Δοκιμή Opel Grandland 1.2T 136 PS Hybrid: Restart

Πως μπορείς να ξεχωρίσεις σε μια κατηγορία οχημάτων που βρίθει ανταγωνιστικών προτάσεων; Ίσως ένα όμορφο design πάνω σε μια δοκιμασμένη συνταγή να είναι τελικά το μυστικό της επιτυχίας.

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)124,0 gr/km
με μια ματιά

Από το σύνολο των εξηλεκτρισμένων εκδόσεων του νέου Grandland, η μόνη version που δε μπαίνει στη πρίζα, είναι αυτή της δοκιμής μας. Η οποία είναι υβριδική και συνδυάζει ένα 1.200άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα και ένα ηλεκτρομοτέρ.   

Το πρώτης γενιάς Grandland το θυμάστε; Είτε αυτό του 2018, που άνοιξε την αυλαία είτε το facelift, του 2022… Δεν έχει σημασία. Ρητορικό είναι περισσότερο το ερώτημα. Γιατί η νέα γενιά του μοντέλου, δε θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν. Βασικά, το μόνο κοινό στοιχείο ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, είναι το ονοματεπώνυμο στην ταυτότητα.

Από το Opel Experimental, στο Opel Grandland

Δυο χρόνια πριν, στο σαλόνι αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA Mobility, 2023), η Opel παρουσιάζει το πρωτότυπο Experimental. Θέλοντας με αυτό το concept car, να δώσει μια πρώτη γεύση στο κοινό, για το πως οραματίζεται τα μελλοντικά της μοντέλα.

Δυο χρόνια μετά, ενσωματώνοντας πλήθος αισθητικών και όχι μόνο χαρακτηριστικών από το πρωτότυπο Experimental, η Opel, ρίχνει στην αγορά το brand new Grandland. Η νέα γενιά έχει μήκος 4,65 m, πλάτος 1,93 m και ύψος 1,66 m, που σημαίνει ότι είναι κατά 173 mm μακρύτερη, 36 mm ψηλότερη και 49 mm φαρδύτερη από την προκάτοχη version.

Διαφέρει επίσης, με τον πρόγονο του, και σε εμφάνιση. Το νέο Grandland, είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Opel που φέρει το φωτιζόμενο σήμα "Blitz", ενσωματώνοντας συγχρόνως την πρωτοποριακή τεχνολογία "Edge Light" στο νέο 3D Vizor. Τα φωτιστικά σώματα αποτελούνται αποκλειστικά από προβολείς LED με το κορυφαίο προσαρμοζόμενο σύστημα φωτισμού Intelli-Lux HD Light.

Οι εν λόγω προβολείς διαθέτουν 25.600 μεμονωμένα στοιχεία ανά πλευρά, επιτρέποντας την κατανομή του φωτός με υψηλή ευκρίνεια και… δίχως «θαμπάδα». Η συγκεκριμένη μάλιστα τεχνολογία της Opel στο νέο Grandland, κέρδισε ήδη τα DVN Award 2025 στην κατηγορία «Best Front Lamps».

Για πρώτη φορά επίσης, το logo της Opel στο πίσω μέρος του νέου Grandland φωτίζεται, ενώ το όνομα του μοντέλου φιγουράρει πλέον με ανάγλυφη γραμματοσειρά στο μέσον της 5ης πόρτας. Επιπλέον, δεν ήταν λίγοι οι «θεατές» που αντικρίζοντας το νέο Grandland από το πλάι, μου είπαν ότι τους θυμίζει πολύ έντονα… Range Rover. Και ενδεχομένως να έχουν δίκιο. Όπως και να χει, καλή είναι αυτή η σύνδεση για την Opel και το Grandland.

