Δοκιμή Hyundai i20 1.0T 7DCT N Line 100PS – Υποκατάστατο!

Το i20 N έχει περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, αλλά η Hyundai με την έκδοση N Line προσπαθεί να μας «χρυσώσει» το χάπι.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,1 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)131,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η κορυφαία εκδοχή στη νεότερη γενιά του Hyundai i20 εφοδιάζεται με τον 1.000άρη υπερτροφοδοτουμένο κινητήρα των 100 ίππων και εμείς δοκιμάζουμε την εκδοχή με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο, αλλά και τον κωδικό N Line.

Με το N Division να έχει στρέψει την προσοχή του στην ηλεκτροκίνηση, μοντέλα όπως το i20 και το i30 που συνοδεύονται με το λατινικό «Ν», έχουν περάσει ήδη στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Και οι δύο κατασκευές που προέκυψαν μέσα από τη δημιουργικότητα των τεχνικών της κορεάτικης μάρκας κατάφεραν να γοητεύσουν και να αποκτήσουν φανατικούς θαυμαστές. Το ευρηματικό τμήμα της Hyundai, όμως, άλλαξε ρότα και σήμερα το Ioniq 5 N έχει κερδίσει τον τίτλο του πιο fun to drive ηλεκτρικού, ενώ μέσα στο 2025 αναμένουμε και το Ioniq 6 με τις περιποιήσεις του N Division.

Η Hyundai για να παρηγορήσει και να… χρυσώσει το χάπι σε όσους λάτρεις των θερμικών μοτέρ, έχει λανσάρει τις εκδόσεις Line, που ενισχύουν το δυναμικό χαρακτήρα των i10, i20 και i30. Στην περίπτωση του κορεάτικου supermini, δοκιμάζουμε την ανανεωμένη εκδοχή, εφοδιασμένη με το πακέτο Line, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων και ήπια υβριδικό σύστημα 48V, αποδίδοντας 100 ίππους. Οι αλλαγές στην σπορ εκδοχή του i20 δεν περιορίζονται σε στιλιστικές παρεμβάσεις, αλλά και κάποιες ουσιαστικές που έχουν στόχο να μεταμορφώσουν το κορεάτικο supermini.

Είναι Ν και δεν το κρύβει!

Χωρίς να το φωνάζει από μακριά, το i20 που συνοδεύεται από τον κωδικό N Line, δεν κρύβει την ταυτότητα του. Ουκ ολίγα στοιχεία το διαφοροποιούν σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, χαρίζοντας του μία σαφώς πιο δυναμική αισθητική προσέγγιση. Πρώτα το μάτι θα πέσει στην εμπρός κυψελωτή μάσκα, η οποία συνοδεύεται από έναν εντυπωσιακό προφυλακτήρα με μεγάλες εισαγωγές αέρα, ίδιες με αυτές που τροφοδοτούσαν με φρέσκο αέρα τον κινητήρα του i20 N. Διαφορετικά είναι τα πλαϊνά μαρσπιέ, και μάλιστα σε σκουρόχρωμη απόχρωση για να κάνουν ακόμα πιο έντονη την παρουσία τους, την ώρα που ο πίσω προφυλακτήρας εκτός από τον διαχύτη, φιλοξενεί και την εξάτμιση με τη διπλή απόληξη! Στοιχείο που σίγουρα ενισχύει το δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Επιπλέον, νέα σχεδίαση έχουν και οι ζάντες των 17 ιντσών, ενώ σήμερα είναι διαθέσιμο και σε εννιά διαφορετικούς χρωματισμούς, με τους τέσσερις από αυτούς να είναι καινούργιοι.

Δείτε ακόμη: Στην Ελλάδα το νέο Hyundai Ioniq 5 - Τιμές

Εμφανής διαφορά…

Μόλις περάσεις στο εσωτερικό αμέσως θα διαπιστώσεις τη διαφορά, αφού μία σειρά από λεπτομέρειες που φέρουν την υπογραφή Ν μαρτυρούν την ταυτότητα του. Η πρώτη διαπίστωση είναι οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα, στο τριάκτινο σπορ τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη και στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Τα τύπου μπάκετ καθίσματα ξεχωρίζουν τόσο με το στιλ, όσο και με την ικανοποιητική πλευρική τους στήριξη, ενώ τη διαφοροποίηση σε σχέση με τις απλές εκδόσεις συμπληρώνουν – τι άλλο- οι κόκκινες πινελιές στους αεραγωγούς και στο κουμπί εκκίνησης του κινητήρα.

γλυκά
  • Σπορ εμφάνιση
  • Εσωτερικό
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
  • Ελαστικότητα κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Μέτρια κατανάλωση

Επιπλέον, νέος είναι και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, ενώ αλουμινένια είναι και τα πεντάλ. Ακολουθώντας τη λογική του ανανεωμένου i20, το τεχνολογικό υπόβαθρο της έκδοσης N Line είναι αντίστοιχα υψηλό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος διαφοροποιείται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης και η οθόνη αφής των 10,25’’ είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού, ενώ όπως σε όλα τα μοντέλα της Hyundai η ομπρέλα ασφάλειας είναι υπερπλήρης. Στις τεχνολογίες που κρύβονται κάτω από το αμάξωμα του κορεατικού supermini συμπεριλαμβάνονται συστήματα όπως προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης με φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, αλλά και το adaptive cruise control.

