
Δοκιμή MINI Aceman SE: Ο γεφυροποιός
Όσοι δεν καλύπτονται από πλευράς χώρων με το νέο Cooper και συγχρόνως βρίσκουν αρκετά «μεγάλο» το νέο Countryman, η επιλογή του Aceman, μοιάζει ιδανική στη γκάμα της MINI.
- -
- -
με μια ματιά
Το μικρό πολυτελές ηλεκτρικό crossover της MINI, διατίθεται σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης και με δυο μπαταρίες.
Η ηλεκτροκίνηση έχει φέρει τα πάνω κάτω στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι. Οι παραδοσιακά «μεγάλοι» του χώρου παρατηρούν με αμηχανία πολλά νεοσύστατα brands να τους κλέβουν τη δόξα όπως, και μεγάλα κομμάτια από την πίτα των πωλήσεων. Εάν σε αυτήν την ομολογουμένως άβολη κατάσταση προσθέσουμε και τους Κινέζους, οι οποίοι μοιάζουν με τρένο που τρέχει με σπασμένα φρένα, τότε αντιλαμβάνεται κανείς, το πόσο δύσκολη είναι η κατάσταση για την πλειονότητα των… Δυτικών κατασκευαστών. Η MINI, μέσα σε αυτό το ομιχλώδες τοπίο, έχει καταφέρει όχι μόνο να επιβιώσει αλλά κυρίως να εξελιχθεί. Ακολουθώντας με επιτυχία τις νέες τάσεις και επιταγές της εποχής. Δίχως όμως να ξεχνά τις ρίζες της. Και αυτό, είναι ίσως το μεγάλο της μυστικό. Γνωρίζοντας καλά το παρελθόν της, δημιουργεί με ασφάλεια το μέλλον. Έχοντας πάντα ως ασπίδα προστασίας τη μεγάλη οικογένεια του BMW Group και… στενούς συνεργάτες τους Κινέζους.
Ένα μικρό, πολυτελές crossover
Το πρώτο Mini του 1959 ήταν μια απόλυτη ανατροπή, αλλά αυτό είναι επίσης μέρος της ιστορίας. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της φίρμας, Oliver Heilmer, προσπάθησε στις νέες του δημιουργίες, να συνδυάσει το παρελθόν με το μέλλον, και όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος, τα κατάφερε με επιτυχία. Το νέο Aceman είναι η τρανή απόδειξη των όσων υποστηρίζουμε. Ένα μοντέλο που φωνάζει από μακριά ότι είναι MINI, δίχως όμως να μπλέκεται στα πόδια των υπολοίπων μελών της οικογένειας. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα compact crossover, αμιγώς ηλεκτρικό, με καθίσματα τοποθετημένα ψηλότερα στην καμπίνα του, ώστε να προσδίδουν μια αίσθηση ασφάλειας και «υπεροχής» στο πλήρωμα του, με γενναιόδωρους χώρους, μακράν καλύτερους από του Cooper, και με μια ευελιξία που ταιριάζει γάντι σε αστικό περιβάλλον.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο MINI Cooper SE
Η εικόνα του είναι «καθαρή», μίνιμαλ και αποπνέει στιβαρότητα. Όπως όλα τα νέα μοντέλα της MINI, έτσι και το Aceman βασίζεται στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας με την ονομασία «Charismatic Simplicity». Οι κοντοί πρόβολοι, τα «εκφραστικά» LED φωτιστικά σώματα και η χαρακτηριστική, οκταγωνική πλέον μάσκα, δίνουν τον τόνο στη σχεδίαση, δημιουργώντας μια σαφή σύνδεση με την ιστορία της μάρκας, κάτι που επιβεβαιώνεται τρόπο τινά και από τα διαγώνια περιγράμματα στο αμάξωμα κάτω από τις κολόνες Α που παραπέμπουν προφανώς στις χαρακτηριστικές πτυχώσεις των κλασικών μοντέλων MINI. Οι δε διαστάσεις του (μήκος 4,07 m, πλάτος 1,75 m, ύψος 1,50 m και μεταξόνιο 2,6 m), το τοποθετούν, και σωστά, ανάμεσα στα Cooper και Countryman (217 mm μακρύτερο από το Cooper και 354 mm πιο κοντό από το Countryman).
