
Δοκιμή BYD Atto 2 - Φουλ επίθεση, με ξαφνικές άμυνες!
Αυτή είναι η τακτική της BYD και με το νέο Atto 2 εισβάλλει στα δημοφιλή B-SUV διεκδικώντας ρόλο ρυθμιστή στην κατηγορία.
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο Atto 2 είναι το πιο προσιτό SUV της BYD και στη φαρέτρα του διαθέτει στοιχεία όπως η ευρυχωρία, η άνεση, τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας Bladde Battery και το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, τα οποία το καθιστούν σοβαρό διεκδικητή σημαντικού μεριδίου στην κατηγορία.
Η συγκεκριμένη ιστορία θα μπορούσε να μοιάζει με παραμύθι. Μία εταιρεία που ιδρύθηκε μόλις το 2003, να αποτελεί μετά από δύο δεκαετίες μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως. Και μάλιστα, προερχόμενη από μία χώρα με ελάχιστη παράδοση και ιστορία στο χώρο του αυτοκινήτου, έχοντας παράλληλα να ξεπεράσει τη δυσπιστία του αγοραστικού κοινού. Γενικότερα, η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία «έπιασε» στον ύπνο τους Ευρωπαίους, τους Ιάπωνες και τους Αμερικανούς, με την BYD να είναι η αιχμή του δόρατος στη λαίλαπα που κατακλύζει την παγκόσμια αγορά. Με φουλ επίθεση -υιοθετώντας πολύ νωρίς την ηλεκτροκίνηση- και ξαφνικές άμυνες -προσφέροντας παράλληλα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης- κατάφερε να καθιερωθεί και να γίνει η πρώτη δύναμη στα αυτοκίνητα νέας ενέργειας, ρίχνοντας από την κορυφή την Tesla του «πολύ» Elon Musk.
Η επιθετική στρατηγική της BYD στην ευρωπαϊκή αγορά συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό και αυτή τη φορά χτυπά στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Το Atto 2 έρχεται να κουμπώσει ιδανικά ανάμεσα στα Dolphin και Atto 3, επιτρέποντας στη κινεζική μάρκα να έχει έναν ισχυρό παίκτη στις πιο εμπορικές κατηγορίες της αγοράς. Και όλα αυτά, ενώ παραμένει με το βλέμμα στο μέλλον, υιοθετώντας την ηλεκτροκίνηση και διατηρώντας ακέραιες τις αξίες που διέπουν τη μάρκα, προτάσσοντας το τρίπτυχο τεχνολογία-ποιότητα-πρακτικότητα.
Με γονίδια SUV!
Μία σύντομη ανάγνωση των διαστάσεων είναι αρκετή για να καταλάβεις την τοποθέτηση του Atto 2. Με μήκος 4.310 mm είναι κατά 145 mm μικρότερο από το Atto 3 και ελαφρώς μεγαλύτερο από το Dolphin. Το αμάξωμα δείχνει συμπαγές, συνδυάζοντας τις καμπύλες με τις ακμές. Τα λεπτά και μεγάλα φωτιστικά σώματα που κάνουν χρήση τεχνολογίας full-LED μοιάζουν με ένα ενιαίο κομμάτι, παραπέμποντας στη γενικότερη στιλιστική αισθητική της BYD. Η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στο πλάι του αμαξώματος και στην αιωρούμενη γραμμή της οροφή που ολοκληρώνεται με μία τετράγωνη λογική. Η αεροτομή στην 5η πόρτα αποτελεί μία ευχάριστη προσθήκη, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η μεγάλη ενιαία φωτεινή λωρίδα που φιλοξενεί τα πίσω φωτιστικά σώματα και ουσιαστικά καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.
Σε αντίθεση με το Atto 3, το «2» δεν κρύβει τον SUV προσανατολισμό του. Μία σειρά από λεπτομέρειες ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, μη αφήνοντας αμφιβολίες της προσωπικότητας του. Τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, πάνω από τους θόλους, αλλά και οι προφυλακτήρες με τα προστατευτικά εμπρός και πίσω, αποτελούν δήλωση των διαθέσεων του. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τους ανθρώπους της BYD οι κοντοί και πίσω πρόβολοι, του χαρίζουν σημαντικές για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ενώ τα 150 mm απόσταση από το έδαφος επιτρέπουν την κίνηση σε βατό χωματόδρομο.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το BYD Atto 3!
Αναβάθμιση!
