Δοκιμή BMW X3 20d xDrive 197 PS: Κερδισμένο στοίχημα

Η νέα BMW X3 υπερασπίζεται τη φήμη της και μας συστήνεται έχοντας κορυφαίες τεχνολογικές προδιαγραφές, χώρους και πολυτέλεια. Έχει όμως και έναν φανταστικό, mild hybrid diesel κινητήρα…

  • -
  • -
Ισχύς197 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)153,0 gr/km
με μια ματιά

Η πρώτη επαφή μας επί ελληνικού εδάφους με τη νέα BMW X3, γίνεται με την έκδοση 20d xDrive, την πετρελαιοκίνητη των 197 PS, θυμίζοντάς μας ότι ένα premium μεσαίο SUV με top τεχνολογία και κορυφαία ποιότητα, πάντα δένει πολύ καλά με έναν diesel κινητήρα. Ειδικά αν μιλάμε για ένα από τα πιο εξελιγμένα τέτοια σύνολα, με mild hybrid σύστημα, που πλαισιώνεται από ένα έξυπνο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και την αποδοτική τετρακίνηση xDrive της BMW.

Έχοντας ολοκληρώσει δύο δεκαετίες παρουσίας στην γκάμα, η BMW X3 είναι ένας από τους παλαιότερους εκπροσώπους της εταιρείας στις SUV κατηγορίες. Παρουσιάστηκε το 2003 και ήταν μόλις το δεύτερο τέτοιο μοντέλο της μάρκας, μετά την X5 του 1999. Τα στοιχεία που την ξεχώριζαν από τότε, ήταν οι χώροι, η πολυτέλεια και η οδική συμπεριφορά, που θύμιζε περισσότερο ένα συμβατικό οικογενειακό, παρά τα υπόλοιπα SUV της εποχής. Σήμερα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Η ζήτηση από το αγοραστικό κοινό για υπερυψωμένα αυτοκίνητα είναι πρωτοφανής, ο ανταγωνισμός έχει γίνει πολύ πιο έντονος και βέβαια, η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση έχει επηρεάσει την αυτοκίνηση σχεδόν σε κάθε τομέα. Η νέα γενιά της X3, όμως, έχει απάντηση για όλα.

Νέα εποχή

Ο τομέας της εμφάνισης διαφοροποιήθηκε εντελώς στη νέα BMW X3. Η νέα γενιά της υιοθετεί τις τάσεις που θα ακολουθήσει η μάρκα στο μέλλον, με τη μεγάλη μάσκα εμπρός (με φωτιζόμενο περίγραμμα) να έχει τόσο κάθετες, όσο και διαγώνιες γρίλιες. Το design είναι «καθαρό» και χωρίς ιδιαίτερες φλυαρίες, τουλάχιστον στο εμπρός τμήμα. Προχωρώντας προς τα πίσω η επικλινής γραμμή της οροφής και ο ιδιαίτερος τρόπος που αποτυπώνεται ο πίσω πρόβολος είναι ένας συνδυασμός που διχάζει, αφού σε κάποιους αρέσει και σε άλλους, όχι. Ωστόσο η γενικότερη φιλοσοφία της σχεδίασης της δίνει έναν μοναδικό χαρακτήρα που θεωρούμε ότι είναι επιτυχημένος. Το αυτοκίνητο της δοκιμής χωρίς το M Pack, στον μπλε χρωματισμό και τις (extra) ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών από την BMW Individual, ισορροπεί πολύ καλά ανάμεσα στην premium διάσταση και τα σπορ χαρακτηριστικά. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος βρίσκεται στα 4.755 mm, το πλάτος στα 1.920 mm και το ύψος, στα 1.660 mm, με μεταξόνιο 2.865 mm.

Ψηφιακή δόση

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση ακολουθεί τα πρότυπα των νέων BMW και το χαρακτηριστικό Curved Display με τις δύο μεγάλες οθόνες, μια 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια των 14,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, είναι το στοιχείο που θα κεντρίσει πρώτο το ενδιαφέρον. Πιο κάτω βρίσκουμε το BMW Interaction Bar, μια μπάρα που αλλάζει χρώματα και «συμμετέχει» σε ειδοποιήσεις (πάλλεται σε κόκκινο χρώμα αν ανάψεις τα alarm, γίνεται μπλε αν μειώσεις τη θερμοκρασία στον κλιματισμό ή πορτοκαλί αν την αυξήσεις κλπ) ενώ στην κονσόλα δαπέδου φιλοξενείται μια σειρά φυσικών διακοπτών μαζί με το περιστροφικό χειριστήριο για το σύστημα πολυμέσων που απλοποιεί σημαντικά την εργονομία.

