Δοκιμή Suzuki Vitara Strong Hybrid Allgrip - Το αυτοκίνητο που τα κάνει όλα
Αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο που έχει τα πάντα, στο καλύτερο και πιο value for money πακέτο της αγοράς, αυτό είναι το τετρακίνητο Suzuki Vitara με το υβριδικό σύστημα των 116 ίππων.
- -
- -
με μια ματιά
Σε αυτή τη ζωή τίποτα δεν κερδίζεται τυχαία. Η Suzuki, με το Vitara έχει καταφέρει να προσφέρει στους οδηγούς ένα αυτοκίνητο που προσφέρει σχεδόν τα πάντα στην πιο ανταγωνιστική τιμή. Η έκδοση Strong Hybrid με το σύστημα AllGrip, καταφέρνει να συνδυάζει την οικονομία καυσίμου, με την άνεση του αυτόματου κιβωτίου και την πραγματική τετρακίνηση, σε μια καμπίνα που θα εκτιμήσουν οδηγός και επιβάτες.
Τι χρειάζεται ένα αυτοκίνητο τη σήμερον ημέρα για να δελεάσει τους οδηγούς και ειδικά στην Ελλάδα; Η απάντηση είναι: Να έχει χώρους, να είναι αξιόπιστο, οικονομικό, να παρέχει ασφάλεια στον ιδιοκτήτη μέσω μεγάλης εγγύησης και να μπορεί να εξασφαλίζει ευελιξία στις καθημερινές μετακινήσεις, προσφέροντας παράλληλα υψηλής ποιότητας κύλιση στα ταξίδια. Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία. Σε περίπτωση που ανήκει στα SUV, ενσωματώνει υβριδικό σύνολο και προσφέρεται και με πραγματική τετρακίνηση όπως η έκδοση Strong Hybrid 1.5 AllGrip του Suzuki Vitara που δοκιμάζουμε, τότε μιλάμε για ιδανική επιλογή.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός πως, το Suzuki Vitara φιγουράρει μόνιμα στο Top5 των συνολικών πωλήσεων της αγοράς, όντας ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα. Στην αναβαθμισμένη μάλιστα εκδοχή του, το ιαπωνικό μοντέλο έρχεται με ακόμη πιο δυναμική εμφάνιση, χάρη στην ανασχεδιασμένη μάσκα, τους νέους προφυλακτήρες και τα νέα σχέδια ζαντών. Ανασχεδιασμένα είναι και τα LED φώτα, με τις επιπλέον αποχρώσεις στο αμάξωμα και την επιλογή διχρωμιών, να δίνουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης του αυτοκινήτου, δίχως να χρειάζεται να ξοδέψεις μια περιουσία.
Τι νέο έχει το εσωτερικό του Vitara
Στο εσωτερικό, οι όποιες αλλαγές περιορίζονται στο νέο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 9 ιντσών που είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και στη σουίτα των τεχνολογιών υποβοήθησης. Η Suzuki εμπλούτισε το δημοφιλές SUV με νέα συστήματα, όπως τα Dual Sensor Brake Support II, Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Assist και Traffic Sign Recognition, ενισχύοντας την οδηγική εμπειρία και την ασφάλεια. Κατά τα άλλα, διαθέτει τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων έχοντας μια μικρή έγχρωμη οθόνη στο κέντρο που παρέχει πληροφορίες για διάφορες λειτουργίες, όπως τη ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος, το cruise control, την ισχύ και ροπή του κινητήρα και την αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας.
Δείτε ακόμη: Η τελευταία έκδοση του αγαπημένου Suzuki
Σε ταμπλό, πόρτες και φινιρίσματα αντιλαμβάνεται από την πρώτη στιγμή την προσοχή που δείχνουν οι Ιάπωνες στην λεπτομέρεια. Από πλευράς πρακτικότητας δεν υπάρχει τίποτα που να προβληματίζει, με τους χώρους για 4 ενήλικες επιβάτες να θεωρούνται εξαιρετικοί. Αντίθετα, το πορτμπαγκάζ στην έκδοση Strong Hybrid ανέρχεται στα 289 λίτρα – σε σχέση με τα 362 λτ. των mild hybrid – θέτοντας περιορισμούς στη μεταφορά αποσκευών. Όσον αφορά στον εξοπλισμό, η Suzuki έχει εφοδιάσει το ανανεωμένο Vitara με κάθε λογής σύστημα από τη βασική έκδοση. Στις πλουσιότερες, όπως την GLX, προσφέρει ακόμη και πανοραμική οροφή, θερμαινόμενα καθίσματα και suede επενδύσεις, δίνοντας έναν αέρα… αφθονίας.
Τι είναι το Strong Hybrid της Suzuki
Μετά την ήπια υβριδική τεχνολογία, η Suzuki έχει προσθέσει στο Vitara και το Strong Hybrid. Πρόκειται για ένα σύνολο που συνδυάζει τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.462 κ.εκ. με έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος έχει τη δυνατότητα να κινήσει το όχημα αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως τα 60 km/h και για απόσταση 4,5 km. Οι αριθμοί φαντάζουν μικροί, αλλά σε αστικές συνθήκες, το υβριδικό σύστημα αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικό, διατηρώντας την κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα. Ειδικότερα, με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα ECO μπορεί να τη ρίξει ακόμη και κάτω από 5 lt/100 km, επιτρέποντας στο SUV να κινηθεί για κάποια χιλιόμετρα τελείως αθόρυβα.
