Δοκιμή - Kia EV3 GT-Line 81,4 kWh: Το κομμάτι που έλειπε…

Αν η γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Kia ήταν παζλ, τότε το νέο EV3 είναι το κομμάτι που έλειπε για να ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο τη μάρκα.

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή283 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,20 kWh/100 km
με μια ματιά

Με υψηλή αυτονομία, σημαντική ευρυχωρία και προικισμένο με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η Kia στα ράφια της, το νέο EV3 έχει στόχο να αποτελέσει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία, αλλά και να οδηγήσει την κορεάτικη μάρκα στο… «Ράλλυ των πωλήσεων».

Στην Kia δεν κρύβουν την πίστη τους στην ηλεκτροκίνηση, υποστηρίζοντας με… στόμφο πως μέχρι το 2026 η γκάμα της θα περιλαμβάνει συνολικά 11 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα! Το παζλ άρχισε να σχηματίζεται με τα Soul και Niro, αλλά με τα EV6 και EV9 συμπληρώθηκαν τα βασικά κομμάτια. Αμφότερα, ενσαρκώνουν το όραμα της Kia για την ηλεκτροκίνηση, επιδεικνύοντας σε μεγάλο βαθμό την κορυφαία τεχνογνωσία της μάρκας στις κατασκευές του είδους. Τα EV4 και EV5 που θα ακολουθήσουν στο άμεσο μέλλον, αποτελούν σημαντικές προσθήκες στη γκάμα της κορεάτικης μάρκας, αλλά το νέο EV3 είναι το μοντέλο που αναμένεται να οδηγήσει την Kia στο δρόμο της εμπορικής επιτυχίας.

Στόχος της κορεάτικης εταιρείας είναι να φέρει νέο κοινό στη φίρμα, αλλά και στην ηλεκτροκίνηση γενικότερα. Τοποθετείται στην καρδιά της πλέον ανταγωνιστικής κατηγορίας, αυτής των compact crossover και SUV, αλλά η σχεδίαση του αμαξώματος το φέρνει απέναντι και σε… παραδοσιακές δυνάμεις, όπως το Volkswagen Golf. Η Kia αναφέρει πως μπορεί να αποτελέσει το πρώτο και κύριο αυτοκίνητο μίας οικογένειας. Και υποστηρίζει την άποψη της, βασιζόμενη σε τρεις βασικούς πυλώνες. Τη σχεδίαση, τη σημαντική ευρυχωρία και άνεση, αλλά και τη μεγάλη χιλιομετρική ελευθερία.  Στοιχεία που του επιτρέπουν να προκαλεί το ενδιαφέρον μεγάλης μερίδας του αγοραστικού κοινού, και μάλιστα ανεξαρτήτως τεχνολογίας κίνησης.

Αγάπη μου, συρρίκνωσα το EV9!

Εκ πρώτης όψεως, η εικόνα μοιάζει γνώριμη, αφού χωρίς καμία δόση υπερβολής το νέο EV3 θυμίζει… «EV9 σε σμίκρυνση». Υιοθετεί τη νεότερη φιλοσοφία της μάρκας, «Opposites United», και διατηρεί την ρετροφουτουριστική σχεδίαση του θηριώδες SUV της Kia, ακολουθώντας μία τετράγωνη και αιχμηρή λογική, με έντονες ακμές και όμορφες καμπύλες. Η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 140 mm, σχετικά μικρή για SUV, αλλά ικανοποιητική για να πατήσεις σε καλό χωματόδρομο. Οι διαστάσεις του μοιάζουν ιδανικές, αφού είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το VW Golf, αλλά μικρότερο από το νέο Hyundai Kona, με αποτέλεσμα να τοποθετείται στο άνω άκρο των B-SUV. Μάλιστα, είναι το πρώτο compact μοντέλο της Κia που βασίζεται στην προσαρμοζόμενη πλατφόρμα e-GMP, ίδια με αυτή που χρησιμοποιήθηκε για τα EV6 και EV9.