Στην καμπίνα, η εικόνα που αντικρίζει κανείς είναι γνώριμη. Η κεντρική οθόνη OLED με την αναδιαμορφωμένη μπάρα διακοπτών, αποτελεί σήμα κατατεθέν των νέων MINI και φυσικά βρίσκει εφαρμογή και στο επίσης νέο Aceman. Με διάμετρο 240 mm (9,5’’), και λειτουργικό Operating System 9, επιτρέπει τον διαισθητικό χειρισμό όλων των λειτουργιών οδήγησης μέσω αφής ή φωνητικών εντολών. Έχει εξαιρετική ευκρίνεια, όμορφα γραφικά και πλήθος λειτουργιών - widgets, που ικανοποιούν ακόμη και τον πιο «tech freak» καταναλωτή. Επιπλέον, οι σημαντικότερες λειτουργίες για την οδήγηση (πχ επιλογέας ταχυτήτων, χειρόφρενο, κουμπί start/stop, διακόπτης Experience Mode, χειριστήριο ρύθμισης έντασης ήχου) είναι άμεσα προσβάσιμες μέσω πέντε ξεχωριστά σχεδιασμένων διακοπτών. Έτσι καταργείται η ανάγκη ύπαρξης ενός παραδοσιακού επιλογέα ταχυτήτων, απελευθερώνοντας χώρο για πρακτικές θήκες αποθήκευσης μικροαντικειμένων στην κεντρική κονσόλα.
Εμπρός από τον οδηγό βέβαια δεν υπάρχει πίνακας οργάνων. Όλες οι ενδείξεις αυτού εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη. Προαιρετικά βέβαια, μπορεί κανείς να επιλέξει το σύστημα Head-up Display, το οποίο ως γνωστών προβάλει στο παρμπρίζ όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει ο οδηγός. Το ταμπλό τώρα, ντύνεται εξ ολοκλήρου με σκληρά πλαστικά, τα οποία βέβαια έχουν σωστή συναρμογή, με τις επενδύσεις που χρησιμοποιούνται να είναι πέρα από όμορφες στο «μάτι» και από ανακυκλωμένο υλικό. Η MINI μάλιστα υποστηρίζει ότι είναι και εξαιρετικά ανθεκτικές στο πέρασμα του χρόνου. Χωροταξικά, το Aceman προσφέρει μια ευρύχωρη καμπίνα, ικανή να μεταφέρει με χαρακτηριστική άνεση τέσσερις ή ακόμα και πέντε ενήλικες επιβάτες ανεξαρτήτως… διαστάσεων. Οι τελευταίοι, έχουν στη διάθεση τους και 300 lt αποθηκευτικού όγκου για τις αποσκευές τους, τα οποία δύναται να εκτοξευτούν στα 1.005 lt, σε περίπτωση αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων.
Πόσο MINI είναι στο δρόμο;
Το Aceman διατίθεται αποκλειστικά με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και σε τρεις εκδόσεις: E, SE και JWC. Ο ηλεκτροκινητήρας στο Aceman E προσφέρει 184 ίππους με 290 Nm ροπής, η έκδοση SE ανεβαίνει στους 218 ίππους (330 Nm) με την κορυφαία «Works» να αποδίδει 258 ίππους. Στα δικά μας χέρια βρέθηκε η ενδιάμεση έκδοση, με το λογότυπο «SE», η οποία εφοδιάζεται με μπαταρία ενεργειακού περιεχομένου 54,2 kWh και προσφέρει (εργοστασιακή) αυτονομία 406 km, απαιτώντας 7,1’’ για τα πρώτα 0-100 km/h από στάση, και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 km/h.
Δείτε ακόμη: Το Β-SUV της ΜΙΝΙ που καίει 3,2 €/100 km!
Η μπαταρία του Aceman μπορεί να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα με ισχύ έως 11 kW, ενώ σε έναν ταχυφορτιστή η έκδοση SE δύναται να «τραβήξει» έως και 95 kW, «γεμίζοντας» την μπαταρία από το 10% στο 80% σε 30 λεπτά. Όταν μάλιστα είναι ενεργοποιημένο το MINI Navigation, η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να ρυθμιστεί εκ των προτέρων στην ιδανική θερμοκρασία για αποτελεσματική φόρτιση, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Αυτό ουσιαστικά μειώνει σημαντικά και τον χρόνο φόρτισης, ειδικά σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.
