Δοκιμή Hyundai i30 1.5T 48V Hybrid 7DCT 140 PS N-Line: Ζήτημα ουσίας

Αν το ζητούμενο είναι ένα πραγματικά καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, με… παλιά, καλή -αλλά επικαιροποιημένη- συνταγή, ικανό κινητήρα, σπορ χαρακτηριστικά και mild hybrid τεχνολογία, το Hyundai i30 είναι η απάντηση.

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή253 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)145,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Hyundai i30 τρίτης γενιάς δέχεται ακόμη ένα facelift, το οποίο δεν στοχεύει τόσο στο αισθητικό φρεσκάρισμα, όσο στον εμπλουτισμό της τεχνολογίας και του εξοπλισμού. Διατηρεί τα πλεονεκτήματά του, συνεχίζει να προσφέρεται σε ανταγωνιστική τιμή, ενώ η έκδοση N-Line της δοκιμής μας φέρνει στο προσκήνιο έναν ήπια σπορ χαρακτήρα χωρίς να διαταράσσει τον οικογενειακό προσανατολισμό του.

Το Hyundai i30 είναι ένα αυτοκίνητο που έπαιξε πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στον μετασχηματισμό της νοτιοκορεατικής εταιρείας σε αυτό που είναι σήμερα. Το 2007 διαδέχθηκε το άκρως επιτυχημένο μεν, αλλά και ελαφρώς… παρωχημένο Accent και δημιούργησε την «οικογένεια» μοντέλων “i" που στην πορεία, εμπλουτίστηκε και με άλλα μέλη. Τότε, ήταν ένα μεγάλο άλμα σε ποιότητα, τεχνολογία, σχεδίαση και εξοπλισμό. Σήμερα, διανύει την τρίτη γενιά του, η οποία δέχεται ένα ακόμη facelift (κυκλοφορεί από το 2016) όμως παραμένει στην επικαιρότητα καθώς εκφράζει ρεαλιστική επιχειρηματολογία με ανταγωνιστικούς κινητήρες και πολύ ενδιαφέρουσα τιμή.

Επιτυχίας συνέχεια

Το νέο Hyundai i30 σε οπτικό επίπεδο, δύσκολα ξεχωρίζει από το μοντέλο προ ανανέωσης. Συγκεκριμένα, οι αλλαγές στην έκδοση N-Line περιορίζονται στα διαθέσιμα χρώματα και τις ζάντες αλουμινίου. Η μόνη ουσιαστική παρέμβαση αφορά τις μη N-Line προτάσεις της γκάμας, καθώς πλέον το μοντέλο δεν διατίθεται με προβολείς αλογόνου και σε όλες τις εκδόσεις είναι standard τα full LED φανάρια εμπρός-πίσω με τον ξαπλωτό “V” σχεδιασμό και τα τρισδιάστατα γραφικά. Η συγκεκριμένη προσθήκη αλλάζει άρδην την εικόνα του μοντέλου, είναι ασύγκριτα πιο όμορφα συγκριτικά με τα απλά φωτιστικά σώματα της προηγούμενης γενιάς και δίνει έναν πιο σύγχρονο χαρακτήρα στο μικρομεσαίο οικογενειακό. Να αναφέρουμε ότι το μήκος του αυτοκινήτου είναι στα 4.340 mm, το πλάτος του στα 1.795 mm και το ύψος, στα 1.455 mm.

Τεχνολογικό κέρδος

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι περισσότερες. Ξεκινάμε από την ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, που ως N-Line έχει standard το ηλεκτρικό χειρόφρενο και τη θήκη εμπρός από τον επιλογέα με το αναδιπλούμενο κάλυμμα (πριν ήταν extra). Έγιναν κάποιες σχεδιαστικές παρεμβάσεις στην κονσόλα, οι αεραγωγοί για τους πίσω πλέον ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, ενώ η μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στις οθόνες. Η μεγάλη και όμορφη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, ενσωματώνει τις λειτουργίες του Hyundai Bluelink και αλλάζει την εικόνα του εσωτερικού, δείχνοντας πιο σύγχρονη από την απερχόμενη των 8 ιντσών. Να πούμε εδώ ότι η συγκεκριμένη οθόνη ήταν και πριν διαθέσιμη στο μοντέλο, όμως μόνο ως extra εξοπλισμός. Το μόνο που συνεχίζει να μας ενοχλεί είναι ότι δεν υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay. Για τη λειτουργία του είναι απαραίτητη η χρήση καλωδίου, κάτι που πλέον, στο 2025, ξενίζει. Αυτό που δεν υπήρχε στο Hyundai i30 προ ανανέωσης και είναι μια απολύτως ευπρόσδεκτη προσθήκη, είναι το πλήρως ψηφιακό καντράν.