Η οθόνη «τρέχει» το λειτουργικό σύστημα BMW OS 9 που κατά τη γνώμη μας είναι εύχρηστο, απλό σε λειτουργία και με πολλές δυνατότητες. Στα συν η υποστήριξη Apple CarPlay, Android Auto, ασύρματα. Αντίθετα ο πίνακας οργάνων έχει περιορισμένες επιλογές εξατομίκευσης και ένα μόνο στυλ οργάνων που δεν αλλάζει. Η σχεδίαση του εσωτερικού, με το τιμόνι δύο ακτίνων, τα χειριστήρια των αεραγωγών στις πόρτες και το εξόγκωμα του ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό, επίσης διχάζει τις απόψεις και δεν αρέσει σε όλους. Αυτό που δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί όμως, είναι ότι η ποιότητα των υλικών αγγίζει πολύ υψηλά επίπεδα, όπως και η συναρμολόγησή τους.

Οι επενδύσεις και τα πλαστικά δημιουργούν μια πραγματικά premium ατμόσφαιρα, αν και η υφασμάτινη ταπετσαρία του αυτοκινήτου δοκιμής μας (διατίθεται και δερμάτινη) θεωρούμε ότι δεν ταιριάζει τόσο σε ένα πολυτελές SUV αυτής της κατηγορίας. Μπορεί να είναι οικολογική αφού δεν χρησιμοποιείται δέρμα, ωστόσο θεωρούμε ότι το τεχνητό δέρμα που επίσης έχει στους καταλόγους της η BMW, θα ήταν προτιμότερη λύση. Φυσικά αυτές είναι επιλογές που αλλάζουν ανάλογα με τις προτιμήσεις του εκάστοτε αγοραστή. Σχετικά με τους χώρους, τα πράγματα είναι πολύ καλά. Ξεκινώντας από τη θέση οδήγησης, το κάθισμα βρίσκεται σε ιδανικό σημείο και η εύρεση της σωστής ρύθμισης είναι εύκολη διαδικασία. Το σώμα στηρίζεται σωστά στις στροφές και το τιμόνι έρχεται στα χέρια σε απόλυτα φυσιολογική γωνία, αποδεικνύοντας ότι η συνήθεια της BMW να επενδύει στην οδηγική αίσθηση των μοντέλων της, δεν έχει σβήσει.

Το ίδιο ισχύει και για την εργονομία. Παρά την έλλειψη φυσικών διακοπτών, οι περισσότερες διαδικασίες πραγματοποιούνται εύκολα και γρήγορα, χωρίς ψάξιμο. Επιστρέφοντας στο κομμάτι των χώρων, οι πίσω έχουν στη διάθεσή τους ένα φαρδύ κάθισμα και μπόλικο χώρο για τα γόνατα. Ο αέρας για το κεφάλι επίσης ικανοποιεί, όμως το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης θα δυσκολέψει την πλήρη εκμετάλλευση του διαθέσιμου πλάτους, δυσκολεύοντας τη φιλοξενία πέμπτου. Τέλος, ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά και προσφέρει 570 lt. Δυστυχώς όμως, η μπαταρία του mild hybrid συστήματος κάτω από το πορτμπαγκάζ, δεν αφήνει χώρο για ρεζέρβα.

Δρομέας υπεραποστάσεων

Αν και πλέον η βαρύτητα δίνεται στα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η BMW συνεχίζει να προσφέρει diesel επιλογές στην γκάμα της και η νέα X3 δεν αποτελεί εξαίρεση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, στην έκδοση 20d xDrive, χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο diesel των 2.0 λίτρων με 197 PS και 400 Nm ροπή, που περνάνε και στους τέσσερις τροχούς μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 8 σχέσεων. Το μοτέρ διαθέτει common rail άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί με πίεση έως 2.500 bar και ενισχύεται από ήπια υβριδική τεχνολογία (Mild Hybrid) 48V.

γλυκά
  • Τεχνολογία
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Αυτονομία
  • Χώροι
  • Πορτμπαγκάζ
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Συναρμολόγηση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση φώτων
  • Λειτουργία τετρακίνησης
ξινά
  • Αμφιλεγόμενη αισθητική
  • Παραμετροποίηση πίνακα οργάνων
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα diesel σύνολα που έχουμε δοκιμάσει με εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία, ελάχιστο θόρυβο και μηδενικούς κραδασμούς. Αποκρίνεται εξαιρετικά ακόμη και από τις χαμηλές rpm και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις για τα δεδομένα του αυτοκινήτου, με 0-100 km/h σε 7,7 sec και τελική ταχύτητα 215 km/h. Επίσης, τα καταφέρνει φανταστικά και στην κατανάλωση καυσίμου, με τη μέση τιμή δοκιμής να βρίσκεται στα 7,5 lt ανά 100 km χωρίς καμία προσπάθεια οικονομικής οδήγησης. Εκτός πόλης, στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό δίκτυο, κατεβαίνει εύκολα στα 6 lt ανά 100 km ακολουθώντας τα όρια ταχύτητας, κάτι που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ καυσίμων των 60 lt, συνεπάγεται αυτονομία κοντά στα 1.000 km. Το 8άρι κιβώτιο με τη σειρά του λειτουργεί με ακρίβεια εναλλάσσοντας εύστοχα τις 8 σχέσεις του. Η κλιμάκωση είναι μακριά, με τα 130 km/h να έρχονται περίπου στις 2.000 rpm, περιορίζοντας τον θόρυβο και την κατανάλωση στο ταξίδι.

