Δοκιμή – Skoda Kodiaq 1.5 TSΙ iV Plug-In Hybrid: Μαγικός ζωμός!
Στο άκρως ευρύχωρο και πρακτικό πακέτο του Skoda Kodiaq, μερικές σταγόνες αποδοτικότητας είναι αρκετές για να αναβαθμίσουν περαιτέρω το επιβλητικό D-SUV.
- -
- -
με μια ματιά
Μέσα από την plug-in έκδοση, το νέο Skoda Kodiaq αναδεικνύει μία διαφορετική πτυχή του χαρακτήρα του. Οι 204 ίπποι συνδυάζονται με 100 km ηλεκτρική αυτονομίας, αλλά και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες.
Το Kodiaq παραδοσιακά τοποθετούταν στην κορυφή της γκάμας της Skoda, και όχι άδικα. Τόσο από πλευράς ποιότητας και πληθωρικού χαρακτήρα, όσο και διαστάσεων, σημειώνοντας πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 800.000 μονάδες σε επτά χρόνια. Το επιβλητικό D-SUV της Skoda ανανεώθηκε ριζικά και η νεότερη γενιά αποτελεί μία εξέλιξη της προηγούμενης σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς. Επιπλέον, το γεγονός ότι βασίζεται στην πλατφόρμα MQB evo του Group, επιτρέπει στην τσέχικη εταιρεία να λανσάρει για πρώτη φορά στο αμάξωμα του Kodiaq έκδοση plug-in hybrid! Κάτι που σημαίνει ότι στοιχεία όπως η ευρυχωρία, η πρακτικότητα και άνεση, ενισχύονται πλέον και με σημαντική αποδοτικότητα, που αναδεικνύει μία διαφορετική πτυχή της προσωπικότητας του. Τουλάχιστον στα χαρτιά… Στην πράξη;
Μία θύρα και ένα λογότυπο διαφορά…
Αν ψάχνεις να βρεις τη διαφορά ανάμεσα στην plug-in hybrid εκδοχή και στις υπόλοιπες της σειράς, θα πρέπει να εστιάσεις την προσοχή σου σε δύο σημεία. Στο λογότυπο «iV» στην 5η πόρτα, αλλά και στη θύρα φόρτισης μπροστά αριστερά από την πλευρά του οδηγού. Από εκεί και πέρα, ο πιο παρατηρητικός θα αναφέρει τις ζάντες αλουμινίου διαφορετικής σχεδίασης. Σε κάθε περίπτωση, το νέο Kodiaq σε εντυπωσιάζει καταρχήν με τις διαστάσεις του! Πλησιάζοντας πλέον τα 4,8 m και με αυξημένο το πλάτος, αλλά και το ύψος, η νεότερη γενιά του τσέχικου SUV γενικότερα προκαλεί εντύπωση με το μέγεθος της. Παρόλα αυτά, οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος και οι λείες επιφάνειες, σε συνδυασμό με τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα μπροστά και τη νέα επιβλητική μάσκα με τις κάθετες γρίλιες το καθιστούν επιβλητικό. Αντίστοιχα, αίσθηση προκαλεί και το πίσω μέρος, με κύριο χαρακτηριστικό τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα C, τα οποία στο κάτω μέρος ενώνονται με μία ενιαία φωτεινή μπάρα.
Απαράμιλλη ευρυχωρία σε high tech φόντο!
Η κορυφαία ευρυχωρία της καμπίνας των επιβατών έχει σαν αποτέλεσμα το Kodiaq να αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Στη νεότερη γενιά του τσέχικου SUV, το συγκεκριμένο στοιχείο διατηρείται στο ακέραιο, αλλά σήμερα οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα σύγχρονο και high tech περιβάλλον. Η αιωρούμενη οθόνη αφής των 13’’ και ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10’’ συνθέτουν την digital προσέγγιση, ακολουθώντας μία μίνιμαλ αισθητική. Η κεντρική κονσόλα διακρίνεται για τις καθαρές επιφάνειες, ενώ χαμηλά ξεχωρίζουν τρεις περιστροφικοί πολυλειτουργικοί διακόπτες. Η ονομασία τους είναι Skoda Smart Dials και ανάλογα με την επιλογή που θα κάνει ο οδηγός, μπορεί να διαχειριστεί διαφορετικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως το σύστημα κλιματισμού ή τα προγράμματα οδήγησης.