Οι έχοντες πάντως την πρώτη γενιά του μοντέλου, μάλλον θα παρατήρησαν, ότι το νέο Grandland δεν έχει πουθενά στο αμάξωμα του στοιχεία χρωμίου. Η Opel απέφυγε να χρησιμοποιήσει χρώμιο, τόσο για οικολογικούς λόγους όσο και για να τραβήξει το βλέμμα του παρατηρητή, η hi-tech τεχνολογία φωτισμού που φέρει το όχημα.

Greenovation…

Στα ενδότερα του νέου Grandland, τα πάντα έχουν αλλάξει. Οι ντιζάινερ της Opel επέλεξαν κατά βάση οριζόντιες «φόρμες» στη σχεδίαση του ταμπλό, όπως οι γραμμές αυτές που εκτείνονται από τον πίνακα οργάνων μέχρι τις πόρτες. Η σκέψη ήταν να προσδώσουν μια πιο μίνιμαλ αισθητική στην καμπίνα, ενισχύοντας συγχρόνως και την αίσθηση ευρυχωρίας. Και εκ του αποτελέσματος, το πέτυχαν.

Η κεντρική οθόνη, έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, και ανάλογα με το εξοπλιστικό επίπεδο του αυτοκινήτου διατίθεται με διαγώνιο 10 ή 16’’. «Μέσα» της, «κρύβει» το νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων της εταιρείας, με δυνατότητες σύνδεση και ενημέρωσης «over-the-air», με λειτουργία ChatGPT και σύστημα Intelli-HUD (Head up display). Όσοι αποκτήσουν την ηλεκτρική version θα «βρουν» έξτρα και επιλογή σχεδιασμού ταξιδιού.

Πίσω τώρα από το τιμόνι, υπάρχει μία ακόμη ψηφιακή οθόνη, στάνταρντ 10’’, η οποία ενημερώνει τον οδηγό για τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεται για το αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό με το Intelli-HUD, το head-up display στη γλώσσα της Opel, ο οδηγός «κρατά» σταθερό το βλέμμα του στο δρόμο, ενώ μπορεί εάν το επιθυμεί, να ενεργοποιήσει τη λειτουργία Pure Mode, ελαχιστοποιώντας την «πληροφορία» που αναγράφεται στον πίνακα οργάνων, στο head-up Display ή στην κεντρική οθόνη, για ακόμα μικρότερη απόσπαση της προσοχής και περισσότερη χρωματική «ηρεμία» στην καμπίνα, ιδίως κατά τις νυχτερινές ώρες οδήγησης.

Να μη ξεχάσω επίσης να σημειώσω, ότι παρά το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου, δίνουν κανονικά το παρών και οι απαραίτητοι φυσικοί διακόπτες για το χειρισμό του κλιματισμού, ενώ το Pixel Box, η φωτιζόμενη αυτή ημιδιαφανής γυάλινη επιφάνεια στη βάση της κονσόλας, φροντίζει ώστε να φορτίσει επαγωγικά το έξυπνο κινητό σας τηλέφωνο, διασφαλίζοντας με το ιδιαίτερο design της, ότι δεν πρόκειται ποτέ να το ξεχάσετε στο αυτοκίνητο, φεύγοντας από αυτό.  

Ειδικής αναφοράς χρίζουν και τα καθίσματα στο νέο Grandland. H εργονομική λειτουργία Intelli-Seat για τα μπροστινά, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου και χάρη στην ειδική εσοχή που διαθέτει στο ύψος της μέσης του καθίσματος, μειώνει την πίεση στους σπονδύλους, εξασφαλίζοντας υψηλού επιπέδου άνεση για οδηγό και συνοδηγό, κάτι που θα εκτιμηθεί ιδιαιτέρως, ειδικά, στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.

Για όσους πάντως επιθυμούν… τη μέγιστη «χαλάρωση», η Opel προσφέρει ως έξτρα εξοπλιστικό στοιχείο και τα εργονομικά καθίσματα με πιστοποίηση από τον οργανισμό AGR (Aktion Gesunder Brücken e.V.), που φέρουν για πρώτη φορά ρυθμιζόμενα τμήματα πλευρικής στήριξης.

