Δοκιμή - Peugeot 408 Hybrid 136 e-DCS6: Πασπαρτού!
Το υβριδικό σύνολο του Group Stellantis βρήκε θέση κάτω από το αμάξωμα και του Peugeot 408, προσθέτοντας στο ανατρεπτικό crossover το στοιχείο της αποδοτικότητας.
- -
- -
με μια ματιά
Μόλις σε δύο εκδόσεις προσφέρεται το 408 και η εκδοχή με το υβριδικό σύνολο των 136 ίππων τοποθετείται στη βάση της γκάμας, έχοντας κύριο χαρακτηριστικό του την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Ο νέος υβριδικός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.200 cc που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από το Group Stellantis, αποδεικνύεται σε… πασπαρτού για τον Όμιλο. Η κορυφαία αποδοτικότητα που τον διακρίνει έχει επιτρέψει τη χρήση του σε διάφορα αμαξώματα και εκδόσεις, διατηρώντας ακέραια τα χαρακτηριστικά του. Στην Peugeot, έχει τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα της μάρκας, κάτι που σημαίνει πως έκδοση Hybrid απέκτησε και το 408, αντικαθιστώντας εκείνη με τον γνωστό 1.200άρη PureTech των 130 ίππων. Έτσι, σήμερα το 408 προσφέρεται στην υβριδική έκδοση, αλλά και ως plug-in hybrid, με απόδοση 180 και 225 ίππων. Η νεότερη εξηλεκτρισμένη προσθήκη στη γκάμα του εντυπωσιακού γαλλικού μοντέλου, συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον, αφού υπόσχεται πολύ καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.
Δήλωση ευρηματικότητας
Αντικειμενικά, το Peugeot 408 μπορεί να χαρακτηριστεί καινοτόμο. Οι Γάλλοι τόλμησαν με τη σχεδίαση του και το τελικό αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Σίγουρα, η νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της γαλλικής μάρκας έχει αναβαθμίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την αισθητική των μοντέλων της, αλλά με το 408 έκαναν ένα βήμα παραπάνω. Η φαντασία του σχεδιαστικού τμήματος εφαρμόστηκε με ιδανικό τρόπο, στοιχείο που έχει σαν αποτέλεσμα ένα crossover με κουπέ στοιχεία, αλλά και ισχυρές δόσεις fastback. Είναι επιθετικό και δυναμικό, την ώρα που τα μεγάλα μετατρόχια του χαρίζουν όγκο και πλάτος. Η επιβλητική και μοντέρνα μάσκα με τους χαρακτηριστικούς πλέον «χαυλιόδοντες» αποτελούν σήμα κατατεθέν της μάρκας, ενώ οι ακμές κυριαρχούν έναντι των καμπυλών.
Οι γραμμές του αμαξώματος από τη μεσαία κολώνα και πίσω είναι ακόμα πιο τολμηρές, και ουσιαστικά είναι αυτές που διαμορφώνουν το ιδιαίτερο και φουτουριστικό στιλ του 408. Όλες αυτές οι λεπτομέρειες και η ιδιαίτερη προσοχή με την οποία έχει σχεδιαστεί το γαλλικό μοντέλο, δημιουργούν ένα φινετσάτο, στιλάτο σύνολο, το οποίο παραπέμπει σε premium κατασκευή. Αν τώρα αναζητάτε το στοιχείο που μαρτυρά πως πρόκειται για την υβριδική έκδοση, δεν χρειάζεται να προσπαθήσετε, αφού δεν υπάρχει η παραμικρή σχετική ένδειξη.
Δείτε ακόμη: Σε σούπερ τιμή το Peugeot 208!
Σημείο υπεροχής
Η γενικότερη αναβάθμιση της Peugeot τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα σήμερα να συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στις premium εταιρείες, δεν είναι αποτέλεσμα της ιδιαίτερης σχεδίασης των μοντέλων της. Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και ο αέρας πολυτέλειας που χαρακτηρίζει την καμπίνα των επιβατών, αποτελούν έναν από τους σημαντικούς παράγοντες επανατοποθέτησης της μάρκας. Η σχεδιαστική γλώσσα της Peugeot κερδίζει τις εντυπώσεις, με το εσωτερικό του 408 να είναι μοντέρνο και φουτουριστικό, αναδεικνύοντας ένα έντονο ψηφιακό προφίλ σε premium περιβάλλον. Η συναρμογή, το φινίρισμα και η επιλογή των υλικών μαρτυρούν την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, αλλά και την ιδιαίτερη προσοχή που έχουν δώσει οι τεχνικοί της Peugeot στην καμπίνα των επιβατών.
