Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 4WD: Διπλή προσωπικότητα
Το Suzuki Swift είναι το μοναδικό super mini με τετρακίνητη έκδοση, στοιχείο που το διαφοροποιεί από οποιαδήποτε άλλη πρόταση της αγοράς.
- -
- -
με μια ματιά
Το Suzuki Swift είναι η μοναδική επιλογή για όσους θέλουν ένα τετρακίνητο super mini. Η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς αυξάνει τα περιθώρια πρόσφυσης του ιαπωνικού αυτοκινήτου πόλης στην κακή ελληνική άσφαλτο, μεταδίδοντας σου μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας, ενώ σου επιτρέπει να «πατήσεις» καλό χωματόδρομο.
Στην ανταγωνιστική κατηγορία των supermini, κάθε μία πρόταση έχει το δικό της χαρακτήρα και φιλοσοφία, ξεχωρίζοντας με όσα προσφέρει στον οδηγό. Το Suzuki Swift αποτελεί μία διαχρονική αξία, διατηρώντας κορυφαίο δείκτη τιμής/αξίας, συνδυάζοντας επιπλέον στοιχεία όπως η αξιοπιστία που παραδοσιακά διακρίνει την ιαπωνική μάρκα. Δίπλα σε όλα τα παραπάνω, η Suzuki έχει καταφέρει να συνδέσει το όνομα της και με τις εκτός δρόμου κατασκευές και φυσικά τη μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς. Από τον… κανόνα, δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί και το Swift, το οποίο όπως όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας, προσφέρεται και σε τετρακίνητη εκδοχή. Στοιχείο που του χαρίζει επιπλέον το στοιχείο της μοναδικότητας, όντας και το μοναδικό supermini με αντίστοιχο σύστημα μετάδοσης.
Οι ουσιαστικές διαφορές
Το Suzuki Swift 1.2L 4WD Mild Hybrid, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, έχει ελάχιστες διαφορές σε σχέση με τις δικίνητες εκδοχές. Η πρώτη αφορά το βάρος, το οποίο από τα 919 kg έχει ανέβει στα 995 kg, λόγω της προσθήκης όλων των απαραίτητων μηχανικών μερών, όπως είναι ο συνεκτικός συμπλέκτης και το διαφορικό στον πίσω άξονα. Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή που φέρνει η τετρακίνηση στο Suzuki Swift είναι η απόσταση από το έδαφος που αυξήθηκε κατά 25 mm, με αποτέλεσμα το αστικό supermini να φλερτάρει με τον χαρακτηρισμό crossover. Συγκεκριμένα, στη δικίνητη εκδοχή είναι 115 mm, ενώ στο τετρακίνητο σκαρφαλώνει στα 140 mm. Όσο για το συνολικό ύψος, οι δικίνητες εκδοχές σταματούν στα 1.495 mm, ενώ στο τετρακίνητο αγγίζει τα 1.520 mm. Επιπλέον, όπως είναι αναμενόμενο, από τις παραπάνω αλλαγές έχουν επηρεαστεί οι επιδόσεις του αυτοκινήτου, καθώς επίσης η κατανάλωση καυσίμου, αλλά και οι εκπομπές ρύπων. Πιο συγκεκριμένα, ο χρόνος για το 0-100 km/h είναι 13,6 sec (12,5 στο δικίνητο) ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 km/h (165 km/h στο δικίνητο). Στον τομέα της κατανάλωσης, η επίσημη τιμή είναι τα 4,9 lt/100 km (4,4 lt/100 km το δικίνητο), με τους ρύπους στην τετρακίνητη εκδοχή να ανεβαίνουν στα 110 gr CO2/km (98 gr CO2/km στο δικίνητο), διατηρώντας όμως το προνόμιο της απαλλαγής από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το 5θυρο Suzuki Jimny! Θα έρθει Ευρώπη;
Αν δεν είσαι ιδιαίτερα παρατηρητικός, είναι σχεδόν αδύνατον να διαπιστώσεις αμέσως τη διαφορά στο ύψος. Όλη η εικόνα του αυτοκινήτου παραμένει ίδια, χωρίς κάποιες διαφοροποιήσεις σε προφυλακτήρες, φτερά ή μαρσπιέ, οπότε τα 2,5 εκατοστά περνάνε εύκολα απαρατήρητα. Όμως, όταν το οδηγήσεις καταλαβαίνεις αμέσως τη διαφορά, ειδικά αν έχεις βρεθεί πίσω από το τιμόνι του δικίνητου. Τα 76 επιπλέον kg κάνουν την εμφάνισή τους από την εκκίνηση κιόλας, με την τετρακίνηση να εξαλείφει κάθε τάση σπιναρίσματος εν τη γενέσει της, οπότε το Traction Control δεν χρειάζεται να επέμβει ποτέ. Ακόμα και στην ελληνική άσφαλτο, η οποία δεν φημίζεται για τον υψηλό συντελεστή πρόσφυσης…
