Δοκιμή BMW 220 Gran Coupe 170 PS: Επεκτατική πολιτική

Μετά τον «ντόρο» που δημιούργησε η Σειρά 1, η οποία απέδειξε ότι το premium δεν είναι αναγκαστικά… ακριβό, η BMW δοκιμάζει την ίδια συνταγή και στα compact τετράθυρα sedan.

  • -
  • -
Ισχύς170 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)119,0 gr/km
με μια ματιά

Διαθέτοντας μια πιο… κλασική φόρμα σε αμάξωμα τριών όγκων, η BMW Σειρά 2 Gran Coupe δείχνει και είναι premium. Ταυτόχρονα, όμως, προσφέρεται σε ανταγωνιστική (συγκριτικά με τον ανταγωνισμό) τιμή στις περίπου 33.500 ευρώ. Αντίθετα με ότι θα περίμενε κανείς, δεν υπολείπεται πουθενά αφού και ανταγωνιστικότατο κινητήρα 170 ίππων με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων έχει, και με πληρέστατο εξοπλισμό προσφέρεται. «Νίκη» από τα αποδυτήρια; Έτσι φαίνεται, αφού παρέα με την αντίστοιχη Σειρά 1, δεν αφήνουν πολύ χώρο στον ανταγωνισμό. Premium και μη…

Λίγοι μήνες έχουν περάσει από το λανσάρισμα της BMW Σειράς 1, η οποία εμφανίστηκε σχεδόν… ειρωνικά απέναντι από τον ανταγωνισμό, προτάσσοντας ένα αναγνωρισμένο premium σήμα σε τιμές όπου δυσκολεύονται να φτάσουν ακόμη και οι «απλοί», μη premium κατασκευαστές. Πρόταση χωρίς να υπολείπεται ούτε σε μηχανικό σύνολο (mild hybrid, 170 PS, αυτόματο κιβώτιο), αλλά ούτε και σε εξοπλισμό, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο από κάθε άποψη. Πλέον το συγκεκριμένο πακέτο συνδυάζεται και με ένα πιο κλασικό αμάξωμα τριών όγκων, για τους λάτρεις των τετράθυρων sedan, αλλά με στυλ coupe. Η Σειρά 2 Gran Coupe, είναι γεγονός!

Mini limo

Με μήκος στα 4.546 mm, πλάτος στα 1.800 mm και ύψος 1.445 mm, η BMW Σειρά 2 Gran Coupe τοποθετείται στα μικρομεσαία sedan. Οι διαστάσεις της είναι σημαντικά μεγαλύτερες από τη Σειρά 1  (σχεδόν 18 cm επιπλέον στο μήκος) λόγω του επιπλέον χώρου που χρειάζεται ο extra όγκος στο τελείωμα του αμαξώματος. Από αισθητική πλευρά, η Σειρά 2 Gran Coupe είναι ίδια με τη Σειρά 1 μέχρι και τη μεσαία κολόνα, ενώ από εκεί και πίσω η γραμμή της οροφής αλλάζει για να εξυπηρετήσει τον Gran Coupe σκοπό. Μια αξιοσημείωτη διαφορά πάντως, είναι ότι οι πόρτες είναι χωρίς πλαίσιο, δείχνοντας έτσι έναν πιο σπορ και… coupe χαρακτήρα. Φυσικά, διατίθεται με τρία διαφορετικά επίπεδα M Pack, για να διαλέξει ο αγοραστής αυτό που προτιμάει. Το βασικό έχει μόνο προφυλακτήρες και ζάντες, το ενδιάμεσο προσθέτει και εσωτερικά στοιχεία M, ενώ το M Pack Pro έχει μεγαλύτερα φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες (προερχόμενα από την M235 xDrive), προσαρμοζόμενη ανάρτηση M και ακόμη πιο σπορ εμφάνιση με μια διακριτική αεροτομή στο τελείωμα του πορτμπαγκάζ.

Premium αλλά και minimal

Στο εσωτερικό, δεν υπάρχει σχεδόν καμία αλλαγή σε σχέση με τη Σειρά 1. Αυτό σημαίνει ότι υιοθετεί το χαρακτηριστικό BMW Curved Display, το πάνελ με τις δύο οθόνες, μια 10,25 ιντσών ως πίνακα οργάνων και μια στις 10,7 ίντσες για το σύστημα πολυμέσων. Χρησιμοποιεί την τελευταία έκδοση του BMW OS 9 και η μονάδα εντυπωσιάζει θετικά με την αμεσότητα στις εντολές, αλλά και τις επιλογές εξατομίκευσης που δίνει, προκειμένου να υπάρχει σε πρώτο πλάνο όλα όσα επιθυμεί ο χειριστής μέσω των widgets. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, όμως καλείται να εξυπηρετήσει σχεδόν κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου και του κλιματισμού, άρα μερικές φορές προκύπτει ένα μικρό πρόβλημα εργονομίας. Επίσης δεν υπάρχει και το περιστροφικό χειριστήριο του iDrive, που πλέον τοποθετείται μόνο στα μεγαλύτερα μοντέλα της BMW και όχι στις μικρότερες κατηγορίες.