Make my day!

Η παρέμβαση του N Division δεν περιορίζεται μόνο σε στιλιστικές λεπτομέρειες, με τη σημαντικότερη συμβολή να εντοπίζεται στις αλλαγές στην ανάρτηση. Από τα πρώτα χιλιόμετρα συνειδητοποιείς την πιο σφικτή ρύθμιση, με το «σπορ» i20 να διαβάζει λεπτομερώς το ανάγλυφο του δρόμου. Δεν απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με την ίδια ευκολία και άνεση των απλών εκδόσεων, αλλά χωρίς να έχει δυσάρεστη αίσθηση. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν κάποιες εγκάρσιες κακοτεχνίες που γίνονται περισσότερο αισθητές από τον πίσω άξονα, αλλά χωρίς ξερές αντιδράσεις. Ακόμα και σε αργό ρυθμό στα στενά της πόλης, η ρύθμιση της ανάρτησης σε προδιαθέτει ευχάριστα, αφού σου δίνει να καταλάβεις πως δεν πρόκειται για ένα συμβατικό και αδιάφορο μοντέλο. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως δεν σου επιτρέπει να κινηθείς με άνεση στον αστικό κύκλο. Με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να αυξάνει ακόμα περισσότερο την ευκολία με την οποία κινείται στην πόλη, ενώ ο 1.000άρης κινητήρας συμβάλλει με την ελαστικότητα του από τις χαμηλές στροφές.

Ο 3κυλίνδρος υπετροφοδοτούμενος κινητήρας εν έτη 2024 είναι… «φιμωμένος» για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα η ισχυρότερη εκδοχή του i20 να αποδίδει σήμερα 100 ίππους και 200 Nm ροπή σε ένα εύρος από τις 2.000 έως τις 2.500 rpm. Στην αυτόματη εκδοχή, η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου κολακεύει την εικόνα που έχεις πίσω από το τιμόνι του. Τα 11,4 sec που δηλώνει η Hyundai πως απαιτούνται για τα πρώτα 100 km/h από στάση δεν αντιστοιχούν με την αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας. Είναι σβέλτο, έχει ικανοποιητική δύναμη και ανεβάζει απροβλημάτιστα χιλιόμετρα. Βέβαια, το κρυφό του ταλέντο ξεδιπλώνεται στον επαρχιακό δρόμο, με το συνδυασμό πλαισίου-ανάρτησης να έχει πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες και έχει εξαιρετική συμπεριφορά στην απότομη αλλαγή πορείας. Είναι ουδέτερο, αλλά με το γκάζι μπορείς να ρυθμίσεις το πίσω μέρος. Η τάση της ουράς να ελαφρώσει, απόλυτα προοδευτικά και προβλέψιμα, το καθιστά ευχάριστο, την ώρα που νιώθεις ότι ο πίσω εσωτερικός τροχός είναι στον αέρα. Επιπλέον, υποδειγματική αποδεικνύεται η λειτουργία του κιβωτίου στο πρόγραμμα Sport, κατεβάζοντας σχέση την κατάλληλη στιγμή. Υπάρχει χειροκίνητη λειτουργία, αλλά όχι paddles στο τιμόνι, προσθήκη που σίγουρα θα βόλευε ακόμα περισσότερο στη γρήγορη οδήγηση. Καλό βάρος και αίσθηση έχει το σύστημα διεύθυνσης, ενώ αποδοτικά είναι και τα φρένα, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός ευχάριστου συνόλου στο δρόμο. Κερασάκι στην τούρτα; Ο ήχος από την εξάτμιση, ο οποίος γεμίζει την καμπίνα και συμπληρώνει την απαραίτητη σπορ αίσθηση. Το μοναδικό μελανό σημείο είναι η κατανάλωση καυσίμου, η οποία είναι σχετικά αυξημένη, αφού κατά μέσο όρο είδαμε πάνω από 8 lt/100 km.

συμπέρασμα

Το διαπιστώσαμε και στην περίπτωση του i10 N Line και μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε με το νέο i20 που φέρει το ίδιο εξοπλιστικό πακέτο. Δεν πρόκειται για εκδόσεις που περιορίζονται σε καλοδεχούμενες στιλιστικές αλλαγές. Η διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση, η σπορ χαρτογράφηση του κιβωτίου και ο ήχος από την εξάτμιση είναι στοιχεία που αρκούν για να μεταμορφώσουν το κορεάτικο supermini. Είναι τρανή απόδειξη, πως μερικές απλές αλλαγές μπορούν να αλλάξουν το χαρακτήρα ενός μοντέλου, καθιστώντας κάθε σου μετακίνηση εξαιρετικά ευχάριστη. Έχει χαρακτήρα, διατηρώντας ακέραια όλα τα προτερήματα του i20. Δεν είναι… Ν, αλλά στην εποχή που ζούμε καταφέρνει με στωικότητα να ξεχωρίζει. Δεν είναι φθηνό, αφού ξεκινάει από τα 24.890 €, αλλά συνοδεύεται από κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο και πλούσιο εξοπλισμό, στοιχείο που διατηρεί ψηλά το δείκτη τιμής/αξίας.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...