γλυκά
• Εμφάνιση
• Οδική συμπεριφορά
• Τεχνολογία
• Χώροι
ξινά
• Μικρή σε ενεργειακή χωρητικότητα μπαταρία
• Ταχύτητα φόρτισης
Το μικρό crossover της MINI, είναι από τα ηλεκτρικά μοντέλα που σε κερδίζει όχι μόνο σε εμφάνιση αλλά και πίσω από το τιμόνι του. Είναι ήσυχο, είναι άνετο, είναι ευέλικτο, έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και δε χωρά αμφιβολία πως «το λέει η καρδιά του»! Από την άποψη ότι δε θα διστάσει να ανεβάσει τέμπο ακόμα και σε διαδρομές με πιο σφιχτή χάραξη. Ανάλογα με το επιλεγμένο Experience Mode, γίνονται αλλαγές στο χρωματικό συνδυασμό των μοτίβων φωτός και στον κρυφό φωτισμό σε ολόκληρο το εσωτερικό, ενώ οι νεοσύστατοι ήχοι οδήγησης MINI Driving Sounds ενισχύουν την εμπειρία της αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης.
Ανάλογα λοιπόν με τη «διάθεση», ο οδηγός του Aceman μπορεί να επιλέξει όποιο από τα 7 modes επιθυμεί (Go-Kart, Vivid, Core, Green, Timeless, Balance και Trail). Στο πιο μάχιμο, το Go-Kart Mode, έμφαση δίνεται στο αγωνιστικό DNA της MINI. Πέραν της παραμετροποίησης στον κινητήρα και το τιμόνι, μεταλλάσσεται και το εσωτερικό στο σύνολό του, ενώ ειδικές ενδείξεις αναλογικού τύπου για στοιχεία που άπτονται της δυναμικής οδήγησης συμπληρώνουν το συγκεκριμένο MINI Experience Mode που είναι εμπνευσμένο από το John Cooper Works.
Το πλαίσιο στο Aceman είναι στιβαρό, το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και κυρίως «ακούει» γρήγορα και ακολουθεί με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού, ενώ και η ανάρτηση κοντρολάρει ιδανικά το αμάξωμα (απόσταση από το έδαφος 14,3 cm) το βάρος του οποίου δεν είναι αμελητέο, καθώς ανέρχεται στα 1.785 kg. Το σημαντικότερο όμως είναι πως η ανάρτηση παρά το σχετικά πιο σφιχτό set up της δεν μετριάζει την προσφερόμενη προς τους επιβάτες άνεση. Αρκεί βέβαια να μην ζορίσεις παραπάνω από αυτό που πρέπει ή καλύτερα να μην πας κόντρα στο χαρακτήρα της, διότι σε ένα τέτοιο σκηνικό θα αισθανθείς την επαναφορά της να λειτουργεί με μια κάποια… καθυστέρηση.
Στην πόλη το μικρό crossover της MINI είναι ευκολοοδήγητο, ευέλικτο και οικονομικό σε κατανάλωση ενέργειας. Σε γενικές γραμμές η βρετανική φίρμα κατάφερε να συγκρατήσει τις ενεργειακές απαιτήσεις του Aceman σε λογικά επίπεδα όχι μόνο σε αστικό αλλά και σε «μικτό» περιβάλλον. Σίγουρα, οι 14 kWh/100 km που ανακοινώνει ως μέση τιμή θέλουν τρόπο και… κόπο να επιτευχθούν, οπότε για να είστε σίγουροι, υπολογίστε μια κατανάλωση της τάξεως των 16-17,5 kWh/100 km και είστε μέσα. Το Aceman κατασκευάζεται στην Κίνα (σε συνεργασία με την Greatwall), προς το παρόν τουλάχιστον, διότι από το 2026 η παραγωγή του θα επιστρέψει στα πάτρια εδάφη, στο εργοστάσιό δηλαδή της βρετανικής φίρμας στην Οξφόρδη.
συμπέρασμα
Με το νέο Aceman, η MINI συνδέει με τον πλέον ιδανικό τρόπο το «κενό» που υπήρχε μέχρι πρότινος στη γκάμα της ανάμεσα στα Cooper και Countryman.