Δοκιμή Mercedes – Benz GLC Coupe 300e 4MATIC: Τα φαινόμενα απατούν!

Με έμφαση στο δυναμισμό και την πολυτέλεια, η «μικρή» plug-in εκδοχή της GLC Coupe, προσθέτει ως γαρνιτούρα την χαμηλή κατανάλωση.

  • -
  • -
Ισχύς320 PS
Ροπή700 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,7 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,50 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)49,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

H κουπέ εκδοχή της GLC είναι ένα επιβλητικό, στιλάτο και ευρύχωρο SUV. Η plug-in τεχνολογία αυξάνει το βαθμό αποδοτικότητας, αφού στην πράξη συμβάλλει στη χαμηλότερη κατανάλωση, προσφέροντας παράλληλα και σημαντική αυτονομία με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.

Έχει χαρακτηριστεί ως το πλέον επιτυχημένο μοντέλο της οικογένειας των SUV της Mercedes-Benz, και όχι αδίκως. Αυτό μαρτυρούν τα εκατομμύρια των πωλήσεων που μετράει από το 2015 μέχρι και σήμερα, στοιχειά που την καθιστούν παγκόσμιο bestseller για τη γερμανική μάρκα. Η δεύτερη γενιά, εξακολουθεί να προσφέρεται σε δύο αμαξώματα, SUV και Coupe. Η πρώτη εκδοχή απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα πολυτελές μοντέλο με έμφαση στην πρακτικότητα, σε αντίθεση με τη δεύτερη που… αφορά περισσότερο όσους γοητεύονται από το δυναμισμό. Σήμερα, ένα επιπλέον στοιχείο που τη διαφοροποιεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό, είναι η πληθώρα διαθέσιμων εκδόσεων. Κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, με ήπια υβριδική τεχνολογία, αλλά και plug-in hybrid με αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία. Στη δική μας περίπτωση, η γοητευτική GLC στο κουπέ αμάξωμα κάτω από το επιβλητικό καπό με τα χαρακτηριστικά νεύρα, κρύβει τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας στη μικρή εκδοχή 313 ίππους, με τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται και στους τέσσερις τροχούς.

Κάνοντας αισθητή την παρουσία της…

Ακόμα και αν θέλεις, η νεότερη γενιά της GLC δεν σου επιτρέπει να περάσεις απαρατήρητος. Οι διαστάσεις της και ιδιαίτερα το φαρδύ αμάξωμα την καθιστούν επιβλητική. Φυσικά, είναι αμέσως αναγνωρίσιμη, με τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας να είναι ευδιάκριτη από όποια γωνία και αν την παρατηρήσεις. Η coupe εκδοχή διαφοροποιείται σημαντικά από τη μεσαία κολώνα και πίσω. Η κλίση της οροφής και ο τρόπος που καταλήγει στην 5η πόρτα, της χαρίζουν γοητεία και δυναμισμό. Παραπέμπει σε σπορ κατασκευή, χωρίς όμως ακρότητες και λοιπά στοιχεία εντυπωσιασμού. Έχει φινέτσα, αποπνέοντας την αύρα ενός premium μοντέλου, στοιχείο που διακρίνει όλες τις δημιουργίες της γερμανικής μάρκας. Φυσικά, για να εξακριβώσεις πως πρόκειται για την plug-in εκδοχή, πρέπει να εντοπίσεις τη δεύτερη θύρα, που κρύβει την υποδοχή φόρτισης της μπαταρίας. Τίποτα άλλο δεν μαρτυρά τη διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις.

Σύγχρονη πολυτέλεια…

Η εικόνα στην καμπίνα των επιβατών είναι γνώριμη, και ουσιαστικά υιοθετεί επίσης τη νεότερη σχεδιαστική ταυτότητα της Mercedes-Benz. Οι Γερμανοί έχουν δώσει έμφαση στην απλότητα και την ποιότητα. Ουσιαστικά, κυριαρχούν οι καθαρές επιφάνειες και το ψηφιακό στοιχείο, με τα προσεγμένα υλικά να αναδεικνύουν τον απαραίτητο premium χαρακτήρα. Η μινιμαλιστική αισθητική, οι high gloss γυαλιστερές επιφάνειες, η συναρμογή και το φινίρισμα, τοποθετούν την GLC χωρίς την παραμικρή αμφιβολία ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας.