γλυκά
- Απόδοση υβριδικού συνόλου
- Κατανάλωση καυσίμου
- Εξοπλισμός
- all around ικανότητες
- Σχέση αξίας/τιμής
ξινά
- Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ
- Ηχομόνωση
Το ηλεκτρικό μοτέρ των 33 ίππων και 66 Nm ροπής λαμβάνει ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 0,84 kWh που έχει τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ και ουσιαστικά είναι αυτό που τη φορτίζει κατά την κίνηση. Αντίθετα, ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 102 ίππους και έχει ροπή 138 Nm, αλλά αν απαιτηθεί όλη η ενέργεια υπό την πίεση του γκαζιού, η συνδυαστική ισχύς φθάνει τους 116 ίππους. Το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ονόματι AGS6 (Auto Gear Shift) εμφανίζει μια ελαφρά υστέρηση κατά τις αλλαγές των σχέσεων, δίχως όμως να ενοχλεί τον οδηγό. Το θετικό της υπόθεσης είναι πως λόγω των paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι, έχεις τη δυνατότητα να αναλάβεις χειροκίνητα τις αλλαγές, ειδικά στον ανοικτό δρόμο ή σε ένα ανηφορικό κομμάτι του επαρχιακού οδικού δικτύου, όπου απαιτείται ταχύτερος ρυθμός. Η ιαπωνική εταιρεία επέλεξε αυτή τη λύση σε σχέση με ένα CVT, καθώς το 6άρι AGS αποδεικνύεται πιο ισορροπημένο στην πράξη και κυρίως, διατηρεί σε χαμηλότερα επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου σε κάθε διαδρομή. Απόδειξη η κατανάλωση σε μικτές συνθήκες, η οποία είδαμε στο trip computer να γράφει περίπου 6,6 με 6,9 lt. Με απλά λόγια, η Suzuki έχει δώσει έμφαση στην απόδοση και την οικονομία αφήνοντας κατά μέρος τις επιδόσεις, με το τετρακίνητο Vitara Strong Hybrid να επιταχύνει στα 0-100 σε 13,5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 175 km/h. Βέβαια, στην πράξη και με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sportτο ιαπωνικό SUV αποδεικνύεται πιο σβέλτο από αυτό που μαρτυρούν τα παραπάνω νούμερα.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 Hybrid
Θα σε πάει παντού με σιγουριά
Παρά τους όποιους εκσυγχρονισμούς, το Vitara παραμένει ένα αυθεντικό 4Χ4. Ακόμη και με ένα ασφάλτινο σετ ελαστικών, το σύστημα Allgrip δίνει αυτή την αίσθηση σιγουριάς που επιζητά ο οδηγός για να κινηθεί με ασφάλεια σε μια χιονισμένη επιφάνεια, έναν λασπωμένο χωματόδρομο ή μια απότομη ανωφέρεια με κακοτράχαλο έδαφος. Προφανώς και με ασφάλτινα ελαστικά δεν θα ανέβει το βουνό, αλλά αν επιλέξεις το «Lock» στον περιστροφικό διακόπτη δίπλα στο χειρόφρενο, τότε να είσαι βέβαιος πως το Vitara θα σε πάει μακρύτερα από κάθε άλλο 4Χ4 της κατηγορίας, έχοντας ως αρωγούς τα 17,5 εκατοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, αλλά και το σύστημα Hill Descent Control, το οποίο κάνει πιο εύκολη και ασφαλή την κατάβαση σε απότομες κλίσεις. Το στιβαρό πλαίσιο και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση το καθιστούν ιδανικό για το οδικό δίκτυο της Ελλάδας, εξασφαλίζοντας σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και απορροφώντας τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Το Vitara Strong Hybrid ανταποκρίνεται εξαιρετικά μέσα στους στενούς δρόμους της πόλης χάρη στο compact μέγεθός του, είναι ευέλικτο και συνάμα ευκολοδήγητο. Το Allgrip και τα συστήματα υποβοήθησης βελτιστοποιούν την πρόσφυση σε συνθήκες βροχής, με τους 116 ίππους να αποδεικνύονται επαρκείς για την κάλυψη μεγάλη αποστάσεων, αν και σε περιπτώσεις πίεσης το ιαπωνικό SUV δείχνει να ζορίζεται λιγάκι, εμφανίζοντας και τους ανάλογους θορύβους.
συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Suzuki Vitara Strong Hybrid Allgrip προτάσσει μια σειρά πλεονεκτημάτων που δύσκολα συναντάς σε άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η τετρακίνηση, ο πλούσιος εξοπλισμός, η πενταετής εγγύηση και η απόδοση του υβριδικού συνόλου, σε συνάρτηση με την άκρως ανταγωνιστική τιμή, είναι στοιχεία που δύσκολα συναντάς στα B-SUV. Οι Ιάπωνες έχουν δημιουργήσει ένα μοντέλο που ταιριάζει ιδανικά στις απαιτήσεις της καθημερινότητας.