Η σχεδιαστική προσέγγιση της καμπίνας ακολουθεί την ευρωπαϊκή φιλοσοφία της μίνιμαλ αισθητικής. Η εικόνα είναι σαφώς αναβαθμισμένη, με τις καθαρές επιφάνειες να κυριαρχούν στη κεντρική κονσόλα. Στοιχεία που έμοιαζαν ασυνήθιστα σε εμάς, όπως οι «χορδές» στις πόρτες του Atto 3, λάμπουν δια της απουσίας, με μοναδική παραφωνία την λαβή του επιλογέα σε σχήμα κομμένου διαμαντιού, η οποία δείχνει λίγο υπερβολική. Όμως, η εικόνα του εσωτερικού εκτός από όμορφη είναι και εξαιρετικά ποιοτική. Μαλακά πλαστικά και επενδύσεις «ντύνουν» το μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας με την ποιότητα των υλικών και τη συναρμογή τους να αποδεικνύουν στην πράξη πως οι τεχνικοί της κινέζικης μάρκας έχουν δώσει προσοχή στη λεπτομέρεια.
Όπως σε κάθε μοντέλο της BYD, το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό, έχοντας επιλεχθεί γνώριμες λύσεις. Και οι δύο εκδόσεις του Atto 2 προσφέρονται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών, ενώ η οθόνη αφής που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων έχει διάσταση 10,1’’ στην έκδοση Active και 12,8’’ στην Boost, όπως στο μοντέλο δοκιμής μας. Η χρήση της είναι ιδιαίτερα εύκολη, αφού σε μεγάλο βαθμό θυμίζει smartphone, ενώ αντίστοιχα γρήγορη είναι η απόκριση στις εντολές. Βεβαίως, όπως σε κάθε μοντέλο της BYD υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της σε κάθετη ή οριζόντια διάταξη. Το σημείο που η κινέζικη μάρκα αλλάζει τα δεδομένα είναι το κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού που συνοδεύει το Atto 2. Στοιχεία όπως η πανοραμική οροφή, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, το σύστημα πλοήγησης δεν τα συναντάς σε πολλά μοντέλα της κατηγορίας από τη βασική έκδοση. Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι η σουίτα με τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, η οποία περιλαμβάνει ουσιαστικά και κυριολεκτικά τα πάντα, προσφέροντας μέχρι και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.
Το ίδιο πληθωρική είναι η ευρυχωρία που διακρίνει την καμπίνα των επιβατών. Το βασικό συστατικό της επιτυχίας είναι το μεγάλο μεταξόνιο των 2.620 mm και φυσικά η πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD. Έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με αποτέλεσμα να προσφέρει επίπεδο δάπεδο. Έτσι, ακόμα και αυτοί που θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων έχουν άφθονο διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και αέρα για το κεφάλι τους, ενώ υπό συνθήκες μπορούν να βολευτούν και τρεις ενήλικες. Αυξημένη χωρητικότητα προσφέρει και ο χώρος αποσκευών, με τα 400 lt να το τοποθετούν ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.
γλυκά
- Ευρυχωρία
- Ποιότητα κατασκευής
- Πρακτικότητα
- Τεχνολογίες
- Κορυφαίος εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Value for money
ξινά
- Μέτρια αυτονομία
- Ταχύτητα φόρτισης
Το Atto 2 είναι το πρώτο compact μοντέλο της μάρκας, που χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body. Αυτό σημαίνει ως η μπαταρία τύπου Blade Battery των 45,1 kWh είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, αυξάνοντας την ακαμψία του αμαξώματος. Το κινέζικο B-SUV διατίθεται αποκλειστικά με τη συγκεκριμένη μπαταρία και σε μία εκδοχή. Συγκεκριμένα, το Atto 2 εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος μπροστά και αποδίδει 177 ίππους και 290 Nm ροπή, προσφέροντας θεωρητική αυτονομία 312 km σε μικτές συνθήκες και 463 kmστην πόλη. Υποστηρίζει ταχύτητα φόρτισης έως 65 kW, αρκετά χαμηλή για τη σημερινά δεδομένα, κάτι που σημαίνει πως από το 10% έως το 80% χρειάζονται 37 λεπτά. Αξίζει να τονίσουμε πως από τη βασική έκδοση το Atto 2 διαθέτει αντλία θερμότητας (κάτι επίσης σπάνιο για μοντέλο της κατηγορίας), τριφασικό φορτιστή AC 11 kW (0-100% σε 5,5 ώρες), αλλά και τεχνολογία Vehicle to Load υποστηρίζοντάς τη φόρτιση εξωτερικών συσκευών με ισχύ έως 3,3 kW.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το BYD Dolphin
