Citroen C4 1.6 VTi

Επεισόδιο 2ο της μικρομεσαίας Citroen, που παρακάμπτει ελαφρώς το ριζοσπαστικό στιλ, χάρην του εκσυγχρονισμού.

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2143 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η δεύτερη γενιά C4 με καθολικά βελτιωμένο υπόβαθρο ώστε να τραντάξει τον ανταγωνισμό.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Η αλήθεια είναι ότι στην πρώτη ματιά η νέα C4 δεν με έπεισε και ιδιαίτερα για την έμπνευση των σχεδιαστών της. Το στρογγυλωπό και χαρωπό πρόσφατο παρελθόν με τις ιδιότροπες για την μάζα εμπνεύσεις, ταίριαζε περισσότερο στο Dna μιας εταιρείας που έγινε γνωστή για τις ξεχωριστές ιδέες της. Για μια ακόμα φορά όμως η Citroen επιλέγει τον δρόμο του ρεαλισμού και τουλάχιστον τώρα το κάνει με υπέρμετρο ενθουσιασμό σε ότι αφορά την πλήρη αναβάθμιση ώστε να φτάσει στο σημείο να κουνάει μαντίλι στις πρωτοκλασάτες επιλογές της κατηγορίας. Με ενδιαφέρουσα συμπεριφορά, σεμιναριακή άνεση ανάρτησης και ποιότητα κύλισης και φυσικά σαλονάτη αριστοκρατία στον εσωτερικό της κόσμο, η νέα C4 προκαλεί σεισμικές δονήσεις στην πιάτσα των μικρομεσαίων.

γλυκά
  • Εσωτερική σχεδίαση, ποιότητα και φινέτσα
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Υλικά κατασκευής
  • Χώροι
  • Τιμή
ξυνά
  • Απρόσωπη εξωτερική σχεδίαση
  • Κλίσεις αμαξώματος
απόψεις

Την αρχή έκανε η C5, σπάζοντας τους δεσμούς με το παρελθόν σε ότι αφορά την μετρια ποιότητα, με τα C3, DS3 και C3 Picasso να ακολουθούν τηρώντας τις αναλογίες. Η νέα C4 όμως πραγματικά με εντυπωσίασε. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο προσεγμένο εσωτερικό, τόσο τα μαλακά στα υψηλότερα σημεία όσο και τα σκληρά που βρίσκονται χαμηλότερα, κοιτούν στα μάτια τον κορυφαίο γερμανικό ανταγωνισμό και αφήνουν τους υπόλοιπους γεμάτους απορία και προβληματισμό. Σε έναν άλλο τομέα όμως, η χαμένη παράδοση επιστρέφει, επιτέλους. Πρόκειται για την χαρακτηριστική άνεση των παλιών γαλλικών μοντέλων που είχαμε χάσει για μερικά χρόνια και που όμοιά της δεν βρίσκεις αλλού.

Γιάννης Λημναίος

go shopping

Με τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού(Trend, Trend Plus, Attraction, Exclusive), και με την βασική τιμή και έκδοση να ξεκινά από τις € 17.200 η νέα C4 προσφέρει εκτός από πλήθος επιλογών και ένα δελεαστικό τιμολογιακά μικρομεσαίο αυτοκίνητο που όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τον ανταγωνισμό, αλλά μάλλον ξεχωρίζει απέναντί τους! Το επίπεδο εξοπλισμού είναι ανάλογο της έκδοσης, με την βασική να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τους έξι αερόσακους, ABS με Brake Assist και ESP, hill holder, air condition, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες και cruise control, με μοναδική ουσιαστική απουσία να είναι το ηχοσύστημα. Στην Trend Plus εκτός της μουσικής κερδίζετε επιπλέον τα χειριστήρια λειτουργίας της από το τιμόνι, υπολογιστή ταξιδίου και φώτα ομίχλης, ενώ ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, αισθητήρες φώτων και βροχής, υποδοχή για MP3 και Bluetooth καθώς και διζωνικό κλιματισμό θα βρείτε στην Attraction. Τέλος στην κορυφαία Exclusive ξεχωρίζουν εκτός όλων των άλλων, το σύστημα επιτήρησης τυφλών γωνιών οδήγησης, οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού και οι ζάντες αλουμινίου, ενώ τις υπηρεσίες της πανοραμικής οροφής μπορείτε να τις απολαύσετε με επιβάρυνση 900 ευρώ.

