![](https://cdn2.gcdata.gr/c3/p_600_5782.png)
Δοκιμή Ford Capri RWD 286 PS: Δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού
Το Ford Capri πλέον συστήνεται ως ηλεκτρικό SUV. Ευτυχώς όμως, δεν στηρίζει την επιχειρηματολογία του στην ελευθερία ταυτότητας. Είναι άριστα προετοιμασμένο με κορυφαία τεχνολογία, αυτονομία έως 627 km και 286 PS.
- -
- -
με μια ματιά
Εκτός από το Explorer, η Ford ρίχνει έναν ακόμη δυνατό παίκτη στην καρδιά των ηλεκτρικών SUV, με το γνώριμο όνομα Capri. Υιοθετεί ένα πιο σπορ παρουσιαστικό αλλά ταυτόχρονα δεν θυσιάζει την πρακτικότητα, ούτε την ευρυχωρία, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό πακέτο σε στυλάτη «συσκευασία». Μεγάλο ατού, η μεγάλη μπαταρία των 77 kWh και βέβαια ο άκρως αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας των 286 PS, συνδυασμός που μπορεί να προσφέρει έως και 627 km αυτονομίας σε μεικτό κύκλο.
Τα τελευταία χρόνια, η Ford έχει ακολουθήσει αρκετές φορές την τακτική ανάσυρσης ονομάτων από το ένδοξο παρελθόν της για τα νέα της μοντέλα. Το έκανε με το Puma, συνέχισε με το Mustang Mach-E και τώρα, το πράττει για μια ακόμη φορά με το Capri. Το άλλοτε καλλίγραμμο coupe που οι περισσότεροι θυμούνται με τον εύηχο V4 κινητήρα, μεταμορφώθηκε σε ηλεκτρικό SUV. Όχι, το μπλε οβάλ δεν «το έχασε» τελείως. Η νέα πρόταση στην κατηγορία έρχεται για να επιδείξει την όμορφη σιλουέτα, τους κορυφαίους χώρους και ένα άριστο πακέτο μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει πολύ αξιόλογες επιδόσεις και μεγάλη αυτονομία. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια πιο στυλάτη παραλλαγή του Explorer, για εκείνους που θέλουν πιο νεανική εμφάνιση, χωρίς να αλλοιωθεί κανένα άλλο χαρακτηριστικό του. Αυτός τουλάχιστον ήταν ο στόχος. Τον πέτυχε;
Το SUV, αλλιώς
Αντικρίζοντας για πρώτη φορά το νέο Ford Capri, σίγουρα θα σταθείς για να το περιεργαστείς. Μπροστά, τα δύο φωτιστικά σώματα ενώνονται με μια κλειστή μάσκα, πάνω στην οποία φιλοξενείται στο έμβλημα της μάρκας και ακριβώς από κάτω, ολογράφως το όνομα του μοντέλου. Στο πλαϊνό τμήμα ξεχωρίζει το σχήμα των παραθύρων, με τη γραμμή τους να παραπέμπει ξεκάθαρα στο αρχέτυπο Capri, ενώ η επικλινής οροφή τονίζει την προσωπικότητά του ως ένα πιο σπορ και νεανικό SUV. Να αναφέρουμε ότι το Capri είναι ίσως λίγο μεγαλύτερο από ότι δείχνει, με μήκος στα 4.634 mm, πλάτος 1.872 mm και ύψος στα 1.626 mm. Το μεταξόνιο των 2.767 mm έχει αξιοποιηθεί πλήρως από τους σχεδιαστές, καθώς μεταφράζεται σε εξαιρετικούς χώρους. Ένα προσόν που υπάρχει άλλωστε σε κάθε μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group, αφού για όσους δεν το γνωρίζουν, το ηλεκτρικό SUV της Ford αποτελεί προϊόν συνεργασίας του γερμανικού ομίλου με το μπλε οβάλ.
