Δοκιμή Volkswagen ID.Buzz 7Seater 286 PS: Main character

Πλέον προσφέρεται και ως 7θέσιο, ώστε να απολαμβάνουν ακόμη περισσότεροι επιβάτες την έντονη προσωπικότητά του. Το Volkswagen ID.Buzz έρχεται βελτιωμένο στα σημεία και με νέο ηλεκτροκινητήρα 286 PS.

  • -
  • -
με μια ματιά

Ξεχωρίζει σαν τη μύγα στο γάλα και όλοι ενθουσιάζονται μόλις το δουν. Το Volkswagen ID.Buzz δεν συστήνεται για… εσωστρεφείς τύπους, όμως έχει πολλά πράγματα να επιδείξει, εκτός από την εμφάνισή του. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας των 286 PS το μεταμόρφωσε προς το καλύτερο, οι δύο επιπλέον θέσεις δικαιολογούν καλύτερα τον όγκο του και ο εξοπλισμός, παραμένει υπεράνω κριτικής. Ένα μικρό λεωφορείο με ψυχή, αλλά και αντικειμενικά πλεονεκτήματα.

To Volkswagen ID.Buzz είναι ένα αυτοκίνητο που κέντρισε το ενδιαφέρον από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε. Προφανώς τα κοινά στοιχεία με το “Bulli” της δεκαετίας του ’50 έχουν τη σημασία τους, ξυπνώντας μνήμες στους παλαιότερους. Ωστόσο, η σύγχρονη -αμιγώς ηλεκτρική- υλοποίηση δεν στηρίζεται μόνο στους προγόνους της για να ξεχωρίσει και έχει τη δική της, έντονη προσωπικότητα. Στην Ελλάδα διατίθεται ως πενταθέσιο, ως Cargo (έκδοση Van, με χώρο φόρτωσης αντί για καθίσματα) και εσχάτως, ως 7θέσιο, δημιουργώντας έτσι ίσως την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση. Την οδηγούμε με τον νέο ηλεκτροκινητήρα των 286 PS, ο οποίος κάνει το ID.Buzz ακόμη καλύτερο, σε πάρα πολλούς τομείς.

Μεγαλύτερο και καλύτερο

Το 7θέσιο Volkswagen ID.Buzz έχει μεγαλώσει κατά 25 cm, με όλο το μήκος να αποδίδεται στο επιμηκυμένο μεταξόνιο. Συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο από 4.712 mm, έφτασε τα 4.962 mm, με το μεταξόνιο να ανεβαίνει στα 3.239 mm, από τα 2.989 mm. Αμετάβλητο παραμένει το πλάτος (1.985 mm) καθώς και το ύψος (1.927 mm). Τι δεν άλλαξε καθόλου; Μα φυσικά, το κομμάτι της αισθητικής. Παρά το τύπου van αμάξωμα, το ID.Buzz είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχήματα που θα δεις στο δρόμο.

Αισθάνεσαι ότι έχει… ψυχή, το κοιτάς και νομίζεις ότι θα σου μιλήσει. Το εικονικό «κλείσιμο ματιού» από τα LED στο ξεκλείδωμα, το χαμόγελο που σχηματίζεται στον προφυλακτήρα και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, φτιάχνουν ένα πολύ ευχάριστο σύνολο. Ο οδηγός θα πρέπει να είναι έτοιμος για έναν καταιγισμό ερωτήσεων, επιφωνημάτων θαυμασμού, φωτογραφιών και thumbs-up στον δρόμο. Οι αντιδράσεις που προκαλεί στον κόσμο γύρω του και το «κεφαλογύρισμα», συγκρίνεται μόνο με εξωτικά supercars. Και χωρίς τις ματιές γεμάτες φθόνο που πολλές φορές συνοδεύουν τα τελευταία…

Δείτε ακόμη: Οι πρώτες εικόνες του Volkswagen των 25.000 €

7 επί 7

Πατώντας το κουμπί για να ανοίξουν οι ηλεκτρικές συρόμενες πόρτες, αποκαλύπτεται ένα πραγματικό… γηπεδάκι. Οι επτά επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για να βολευτούν, όσο ψηλοί κι αν είναι. Ο αέρας για τα γόνατα, το κεφάλι και τους ώμους είναι υπεραρκετός και το εντελώς επίπεδο δάπεδο δεν προβληματίζει στα πέλματα. Με άλλα λόγια, είναι πραγματικό 7θέσιο, με τις δύο τελευταίες να μην προορίζονται αποκλειστικά για παιδιά, αλλά ακόμη και για ενηλίκους κανονικού αναστήματος. Σχετικά με τις αποσκευές, υπάρχουν 1.340 lt αν αναδιπλωθούν τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς ή 306 lt με 7 θέσεις σε χρήση. Ακούγονται λίγα, όμως το μεγάλο ωφέλιμο ύψος επιτρέπει τη φόρτωση αρκετών αποσκευών. Επίσης υπάρχουν και δύο ντουλάπια αποθήκευσης, για πράγματα όπως καλώδια φόρτισης, αλυσίδες χιονιού, τρίγωνο-φαρμακείο κλπ, τα οποία μπορούν να αφαιρεθούν. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, με ένα πολύ άνετο κάθισμα και άριστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες λειτουργούν ευεργετικά για το τελευταίο, όπως και για το άπλετο φως που μπαίνει στην καμπίνα.