Η κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει για τις καθαρές γραμμές και τη μίνιμαλ προσέγγιση, ταιριάζοντας απόλυτα με το απαραίτητο ψηφιακό στοιχείο. Το i-cockpit με τον τρισδιάστατο πίνακα οργάνων σε διάσταση 10 ιντσών μεταφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, αν και… παραδοσιακά το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι περιορίζει την ορατότητα. Η οθόνη αφής των 10’’ ξεχωρίζει στη κεντρική κονσόλα, αλλά το στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι η παρουσία του i-toggle στο κάτω μέρος. Πρόκειται τη γνωστή σειρά από κουμπιά αφής, τα οποία έχουν ρόλο συντομεύσεων για το σύστημα πολυμέσων και δένουν ιδανικά με την οθόνη, όντας παράλληλα και εξαιρετικά πρακτικά.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Premium χαρακτήρας
- Ποιότητα κατασκευής
- Εσωτερικό
- Εξοπλισμός
- Τεχνολογίες
- Ποιότητα κύλισης
ξινά
- Ορατότητα πίνακα οργάνων
Στην περίπτωση του 408, ένας από τους τομείς υπεροχής είναι η ευρυχωρία της καμπίνας των επιβατών. Το γαλλικό crossover βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.787 mm είναι ελάχιστα μικρότερο από το αντίστοιχο του 5008! Αυτό το στοιχείο είναι αρκετό για να καταλάβει κανείς τις χωροταξικές του δυνατότητες. Ακόμα και αυτοί που θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων θα βολευτούν με μεγάλη άνεση, έχοντας σημαντικό αέρα για το κεφάλι τους, την ώρα που έχουν στη διάθεση τους 188 mm για τα γόνατα τους. Επιπλέον, ο χώρος των αποσκευών με χωρητικότητα 536 lt το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας, με την καμπίνα να προσφέρει 33 lt επιπλέον αποθήκευσης με μία σειρά από θήκες. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλούσιο, όπως άλλωστε και στα περισσότερα μοντέλα της Peugeot. Στη βασική έκδοση συμπεριλαμβάνεται το i-cockpit, η ψηφιακή οθόνη αφής των 10’’, οι συντομεύσεις i-toggles, τρισδιάστατο σύστημα πλοήγησης, ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, η υποβοήθηση στάθμευσης Pack City 2, τα φιμέ τζάμια, αλλά και οι ζάντες των 19 ιντσών! Φυσικά, αντίστοιχα πληθωρική είναι η λίστα με τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως το σύστημα αυτόματης πέδησης, διατήρησης λωρίδας, αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, αλλά και άνεσης όπως το adaptive cruise control. Όλα τα παραπάνω περιλαμβάνονται στην έκδοση Allure με κόστος 34.900 €, όταν η έκδοση GT φτάνει τα 37.900 €.
Περνώντας στην ουσία…
Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της Peugeot είναι δεδομένος και ο 1.200άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδεικνύεται σε… κίνηση ματ! Το νέο 3κύλινδρο σύνολο που λειτουργεί σε κύκλο Miller και διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ενισχύεται με την παρουσία ενός υβριδικού συστήματος 48V. Ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 29 ίππων και 55 Nm αποτελεί σύμμαχο του θερμικού μοτέρ, με τη συνδυαστική ισχύ του συνόλου να αγγίζει τους 136 ίππους, ενώ η ροπή φτάνει στα 230 Nm. Αξίζει να προσθέσετε, πως συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο e-DSC6 των έξι σχέσεων. Στα χαρτιά, η Peugeot αναφέρει πως είναι ταχύτερο σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή των 130 ίππων, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 9,4 sec, αντί για 10,4 sec, με τη μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα 5,1 lt/100 km. Επιπλέον, σημειώστε πως οι χαμηλές εκπομπές ρύπων απαλλάσσουν το υβριδικό 408 από την καταβολή φόρων, ενώ έχει και ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο.
Δείτε ακόμη: Μεγάλη έκπτωση για το υβριδικό SUV της Peugeot!