Familyproof
Η καμπίνα επιβατών, είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Ford Capri. Αρχικά, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στη μεγάλη οθόνη αφής των 14,6 ιντσών, που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων. Εκτός από το μέγεθός της, διαθέτει και άλλο ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό: είναι μετακινούμενη. Πατώντας το κουμπί απασφάλισης στον μοχλό που υπάρχει στη βάση της, μπορείς να της αλλάξεις θέση ως προς τον κάθετο άξονα. Χρήσιμο ή όχι, είναι μια επιπλέον δυνατότητα, που μάλιστα αποκαλύπτει έναν ακόμη αποθηκευτικό χώρο πίσω από το πάνελ. Η οθόνη φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων SYNC4 με πολύ καλή οργάνωση του μενού, όμορφα γραφικά και πολύ γρήγορη απόκριση στη χρήση. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και συνοδεύεται από ένα ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με 10 ηχεία + subwoofer. Η δεύτερη οθόνη της καμπίνας μπροστά από τον οδηγό, σε ρόλο μικρού πίνακα οργάνων, έχει τις βασικές ενδείξεις (υπολογιστής ταξιδίου, ταχύτητα, αυτονομία κλπ) με διαγώνιο 5,3 ίντσες.
Ξεφεύγοντας από το ψηφιακό βιογραφικό του Ford Capri, η καμπίνα είναι καλοκατασκευασμένη με ως επί το πλείστον σκληρά, αλλά συμπαγή υλικά που αποπνέουν το άρωμα ποιότητας που ζητά κάποιος από αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Η συναρμογή κινείται σε αντίστοιχα υψηλά επίπεδα, εξασφαλίζοντας την πλήρη απουσία τριγμών. Η πρακτικότητα συγκαταλέγεται ανάμεσα στα θετικά στοιχεία της καμπίνας καθώς οι αποθηκευτικοί χώροι και οι θήκες υπάρχουν σε αφθονία, βολεύοντας μικροαντικείμενα, ποτήρια κλπ. Ωστόσο θα γκρινιάξουμε για τη συνολική εργονομία, που προβληματίζεται από ορισμένες επιλογές των σχεδιαστών. Οι διακόπτες αφής για παράδειγμα, στο τιμόνι και την κεντρική κονσόλα δυσκολεύουν τους χειρισμούς. Όπως και οι μόνο δύο διακόπτες για τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα με επιπλέον κουμπί που προσδιορίζει αν αφορά τον έλεγχο των εμπρός ή των πίσω κρυστάλλων και η έλλειψη πάνελ χειρισμού του κλιματισμού, ενσωματώνοντας το αντίστοιχο μενού στην οθόνη.
Για το τέλος, κρατήσαμε και το θετικότερο στοιχείο του εσωτερικού, που δεν είναι άλλο από τους χώρους. Η ευρυχωρία που εξασφαλίζει η πλατφόρμα MEB το καθιστά ιδανικό για οικογενειακή χρήση, με τον αέρα για τα γόνατα, το κεφάλι και τους ώμους των πίσω επιβατών να συγκαταλέγονται ανάμεσα στους κορυφαίους. Ακόμη και ενήλικοι με ύψος 2 μέτρα θα καθίσουν πίσω χωρίς παράπονο. Η έλλειψη κεντρικού τούνελ δεν προβληματίζει ούτε στη φιλοξενία ενός τρίτου, αφού υπάρχει άπλετος χώρος για τα πέλματα στο δάπεδο. Πιο πίσω, ο χώρος αποσκευών των 572 lt υπερκαλύπτει σχεδόν όλες τις απαιτήσεις ενώ η εύκαμπτη εταζέρα που χρησιμοποιεί η Ford από την παρουσίαση του Puma και ύστερα, «ξεκλέβει» λίγα λίτρα ακόμη, παίρνοντας το σχήμα των αποσκευών δίχως να περιορίζει το ύψος φόρτωσης. Βέβαια δεν υπάρχει ρεζέρβα από κάτω, ωστόσο αυτό δεν αποτελεί χαρακτηριστικό μόνο του Capri αλλά της συντριπτικής πλειοψηφίας των ηλεκτρικών (και μη, πλέον) αυτοκινήτων.
Ένας, αλλά με ψυχή
Το Ford Capri που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν στην έκδοση με τον έναν ηλεκτροκινητήρα (υπάρχει και με δύο), απόδοσης 286 PS και 545 Nm. Όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση πιθανότατα γνωρίζουν πως πρόκειται για τη μονάδα APP550, προέλευσης Volkswagen Group, που διακρίνεται τόσο για τις επιδόσεις που προσφέρει όσο και για την κατανάλωση ενέργειας. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το Ford Capri των 2,1 τόνων ολοκληρώνει τα 0-100 km/h σε 6,4 sec και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα, οπότε ακόμη και το βίαιο πάτημα του δεξιού πεντάλ μεταφράζεται σε ελάχιστο σπινάρισμα και δυνατή επιτάχυνση.
