Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 Diesel 48V Hybrid 7DCT 4WD 136 PS: Μαύρος χρυσός

C-SUV με diesel το 2025; Ναι, η Hyundai επιμένει, προσφέροντας το Tucson με τέτοια επιλογή στην γκάμα. Και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση, συνθέτει ίσως το ιδανικό οικογενειακό.

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)157,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η πολυσυλλεκτική γκάμα κινητήρων του Hyundai Tucson, περιλαμβάνει επιλογές για όλους. Με βάση τη βενζίνη σε Mild Hybrid, Full Hybrid και Plug-In Hybrid υλοποίηση, αλλά και το… ξεχασμένο diesel. Και η δοκιμή του τελευταίου μας έκανε να θυμηθούμε ότι ένα καλό μοτέρ πετρελαίου, δύσκολα κερδίζεται σε πραγματικές συνθήκες, προσφέροντας οικονομία και απεριόριστη αυτονομία. Ειδικά αν το ζητούμενο είναι τα ταξίδια, οι εκδρομές και οι μεγάλες αποστάσεις γενικότερα.


Η αυτοκίνηση διανύει μια εποχή όπου τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τα «πρωτοσέλιδα». Η μεταβατική φάση στην οποία βρισκόμαστε, δεν έχει αφήσει ιδιαίτερο περιθώριο στο diesel. Για την ακρίβεια τους έχει αφήσει στην άκρη, για μια σειρά από λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλύσουμε. Το αποτέλεσμα όμως, είναι η παντελής έλλειψη τέτοιων προτάσεων στην αγορά. Ευτυχώς το Hyundai Tucson αποτελεί εξαίρεση. Και λέμε «ευτυχώς», αφού η μάρκα από τη Νότια Κορέα έχει φροντίσει να υπάρχει σχεδόν κάθε επιλογή στον κατάλογο του C-SUV της με αποτέλεσμα να μην μπορεί να… κατηγορηθεί από κανέναν. Θες βενζίνη σε Mild Hybrid, Full Hybrid ή Plug-In Hybrid; Υπάρχει. Θες diesel; Και πάλι υπάρχει. Η πολυσυλλεκτικότητα της γκάμας σε συνδυασμό με το facelift, που έκανε το Tucson ακόμη καλύτερο, είναι δύο στοιχεία που από μόνα τους αρκούν για να φέρουν κόσμο στις εκθέσεις.

More passion, more energy!

Το φρεσκαρισμένο Hyundai Tucson έχει περάσει ξανά από τα χέρια μας για δοκιμή, ωστόσο να αναφέρουμε για μια ακόμη φορά ότι το facelift επικεντρώθηκε σε πολύ σωστά σημεία, με αποτέλεσμα το C-SUV να αναβαθμιστεί ουσιαστικά. Στο εξωτερικό κομμάτι, η βασική διαφοροποίηση έρχεται στη μάσκα, με τον ανασχεδιασμό τόσο της ίδιας, όσο και των φωτιστικών σωμάτων. Τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας (Angel Wing) διατηρήθηκαν, αλλά απέκτησαν ένα πιο «γήινο» layout, με τρισδιάστατη πλέον εμφάνιση. Στα δικά μας μάτια το Tucson δέχθηκε ακριβώς τις πινελιές που έπρεπε, με το αποτέλεσμα να είναι πραγματικά καλύτερο από το προ facelift μοντέλο. Ωστόσο, όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίζει, διατηρούνται. Η επικλινής οροφή με τη χρωμιωμένη μπάρα που την ακολουθεί, τα φουσκώματα στα φτερά κλπ, είναι εδώ για να τονίσουν τον χαρακτήρα του. Η Hyundai πρόσθεσε επιπλέον χρωματικές επιλογές, νέα σχέδια για τους τροχούς και εισάγει πλέον στη χώρα μας και την N-Line πρόταση για τους λάτρεις της σπορ αισθητικής.