Στοιχείο που είναι απαραίτητο να γνωρίζει κάποιος, είναι ότι με την παρατεταμένη πίεση του διακόπτη “SET” στο τιμόνι (του cruise control) πάει… για ύπνο το σύστημα προειδοποίησης υπέρβασης του ορίου ταχύτητας που αποτελεί υποχρεωτικό εξοπλισμό από την ΕΕ. Στο κομμάτι των υλικών, η ποιότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Υπάρχουν μαλακά πλαστικά, τα σκληρότερα δεν δίνουν την εντύπωση του φθηνού και η συναρμογή είναι υπεράνω κριτικής. Η συμπαγής αίσθηση που λαμβάνεις από όλα τα μοντέλα της BMW διατηρείται και στη Σειρά 2, βάζοντας τους επιβάτες σε έναν προσεγμένο χώρο. Ειδικά η θέση οδήγησης, που τοποθετεί το σώμα «μέσα» στο αυτοκίνητο και όχι «πάνω» από αυτό όπως τείνουν να μας συνηθίσουν τα… μοδάτα SUV, είναι άριστη και δημιουργεί ένα όμορφο συναίσθημα σε εκείνους που πραγματικά απολαμβάνουν την οδήγηση. Η στήριξη από τα πλαϊνά των καθισμάτων είναι τέλεια και ο σχεδιασμός τους τέτοιος, που αποκλείεται να κουράσουν ακόμη και σε πολύωρες διαδρομές. Το τιμόνι έρχεται ιδανικά στην προέκταση των χεριών και γενικότερα, η γεωμετρία φαίνεται ότι μελετήθηκε από σχεδιαστές που τους αρέσει η οδήγηση. Πριν περάσουμε στο… μελανό σημείο της καμπίνας, να τονίσουμε ότι η πρακτικότητα βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο καθώς υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ποτηροθήκες, αποθηκευτικοί χώροι και ράφια για να ακουμπάς τα πράγματα που θες.

Τι δεν μας άρεσε από την καμπίνα της Σειράς 2; Αρχίζοντας από τα λιγότερο σημαντικά, ο κενός χώρος που προκύπτει κάτω από την οθόνη και πάνω από τους αεραγωγούς, εκεί που στην προηγούμενη γενιά υπήρχε η μονάδα χειρισμού του κλιματισμού. Οι σχεδιαστές προσπάθησαν να καλύψουν το σημείο με ατμοσφαιρικό φωτισμό, κάτι που τελικά επιτυγχάνεται μόνο κατά τη βραδινή οδήγηση.  Ύστερα, έρχονται οι χώροι. Οι πίσω επιβάτες δεν έχουν πολύ αέρα στη διάθεσή τους και δύο ενήλικοι κανονικού αναστήματος ίσα που θα βρουν τη θέση τους, με απλώς επαρκή χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Επίσης, το ογκώδες κεντρικό τούνελ, δυσκολεύει πολύ τη φιλοξενία ενός πέμπτου επιβάτη, εκτός αν πρόκειται για παιδί. Στον χώρο αποσκευών, τα πράγματα είναι μεν καλύτερα συγκριτικά με τη Σειρά 1, αφού το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 360 lt, όμως το νούμερο παραμένει κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, με μερίδιο ευθύνης να αποδίδεται στην μπαταρία 48V του mild hybrid συστήματος που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο. Οι μη υβριδικές εκδόσεις της Σειράς 2 Gran Coupe έχουν διαθέσιμα 430 lt για τις αποσκευές. Τέλος, το τετράθυρο αμάξωμα και ο coupe σχεδιασμός μπορεί να είναι θελκτικά στο μάτι, όμως το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ είναι στενό.

Δείτε ακόμη: Το εργοστάσιο της BMW που κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο κάθε 57 sec! 