Μπροστά στον οδηγό δεσπόζει ο πλήρως διαμορφώσιμος πίνακας των 10,25 ιντσών που είναι γνωστός και από άλλα μοντέλα της μάρκας, αλλάζει γραφικά με βάση το πρόγραμμα οδήγησης και διαθέτει πάρα πολλές επιλογές για την εξατομίκευση των πληροφοριών που θα απεικονίζει, στοιχείο που μας αρέσει πολύ. Σχετικά με τους χώρους των επιβατών, θα λέγαμε ότι κυμαίνονται σε καλό επίπεδο, με τέσσερα άτομα να κάθονται στο εσωτερικό χωρίς προβλήματα. Ο χώρος αποσκευών των 357 lt, από την άλλη, βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και το μεγαλύτερο μερίδιο βαραίνει τη mild hybrid φύση του μοντέλου, που προϋποθέτει την ύπαρξη της μπαταρίας από κάτω του. Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκδοση N-Line έχει ένα πολύ όμορφο σαλόνι, με άνετα καθίσματα που στηρίζουν σωστά το σώμα.

Ιδανικά θα θέλαμε η θέση οδήγησης να είναι λίγο χαμηλότερη και ελαφρώς περισσότερο αέρα για το κεφάλι του οδηγού, καθώς οι πολύ ψηλοί (1,90+) θα νιώσουν να περιορίζονται από το διαθέσιμο ύψος της καμπίνας. Η ύπαρξη ηλιοροφής στο αυτοκίνητο της δοκιμής δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση, όμως αυτό ισχύει και για τα μοντέλα δίχως την προαιρετική ηλιοροφή. Κατά τα λοιπά, η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό του Hyundai i30 συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Τα υλικά σε γενικές γραμμές είναι πολύ καλά και η συναρμογή τους, στιβαρή. Εντελώς απροβλημάτιστη είναι και η εργονομία, καθώς όλα βρίσκονται ακριβώς εκεί που πρέπει. Μεγάλο bonus κατά τη δική μας άποψη, είναι η επιμονή της Hyundai να προσφέρει ανεξάρτητη μονάδα χειρισμού για τον κλιματισμό, χωρίς να τον ενσωματώνει στην οθόνη. Είναι κάτι που εκτιμάται ιδιαίτερα στην καθημερινή χρήση, μαζί με τις μπόλικες θήκες για μικροαντικείμενα και τις ποτηροθήκες που βρίσκονται εντός της καμπίνας.

Απώλεια χωρίς αντίκτυπο

Κάτω από το καπό του Hyundai i30 της δοκιμής μας ήταν ο τετρακύλινδρος turbo, ήπια υβριδικός (Mild Hybrid 48V) βενζινοκινητήρας των 1.5 lt με απόδοση 140 PS και 253 Nm ροπή. Εδώ να πούμε ότι συγκριτικά με το μοντέλο προ ανανέωσης, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο «έχασε» 20 PS (ήταν 160 PS) για χάρη των πιο αυστηρών κανονισμών ρύπων της ΕΕ, ωστόσο η ροπή παρέμεινε αμετάβλητη στα 253 Nm. Αν και 20 ίπποι δεν είναι λίγοι, ο οδηγός δεν καταλαβαίνει εύκολα τη διαφορά καθώς συνεχίζει να προσφέρει ικανοποιητικό τράβηγμα από χαμηλά, μέχρι και τον κόφτη. Το μοτέρ είναι πρόθυμο να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα, πιο γρήγορα από ότι αφήνουν να εννοηθεί οι ονομαστικές επιδόσεις με 0-100 km/h σε 9,7 sec και τελική ταχύτητα 197 km/h. Σχετικά με τη λειτουργία του, το σύνολο είναι ραφιναρισμένο και δεν παράγει ενοχλητικές δονήσεις ή υπερβολικό θόρυβο. Κοντά στο όριο περιστροφής του θα αποκαλύψει ένα πιο τραχύ πρόσωπο, ωστόσο αυτό είναι χαρακτηριστικό σχεδόν όλων των τετρακύλινδρων της κατηγορίας.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Τεχνολογία
  • Φρένα
  • Τιμή (συγκριτικά)
  • Εγγύηση
ξινά
  • Μέτριος χώρος αποσκευών
  • Έλλειψη ασύρματου Apple CarPlay
  • Απόκριση κιβωτίου χαμηλά
  • Ύψος καμπίνας

Στον μέσο όρο είναι και η κατανάλωση, καθώς το Hyundai i30 με τον 1.5 Turbo και το αυτόματο κιβώτιο κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας έκαψε 8 lt ανά 100 km σε συνθήκες πόλης. Στον αυτοκινητόδρομο ενδείξεις στα πέριξ των 7 lt είναι άκρως ρεαλιστικές, ενώ με προσοχή, κατεβαίνει κοντά στα 6,5 lt ανά 100 km. Σχετικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT, έχουμε να πούμε ότι ολοκληρώνει με επιτυχία την αποστολή του και πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές. Συνοδεύεται από μεγάλα, όμορφα paddles (στην έκδοση N-Line) πίσω από το τιμόνι και έχει αρκετά γρήγορη λειτουργία. Κατά την εκκίνηση, μερικές φορές παρουσιάζει έναν δισταγμό, σε ανηφορικό έδαφος, όμως στο πρόγραμμα Sport το φαινόμενο είναι λιγότερο έντονο. Ουσιαστικά αυτό που προσπαθεί να κάνει είναι να ξεκινήσει το αυτοκίνητο πατινάροντας τη δεύτερη σχέση, αντί να περάσει κατευθείαν στην πρώτη. Το «πρόβλημα» λύνεται πολύ απλά από τον οδηγό, τραβώντας το αριστερό paddle, για να επιλέξει χειροκίνητα την πρώτη και να συνεχίσει. Έτσι κι αλλιώς δεν είναι μεγάλο πρόβλημα αφού σε ευθεία ή ελαφριά ανωφέρεια σπάνια παρουσιάζεται.