Ώρα αλλαγών

Σε αντίθεση με το εξωτερικό κομμάτι, όπου έγιναν συγκεκριμένες παρεμβάσεις, το εσωτερικό του ανανεωμένου Hyundai Tucson άλλαξε εντελώς. Θα ξεκινήσουμε από την κεντρική κονσόλα, όπου στην κορυφή της δεσπόζουν δύο οθόνες, αμφότερες των 12,3 ιντσών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι εξαιρετικά καλαίσθητος και με πολλές επιλογές εξατομίκευσης, τόσο στα γραφικά του, όσο και στην πληροφορία που θα προβάλλει. Η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων έχει αντίστοιχα καλά γραφικά, είναι πολύ γρήγορη και ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τη σειρά των widgets για καλύτερη οργάνωση βάσει των προσωπικών του προτιμήσεων. Η μονάδα εκτός από εξαιρετική ευκρίνεια, προσφέρει και όλα τα σύγχρονα στοιχεία, όπως ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Παρακάτω, ακολουθεί μια απολύτως θετική έκπληξη: η ύπαρξη ανεξάρτητων χειριστηρίων για τον κλιματισμό. Η εκπληκτική εργονομία των περιστροφικών διακοπτών και του πάνελ (αφής), δεν περιπλέκουν τον οδηγό σε δαιδαλώδη μενού για πολύ απλές εντολές προς το σύστημα (τριζωνικού) κλιματισμού.

Επίσης, ψηλότερα υπάρχουν και μερικοί ακόμη φυσικοί διακόπτες που λειτουργούν ως συντομεύσεις για το σύστημα πολυμέσων, ενώ πιο κάτω, άλλοι διακόπτες για δευτερεύοντα συστήματα (κλείδωμα τετρακίνησης, αισθητήρες στάθμευσης, stop/start, προφίλ οδήγησης κλπ). Η εργονομία αγγίζει κορυφή, αφού τίποτα δεν απαιτεί πολύ χρόνο. Υπάρχουν ακόμη και συντομεύσεις για τα (ενοχλητικά, είναι η αλήθεια) συστήματα ασφαλείας (κρατάς πατημένη την απενεργοποίηση του ήχου για να σωπάσει η προειδοποίηση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας, «λευκό» κουμπί στο τιμόνι που μπορείς να ορίσεις ως προορισμό το μενού επιλογών για τα συστήματα ασφαλείας κλπ). Ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό, η κονσόλα περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες, μια επιφάνεια ασύρματης φόρτισης, έναν πολύ μεγάλο χώρο αποθήκευσης κάτω από το πάνω «ράφι» κλειστό υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο και θύρες USB-C. Και βέβαια, το ταμπλό απέναντι από τον συνοδηγό έχει ένα μεγάλο, ανοικτό ράφι αποθήκευσης. Με άλλα λόγια, εκτός από την εργονομία, το Hyundai Tucson χτυπάει κορυφή και στην πρακτικότητα, δίνοντας πάρα πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα.

Ρόλο σε αυτό έπαιξε η μετακόμιση του χειριστηρίου για το αυτόματο κιβώτιο στην κολόνα του τιμονιού, κάτω από το χειριστήριο των υαλοκαθαριστήρων. Πριν περάσουμε στους χώρους, να σταθούμε λίγο στην ποιότητα. Τα υλικά είναι κυρίως σκληρά, με λίγα μαλακά πλαστικά. Η συναρμογή τους είναι καλή και δεν εντοπίζονται τριγμοί κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Το συνολικό build quality βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και δεν υπάρχουν περιθώρια για παράπονα, ακόμη και σε «κρυφά» μέρη της καμπίνας. Σχετικά με την ευρυχωρία, το Hyundai Tucson δίνει επαρκέστατο χώρο για τέσσερις επιβάτες, ακόμη και πολύ ψηλούς. Το πορτμπαγκάζ των 546 lt θα καλύψει τις οικογενειακές υποχρεώσεις, αν και από κάτω του δυστυχώς δεν βρίσκουμε ρεζέρβα αλλά ένα κιτ επισκευής. Εδώ να πούμε ότι στις mild hybrid εκδόσεις του Tucson (όπως είναι και το diesel της δοκιμής μας) η μπαταρία του 48βολτου συστήματος βρίσκεται κάτω από το πορτμπαγκάζ (κάτω από τα πίσω καθίσματα στο full hybrid, κάτω από το αμάξωμα στο plug-in).