Σφραγίδα γνησιότητας

Όπως κάθε BMW, έτσι και η νέα X3, η συμπεριφορά στον δρόμο αγγίζει την κορυφή της κατηγορίας. Για την ακρίβεια, ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στα δυναμικά χαρακτηριστικά και την άνεση. Η ενεργή ανάρτηση με ρύθμιση Comfort και Sport δίνει προτεραιότητα στην άνεση ή τον σπορ χαρακτήρα, αντίστοιχα, με τις δύο ρυθμίσεις να έχουν αρκετά μεγάλη διαφορά μεταξύ τους. Το αυτοκίνητο προσαρμόζεται στις συνθήκες, αφού από τη μία διαχειρίζεται πολύ καλά τις κακοτεχνίες του δρόμου, ενώ από την άλλη, οι κλίσεις στις στροφές είναι ελάχιστες. Το άκαμπτο πλαίσιο σε συνδυασμό με την ανάρτηση και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης δίνουν μια ευχάριστη οδική συμπεριφορά.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε τη νέα BMW 120 των 170 PS

Επίσης, η τετρακίνηση xDrive μαζί με τα τεράστια ελαστικά του αυτοκινήτου δοκιμής (285/35/21 στον πίσω άξονα) παρέχουν ανεξάντλητη -για 197 ίππους- πρόσφυση, γεμίζοντας με αυτοπεποίθηση τον οδηγό. Το τιμόνι δεν διαπρέπει σε πληροφόρηση και θα το θέλαμε λίγο πιο βαρύ, όμως ικανοποιεί και με το παραπάνω σε ακρίβεια. Τα φρένα είναι ανθεκτικά και ισχυρά, με καλό σε αίσθηση πεντάλ και το κιβώτιο, ακολουθεί τη σπορ διάθεση του συνόλου στη σπορ λειτουργία “S” ή στη χειροκίνητη “M”, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Στον αυτοκινητόδρομο η BMW X3 είναι σταθερή, ακλόνητη στην πορεία της και μπορεί να διατηρήσει πολύ υψηλή ταχύτητα χωρίς οι επιβάτες να την αντιλαμβάνονται.

Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική και η κύλιση του αυτοκινήτου βελούδινη, καθώς στην καμπίνα δεν εισέρχεται ούτε θόρυβος από τον κινητήρα, ούτε ήχος από τα ελαστικά. Τέλος να πούμε ότι η λειτουργία της τετρακίνησης είναι πολύ καλή. Αν και η X3 δεν προορίζεται για σκληρό off-roading, μπορεί με άνεση να καλύψει τις εκδρομικές ανάγκες μιας οικογένειας, με την απαραίτητη προσοχή που απαιτούν τα ασφάλτινα ελαστικά. Σε ήπια εκτός δρόμου διαδρομή που βρεθήκαμε, διαπιστώσαμε ότι η ροπή μοιράζεται εξαιρετικά και στους τέσσερις τροχούς, με το σύστημα να απομονώνει γρήγορα τους τροχούς με απώλεια πρόσφυσης και να μεταφέρει την κίνηση σε εκείνους που έχουν.

Αναβάθμιση θέσης

Έχοντας μια εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία στην κατηγορία των premium SUV, η BMW X3 βελτιώθηκε εκεί που έπρεπε για να βρεθεί σε ακόμη πιο πλεονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού. Διαθέτει μάλιστα και μια εξαιρετικά πλήρη γκάμα κινητήρων. Στη βάση τοποθετείται το σύνολο βενζίνης με τιμή εκκίνησης στις 68.700 ευρώ, ενώ η πετρελαιοκίνητη πρόταση της δοκιμής μας (20d xDrive) με τους 197 PS, ξεκινάει από 70.700 ευρώ με δυνατότητα να… εκτοξευθεί στα ύψη αν ο αγοραστής παρασυρθεί από τη μακροσκελή λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού. Σημειώστε, ότι υπάρχει και Plug-In Hybrid εκδοχή (72.900 ευρώ) όπως και η πιο σπορ πρόταση, η X3 M50 xDrive των 398 PS, με 97.200 ευρώ.

συμπέρασμα

Ανεξαρτήτως έκδοσης, η BMW X3 έρχεται για να θέσει νέα δεδομένα στα premium SUV. Εμπλουτίστηκε με τεχνολογίες, χωρίς να αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά που την έφεραν στο σημείο που είναι σήμερα, δηλαδή τη σπορ οδική συμπεριφορά, την ποιότητα κατασκευής και τους χώρους. Στην diesel παραλλαγή της, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, προστίθεται επιπλέον το χαρακτηριστικό της πολύ μεγάλης αυτονομίας, μαζί με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, που την καθιστούν μια εξαιρετική επιλογή για όσους ταξιδεύουν συχνά.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...