Ακροβάτης!

To Hyundai i30 στην τρίτη γενιά του ανέκαθεν ήταν ένα αυτοκίνητο με πολύ ποιοτικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Στην έκδοση N-Line, προστίθεται ένας ήπια σπορ χαρακτήρας που του δίνει διττή προσωπικότητα, για εκείνους που ζητούν ένα οικογενειακό μοντέλο μεν, με ενδιαφέρουσα συμπεριφορά στο δρόμο δε. Η έκδοση με τον 1.5T συνοδεύεται από ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με αρκετά καλή απόσβεση των κακοτεχνιών. Οι μεγάλες 18άρες ζάντες με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ (225/40) ίσως επιτρέψουν σε μερικούς κραδασμούς να βρουν δρόμο προς το σώμα των επιβατών, ωστόσο αυτό θα συμβεί σε βαθιές λακκούβες και έντονες κακοτεχνίες.

Το τιμόνι αν και δεν διακρίνεται για την αίσθηση που προσφέρει, έχει καλή ακρίβεια και βάρος, ενώ τα φρένα αποδίδουν πολύ καλά και είναι αρκετά ανθεκτικά στην πίεση. Αν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί γρήγορα σε δρόμο με στροφές θα λάβει μια ομοιογενή συμπεριφορά, πάντα προβλέψιμη και ασφαλή. Η υποστροφή εμφανίζεται μόνο σε οριακή κατάσταση, όμως τα ηλεκτρονικά είναι πάντα εκεί για να επαναφέρουν την τάξη. Να πούμε ότι ακόμη και στη θέση Off, το ESP δεν είναι πλήρως απενεργοποιούμενο. Επίσης, αν ο οδηγός το επιδιώξει, η ουρά μπορεί να συμμετέχει στη διαδικασία και να ανοίξει ελαφρώς τροχιά αποκαλύπτοντας έναν fun to drive χαρακτήρα. Στον αυτοκινητόδρομο, το i30 είναι σταθερό και κρατάει εύκολα υψηλές ταχύτητες. Η ποιότητα κύλισης κρίνεται ως πολύ καλή, όπως και η ηχομόνωση. Ο θόρυβος κύλισης είναι περιορισμένος (χάρη και στα ποιοτικά Michelin Pilot Sport 4 της εργοστασιακής τοποθέτησης) και μόνο ένας αεροδυναμικός ήχος μπαίνει στην καμπίνα, σε υψηλές ταχύτητες.

Ρεαλιστική προσέγγιση

Πλέον, η υπόθεση «οικογενειακό αυτοκίνητο» ερμηνεύεται διαφορετικά από τους αγοραστές. Ναι, τα SUV προσφέρουν τα δικά τους πλεονεκτήματα, το ίδιο συμβαίνει όμως και με τα hatchbacks. Τα τελευταία έχουν περιοριστεί στην αγορά και πλέον δεν υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές, όμως το Hyundai i30 είναι μια από τις πιο αξιόλογες αφού συνδυάζει τη συνολική πληρότητά του με φυσιολογικές τιμές. Το μοντέλο προ ανανέωσης μπορεί να ήταν σημαντικά φθηνότερο, ωστόσο και το νέο έχει να επιδείξει έναν ελκυστικό τιμοκατάλογο και μάλιστα, με αρκετά περισσότερο εξοπλισμό. Συγκεκριμένα, η βασική έκδοση κοστολογείται έναντι 21.590 ευρώ, ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας (που είναι η ακριβότερη πρόταση της γκάμας) με τον 1.5Τ, το αυτόματο 7DCT και την έκδοση N-Line, στοιχίζει 28.890 ευρώ. 

συμπέρασμα

Ένα μικρομεσαίο που παίζει άριστα τον ρόλο του οικογενειακού, αλλά και του καθημερινού αυτοκινήτου, με ένα μοτέρ που είναι όσο δυνατό χρειάζεται και πλούσιο εξοπλισμό. Ειδικότερα στην έκδοση N-Line η σπορ εμφάνιση και η ελαφρώς τονισμένη οδική συμπεριφορά, βάζει λίγο… αλατοπίπερο για εκείνους που ζητούν το κάτι παραπάνω, ενώ η λογική τιμολόγηση το καθιστά μια «απόφαση μυαλού». Φυσικά, τα 5 χρόνια εγγύηση (χωρίς κανέναν χιλιομετρικό περιορισμό) λειτουργεί ως ένα επιπλέον «συν».




ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...