Στο σημείο που πρέπει

Η BMW 220 Gran Coupe, η έκδοση που οδηγήσαμε δηλαδή, εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1.5 lt με απόδοση 156 PS και 240 Nm. Ενισχύεται, όμως, από ένα ήπια υβριδικό (mild hybrid) σύστημα των 48V, με τα τελικά νούμερα ισχύος που προκύπτουν από τον συνδυασμό τους να είναι οι 170 PS και 280 Nm. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 20 PS και 55 Nm, νούμερα άμεσα διαθέσιμα, καλύπτοντας την όποια υστέρηση του βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές. Η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα, μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (Steptronic) των επτά σχέσεων. Ο τρικύλινδρος κινητήρας διαθέτει σύστημα VALVETRONIC (ουσιαστικά παρακάμπτει την πεταλούδα γκαζιού και ελέγχει την ποσότητα αέρα στον θάλαμο από τις βαλβίδες εισαγωγής), αλλά και το Double VANOS (μεταβλητός χρονισμός στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής), αποδίδοντας γραμμικά σχεδόν σε όλο το φάσμα στροφών, χωρίς ξέσπασμα στις χαμηλομεσαίες ή «λαχάνιασμα» στις υψηλές rpm. Ο συνδυασμός αυτών των συστημάτων επιτρέπει την επίτευξη καλύτερης οικονομίας καυσίμου στη χαλαρή οδήγηση και καλύτερες επιδόσεις, όταν αυτές ζητηθούν, με το Double VANOS να ρυθμίζει πότε θα ανοίξουν οι βαλβίδες και το VALVETRONIC, πόσο θα παραμείνουν ανοικτές, ανάλογα με τις συνθήκες.

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Θέση οδήγησης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Τεχνολογία
  • Συνδεσιμότητα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή (συγκριτικά)
ξινά
  • Μέτριοι χώροι πίσω
  • Πορτμπαγκάζ
  • Μικρό άνοιγμα πορτμπαγκάζ
  • Απουσία περιστροφικού iDrive

Επίσης διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού (on-demand) και η τροφοδοσία βενζίνης γίνεται μέσω άμεσου ψεκασμού (στον θάλαμο καύσης), αλλά και έμμεσου (στην εισαγωγή). Οι επιδόσεις που ανακοινώνονται είναι πολύ καλές με 0-100 km/h σε 7,9 sec και τελική ταχύτητα, στα 230 km/h. Απολύτως επαρκείς για την οικογενειακή χρήση που προορίζεται το όχημα, δηλαδή. Η απόκριση στο δεξί πεντάλ είναι αρκετά καλή και το κιβώτιο είναι συνήθως εύστοχο, με μοναδικό σημείο που επιδέχεται βελτίωση να είναι η αποφασιστικότητά του στο kick-down. Πάντως, κρατώντας πατημένο το αριστερό paddle, το αυτοκίνητο μπαίνει αυτόματα σε Sport Mode για 10 sec και κατεβάζει τη χαμηλότερη δυνατή σχέση, προκειμένου να επιτευχθεί άμεσα η βέλτιστη επιτάχυνση, για μια προσπέραση, πχ. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, καταφέραμε να σταθεροποιήσουμε το trip computer στα 6,8 lt ανά 100 km, σε μεικτές συνθήκες οδήγησης. Αυτοκινητόδρομος, επαρχιακός, πόλη, ήρεμες μετακινήσεις αλλά και στιγμές υψηλότερης πίεσης, είχαν ως αποτέλεσμα το συγκεκριμένο νούμερο, που θεωρούμε ότι είναι μια πολύ καλή επίδοση. Με μεγαλύτερη προσοχή και κυρίως εκτός πόλης διαδρομές, κατεβαίνει ακόμη και κάτω από τα 6 lt ανά 100 km, ενώ εντός αστικού ιστού, πλησιάζει τα 8 lt για την ίδια απόσταση.

Διαπιστευτήρια BMW

Δεν χρειάζονται περισσότερα από λίγα χιλιόμετρα οδήγησης, για να καταλάβεις ότι η Σειρά 2 Gran Coupe είναι ένα γνήσιο δημιούργημα από το Μόναχο. Η ανάρτηση στην έκδοση M Sport διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις και φέρνει το αμάξωμα 8 mm πιο κοντά στο έδαφος, διατηρώντας την κλασική διάταξη με γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η απόσβεση των κακοτεχνιών της ασφάλτου είναι αποτελεσματική, ενώ ο οδηγός λαμβάνει μια σφιχτή, αλλά όχι ενοχλητικά σκληρή αίσθηση από το σύνολο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ίσως παρατηρηθεί πιο ξερή αντίδραση από την αναμενόμενη, ωστόσο κάτι τέτοιο είναι μάλλον αναμενόμενο σε ένα αυτοκίνητο με σχετικά σπορ στόχευση, όπως η Σειρά 2 Gran Coupe. Σε δρόμο με στροφές, η 220 εμπνέει εμπιστοσύνη και προσφέρει πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Ακολουθεί με ακρίβεια τη γραμμή που υποδεικνύει ο οδηγός, το μπροστινό σύστημα αλλάζει κατεύθυνση γρήγορα και ανάλαφρα, ενώ η υποστροφή σπάνια θα προκύψει, σημαίνοντας την υπερβολή ή τη λάθος προσέγγιση της στροφής.