γλυκά
- Πρόσφυση
- Ουδέτερη συμπεριφορά
- Αυξημένη απόσταση από το έδαφος
- Δυνατότητες εκτός δρόμου κίνησης
ξινά
- Κατανάλωση
- Κλίσεις αμαξώματος
Το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης AllGrip αποτελείται από έναν συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος έχει τοποθετηθεί μπροστά από το πίσω διαφορικό και όταν το απαιτούν οι συνθήκες, μεταφέρει τη ροπή στον πίσω άξονα αυξάνοντας τα περιθώρια πρόσφυσης. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης παραμένει η ίδια, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ελαφρώς μεγαλύτερη διάμετρο έχει η εμπρός αντιστρεπτική, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Όλα τα παραπάνω, έχουν σαν αποτέλεσμα το τετρακίνητο Swift να εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς. Σίγουρα οι 82 ίπποι και η ροπή των 112 Nm από το τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό σύνολο των 1,2 λίτρων με την ήπια υβριδική υποβοήθηση δεν εμπνέουν για ενθουσιώδη οδήγηση, όμως το χαμηλό βάρος σου επιτρέπει να μαζέψεις χιλιόμετρα και να κουβαλήσεις φόρα μέσα στη στροφή. Σε αυτό το σημείο, η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς και σου δίνει την επιπλέον αυτοπεποίθηση. Στον αντίποδα, η ανάρτηση του τετρακίνητου Suzuki Swift έχει λίγο πιο μαλακή ρύθμιση και αντίστοιχη αίσθηση. Εξάλλου, το ιαπωνικό supermini είναι προσανατολισμένο στο να προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης. Επιπλέον, με δεδομένο το γεγονός πως στην προκειμένη περίπτωση το βάρος είναι αυξημένο και η απόσταση από το έδαφος μεγαλύτερη, οι κλίσεις είναι ελαφρώς αυξημένες, χωρίς όμως να προβληματίζουν.
Τέλος οι διαφορές του τετρακίνητου Suzuki Swift αντανακλώνται και στην κατανάλωση, όχι μόνο σε θεωρητικό, αλλά και σε πρακτικό επίπεδο. Αναλυτικότερα, όσο το είχαμε στα χέρια μας οι ανάγκες σε καύσιμο δεν ξεπέρασαν τα 6,5 lt/100 km, ακόμα κι όταν το τελευταίο πράγμα που μας απασχολούσε ήταν η οικονομική οδήγηση. Απεναντίας, όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε σε πιο ήπιο ρυθμό και να δούμε πιο χαμηλά νούμερα εκπλαγήκαμε, αφού ήταν σχετικά εύκολο να κινηθούμε κοντά στα 5,5 lt/100 km. Πέρα από τις παραπάνω τεχνικές και οδηγικές διαφορές ανάμεσα στο δικίνητο και το τετρακίνητο Suzuki Swift, παρατηρήσαμε κάτι επιπλέον που μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ιδιαίτερα θετικό. Το τούνελ μετάδοσης στην πίσω σειρά καθισμάτων παραμένει εξίσου χαμηλό με αυτό των δικίνητων εκδοχών, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται ούτε στο ελάχιστο η ικανότητα μεταφοράς επιβατών. Επιπλέον, απαράλλαχτη είναι και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, το οποίο παραμένει στα 265 lt.
συμπέρασμα
Συνοψίζοντας, το Suzuki Swift με την προσθήκη της τετρακίνησης γίνεται ένα ακόμα πιο ικανό και πιο ευχάριστο αυτοκίνητο, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να πάει πολύ πιο πέρα από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Ο μόνος περιορισμός σε σχέση με ένα SUV είναι η απόσταση από το έδαφος, όμως αυτό αντισταθμίζεται από το χαμηλό κέντρο βάρους που του προσφέρει πολύ πιο φιλική και ασφαλή εντός δρόμου συμπεριφορά. Με την επιβάρυνση στην τιμή να είναι περίπου στα 2.000 ευρώ (2.150 ευρώ για την ακρίβεια), η επιλογή της τετρακίνησης γίνεται ιδιαίτερα θελκτική.