Δείτε ακόμη: Το νέο χρώμα στα μοντέλα της Mercerdes-Benz! Ο ιδιαίτερος λόγος

Όπως σε όλες τις σύγχρονες Mercedes-Benz, η digital προσέγγιση εστιάζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής. Ο πρώτος έχει διάσταση 12,3’’ και προσφέρει σημαντικές δυνατότητες παραμετροποίησης, ενώ η δεύτερη γενιά έχει διαγώνιο 11,9 ιντσών και φιλοξενεί τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων MBUX. Σε σχέση με το παρελθόν, διαθέτει νέα γραφικά, ταχύτερη απόκριση, ενώ εύκολα θα συνηθίσεις τη χρήση της, την ώρα που περιλαμβάνετε στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Βέβαια, η συγκεκριμένη λίστα είναι πληθωρική και ίσως το μόνο που θα άξιζε να εξετάσει κανείς είναι την αγορά του πακέτου AMG Line, το οποίο αναβαθμίζει σημαντικά την αισθητική του αμαξώματος και της καμπίνας.

Σε κάθε περίπτωση, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος τόσο σε επίπεδο άνεσης -περιλαμβάνοντας μέχρι και ηλεκτρικό άνοιγμα του πορτ-μπαγκάζ- όσο και σε συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Επιστρέφοντας στο εσωτερικό, η καμπίνα της CLG αποδεικνύεται εξαιρετικά ευρύχωρη, στοιχείο για το οποίο ευθύνεται μεγάλο μεταξόνιο των σχεδόν 2,9 μέτρων. Στην πίσω σειρά καθισμάτων θα βολευτούν άνετα ακόμα και όσοι υψηλόσωμοι, έχοντας ικανοποιητικό χώρο για το κεφάλι τους, παρά την κλίση της οροφής στην κουπέ εκδοχή. Βέβαια, στην περίπτωση της plug-in έκδοσης, ο σημαντικότερος συμβιβασμός αφορά το χώρο αποσκευών, ο οποίος λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας έχει μειωθεί στα 470 lt, αντί των 620 lt των συμβατικών εκδόσεων.

Στο ζουμί…

Η ουσία στην GLC 300e κρύβεται κάτω από το αμάξωμα, και συγκεκριμένα στην τέταρτη γενιά του υβριδικού συστήματος της Mercedes-Benz. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης αποδίδει 204 ίππους και ενισχύεται με την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, αποδίδοντας συνδυαστικά 313 ίππους και 550 Nm ροπή! Τα νούμερα ακούγονται εντυπωσιακά, αλλά το αμάξωμα των 2.355 kg φροντίζει να χαμηλώσει τις προσδοκίες. Βλέπετε, το υβριδικό σύστημα της Mercedes-Benz ξεχωρίζει για τον κορυφαίο δείκτη αποδοτικότητας, με τη γερμανική μάρκα να αναφέρει πως η GLC 300e μπορεί να καλύψει από 118 έως 130 km, αποκλειστικά με χρήση ενέργειας από τη μεγάλη μπαταρία των 31,2 kWh, έχοντας παράλληλα κατανάλωση μόλις 0,5 lt/100 km!

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Premium χαρακτήρας
  • Καμπίνα
  • Τεχνολογίες
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Ηλεκτρική αυτονομία
ξινά
  • Χώρος αποσκευών