Καμπυλόγραμμη σχεδίαση, όργανα υγρών κρυστάλλων και τιμόνι με πανσπερμία διακοπτών στον σταθερό αφαλό του! Όλα τα ξεχωριστά σημάδια μιας C4, που την έκαναν πολυσυζητημένη για τις ιδιαιτερότητες του χαρακτήρα της ανήκουν στην πρώτη γενιά. Στην δεύτερη που αποτελεί και το αντικείμενο της συζήτησής μας, το ραβδί της εξέλιξης περιόρισε τα ξεχωριστά σημάδια προσωπικότητας C4, έτσι όπως την πρωτογνωρίσαμε και φρόντισε γενναιόδωρα το μικρομεσαίο της Citroen ώστε η αντεπίθεση στην κατηγορία να μην είναι απλά δυναμική, αλλά καθηλωτική για τον ανταγωνισμό της.

 

Μέρος δεύτερον

Το ρετουσάρισμα της γκάμας στην Citroen ξεκίνησε το 2008 η C5, αλλά η πρόσφατη ιστορία βρίσκει την γαλλική εταιρεία να έχει κάνει ένα ντεμαράζ στην μικρή κατηγορία με τα C3 και DS3. Το επόμενο βήμα ήταν φυσικά ο μικρομεσαίος εκπρόσωπος της, που ύστερα από εξαετία καριέρας έφτασε η στιγμή για την δεύτερη γενιά. Είναι προφανές ότι η νέα C4 μοιάζει να βγήκε από λευκή κόλλα χαρτί και σχεδιαστικά μπορούμε να πούμε αφήνει το αντισυμβατικό στιλ και εστιάζεται σε μια πιο απρόσωπη σχεδίαση, που όμως και πάλι αποτελεί κάτι το υποκειμενικό. Σίγουρα, αυτό που κερδίζει είναι το επιθετικότερο στιλ με το ελαφρώς πεπλατυσμένο, αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το νέο μικρομεσαίο της Citroen αφήνει χώρο στην μελλοντική DS4 η οποία θα καλύψει την ανάλογη πιο κοσμοπολίτικη και ταυτόχρονα σπορτίφ ζήτηση.

Συνολικά, η C4 δεν αφήνει κανένα παράπονο στον θεατή. Μπορεί το καμπυλόγραμμο προφίλ να ανήκει στο παρελθόν, μπορεί τα στοιχεία που την έκαναν ξεχωριστή ή για άλλους ιδιόρυθμη να έχουν περάσει στην ιστορία, όμως η νέα C4, υιοθετώντας ποιο συμβατικές γραμμές σε πείθει ότι δεν υστερεί διόλου σε φινέτσα και αριστοκρατική διάθεση. Μάσκα, φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρας εμπρός έχουν εμπνευστεί από την C5, ενώ πίσω τα νέα φώτα και το πεπλατυσμένο στιλ προσφέρουν κομψότητα και δυναμισμό. Οι καθαρές γραμμές και οι αυξημένες διαστάσεις (μήκος 4.330 mm, πλάτος 1.790 mm και ύψος 1.490 mm) τοποθετούν την νέα C4 κοντά στην νέα μόδα των σύγχρονων πληθωρικών μικρομεσαίων, με θετικά αποτελέσματα όσον αφορά τις χωροταξικές ανέσεις. Στο σαλόνι επικρατεί γαλλική φινέτσα και «γερμανική» τάση ποιότητας και συναρμολόγησης. Παρελθόν και εδώ οι νεωτερισμοί της πρώτης C4, όπως το τιμόνι με σταθερό αφαλό, καθώς και η οθόνη υγρών κρυστάλλων που τοποθετημένη στην κορυφή του ταμπλό έπαιζε τον ρόλο του πίνακα οργάνων. Το ευπαρουσίαστο νέο εσωτερικό κλέβει τις εντυπώσεις, με ένα ανασχεδιασμένο, λειτουργικό και πλήρες πληροφοριών ταμπλό με ένα νέο πινακα οργάνων στα πρότυπα της C5. Αφθονία θέσεων για μικροαντικείμενα συμβάλουν στην πρακτικότητα και τα αναπαυτικά καθίσματα κάνουν εύκολη και άνετη την ζωή των πέντε επιβατών, ενώ ο κορυφαίος χώρος φόρτωσης των 408 λίτρων, δείχνει τον δρόμο στους ανταγωνιστές του.

 