γλυκά
- Χώροι
- Άνεση
- Τεχνολογία
- Infotainment
- Πρακτικότητα
- Χώρος αποσκευών
- Ποιότητα συναρμολόγησης
- Εξοπλισμός
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Θέση οδήγησης
ξυνά
- Ταμπούρα πίσω άξονα
- Μικρός πίνακας οργάνων
- Εργονομία διακοπτών αφής
- Μη ρυθμιζόμενη ανάκτηση
Σχετικά με την κατανάλωση ενέργειας, όσο είχαμε στα χέρια μας το αυτοκίνητο είδαμε 17,5 kWh ανά 100 km, νούμερο που συνεπάγεται παραπάνω από 400 km με μια φόρτιση. Ωστόσο, θα πρέπει να υπολογιστούν δύο πράγματα: πρώτον, η δοκιμή έγινε σε περίοδο με πολύ κρύο (κάτω των 5 βαθμών Κελσίου) οπότε η χρήση του κλιματισμού ήταν σχεδόν μόνιμη κατάσταση και δεύτερον, ο ομαλός και γρήγορος τρόπος που επιταχύνει το αυτοκίνητο, είχε ως αποτέλεσμα τη συχνή εξάντληση διαδρομής του δεξιού πεντάλ. Σε προηγούμενη συμβίωσή μας με το ίδιο σετ μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα, έχουμε δει και κάτω από 15 kWh ανά 100 km μέση κατανάλωση, σε πιο φυσιολογικές συνθήκες. Η Ford δίνει ονομαστική αυτονομία έως 627 km, ενώ η 77άρα μπαταρία έχει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης σε σταθμό DC (συνεχούς ρεύματος) με ισχύ έως 135 kW (10-80% σε 28’). Σε απλό τερματικό AC (εναλλασσόμενου ρεύματος) o On-Board-Charger του συστήματος δίνει έως 11 kW.
Δυναμική ισορροπία
Στο κεφάλαιο της οδικής συμπεριφοράς, το Ford Capri συγκαταλέγεται ανάμεσα στα διασκεδαστικά ηλεκτρικά SUV, όσο… οξύμωρος μπορεί να ακούγεται σε κάποιους ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός. Συγκριτικά με τα Volkswagen που χρησιμοποιούν τις ίδιες βάσεις, οι μηχανικοί της Ford έκαναν ένα βήμα παραπάνω προκειμένου να προσφέρει την fun-to-drive προσέγγιση που πάντα είχαν τα μοντέλα της μάρκας. Μη φανταστείτε βέβαια ότι τετραγώνισαν τον κύκλο. Το Capri ζυγίζει 2,1 τόνους άδειο και, ακόμη σημαντικότερο, είναι ένα οικογενειακό SUV. Η κίνηση στον πίσω άξονα δίνει μια πολύ ευχάριστη νότα όταν ο οδηγός αποφασίσει να πιέσει παραπάνω το σύνολο σε δρόμο με στροφές. Αν και το ESC δεν… πέφτει για ύπνο ποτέ, η τάση του πλαισίου να ανοίξει πρώτα τη γραμμή της ουράς από εκείνη του μπροστινού είναι ικανή να προκαλέσει χαμόγελο στο πρόσωπο. Η ανάρτηση δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει ενοχλητικές κλίσεις και λαμβάνεις πάντα την αίσθηση του γεροδεμένου, όσο το οδηγείς. Υπάρχει και ρύθμιση ESC Sport για να χαλαρώσουν λίγο τα ηλεκτρονικά, αλλά η διαφορά είναι ελάχιστη. Το σύστημα είναι πιο ελαστικό και επιτρέπει μικρές πλαγιολισθήσεις (ακόμη και με το γκάζι) μόνο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες.
