα πλούσιος είναι ο εξοπλισμός και σε ό,τι αφορά τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης. Η λίστα περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, έλεγχο απόσπασης προσοχής οδηγού, ενημέρωση για τα όρια ταχύτητας, μέχρι και Adaptive Cruise Control! Σε αυτό το σημείο να συμπληρώσουμε ότι η οθόνη του infotainment έχει διαγώνιο 10,1 ιντσών και γρήγορη απόκριση, με εξαίρεση το σύστημα navigation. Επιπλέον, διαθέτει πληθώρα μενού αλλά με εύκολη δομή, από τα οποία μπορούμε να ελέγξουμε πολλές πτυχές του αυτοκινήτου και φυσικά να κάνουμε αναβάθμιση μέσω internet, όμως δεν περιλαμβάνει Android Auto και Apple CarPlay. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, και μάλιστα έχοντας διάσταση 8 ιντσών και καλαίσθητα γραφικά.
Πώς είναι στον δρόμο το Leapmotor T03;
Περνώντας στο οδηγικό κομμάτι, το Leapmotor T03 είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα διεκπεραιώσει εύκολα όλες τις αστικές μετακινήσεις, ακόμα και μίας οικογένειας με 1-2 παιδιά. Οι διαστάσεις του, το καθιστούν εξαιρετικά ευέλικτο στην πόλη, ακόμα και στους πιο στενούς δρόμους, έχοντας τη δυνατότητα να παρκάρει με χαρακτηριστική ευκολία, εκμεταλλευόμενος και τον εξαιρετικό κύκλο στροφής. Βέβαια, το ελαφρύ τιμόνι μπορεί να αυξάνει το επίπεδο άνεσης και ευκολίας, αλλά στερείται αίσθησης. Το βάρος του διαφοροποιείται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (Comfort, Standard και Sport). Για την καθημερινή μετακίνηση το Comfort είναι ό,τι πρέπει, όμως αν κινηθείς σε ανοιχτό δρόμο ή αυτοκινητόδρομο, η χρήση του Sport είναι η πλέον ενδεδειγμένη.
Αντίστοιχη είναι η διαφορά και στην απόδοση του ηλεκτροκινητήρα. Στο Eco αποδίδει λιγότερη ισχύ και με πιο ομαλό τρόπο, το Standard είναι η ενδιάμεση επιλογή, ενώ στο Sport έχουμε όλη την ισχύ άμεσα διαθέσιμη. Αυτό που δεν αλλάζει σε οποιαδήποτε από τις τρεις επιλογές είναι η τελική ταχύτητα. Αν και το κοντέρ μπορεί να φτάσει να γράφει 140 km/h, στην πραγματικότητα δεν θα ξεπεράσει ποτέ τα 130 km/h. Απλά μετά τα 100 km/h υπάρχει σημαντική απόκλιση. Στο κομμάτι της κύλισης το Leapmotor T03 στέκεται αξιοπρεπώς. Σίγουρα σε σβέλτο ρυθμό το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις, αλλά χωρίς να προκαλεί ανησυχία. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχει σχεδιαστεί για αυτή τη χρήση, όντας σε κάθε περίπτωση ασφαλές.
Σε πιο καθημερινές συνθήκες και αντιμέτωπο με τις κακοτεχνίες των δρόμων της Αθήνας, το μικρό κινεζικό μοντέλο αποδεικνύεται εξαιρετικά άνετο, με τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να φιλτράρονται σε μεγάλο βαθμό, με την ανάρτηση να λειτουργεί καλύτερα του αναμενόμενου. Αν και το φιλτράρισμα είναι αποτελεσματικό, αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι σε κάποιες συνθήκες είχε αργό rebound, αφού σε εγκάρσιες ανωμαλίες, χρειαζόταν κάποιος χρόνος μέχρι να βρει και πάλι την ισορροπία του.