Σύγχρονη αντίληψη

O 1.4 VTi είναι ο βασικός κινητήρας βενζίνης και ο 1.6 THP η τοπ επιλογή με τους 156 υπερτροφοδοτούμενους ίππους, όμως υπάρχει και η ενδιάμεση λύση. Ο 1.6 VTi που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής, μια ισορροπημένη επιλογή που εκδηλώνει περίφημα τα χαρίσματα της σύγχρονης μικρομεσαίας Citroen. Μπορεί να μην φτάνει τις επιδόσεις της THP, όμως δεν θα την πεις άψυχη παρά το γεγονός ότι οι 120 ίπποι έχουν να μεταφέρουν παραπάνω από 1.400 κιλά με οδηγό και γεμάτο το 60άρι ρεζερβουάρ του. Η γνωστή για το Group PSA λύση του 16βάλβιδου 1.6 VTi, τεχνολογίας Εuro5, αποσπά παραδοσιακά θετικές κριτικές κάτι που εξακολουθεί να κάνει και στην νέα C4. Η ροπή των 160 Nm στις 4.250 σ.α.λ. σε συνδυασμό με ένα σωστά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο προσφέρει στην C4 αξιοπρέπεια στην συνολική απόδοση και καλές επιδόσεις. Τα 10,8’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 193 km/h τελικής ταχύτητας επιβεβαιώνονται τόσο σε νούμερα, όσο και σε αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός, ενώ η αισιόδοξη εργοστασιακή τιμή των 6,3 lt/100km, ουσιαστικά εκπροσωπείται από 8-9 λίτρα πραγματικής μέσης κατανάλωσης, τιμή που και πάλι όμως κρίνεται ικανοποιητική και ήρθε δίχως να συμβιβάσουμε τον ρυθμό μας. Σε συνδυασμό με τα 143 gr/km για τις εκπομπές CO2, η Citroen μπορεί να νιώθει καθαρή την οικολογική της συνείδηση, ενώ αν για κάτι καυχιέται με τα κατορθώματα του νέου της «τέκνου» είναι για την προσφορά άνεσης και ποιοτικής κύλισης.

Στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα της C4, έχουν γίνει βελτιώσεις προς όφελος της ακαμψίας και της άνεσης, ενώ η κλασική αρχιτεκτονική στην ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) βάζει σε προτεραιότητα την ποιοτική απόδοση με έμφαση στα σημεία που προαναφέρθηκαν. Πραγματικά η ησυχία στην καμπίνα είναι πρωτόγνωρη για την κατηγορία και το ταξίδι με την ευρύχωρη C4 γίνεται απολαυστικό ακόμα και με ταχύτητες που δεν συμπαθούν ιδιαίτερα τα ραντάρ της τροχαίας. Οι ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται και περιορίζονται γενναιόδωρα τόσο σε ήχο όσο και σε ουσία με αποτέλεσμα να δημιουργεί ευτυχισμένους επιβάτες.

Στους κακόβουλους που θεωρούν ότι η ευτυχία επιβατών σημαίνει δυστυχία για τον οδηγό, κοινώς αποκομμένη αίσθηση και βαρετή συμπεριφορά, η Citroen χαμογελάει με σιγουριά. Σαφώς δεν μιλάμε για σπορ προσανατολισμό. Η μαλακή ρύθμιση επιτρέπει μεν την εμφάνιση κλίσεων, χωρίς όμως να επηρεάζει επικοινωνιακά την σχέση της με τον οδηγό με αποτέλεσμα η C4 να καταφέρνει να πείθει ότι είναι ευχάριστη στην οδήγηση και αποτελεσματική στους χειρισμούς που της προτείνεις πίσω από ένα σωστό σε γενικές γραμμές τιμόνι. Το στοίχημα για την Citroen ήταν να προσφέρει ένα αυτοκίνητο που θα διατηρήσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά που επιδιώκει ο αγοραστής της κατηγορίας, αλλά σε επίπεδο άνεσης ο ανταγωνισμός να υποκλίνεται στήν γαλλική άποψη. Η νέα C4 κέρδισε το στοίχημα με το σπαθί της και απέδειξε ότι διατηρεί διπλωματικά τις καλύτερες σχέσεις με το ανάγλυφο του δρόμου. Τουλάχιστον, το νέο ταλέντο της μικρομεσαίας κατηγορίας μπορεί να έχασε τα ξεχωριστά στοιχεία ταυτότητας μιας Citroen, όμως επανέφερε το βασικότερο που παραδοσιακά εκπροσωπείται απο την αποτελεσματική ανάρτηση και τον σεβασμό στις ανέσεις.

συμπέρασμα

Μπορεί σχεδιαστικά να μην αποτελεί γροθιά στην άχρωμη μαζικότητα που επικρατεί στην κατηγορία, όμως η νέα C4 βάζει σε νέα δεδομένα την εκπροσώπηση της εταιρείας, που μπορεί να καυχιέται ότι το προϊόν της είναι ανταγωνιστικό ακόμα και απέναντι στους συνήθεις υπόπτους της κορυφής. Με φινέτσα, κομψότητα και αριστοκρατική διάθεση η νέα C4 διατηρεί την σύγχρονη εικόνα συμπεριφοράς-απόδοσης γαρνιρισμένη με άνεση επιπέδου καθώς και ενδιαφέρουσες εσωτερικές ανέσεις. Σε συνδυασμό με την λογικότατη τιμή, το νέο μικρομεσαίο της Citroen ξεχωρίζει στον υπεράριθμο στόλο μικρομεσαίων της αγοράς.

VIDEOS

Citroen C4 2010

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...