To ουσιαστικό προτέρημα του υβριδικού συνόλου είναι ότι καταφέρνει και κινείται σε μεγάλο ποσοστό με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Στην πόλη και σε χαμηλές ταχύτητες, το γαλλικό crossover λειτουργεί άνετα χωρίς την αρωγή του θερμικού μοτέρ. Όσο πιο… ευγενικός είσαι με το πεντάλ της βενζίνης, άλλο τόσο μπορείς να εκμεταλλεύεσαι την ενέργεια της μπαταρίας. Η λειτουργία του στον αστικό κύκλο είναι αυτή που βοηθάει στη διατήρηση της κατανάλωσης χαμηλά, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται κοντά στα 5 lt/100 km. Σε μικτές συνθήκες και σε πιο σβέλτο ρυθμό, δεν εκτοξεύεται, αλλά διατηρείται σε λογικά πλαίσια, κοντά στα 7,0 με 7,5 lt/100 km.
Όσον αφορά την απόδοση του, κύριο χαρακτηριστικό είναι η ελαστικότητα και η γραμμική λειτουργία του. Αποδίδει εντυπωσιακά στις χαμηλές στροφές, κάτι για το ευθύνεται η πλούσια ροπή των 230 Nm η οποία εμφανίζεται μόλις στις 1.750 rpm, αλλά και η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα. Αντίστοιχα ικανοποιητικά λειτουργεί και στις μεσαίες, ενώ μετά τις 4.500-5.000 rpm είναι φανερές οι πτωτικές τάσεις της ισχύος. Σίγουρα, δεν εντυπωσιάζει ευχάριστα, όπως στην περίπτωση του 208 GT, στοιχείο για το οποίο φυσικά ευθύνεται το βάρος του αμαξώματος που αγγίζει τα 1.544 kg. Παρόλα αυτά, σου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα και να ταξιδέψεις άνετα με τριψήφια νούμερα στον πίνακα οργάνων. Το αυτόματο κιβώτιο συνυπάρχει αρμονικά με το υβριδικό σύνολο, με τις αλλαγές να είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένες. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς θα διαπιστώσεις ότι υπάρχει μία μικρή χρονική καθυστέρηση, ακόμα και αν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Sport.
Και στην υβριδική εκδοχή του 408 έχει διατηρηθεί η διάταξη με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, η οποία εξακολουθεί να προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης στο γαλλικό crossover. Έχει μία ανάλαφρη αίσθηση και απορροφά τη συντριπτική πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Μόνο κάποιες εγκάρσιες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων θα γίνουν αισθητές στον πίσω άξονα, αλλά χωρίς ξερές αντιδράσεις. Το χαμηλό επίπεδο θορύβου προσθέτει επιπλέον πόντους στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με το 408 να αποδεικνύεται άνετο στο ταξίδι, αλλά και στην καθημερινότητα. Σε πιο σβέλτο ρυθμό, εντυπωσιάζει με τη σταθερότητα και τη σιγουριά που δίνει στον οδηγό. Το φαρδύ αμάξωμα, με τα μεγάλα μετατρόχια του χαρίζουν πολύ καλό πάτημα και ουσιαστικά είναι ουδέτερο. Εμφανίζεται ισορροπημένο και δύσκολα θα ελαφρώσει το πίσω μέρος, την ώρα που οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες. Μόνο αν το παρακάνεις στην είσοδο, το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του, αλλά τα ηλεκτρονικά που δεν απενεργοποιούνται θα φροντίσουν να σε… επαναφέρουν στην τάξη. Το τιμόνι, αν και ελαφρύ, έχει καλή πληροφόρηση, ενώ άκρως ικανοποιητική είναι η απόδοση των φρένων, τα οποία μάλιστα δεν δείχνουν εύκολα σημάδια κόπωσης.
συμπέρασμα
Το Peugeot 408 είναι ένα μοντέλο που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα. Η ανατρεπτική του σχεδίαση και η καινοτομία που το διακρίνει, του επιτρέπουν να ξεχωρίζει ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Δίπλα στην εξαιρετική ποιότητα, τη σημαντική ευρυχωρία και την κορυφαία άνεση, η υβριδική εκδοχή έρχεται για να προσθέσει το στοιχείο της αποδοτικότητας. Ο κινητήρας-πασπαρτού του Group ταιριάζει και στο θελκτικό 408, αναδεικνύοντας ακόμα περισσότερο τις αρετές του, και διατηρώντας φυσικά ακέραιο τον premium χαρακτήρα του μοντέλου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