Επιχειρηματολογία

Για να αποδοθεί σε κάποιο μοντέλο ο χαρακτηρισμός πρώτο ή κύριο αυτοκίνητο, επιβάλλεται να προσφέρει άφθονους χώρους. Και το EV3 καταφέρνει και κλείνει το μάτι στον ανταγωνισμό. Μπορεί να έχει μήκος μόλις 4,3 m, αλλά το μεταξόνιο των 2.680 mm είναι αντίστοιχο με του Sportage! Προσθέτοντας στην εξίσωση το επίπεδο πάτωμα, το κορεάτικο B-SUV προσφέρει άφθονους χώρους για τέσσερις, που υπό συνθήκες μπορούν να γίνουν πέντε. Η καμπίνα είναι γενναιόδωρη για όσους βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων, αφού προσφέρει σημαντικό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Πληθωρικός είναι ο χώρος αποσκευών, αφού με χωρητικότητα που φτάνει στα 460 lt, τοποθετείται ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Μάλιστα, ιδιαίτερα πρακτικό αποδεικνύεται το διπλό πάτωμα, ενώ κάτω από το εμπρός καπό συναντάμε ένα frunk χωρητικότητας 25 lt, το οποίο κάλλιστα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Χώρος αποσκευών
  • Τεχνολογίες
  • Συναρμογή - Φινίρισμα
  • Άνεση
  • Αποδοτικότητα
  • Αυτονομία
ξινά
  • Ενοχλητικά ηλεκτρονικά βοηθήματα
  • Βάρος

Μικρός αδερφός…

Οι δεσμοί με το EV9 είναι στενοί και όσον αφορά τη σχεδίαση της καμπίνας του εσωτερικού. Η μοντέρνα και ευχάριστη αισθητική, συνδυάζεται με το απαραίτητο ψηφιακό στοιχείο, έχοντας επιπλέον μία μινιμαλιστική προσέγγιση, χωρίς δόσεις υπερβολής, όπως στα Volvo EX30 και Volkswagen ID.3. Στη κεντρική κονσόλα ακολουθείται διάταξη με δύο οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής, και μία μικρότερη 5,3 ιντσών ενδιάμεσα για το σύστημα κλιματισμού. H τοποθέτηση της τελευταίας δεν είναι ιδανική, αφού ουσιαστικά κρύβεται από τη στεφάνη του τιμονιού. Χρησιμοποιώντας, όμως, την πρακτική σειρά διακοπτών κάτω από την οθόνη αφής, έχεις άμεση πρόσβαση στον κλιματισμό, αλλά και σε άλλες βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Εξαιρετικά πρακτικές αποδεικνύονται μία σειρά από θήκες σε όλη την καμπίνα, με αυτή ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό να έχει σημαντική χωρητικότητα, ενώ δεν λείπουν έξυπνες λύσεις όπως το τραπεζάκι που κρύβεται κάτω από το υποβραχιόνιο. Παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό, η συναρμογή και το φινίρισμα είναι πολύ καλό, με το EV3 να ξεχωρίζει για την υψηλή ποιότητα κατασκευής, την ώρα που μία επένδυση από ύφασμα βελτιώνει σημαντικά την εικόνα του. Αντίστοιχα, υψηλό είναι και το οικολογικό του φρόνημα, αφού μεγάλο μέρος της έχει κατασκευαστεί από ανακυκλωμένα υλικά.

Τα τελευταία χρόνια η Kia έχει αναβαθμίσει σημαντικά το τεχνολογικό υπόβαθρο των μοντέλων της και στο EV3 έχει μεταφερθεί αυτούσια η κορυφαία τεχνογνωσία της μάρκας, θέτοντας νέα στάνταρ στην κατηγορία. Απομακρυσμένες ενημερώσεις, δυνατότητα ροής βίντεο (video streaming), λειτουργίες κατ’ απαίτηση (on demand) μέσω του Kia Connect Store, ψηφιακό κλειδί (Digital Key 2.0) με τη χρήση smartphone, remote parking, αλλά και η δυνατότητα φόρτισης συσκευών μέσω V2L, είναι κάποιες από τις τεχνολογίες που απολαμβάνεις στο εσωτερικό του. Επιπλέον, το νέο EV3 είναι το πρώτο μοντέλο της Κia που θα διαθέτει τον ψηφιακό βοηθό AI Assistant της Kia με ενσωματωμένο ChatGPT. Τέλος, το προηγμένο πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, με το Highway Driving Assist 2.0, ολοκληρώνει το κορυφαίο τεχνολογικό πακέτο που το συνοδεύει. Είναι κάτι παραπάνω από πλήρες, αν και είναι πολύ πιθανό κάποια από αυτά να τα απενεργοποιήσεις, λόγω των συνεχών και σε κάποιο σημείο ενοχλητικών ειδοποιήσεων.