D for Diesel

Εδώ, είναι η στιγμή που θα περάσουμε στο «κυρίως θέμα» αυτής της δοκιμής. Το Hyundai Tucson με τον τετρακύλινδρο turbodiesel κινητήρα, της οικογένειας SmartStream, με ενίσχυση από ένα ήπια υβριδικό σύστημα στα 48V (ηλεκτροκινητήρας 16 PS και 55 Nm). Αποδίδει 136 PS με 320 Nm και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT των επτά σχέσεων, αλλά και το σύστημα τετρακίνησης HTRAC (Hyundai Traction) στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής. Με αυτά τα νούμερα ισχύος, το diesel Tucson είναι το πιο αδύναμο και αργό της γκάμας, έχοντας 0-100 km/h σε 11,6 sec και τελική ταχύτητα 180 km/h. Όπως είναι λογικό οι απόλυτες επιδόσεις δεν είναι το δυνατό του σημείο, αλλά σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο μάλλον δεν έχει σημασία για την πλειοψηφία των αγοραστών. Αυτό που μετράει είναι ότι με 320 Nm και το πυκνής κλιμάκωσης κιβώτιο, το diesel SUV ακούει πολύ καλά στο πάτημα του δεξιού πεντάλ και επιταχύνει πρόθυμα στις χαμηλομεσαίες rpm. Από εκεί και πάνω, η απόδοσή του αρχίζει να εξασθενεί.

γλυκά
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
  • Συνδεσιμότητα
  • Εξοπλισμός
  • Αυτονομία
  • Κατανάλωση
  • Πορτμπαγκάζ
  • Ελαστικότητα κινητήρα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ανάρτηση
  • Εγγύηση
ξινά
  • Αλμυρή τιμή αυτοκινήτου δοκιμής
  • Δυνατότητες εκτός δρόμου
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Σχετικά κοντό σασμάν

Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα μικρά diesel μοτέρ, λόγω ροπής δεν θα αντιληφθείς έλλειψη δύναμης, μέχρι να πατήσεις τέρμα το γκάζι. Και αυτό είναι ένα μεγάλο προσόν καθώς δεν έχεις ποτέ την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο «σέρνεται». Κάθε άλλο. Άξιο σχολιασμού, για diesel κινητήρα, είναι ότι η χροιά του δεν γίνεται ποτέ ενοχλητική. Υπάρχει πάντα στο background η γνωστή… ντιζελίλα, αλλά ποτέ σε τέτοια ένταση που να γίνεται κουραστική. Το κιβώτιο με τη σειρά του αλλάζει γρήγορα σχέσεις, συνοδεύεται από paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές αν το επιθυμείς και «ακούει» τις ανάγκες του κινητήρα, δίνοντας το kickdown όταν χρειάζεται. Αν θα θέλαμε μια αλλαγή, αυτή θα ήταν στην κλιμάκωση. Στο ταξίδι με 140 km/h, με έβδομη σχέση, η ψηφιακή βελόνα του στροφομέτρου κάθεται στις 2.500 rpm, ένα μάλλον κοντό βήμα για πετρελαιοκινητήρα (2.000-2.100 rpm το συνηθισμένο). Για το τέλος, κρατήσαμε την κατανάλωση. Κάναμε περίπου 1.000 km με το diesel Tucson, με τα περισσότερα στον αυτοκινητόδρομο. Σε μεικτή χρήση (πόλη, επαρχιακός) τα 7,5 lt ανά 100 km είναι ένα ρεαλιστικό νούμερο. Σε αμιγώς αστικές συνθήκες, υπολογίστε 8 lt ανά 100 km ενώ με 130-140 km/h στον αυτοκινητόδρομο, μετρήσαμε 6,8 lt ανά 100 km. Επίδοση που σε συνδυασμό με το ντεπόζιτο των 54 lt, θα βγάλει περίπου 750 km αυτονομίας.

World traveller

Το Hyundai Tucson ακολουθεί τη συνταγή των C-SUV και η βασική του στόχευση είναι η ικανοποίηση των οικογενειακών αναγκών. Διαπρέπει στο ταξίδι, με ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω φιλτράρει σωστά τις κακοτεχνίες στην άσφαλτο χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή, προσφέροντας άνεση υψηλού επιπέδου. Σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις είναι λογικές, η πρόσφυση άπλετη (λόγω και της 4κίνησης στο «δικό μας») και οι αντιδράσεις του κιβωτίου, σωστές. Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία «σπορ διάθεση» στο αυτοκίνητο, το ελαφρύ αλλά σχετικά ακριβές τιμόνι, τα αποδοτικά φρένα και η σωστά σεταρισμένη ανάρτηση, δεν θα απογοητεύσουν τον οδηγό που θέλει να κινηθεί με ένα (ή δύο) κλικ πιο γρήγορο ρυθμό.