γλυκά
- Προσιτό
- Ευρύχωρο
- Χαμηλό κόστος κίνησης
- Μικρές διαστάσεις
- Πολύ πλούσιος εξοπλισμός
- Ευελιξία
- Γρήγορη φόρτιση
- Χαμηλό βάρος
ξινά
- Μη διαιρούμενη πλάτη
- Αίσθηση τιμονιού
- Αυστηρά τετραθέσιο
- Περιορισμένο πορτ μπαγκάζ
Σε αυτό το σημείο να βάλουμε έναν αστερίσκο σχετικά με τα ελαστικά, τα οποία αδικούν το Τ03. Στο στεγνό και σε καλή άσφαλτο η απόδοσή τους ήταν απλά αποδεκτή, όμως σε βρεγμένο οδόστρωμα ή γλιστερή άσφαλτο, ο οδηγός πρέπει να έχει λίγο αυξημένη προσοχή.
Πόσο καίει το Leapmotor T03 και τι ρεαλιστική αυτονομία έχει;
Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, ανάλογα με το οδηγικό προφίλ μεταβάλλεται και η κατανάλωση. Το ιδιαίτερα θετικό στοιχείο είναι πως ακόμα κι αν προσπαθήσουμε, δύσκολα θα δούμε τιμή μεγαλύτερη από 15 kWh/100 km. Δεδομένου ότι η μπαταρία έχει μέγεθος 37,3 kWh, το Leapmotor T03 μπορεί πολύ εύκολα να πραγματοποιήσει 250 km με μία φόρτιση. Με λίγο πιο ελαφρύ πόδι, μπορεί να φτάσει και τα 300 km αυτονομίας. Σημαντική βοήθεια στην επίτευξη αυτονομίας αυτού του επιπέδου διαδραματίζει η ανάκτηση ενέργειας. Μπορεί να μη ρυθμίζεται, αλλά είναι σεταρισμένη σε καλό επίπεδο, όντας εντονότερη στις πιο μεγάλες ταχύτητες και λιγότερο έντονη όσο επιβραδύνουμε.
Η ταχύτητα φόρτισης
Το μέγεθος της μπαταρίας σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει αρκετά γρήγορα, ακόμα και από πρίζα σούκο. Πιο αναλυτικά, σε AC Wallbox μπορεί να δεχτεί μέχρι και 6,6 kW, με αποτέλεσμα ο χρόνος για να πάει από το 0% μέχρι το 100% να είναι 6 ώρες και 45 λεπτά. Όμως το Leapmmotor T03 δέχεται και ταχυφόρτιση. Όταν συνδεθεί σε DC ταχυφορτιστή, το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης μπορεί να δεχτεί ρεύμα με ισχύ μέχρι και 48 kW. Αυτό έχει αποτέλεσμα η φόρτιση από το 30% μέχρι το 80% να ολοκληρώνεται σε 36 λεπτά. Σίγουρα υπάρχουν ηλεκτρικά μοντέλα με ταχύτερη φόρτιση, όμως όχι σε αυτήν την τιμή, στοιχείο που το καθιστά εξαιρετικά πρακτικό. Σε κάθε περίπτωση, η ταχυφόρτιση είναι περισσότερο χρήσιμη στα ταξίδια, κάτι που δεν θα κάνεις συχνά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Αναμφίβολα, το Leapmotor T03 μπορεί να κινηθεί στον αυτοκινητόδρομο, αλλά οι μακρινές αποστάσεις δεν είναι το φόρτε του. Αν πρέπει θα το κάνει με ευκολία, όμως σίγουρα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που νιώθει πολύ καλύτερα σε αστικό περιβάλλον, παρά στον ανοιχτό δρόμο.
συμπέρασμα
Το Leapmotor T03 δεν έχει ως βασικό στόχο να αποτελέσει το πρώτο αυτοκίνητο της οικογένειας. Απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα καθημερινό και οικονομικό αυτοκίνητο πόλης, μπορώντας εύκολα να έχει το ρόλο του δεύτερου οχήματος σε μία οικογένεια. Η χαμηλή τιμή αγοράς, το εξαιρετικά μικρό κόστος κίνησης (με φόρτιση στο σπίτι δεν ξεπερνά τα 3 ευρώ/100 km), οι μικρές διαστάσεις και ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός, είναι ένας συνδυασμός που κάνει το Leapmotor T03 να μην έχει πρακτικά αντίπαλο.