Μάλιστα, σε αντίθεση με το παρελθόν ο επιλογέας του κιβωτίου έχει τοποθετηθεί στην κολώνα του τιμονιού, κάτι που σημαίνει πως στη κεντρική κονσόλα έχει δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για αποθήκευση. Η πρακτικότητα είναι ένας τομέας που το νέο Kodiaq αποσπά υψηλή βαθμολογία, έχοντας πληθώρα θηκών, αλλά και τις γνωστές Simply Clever καινοτομίες της Skoda. Όπως ο χώρος για την ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού, το δίχτυ και τα εξαρτήματα που βοηθούν στη συγκράτηση αντικειμένων στο πορτ μπαγκάζ, και πολλά ακόμα.
γλυκά
- Ευρυχωρία
- Άνεση
- Χώρος αποσκευών
- Τεχνολογίες
- Ποιότητα κατασκευής
- Αποδοτικότητα
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
ξινά
- Τιμή
Χωροταξικά, το Kodiaq εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πλέον ευρύχωρες προτάσεις της αγοράς, ακόμα και στην έκδοση plug-in hybrid. Στην πίσω σειρά καθισμάτων μπορούν να κάτσουν άνετα τρεις ενήλικες, έχοντας άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Είναι χαρακτηριστικό, πως εύκολα μπορεί να κάτσει κάποιος σταυροπόδι, εκμεταλλευόμενος και το συρόμενο πίσω κάθισμα. Η τοποθέτηση της μπαταρίας έχει σαν αποτέλεσμα να περιοριστεί η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, η οποία αγγίζει τα 745 lt, αντί για τα 910 lt των απλών εκδόσεων. Ακόμα και έτσι, η plug-in εκδοχή του Kodiaq συγκαταλέγεται στις πλέον ευρύχωρες προτάσεις της κατηγορίας. Στην περίπτωση που αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, τότε δημιουργείται ένας χώρος που περισσότερο θυμίζει… van, παρά SUV! H χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.945 lt, ενώ το μήκος επιτρέπει τη φόρτωση αντικειμένων με σημαντικό μήκος. Βέβαια, κάπου εδώ πρέπει να συμπληρώσουμε, πως σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Kodiaq, η Plug-inhybrid δεν διατίθεται σε 7θέσια διάταξη. Κάτι για το οποίο ευθύνεται η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Kodiaq 1.5 TSI
Ταιριάζοντας τα… ασυμβίβαστα!
Μπορεί ήδη να έχει αποκαλυφθεί η εκρηκτική έκδοση με τα διακριτικά RS στο αμάξωμα του Kodiaq, αλλά από τη στιγμή που η συγκεκριμένη εκδοχή δεν διατίθεται ακόμα στην ελληνική αγορά, η Plug-inhybrid είναι η ισχυρότερη στη γκάμα του τσέχικου SUV. Όπως αναφέραμε και στην αρχή του κειμένου, αυτή είναι η πρώτη φορά που το επιβλητικό SUV εφοδιάζεται με τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Οι τεχνικοί της Skoda τοποθέτησαν τη νεότερη γενιά του συστήματος plug-in hybrid που έχει στα ράφια του το Group, και συγκεκριμένα αυτό που απαρτίζεται από τον υπερτροφοδοτούμενο TSI των 1.500 cc, ο οποίος και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη συνδυαστική τους απόδοση να αγγίζει τους 204 ίππους και τα 350 Nm ροπή. Η ισχύς του υβριδικού συνόλου περνάει στο δρόμο από τους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων DSG, σε αντίθεση με το 7άρι που χρησιμοποιούν όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις.