User friendly
Περνώντας στη θέση του οδηγού, εύκολα θα βρεις τη σωστή θέση οδήγησης, με το κάθισμα να είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένο. Νιώθεις ως βρίσκεται στο εσωτερικό ενός SUV, έχοντας επιπλέον πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Ανάλογα το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης διαφοροποιείται η απόκριση στο γκάζι και το βάρος του συστήματος διεύθυνσης, με τον ηλεκτροκινητήρα του Atto 2 να διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του. Στο ECO νομίζεις ότι έχει μπει σε… safe mode, ενώ στα Normal και Sport επιταχύνει άκρως ικανοποιητικά. Δεν έχει την εκρηκτικότητα άλλων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά τα 7,9 sec που χρειάζονται για το 0-100 km/h αποδεικνύουν πως μπορεί να κινηθεί γρήγορα! Σημαντικό μερίδιο ευθύνης για αυτό έχει το σχετικά χαμηλό βάρος για ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο αγγίζει τα 1.570 kg. Το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο αποδεικνύεται αποδοτικό, αφού η μέση τιμή κατανάλωσης ενέργειας άγγιξε τα 17 kWh/100 km σε μικτές συνθήκες, όταν στην πόλη είδαμε τιμές κοντά στα 15 kWh/100 km. Όμως, η μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας συμβάλλει στη μειωμένη αυτονομία, αφού στο μικτό κύκλο δύσκολα μπορείς να καλύψεις περισσότερα από 260 km με μία φόρτιση, νούμερο που φυσιολογικά αυξάνεται στον αστικό κύκλο.
Στην πόλη αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο λόγω του μικρού κύκλου στροφής των 10,5 m, αλλά και άνετο ελέω της καλορυθμισμένης ανάρτησης. Έχει πολύ καλά ποιοτικά χαρακτηριστικά και ανάλαφρη αίσθηση, φιλτράροντας με επιτυχία τις κακοτεχνίες των δρόμων. Είναι σαφές πως οι τεχνικοί της BYD έχουν εστιάσει στην άνεση, με το Atto 2 να έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Κάτι που διαπιστώνεις και στον αυτοκινητόδρομο, όπου αποδεικνύεται άνετο καθιστώντας το ταξίδι στο εσωτερικό του ξεκούραστο. Σε πιο γρήγορο ρυθμό αμέσως καταλαβαίνεις πως δεν βρίσκεται στοιχείο του. Το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις και σίγουρα δεν θα σε ενθουσιάσει. Βέβαια, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι έχει πολύ καλό πάτημα και θα σου προκαλέσει υψηλό συναίσθημα ασφάλειας, αφού είναι προβλέψιμο και… φιλικό προς το χρήστη, όντας ισορροπημένο. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και το σύστημα διεύθυνσης με τη μέτρια αίσθηση, ενώ τα φρένα αποδεικνύονται αποτελεσματικά.
συμπέρασμα
Η BYD δεν εφησυχάζετε. Ακολουθεί εξαιρετικά επιθετική τακτική και το νέο Atto 2 αποτελεί μία έξυπνη προσθήκη στη γκάμα της, αλλά και μία σημαντική νέα παρουσία στην πολυπληθή κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών B-SUV. Η κινέζικη μάρκα το έχει εφοδιάσει με ισχυρά όπλα που του επιτρέπουν να κλείνει πονηρά τον μάτι στον ανταγωνισμό. Η ευρυχωρία, η άνεση και οι τεχνολογίες αποτελούν στοιχεία που το χαρακτηρίζουν, αλλά η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, οι κορυφαίες τεχνολογίες και η πληθωρική λίστα εξοπλισμού είναι οι λεπτομέρειες που του επιτρέπουν να ξεχωρίζει. Μοναδικό ψεγάδι η σχετική μειωμένη αυτονομία, αλλά αυτό το πρόβλημα θα λυθεί με το λανσάρισμα της έκδοσης με μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας. Μέχρι τότε, κρατήστε ότι με την επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, το Atto 2 ξεκινάει από τα 22.735 € νούμερο που εκτοξεύει το δείκτη τιμής/αξίας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