Το συμπαγές πλαίσιο έχει τον λόγο στο συγκεκριμένο κομμάτι, με τον οδηγό να εισπράττει πάντα μια ομοιογενή και δεμένη αίσθηση από το σύνολο. Βέβαια, η ύπαρξη τετρακίνησης δεν θα πρέπει να συνδεθεί με σκληρές off-road περιπέτειες, στην περίπτωση του Hyundai Tucson. Λειτουργεί περισσότερο ως υποστηρικτικός κρίκος σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (χιόνι, βροχή κλπ) αλλά και ως μέσο για μια οικογενειακή εξερεύνηση της φύσης σε λογικό τερέν (πατημένος χωματόδρομος, κατάβαση σε μια παραλία κλπ). Σε γνωστή μας, σχετικά εύκολη διαδρομή που μπαίνουμε συχνά με τετρακίνητα SUV, το Tucson προβληματίστηκε αρκετά νωρίς, με την τετρακίνηση να μη στέλνει άμεσα και γρήγορα τη ροπή στους τροχούς που έπρεπε, όταν «κρεμάστηκε» με μόνο δύο ή τρεις ρόδες να πατάνε στο έδαφος. Η κατάσταση δεν βελτιώθηκε ούτε με το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, από το σχετικό κουμπί στην κονσόλα. Για την ιστορία να πούμε ότι η απόσταση από το έδαφος είναι στα 170 mm, ενώ υπάρχει και σύστημα ελέγχου κατάβασης για απότομες κατηφόρες.

Πλουραλισμός

Η Hyundai αξίζει ένα μεγάλο μπράβο, όχι μόνο γιατί συνεχίζει να προσφέρει diesel, αλλά γιατί το κάνει έχοντας παράλληλα διαθέσιμες όλες τις υπόλοιπες “must” τεχνολογίες της αγοράς. Από την άλλη, το κόστος αυτής της επιλογής δεν είναι αμελητέο. To Hyundai Tucson ξεκινάει από την ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή (για τα δεδομένα της αγοράς, σήμερα) των 29.990 ευρώ ως βενζινοκίνητο με 160 PS. Για να αποκτήσει κάποιος το diesel θα ανέβει στις 33.990 ευρώ, ενώ για τον συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση, θα σκαρφαλώσει στις 41.490 ευρώ. Εκεί είναι και η δική μας πρόταση, αφού το αυτόματο κιβώτιο εξασφαλίζει κορυφαία άνεση στην καθημερινότητα και η τετρακίνηση, μπορεί να μη το μεταμορφώνει σε εκτός δρόμου εργαλείο, όμως θα δώσει το κάτι παραπάνω σε άνεση και ασφάλεια αν προκύψουν αντίξοες καιρικές συνθήκες ή η οικογένεια θελήσει να πάει μια ήπια εκδρομή στη φύση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, πάντως (top έκδοση Premium), στοιχίζει 43.490 ευρώ. Ποσό που το φέρνει πολύ κοντά στην Plug-In Hybrid έκδοση με τους 252 PS…

συμπέρασμα
Το diesel Hyundai Tucson με τους 136 PS αποτελεί ένα ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο προσφέροντας τους χώρους που θα ζητήσει ο αγοραστής αυτής της κατηγορίας, ποιότητα κατασκευής, εξαιρετική εργονομία και πρακτικότητα, αλλά και real-life οικονομία καυσίμου που έχει πλεονέκτημα για όσους «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα, χωρίς παράλληλα να υπάρχει ανάγκη φόρτισης ή πολύπλοκων υβριδικών συστημάτων. Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου δοκιμής υπερβαίνει κάθε προσδοκία, ενώ τα παραδοσιακά πλεονεκτήματα Hyundai, όπως η αδιαπραγμάτευτη αξιοπιστία και η εγγύηση 5 χρόνων χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό, τυλίγουν με κορδέλα ένα άρτιο πακέτο που αξίζει την προσοχή όσων αναζητούν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που πραγματικά, τα κάνει όλα. 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...