Δείτε ακόμη: Αυτή είναι η φθηνότερη BMW του 2025! 

Σε αυτά βοηθάει και η αυξημένη κατά 20% γωνία κάστερ στους εμπρός τροχούς, όπως επέλεξαν οι μηχανικοί, μαζί με την extra μπάρα θόλων που περιλαμβάνει εμπρός η 220, αν συνδυαστεί με το πακέτο M Sport. Το τιμόνι με τη σειρά του, είναι ακριβές και προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση. Ιδανικά θα θέλαμε πιο λεπτή στεφάνη, για να «κουμπώνει» καλύτερα στο χέρι και να είναι πιο καθαρή η πληροφορία που λαμβάνει ο οδηγός. Ωστόσο, με το σύστημα Servotronic, το οποίο προσαρμόζει το βάρος ανάλογα με την ταχύτητα, συνδυάζεται η άνεση εντός πόλης με τη σταθερότητα στις υψηλότερες ταχύτητες, μεταβάλλοντας ανάλογα την υποβοήθηση. Ωστόσο, ακόμη και στο πρόγραμμα Sport, θα θέλαμε λίγο περισσότερο βάρος για ακόμη καλύτερη αίσθηση. Τα φρένα αποδίδουν εξαιρετικά, ενώ το αυτόματο κιβώτιο συνοδεύεται από paddles πίσω από το τιμόνι (στην έκδοση M Sport), για όποιον επιθυμεί χειροκίνητο έλεγχο των αλλαγών. Ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο, η νέα BMW Σειρά 2 Gran Coupe, εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης. Η στιβαρότητα του αμαξώματος βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο και η ηχομόνωση κρίνεται ως εξαιρετική, παρά την ύπαρξη πορτών χωρίς πλαίσιο. Παράλληλα, η έβδομη σχέση του κιβωτίου διατηρεί χαμηλές τις στροφές του κινητήρα. Με 140 km/h, ο τρικύλινδρος γυρνά περίπου με 2.500 rpm, περιορίζοντας θόρυβο και κατανάλωση.

Σωστή τιμή, σωστή στιγμή

Ακριβώς όπως έκανε και η Σειρά 1, έτσι και η BMW Σειρά 2 Gran Coupe, αποδεικνύει ότι το πραγματικά premium, μπορεί να πηγαίνει μαζί και με την λογική τιμή. Σε ό,τι αφορά το κόστος, βρίσκεται ελαφρώς ψηλότερα από την hatchback πρόταση, ξεκινώντας από τις 33.450 ευρώ. Αυτό είναι και το σημείο εκκίνησης της γκάμας, ενώ επίσης περιλαμβάνονται δύο ακόμη εκδόσεις, η diesel 220d με το δίλιτρο μοτέρ πετρελαίου των 163 PS και η σπορ εκδοχή, η M235 xDrive με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2.0 lt, τους 300 PS και την τετρακίνηση. Κοινό σημείο όλων των εκδόσεων είναι η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου, καθώς καμία δεν είναι διαθέσιμη με χειροκίνητο σασμάν. Αν… αναρωτιέστε πόσο κοστίζει μια φορτωμένη έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής μας που βλέπετε στις φωτογραφίες, τότε να ξέρετε ότι η λογική τιμή αρχίζει να ξεθωριάζει, αφού αγγίζει τις 45.000 ευρώ. Και πάλι, όμως, αν συγκριθεί με τον ευθύ ανταγωνισμό, δεν είναι πολλά.

συμπέρασμα

Με τον τρόπο που έχει διαμορφωθεί η αγορά και την πολιτική που ακολουθεί όχι μόνο ο άμεσος premium ανταγωνισμός, αλλά και οι mainstream εταιρείες, η BMW 220 Gran Coupe φτάνει να είναι μέχρι και… φθηνή. Ειδικά αν υπολογίσεις ότι σε αυτά τα χρήματα παίρνεις 170 άλογα, αυτόματο κιβώτιο, πληρέστατο εξοπλισμό και το πολυπόθητο σήμα ενός αναγνωρισμένου Γερμανού κατασκευαστή. Εγγυημένη μεταπώληση, σπορ οδική συμπεριφορά, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και λογικό κόστος χρήσης, συμπληρώνουν τα θετικά. Οι μέτριοι χώροι επιβατών και αποσκευών, αποτελούν τα μοναδικά ουσιαστικά μειονεκτήματα. 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...