Οι εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αμέτρητους χώρους για μικροαντικείμενα, ντουλάπια αποθήκευσης, ποτηροθήκες και ράφια. Στην καθημερινότητα σου λύνει τα χέρια αφού μπορείς να βολέψεις πραγματικά τα πάντα, με κίνδυνο όμως να… ξεχάσεις, που έχεις βάλει τι! Επιπλέον υπάρχουν και θύρες USB-C για φόρτιση συσκευών, τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Αφού αναφερθήκαμε ξανά στις πίσω θέσεις, να πούμε ότι υπάρχει και ανεξάρτητος χειρισμός του κλιματισμού σε τέσσερις ζώνες, για να μη μείνει κανένας με το παράπονο! Σχετικά με την κατασκευή της καμπίνας, η ποιότητα είναι υψηλή, αλλά δεν χρησιμοποιούνται μαλακά υλικά, παρά μόνο σκληρά πλαστικά. Το φινίρισμα είναι υψηλού επιπέδου και η συναρμογή μεταξύ τους, κορυφαία. Οι μεγάλες επιφάνειες πλαστικού θα μπορούσαν να είχαν ως αποτέλεσμα ένα… χάος τριγμών, όμως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται στην περίπτωση του ID.Buzz. Η προσοχή στη λεπτομέρεια φαίνεται ακόμη και στην (προαιρετική) πανοραμική ηλιοροφή του «δικού μας», η οποία δεν έχει σκίαστρο αλλά με το πάτημα ενός κουμπιού… θολώνει, περιορίζοντας σημαντικά την εισβολή των ηλιακών ακτίνων στην καμπίνα.

Τελευταίο, αλλά πολύ σημαντικό, η νέα οθόνη που πρόσθεσε η Volkswagen για το σύστημα πολυμέσων. Με διάσταση στις 12,9 ίντσες και το πιο πρόσφατο λογισμικό, που είναι σαφώς αναβαθμισμένο συγκριτικά με εκείνο που χρησιμοποιούσε μέχρι πρότινος η μάρκα, αναβαθμίζοντας σημαντικά την εμπειρία χρήσης. Η μονάδα είναι τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα σε βολικό σημείο και διακρίνεται για την ταχύτητα που αντιδρά στις εντολές, την ευκρίνεια και τα γραφικά της. Ο χρήστης μπορεί να φτιάξει τα widgets που θέλει, να τα τοποθετήσει στο σημείο που τον βολεύει και να «στήσει» την αρχική σελίδα όπως επιθυμεί. Παράλληλα, υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay.  Τα μοναδικά μελανά σημεία κατά την άποψή μας, είναι οι διακόπτες αφής στο τιμόνι που ζορίζει τη συνολική εργονομία, όπως και τα δύο μόνο χειριστήρια για τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα με ένα επιπλέον μπουτόν που ορίζει αν θα επεμβαίνει στα εμπρός ή τα πίσω.

286 λόγοι

Ο νέος ηλεκτροκινητήρας που τοποθετήθηκε, είναι ίσως η πιο σημαντική κίνηση που έκανε η Volkswagen. Ο αποδεδειγμένης αξίας πλέον κινητήρας APP550 τα καταφέρνει περίφημα και στη -δύσκολη, λόγω όγκου και βάρους- περίπτωση του ID.Buzz. Αποδίδει 286 PS με 560 Nm και κυριολεκτικά μεταμορφώνει το αυτοκίνητο, συγκριτικά με την έκδοση των 204 PS που έχουμε οδηγήσει στο παρελθόν. Τόσο σε επιδόσεις, όσο και σε κατανάλωση. Για αρχή να πούμε ότι το… χαρωπό λεωφορειάκι θα ξαφνιάσει τους ανυποψίαστους που θα σταθούν δίπλα του σε ένα φανάρι, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 7,9 sec, έναν άκρως εντυπωσιακό χρόνο για τον χαρακτήρα του μοντέλου.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ευελιξία
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Άνεση
  • Τεχνολογία
  • Ταχύτητα φόρτισης
  • Αυτονομία
ξινά
  • Εργονομία χειριστηρίων αφής
  • Μικρός πίνακας οργάνων
  • Έλλειψη one pedal