Σε κάθε είδους συνθήκη, το plug-in Kodiaq ξεχωρίζει για τον πολιτισμένο χαρακτήρα του. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση θυμίζει μαγικό χαλί και ουσιαστικά «καταπίνει» ό,τι βρεθεί στο δρόμο της. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης η διαφορά είναι αισθητή στον τρόπο λειτουργίας της, αν και σε κάθε περίπτωση έχει σαφείς προσανατολισμούς προς την άνεση, με την επιλογή των πολλαπλών συνδέσμων για τον πίσω άξονα να αποδεικνύεται η πλέον ενδεδειγμένη. Σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας, το τσέχικο SUV έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και είναι απολαυστικό τόσο στην καθημερινότητα, αλλά ακόμα περισσότερο στο ταξίδι και στον αυτοκινητόδρομο. Το υβριδικό σύνολο ταιριάζει στον πολιτισμένο χαρακτήρα του Kodiaq, αφού έχει εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία. Η εναλλαγή ανάμεσα σε θερμικό και ηλεκτρικό μοτέρ γίνεται ανεπαίσθητα, ενώ η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα χαρίζει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι από χαμηλές ταχύτητες.
Σίγουρα, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά τα 8,4 sec για ένα αμάξωμα κοντά στους δύο τόνους είναι ενδεικτικά της ταχύτητας με την οποία μπορεί να κινηθεί το Kodiaq iV. Σχεδόν σε όλο το εύρος στροφών έχεις αρκετή δύναμη στη διάθεση σου, στοιχείο που σου επιτρέπει να κινηθείς σε γρήγορο ρυθμό. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ το κιβώτιο των έξι σχέσεων είναι σχετικά γρήγορο, αν και θα θέλαμε να είχε λίγο ταχύτερη απόκριση στην επιλογή μικρότερης σχέσης. Βέβαια, κάτι τέτοιο δεν ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του τσέχικου SUV και το διαπιστώνεις στον επαρχιακό δρόμο. Σε συνθήκες πίεσης το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις, χωρίς όμως να σε τρομάξει. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, ενώ η ανάρτηση διαχειρίζεται σε πολύ καλό βαθμό τις αντιδράσεις και το βάρος του Kodiaq. Είναι αναμφίβολα ασφαλές και σου εμπνέει εμπιστοσύνη, ακόμα και κοντά στο όριο.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Το ισχυρό ατού της Plug-in εκδοχής του Kodiaq είναι η κατανάλωση καυσίμου. Η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με τη μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 25,7 kWh, εγγυάται περισσότερα από 100 χιλιόμετρα αυτονομίας αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Στην πράξη, το συγκεκριμένο νούμερο δεν αποτελεί ουτοπία, ειδικά αν το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων πραγματοποιείται στον αστικό κύκλο. Αν προσθέσουμε το γεγονός ότι σε wallbox 11 kW αρκούν μόλις 2,5 ώρες για να φορτίσει πλήρως, ενώ έχει δυνατότητα ταχυφόρτισης έως και 50 kW, το υβριδικό Kodiaq αποδεικνύεται και εξαιρετικά πρακτικό. Η συνδυαστική λειτουργία του συνόλου έχει σαν αποτέλεσμα το τσέχικο SUV να έχει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Με τη μπαταρία φορτισμένη μπορείς εύκολα να δεις τιμές κάτω από τα 2 lt/100 km, ενώ ακόμα και όταν η ενέργεια της τελειώσει, η μέση κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει τα 6 lt/100 km.
συμπέρασμα
Η αλήθεια είναι πως τα plug-in hybrid έχουν σημαντικό κοινό στην ευρωπαϊκή αγορά, σε αντίθεση με τη χώρα μας που συγκεντρώνουν περισσότερο εταιρικό ενδιαφέρον. Στην περίπτωση του Kodiaq, η νεότερη γενιά της τεχνολογίας της τσέχικης μάρκας αυξάνει το επίπεδο αποδοτικότητας του τσέχικου SUV. Του χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις για το μέγεθος του μοντέλου, αλλά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, σε συνδυασμό με σημαντική ηλεκτρική αυτονομία. Και όλα αυτά διατηρώντας ακέραια στοιχεία, όπως η κορυφαία ευρυχωρία, ο πληθωρικός χώρος αποσκευών και το σύγχρονο τεχνολογικό υπόβαθρο. Βέβαια, με το ανάλογο τίμημα, αφού τιμή εκκίνησης έχουν τεθεί τα 48.400 €.