To βασικό συστατικό

Για να μπορέσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο να χαρακτηριστεί πρώτο και κύριο αυτοκίνητο μίας οικογένειας, πρέπει να προσφέρει την απαραίτητη χιλιομετρική ελευθερία, που δεν θα το καθιστά μοντέλο περιορισμένων δυνατότητων. Στην περίπτωση του EV3 χρησιμοποιείται ένα σύστημα κίνησης που δεν έχουμε συναντήσει άλλη φορά σε μοντέλο της Kia. To κορεάτικο crossover χρησιμοποιεί 4ης γενιάς μπαταρία υψηλής τάσης, με αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα ανά κυψέλη, προκειμένου να περιοριστούν οι διαστάσεις της. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στο εμπρός μέρος και δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Μπορεί να συνδυαστεί με δύο μπαταρίες χωρητικότητας 58,3 και 81,4 kWh, με την ισχύ να είναι ίδια και στις δύο περιπτώσεις, αποδίδοντας 204 ίππους, με τη ροπή να αγγίζει τα 283 Nm.

Το μοντέλο που οδηγούμε, είναι εφοδιασμένο με τη μεγάλη μπαταρία των 81,4 kWh, η οποία σύμφωνα με τους Κορεάτες μπορεί να προσφέρει 605 km αυτονομίας στο μικτό κύκλο, αλλά έως 773 km στην πόλη! Χρησιμοποιείται αρχιτεκτονική 400V (και όχι 800V όπως στα EV6 και EV9), ενώ διαθέτει AC φόρτιση 11 kW, κάτι που μεταφράζεται σε 7,5 ώρες για μία πλήρη φόρτιση. Σε ταχυφορτιστή υποστηρίζει ταχύτητα έως 128 kW (101 kW η μικρή μπαταρία), νούμερο μεγαλύτερο από τη συντριπτική πλειοψηφία του ανταγωνισμού, με εξαίρεση το Volvo EX30 που μπορεί να «τραβήξει» με 158 kW. Με αυτή την ταχύτητα, το EV3 χρειάζεται μόλις 31 λεπτά για την αναπλήρωση της ενέργειας από το 10% στο 80%.

Απευθύνεται σε όλους!

Η αίσθηση ευρυχωρίας είναι το πρώτο που νιώθεις μόλις βρεθείς στη θέση του οδηγού, η οποία είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη προσφέροντας ικανοποιητική περιφερειακή ορατότητα. Η εργονομία είναι πολύ καλή και ουσιαστικά όλα είναι τοποθετημένα στη σωστή θέση, στοιχείο που καθιστά το EV3 εξαιρετικά ευκολοδήγητο. Αυτό το συναίσθημα ενισχύεται μόλις καλύψεις τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του. Οι Κορεάτες τεχνικοί έχουν δώσει έμφαση στην άνεση, τομέας που το EV3 αποσπά εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία. Το αμάξωμα έχει ενισχυθεί στους θόλους, στις εμπρός κολώνες, στο πλαίσιο και στα σημεία στήριξης της 5ης πόρτας για να περιοριστούν οι κραδασμοί, ενώ πολύ καλή είναι και η ηχομόνωση. Αντίστοιχα, τα αμορτισέρ εδράζονται σε υδραυλικές βάσεις, στοιχείο που συναντάμε σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας, απορροφώντας σημαντικό μέρος των κραδασμών και του θορύβου από το δρόμο.