Η τελική ταχύτητα, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h. Το ID.Buzz «ακούει» πολύ καλά στο γκάζι, με την επιτάχυνση να είναι πειστική όταν πατηθεί απότομα το δεξί πεντάλ. Στην επιεικώς μέτρια ελληνική άσφαλτο, δεν είναι λίγες οι φορές που το traction control δουλεύει υπερωρία για να περάσει η δύναμη στον δρόμο. Η ισχύς δεν θα λείψει ποτέ, λύνοντας το θέμα που είχε το μοντέλο των 204 PS, αφού το όχημα ζυγίζει και πάνω από 2,8 τόνους. Από την άλλη, η κατανάλωση ενέργειας βρίσκεται σε πολύ φυσιολογικό επίπεδο, αντίστοιχο με πολύ μικρότερα και ελαφρύτερα ηλεκτρικά hatchbacks. Σε εντός πόλης διαδρομές, απαιτεί μόλις 17 kWh ανά 100 km, όπως διαπιστώσαμε στη δοκιμή μας. Η μέση κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες (αυτοκινητόδρομος, επαρχιακός, πόλη) με καμία σκέψη οικονομικής οδήγησης, έκατσε στις 20 kWh ανά 100 km. Νούμερο που θεωρούμε εντυπωσιακό για το είδος του αυτοκινήτου. Με αυτά τα δεδομένα, η μπαταρία των 79 kWh βγάζει περίπου 400 km, σε ρεαλιστικές συνθήκες. H Volkswagen ανακοινώνει από 457 km (μεικτός κύκλος) έως 606 km (εντός πόλης). Τέλος, να πούμε ότι η μέγιστη ισχύς φόρτισης ανέρχεται στα 200 kW σε DC φορτιστή συνεχούς ρεύματος, με το 5% - 80% να διαρκεί περίπου 30 λεπτά.

Δείτε ακόμη: Το SUV με τα 885 lt χώρου αποσκευών και αυτονομία 850 km! 

Εκδρομικός τύπος

Το Volkswagen ID.Buzz είναι μια πραγματική απόλαυση στον δρόμο, όχι με την απόλυτη έννοια οδήγησης, αλλά με την άνεση που εξασφαλίζει. Έχει πολύ σταθερό πάτημα στην άσφαλτο, διατηρεί με ευκολία ταχύτητες αυτοκινητόδρομου και «καταπίνει» τα χιλιόμετρα. Σε κάποιες κακοτεχνίες του δρόμου οι επιβάτες ίσως διαπιστώσουν μικρές ταλαντώσεις του αμαξώματος πάνω στην ανάρτηση, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε το ύψος που πλησιάζει τα 1,95 μέτρα. Η μπαταρία στο δάπεδο κατεβάζει το κέντρο βάρους χαμηλότερα, συμβάλλοντας στη σταθερότητα που εισπράττει ο οδηγός. Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις van αναλογίες, το ID.Buzz δεν δίνει αίσθηση φορτηγού.

Μοιάζει περισσότερο με ένα μεγάλο, ογκώδες SUV, παρά με φορτηγάκι. Φυσικά δεν έχει φτιαχτεί για γρήγορη οδήγηση, με το αμάξωμα να αναπτύσσει κλίσεις στις στροφές. Όμως το τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο, συμβάλλοντας στην αίσθηση επιβατικού. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, φιλτράρει σωστά τις κακοτεχνίες του δρόμου και η ηχομόνωση είναι προσεγμένη, με διπλά κρύσταλλα εμπρός, παρακαλώ! Κλείνοντας, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην απαράμιλλη ευελιξία του ID.Buzz εντός πόλης. Το τιμόνι του «κόβει» πάρα πολύ, επιτρέποντας στο μεγάλων διαστάσεων όχημα να ελίσσεται άνετα στα στενά.

συμπέρασμα

Αυτοκίνητα όπως το Volkswagen ID.Buzz, έχουν ξεκάθαρο USP (unique selling proposition), που δεν είναι άλλο από την μοναδικότητά τους! Δεν χρειάζεται να έχει κάτι ιδιαίτερο, για να πουλήσει. Μόνο και μόνο από τον χαρακτήρα που βγάζει προς τα έξω, πολλοί (που ενδιαφέρονται για τέτοιο όχημα) θα το επιλέξουν. Το Volkswagen ID.Buzz όμως, δεν είναι μόνο εμφάνιση. Είναι ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο με άπλετους χώρους και πρακτικότητα. Έχει εξαιρετικό ηλεκτρικό σύστημα με πολύ καλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, γρήγορη φόρτιση και όλα όσα έχουν σημασία σε ένα EV, πληρέστατο εξοπλισμό, προσφέρει υψηλή ασφάλεια και ευελιξία, παρά τις μεγάλες διαστάσεις του. Στην Ελλάδα, η 7θέσια έκδοση ξεκινάει από τις 54.000 ευρώ, με την έκδοση δοκιμής (ID.Buzz Plus) να αγγίζει τις 66.500 ευρώ, πριν τον extra εξοπλισμό (το «δικό μας» είχε αρκετό). Ταιριάζει άριστα τόσο για οικογενειακό αυτοκίνητο, όσο και για επαγγελματικό (για επιχειρήσεις μεταφοράς προσωπικού), προσθέτοντας στην εξίσωση το αδιαμφισβήτητο στυλ!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...