Η νεότερη γενιά του υβριδικού συστήματος της Mercedes-Benz δεν είναι εξαιρετικά αποδοτική μόνο στα χαρτιά, αλλά και στην πράξη. Μέσα στην πόλη και στις καθημερινές μετακινήσεις μπορείς εύκολα να ξεπεράσεις τα 110 km κινούμενος ηλεκτρικά, με την κατανάλωση να κυμαίνεται λίγο πάνω από τις 26 kWh/100 km. Με τη μπαταρία φορτισμένη και επιλέγοντας το πρόγραμμα Hybrid, η μέση κατανάλωση της GLC περιορίζεται μόλις στα 2 lt/100 km, ενώ αν στερέψει η ενέργεια της μπαταρίας σκαρφαλώνει στα 6,5 lt/100 km με κανονική οδήγηση. Στην ουσία, η κίνηση γίνεται μέσω του ηλεκτροκινητήρα, ενώ το θερμικό μοτέρ ενεργοποιείται ανάλογα τις συνθήκες και πόσο απότομα θα πατήσεις το γκάζι. Ιδιαίτερα σημαντικό, είναι πως το γερμανικό SUV coupe υποστηρίζει ταχύτητα φόρτισης έως 60 kW, κάτι που σημαίνει ότι μία πλήρη φόρτιση μπορεί να γίνει μόλις σε μισή ώρα, ενώ σε wallbox 11 kW, τρεις ώρες είναι αρκετές για να ανακτήσει η μπαταρία την ενέργεια της. Σημειώστε, πως εκτός από τα προγράμματα οδήγησης Hybrid και Electric, υπάρχει και το BatteryHold, το οποίο σου επιτρέπει να διατηρήσεις την μπαταρία στο ποσοστό που θέλεις για μετέπειτα χρήση, χωρίς όμως να υπάρχει δυνατότητας φόρτισης από τον κινητήρα βενζίνης, όπως σε άλλα plug-in hybrid μοντέλα.

Στην καθημερινότητα, απολαμβάνεις την ηλεκτρική λειτουργία, η οποία σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση καθιστά άνετες τις καθημερινές μετακινήσεις. Μάλιστα, με τα paddles πίσω από το τιμόνι μπορείς να ρυθμίσεις το επίπεδο της ανάκτησης, με τη επιλογή Auto να επιβραδύνει αυτόματα ανάλογα με την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Σημειωτέων, στην περίπτωση που επιλεχθεί το πρόγραμμα Sport, τα ίδια paddles σου επιτρέπουν να επιλέξεις χειροκίνητα τις σχέσεις του αυτόματο κιβωτίου των εννιά σχέσεων.

Δείτε ακόμη: Με Mercedes-AMG CLA 45S στις Σέρρες! 

Στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης, συμβάλλει και η ανάρτηση με τους τέσσερις συνδέσμους μπροστά και τους πολλαπλούς πίσω. Η συγκεκριμένη λύση επιτρέπει στην GLC να ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ρύθμιση των αμορτισέρ δεν είναι μαλακή, αλλά καταφέρνει και απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ η μεγάλη διαδρομή προκαλεί μία ταλάντωση που σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί. Ο κινητήρας είναι γεμάτος και επιταχύνει ικανοποιητικά το αμάξωμα των σχεδόν 2,4 τόνων, επιτρέποντας σου να κινηθείς γρήγορα σε κάθε διαδρομή. Σίγουρα, στον αυτοκινητόδρομο βρίσκεται στο στοιχείο της, μετατρέποντας το ταξίδι σε μία εξαιρετικά άνετη εμπειρία, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων. Το τελευταίο που σε νοιάζει στο εσωτερικό της είναι η απόσταση. Το αυξημένο βάρος, επηρεάζει την αίσθηση πίσω από το τιμόνι της στον επαρχιακό δρόμο και ιδιαίτερα στις πιο κλειστές διαδρομές. Τα σχεδόν 450 kg επιπλέον σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις δεν μπορούν να κρυφτούν, στερώντας ένα μέρος από το δυναμισμό των απλών εκδοχών. Το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις, αλλά ακόμα και έτσι είναι ασφαλής και προβλέψιμη, με την τετραδιεύθυνση να συμβάλλει αποτελεσματικά στην προσπάθεια εξάλειψης της υποστροφής. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά. Αυτό που θα θέλαμε, είναι καλύτερη αίσθηση από το πεντάλ, το οποίο έχει ένα μικρό κενό διάστημα, όπως στα περισσότερα plug-in hybrid.

συμπέρασμα

H νεότερη γενιά της GLC έχει ήδη αφήσει τα διαπιστευτήρια της, όντας μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία. Το premium SUV της γερμανικής μάρκας έχει αναβαθμιστεί σε όλους τους τομείς, προσφέροντας στο μέγιστο βαθμό ότι ζητάς από μία κατασκευή του είδους. Στην περίπτωση της 300e, η αποδοτικότητα έρχεται στο προσκήνιο, αφού η νεότερη γενιά του υβριδικού συστήματος της γερμανικής μάρκας συνδυάζει τις καλές επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες. Συνυπολογίζοντας τη μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, παντρεύει ιδανικά τα καλύτερα στοιχεία από δύο διαφορετικούς κόσμους.


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...