Το αποτέλεσμα είναι το EV3 να έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, εμπνέοντας παράλληλα ασφάλεια και σιγουριά στον οδηγό. Ακόμα και αν το πιέσεις παραπάνω δεν θα πάρει υπερβολικές κλίσεις, ενώ δεν εμφανίζει πλεύσεις στις ανωμαλίες, ειδικά αν αναλογιστούμε το ύφος και το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Είναι ουδέτερο, αν και στα πιο κλειστά κομμάτια δεν θα κρύψει το βάρος των 1,8 τόνων. Πάντως, είναι προβλέψιμο και οι τάσεις υποστροφής εύκολα ελεγχόμενες. Ο ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων δεν έχει εκρηκτική λειτουργία, όντας περισσότερο γραμμικός από όσο περιμένεις σε ένα ηλεκτρικό. Κάτι που αναδεικνύει τον user friendly χαρακτήρα του. Σίγουρα, και εδώ το βάρος παίζει το ρόλο του, αλλά δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις «αργό» ένα B-SUV που χρειάζεται μόλις 7,7 sec για τα πρώτα 100 km/η από στάση...

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το EV3 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Και η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο, που καταφέρνει να απορροφά με επιτυχία τις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου και να τις περνά φιλτραρισμένες στην καμπίνα των επιβατών. Εξαίρεση αποτελούν κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες που γίνονται περισσότερο αισθητές στον πίσω άξονα, κάτι για το οποίο ευθύνονται σε μεγαλύτερο βαθμό τα 19άρια ελαστικά με το χαμηλό προφίλ της έκδοσης GT-Line της δοκιμής. Σε ό,τι αφορά το τιμόνι έχει το σωστό βάρος και μεταφέρει επαρκή πληροφορία, ενώ το φρένο είναι γραμμικό σε αίσθηση, έχοντας παράλληλα και δύναμη.

Mythbuster!

Όμως, ο τομέας στον οποίο το EV3 αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού, είναι αυτός της κατανάλωσης. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, οι Κορεάτες υπόσχονται πως η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία μπορεί να καλύψει 605 km σε μικτό κύκλο και έως 773 km στην πόλη. Και η αλήθεια είναι πως το EV3 τους δικαιώνει! Σε φυσιολογικούς ρυθμούς, οδηγώντας με αντίστοιχο τρόπο που θα κάναμε με θερμικό μοντέλο σε μικτές συνθήκες, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά και κάποιες φορές κάτω από τις 16 kWh/100 Km! Κάτι που μεταφράζεται σε ρεαλιστική αυτονομία κοντά στα 530 km. Μάλιστα, κινούμενοι στην πόλη και σε χαλαρό τέμπο, είδαμε τιμές κοντά στις 12 kWh/100 km, ενώ φυσιολογικά στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση σκαρφαλώνει κοντά στις 19-20 kWh/100 km. Η κορυφαία αποδοτικότητα του EV3 είναι αποτέλεσμα μίας σειράς παραγόντων, όπως το κορυφαίο σε λειτουργία i-pedal 3.0 με δυνατότητα ρύθμισης της ανάκτησης με paddels πίσω από το τιμόνι και λειτουργία one pedal, ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής της τάξεως του 0,26 Cd, η τρισδιάστατη διαμόρφωση του πατώματος και τα ενεργά flaps στη μάσκα. 

συμπέρασμα

Με τα EV6 και EV9 η Kia έκανε επίδειξη τεχνογνωσίας, την οποία σήμερα με το EV3 την καθιστά προσιτή στο ευρύ κοινό. Με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα που τρέχει η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία, η τιμή εκκίνησης για την εκδοχή με τη μικρή μπαταρία είναι 28.990 €, ενώ η έκδοση των 81,2 kWh ξεκινάει από τα 32.990 €. Στοιχείο που επιβεβαιώνει, πως το νέο EV3 αποτελεί μία εύστοχη προσθήκη στη γκάμα της κορεάτικης μάρκας και λογικά θα γίνει το ηλεκτρικό με τις περισσότερες πωλήσεις για λογαριασμό της. Η ξεχωριστή σχεδίαση, οι άφθονοι χώροι και το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, είναι τα βασικά συστατικά της πετυχημένης συνταγής, με την κορυφαία αποδοτικότητα και αυτονομία να αποτελεί το ουσιαστικό επιχείρημα, ώστε να μπορεί όντως να γίνει το κύριο αυτοκίνητο μίας οικογένειας.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...