Γενικά, οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας, φαίνεται πως «δούλεψαν» πολύ το «κομμάτι» του εσωτερικού στο νέο Grandland κάτι που αποδεικνύει συν τοις άλλοις και η εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων.

Το μεταξόνιο των 2.795 mm «έδωσε» τον απαραίτητο «αέρα» στην καμπίνα. Δημιουργήθηκαν πολυάριθμοι χώροι για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων, οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα έχουν «πλούσιο» χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους, με τα καθίσματα, να αναδιπλώνονται εφόσον χρειαστεί ασύμμετρα (40:20:40), διαμορφώνοντας αναλόγως και τον όγκο του αποθηκευτικού χώρου, ο οποίος υπό κανονικές συνθήκες ανέρχεται σε 550 και δύναται να φθάσει έως τα 1.645 lt.

Συνολικά, το νέο Grandland, έχει μεγαλώσει σε βαθμό που θα μπορούσε κανείς με την ίδια ευκολία να το τοποθετήσει στο segment D, αν και κατά την ταπεινή μου γνώμη, βρίσκεται στην κορυφή της κλάσης των C-SUV φλερτάροντας βέβαια από πλευράς διαστάσεων και με τα μοντέλα της αμέσως επόμενης κατηγορίας.

Ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει

Το νέο Grandland «χτίστηκε» πάνω στη νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis, η οποία υποστηρίζει μοντέλα της κλάσης «C» και «D». Πάνω σε αυτήν την πλατφόρμα, έχουν «πατήσει» ήδη, πέραν του Grandland, και τα νέα Peugeot 3008 και 5008, ενώ την STLA Medium Platform θα χρησιμοποιήσουν σύντομα και τα επερχόμενα Citroen C5 Aircross, Jeep Compass, DS  Nο 8, DS Νο 7, και από το 2026 και μετά, αρκετά μοντέλα της Lancia (Gamma, Delta) και της Alfa Romeo (Giulietta).

Η εν λόγω πλατφόρμα σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει κατά κύριο λόγο ηλεκτρικές προτάσεις. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δε μπορεί να υποστηρίξει και θερμικά συστήματα. Όπως στην περίπτωση μας. Το Grandland που βρέθηκε στα χέρια μας, δεν ήταν ούτε το αμιγώς ηλεκτρικό, ούτε η plug-in hybrid έκδοση.

Ήταν βέβαια και αυτό εξηλεκτρισμένο, κρύβοντας κάτω από το μοντέρνο παρουσιαστικό του, το γνωστό τούρμπο 1.2 βενζινοκινητήρα με τους 136 ίππους, έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28 PS), καθώς και ηλεκτρικό κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη.

Δείτε ακόμη: Opel πουλάει ηλεκτρικό στην ίδια τιμή με το βενζίνης

Το υβριδικό (48V) σύνολο, σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης, όπως για παράδειγμα σε αστικό περιβάλλον, φροντίζει ώστε ο βενζινοκινητήρας αλλά και ο ηλεκτροκινητήρας, να συνδυάζονται αρμονικά, προκειμένου να πετύχουν την όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Άνεση
  • Τεχνολογία
  • Χώροι
ξινά
  • Απόδοση κινητήρα υπό πίεση
  • Βάρος  

Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί βοηθητικά στον βενζινοκινητήρα κατά τη διαδικασία της εκκίνησης και της επιτάχυνσης, ενώ σε χαμηλές ταχύτητες, το υβριδικό Grandland, δύναται να κάνει χρήση και μόνο του ηλεκτροκινητήρα.

Η Opel, υποστηρίζει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για έως το 50% του χρόνου οδήγησης στην πόλη. Είναι εφικτό αυτό, από τη στιγμή βέβαια που θα «μάθεις» να χειρίζεσαι το δεξί πεντάλ με στοργή… και αγάπη.