Το τιμόνι με τη σειρά του έχει καλό βάρος και ακρίβεια, αλλά μέτρια πληροφόρηση. Αντίστοιχα, το πεντάλ των φρένων, έχει ένα λαστιχένιο feedback αλλά το σύστημα είναι αποδοτικό, ακόμη και σε σκληρή χρήση. Ωστόσο, τα ταμπούρα στον πίσω άξονα αν και δεν δημιουργούν κάποιο πρόβλημα, δυσκολευόμαστε να τα αποδεχτούμε σε ένα αυτοκίνητο με τόσο βάρος και σχεδόν 300 άλογα που επιταχύνει ακαριαία. Η «δικαιολογία» είναι ότι η πέδηση στον πίσω άξονα έχει συνεχή υποβοήθηση από την ανάκτηση ενέργειας του ηλεκτροκινητήρα. Φυσικά η οικογενειακή προσέγγιση είναι αυτή που έχει πάντα προτεραιότητα. Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω απορροφά σωστά τις κακοτεχνίες που θα βρεθούν κάτω από τους τροχούς, χωρίς να παρατηρείται ποτέ άτσαλο κοπάνημα.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Ford Explorer RWD 286 PS
Ακόμη και με τις προαιρετικές 20άρες ζάντες του αυτοκινήτου δοκιμής, με ελαστικά 235/50 εμπρός και 255/45 πίσω (Continental EcoContact 6Q). Στον αυτοκινητόδρομο το Ford Capri δείχνει άριστο πρόσωπο κρατώντας πολύ χαμηλά το επίπεδο θορύβου. Η ποιότητα κύλισης αγγίζει τα premium δεδομένα και τα διπλά ηχοαπορροφητικά κρύσταλλα που χρησιμοποιούνται κάνουν πολύ καλή δουλειά. Πριν κλείσουμε το κεφάλαιο, ένα τελευταίο αλλά εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο: η κίνηση εντός πόλης είναι παιχνίδι για το Ford Capri, παρά τα 4,63 μέτρα μήκους. Οι εμπρός τροχοί, απαλλαγμένοι πλήρως από ημιαξόνια (αφού η κίνηση μεταδίδεται πίσω), «κόβουν» φανταστικά ελαχιστοποιώντας τον κύκλο στροφής.
Εγχείρηση αλλαγής… αμαξώματος
Μπορεί να μην είναι αυτό που ήταν, όμως το Ford Capri αποτελεί μια πολύ αξιόλογη πρόταση που πρέπει να βρίσκεται στη λίστα όσων σκοπεύουν να κινηθούν προς τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων. Η βασική του έκδοση στοιχίζει από 31.720 ευρώ, με υπολογισμένη την κρατική επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και προωθητική ενέργεια που «τρέχει» αυτή την περίοδο από τη Ford Ελλάς. Για την έκδοση δοκιμής με τους 286 PS και την μπαταρία των 77 kWh υπολογίστε 42.200 ευρώ με επιδότηση (αλλά χωρίς προωθητική ενέργεια), ενώ η κορυφαία τετρακίνητη AWD των 340 PS με μπαταρία 79 kWh, προσφέρεται από 53.400 ευρώ (με επιδότηση, χωρίς προωθητικό) μόνο στην πλούσια έκδοση Premium. Να αναφέρουμε ότι από το βασικό επίπεδο Style το Capri δίνει πολύ εξοπλισμό, όπως Adaptive Cruise Control, την οθόνη των 14,6 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό και πολλά ακόμη, μεταξύ των οποίων και μια πληρέστατη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Σημαντικό επίσης, ότι για την ώρα ισχύει δελεαστικό χρηματοδοτικό πακέτο με επιτόκιο 0,9 % (πλέον εισφοράς 0,6%) και 8 χρόνια εγγύηση.
συμπέρασμα
Το Ford Capri βίωσε τη μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία του και πλέον, έρχεται ως ένα ηλεκτρικό SUV. Μάλιστα, έχει και γερμανικά γονίδια, λόγω της συνεργασίας της μάρκας με το Volkswagen Group. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό σύνολο με μερικά πολύ δυνατά στοιχεία, όπως είναι το πακέτο μπαταρίας-κινητήρα, οι χώροι, οι τεχνολογίες και η ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Παράλληλα προσφέρει πλούσιο εξοπλισμό και ένα από τα πιο δελεαστικά χρηματοδοτικά προγράμματα της αγοράς, με επιπλέον προσόν την 8ετή εγγύηση.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