Σε ψηλότερες ταχύτητες, και ιδίως όταν επιβραδύνεις το όχημα, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, ενώ υπάρχει πάντα και η «οψιόν», να επιλέξει ο οδηγός ανάμεσα στα τρία προγράμματα λειτουργίας του συστήματος (Eco, Normal και Sport), ανάλογα με τις συνθήκες ή το στυλ οδήγησης που επιθυμεί.

Στην πόλη, χρησιμοποιείς ασυζητητί το πρόγραμμα Eco. Για περισσότερη άνεση και κυρίως… οικονομία. Εάν αποφύγεις τα βίαια σκαμπανεβάσματα στο γκάζι, βλέπεις εύκολα νούμερα στην κατανάλωση, της τάξεως των 5,2 έως 5,6 lt/100 km και απλώς ανακουφίζεσαι.

Εάν αποφασίσεις να δουλέψεις το σύστημα στο Normal και ειδικά στο Sport, η κατανάλωση αυξάνει αλλά όχι δραματικά. «Παίζεις» στα 7,5 έως 9,5 lt/100 km, τιμή πολύ καλή δεδομένου του χαρακτήρα του οχήματος αλλά και τους βάρους του, το οποίο ανέρχεται στα 1.675 kg.

Το Grandland, σε κερδίζει επίσης με την άνεση που προσφέρει και την εξαιρετική του ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση απορροφά ιδανικά το ανάγλυφο του οδοστρώματος, ενώ η «στεγανή» καμπίνα δεν αφήνει να περάσει στο εσωτερικό, ο παραμικρός εξωτερικός ήχος, που θα διατάρασσέ την ηρεμία του πληρώματος.

Το μοτέρ, έχει καλή ελαστικότητα, προσφέρει το «boostάρισμα» που χρειάζεσαι, ιδίως «χαμηλά» αλλά, όσο ανεβαίνουν οι στροφές, μένει ξεκάθαρα… από ανάσες. Ίσως, το αυξημένο φορτίο που επωμίζεται, ενδεχομένως οι αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες, ακόμα και το set up του ηλεκτρικού κιβωτίου των έξι σχέσεων (διπλοσύμπλεκτο) να το «φιμώνουν» ελαφρώς.  Όπως και να χει, μοιάζει να είναι ξεκάθαρα εστιασμένο και προσανατολισμένο, στο να προσφέρει όλα όσα χρειάζεται κανείς σε συνθήκες πόλης ή ταξιδιού.

Θα μου πείτε και πολύ σωστά θα κάνετε βέβαια, «περίμενες μια πιο σπορ αίσθηση και λειτουργία από ένα 1.200άρη μοτέρ σε αυτό το αμάξωμα;». Όχι, προφανώς, είναι η απάντηση αλλά μια έξτρα «σπιρτάδα», ομολογώ ότι μου έλειψε. Γιατί τόσο το πλαίσιο, όσο το τιμόνι αλλά και η ανάρτηση, σου κλείνουν το μάτι, ότι μπορούν περισσότερα.

Το νέο Opel Grandland είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις «Grandland», «Grandland Plus», «GS» και «GS Plus», ενώ υπάρχει η δυνατότητα και για customizedυπηρεσίες επιλέγοντας κανείς κάποιο εκ των πακέτων «Comfort» και «Tech». Η δε τιμή εκκίνησης του μοντέλου (1.2 Hybrid Grandland) ανέρχεται στα 35.200 ευρώ, ενώ με την προωθητική ενέργεια που τρέχει αυτή τη στιγμή η εταιρεία, μπορεί κανείς να το αποκτήσει στα 33.900 ευρώ.

συμπέρασμα

Με το νέο Grandland, η Opel, επανέρχεται με μεγάλες αξιώσεις στο πιο εμπορικό κομμάτι της αγοράς, έχοντας ως στόχο και σκοπό, το καλύτερο δυνατό «πλασάρισμα» στον πίνακα των ταξινομήσεων.  

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...