
Δοκιμή BMW X3 M50 xDrive: Savoir vivre, τέλος
H BMW αλλάζει τους κανόνες στο άνω άκρο της κλάσης των μεσαίων premium SUV, παρουσιάζοντας την απόλυτη X3. Με μια μικρή, ωστόσο, υποσημείωση…
- -
- -
με μια ματιά
Η X3 M50 xDrive είναι η κορυφαία version στη γκάμα του μεσαίου SAV μοντέλου της BMW, με 398 ίππους και 580 Nm ροπής.
Πέρασαν 20 ολόκληρα χρόνια από την ημέρα που η BMW παρουσίαζε για πρώτη φορά στο κοινό την X3. Ήταν το 2005 συγκεκριμένα, όταν οι Βαυαροί λάνσαραν στην αγορά το μικρότερο αδερφάκι της X5. Με στόχο να διεισδύσουν στα κατώτερα στρώματα της αγοράς, εκεί όπου μοντέλα τότε σαν το Freelander της Land Rover, το Lexus RX και άλλα compact luxury SUV οχήματα, κέρδιζαν την ψήφο εμπιστοσύνης του κοινού.
Με την Χ5 βέβαια να έχει αποδείξει ήδη στην πράξη τι σημαίνει για την BMW SUV μοντέλο ή πιο σωστά SAV (Sports Activity Vehicle) μοντέλο, η Χ3, κατάφερε με το καλημέρα… να κάνει θραύση. Για να μη σας κουράζω, η Χ3 συνέβαλε καθοριστικά στη σταθερή αύξηση της δημοτικότητας των μοντέλων «X» της BMW, ενώ το 2023, στην τρίτη της πλέον γενιά, έγινε και το «χωμάτινο» μοντέλο της BMW με τις περισσότερες πωλήσεις! Άνω των 3,5 εκατομμυρίων μονάδων. Οι Βαυαροί είχαν βρει και επίσημα, την κότα που γεννά τα χρυσά αυγά…
Κεφάλαιο 4ο
Στην τέταρτη πλέον γενιά του μοντέλου, η BMW… έδωσε ρέστα. Δημιούργησε την καλύτερη «ever» Χ3 σε όλους τους τομείς. Φευ… Γράψτε λάθος. Όχι σε όλους τους τομείς. Υπάρχει κι ένα τρωτό σημείο στη νέα γενιά που θα το συζητήσουμε αργότερα. Μέχρι τότε όμως ας δούμε παρέα τι νέο φέρνει η brand new Χ3 και κυρίως, η κορυφαία έκδοση του μοντέλου M50 xDrive. Η νέα λοιπόν BMW X3 είναι 34 mm μακρύτερη από την προκάτοχό της (4.755 mm), με αυξημένο πλάτος κατά 29 mm (1.920 mm), ενώ σε συνδυασμό με την μείωση του ύψους του οχήματος στα 1.660 mm (-25 mm) και τα φαρδύτερα μετατρόχια, το αυτοκίνητο έχει αποκτήσει μια πιο «μπρουτάλ» εμφάνιση η οποία επ’ ουδενί όμως δε στερείται κομψότητας.
Λεπτομέρειες όπως η μεγάλη μάσκα νεφρών της BMW, τα φώτα M Shadowline, οι έντονα προτεταμένοι θόλοι των τροχών, το χωνευτό πίσω παρμπρίζ με τη μεγάλου μήκους αεροτομή, οι παρακείμενοι πλευρικοί εκτροπείς αέρα, οι τετραπλές απολήξεις στην εξάτμιση, τα M Sport φρένα με τις κόκκινες δαγκάνες και οι τροχοί των 20 ιντσών (έξτρα τροχοί 21” στο μοντέλο της δοκιμής μας) με ελαστικά 255/45 εμπρός και 285/40 ολοκληρώνουν το αισθητικό αποτέλεσμα στη νέα Χ3 και δη στην έκδοση «Μ».
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη BMW 120 170PS
Στα ενδότερα του μοντέλου, η νέα κυρτή οθόνη που συνδυάζει τόσο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (12,3’’) όσο και το σύστημα (14,9’’) infotainment (εφοδιάζεται με το τελευταίο λογισμικό Operating System 9 της BMW), είναι πράγματι εξαιρετική σε ανάλυση, απόκριση, λειτουργίες και γραφικά. Η BMW έχει κάνει αναμφίβολα limt up στο τεχνολογικό κομμάτι, ωστόσο, ουδέν καλόν αμιγές κακού. Η αντιστροφή του λόγου στο παλιό αυτό ρητό έχει να κάνει ουσιαστικά με την εργονομία. Ναι μεν η τεχνολογία είναι κορυφαία στη νέα Χ3 αλλά είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει πλέον κανένας φυσικός διακόπτης ελέγχου οποιαδήποτε λειτουργίας! Ούτε καν για τον κλιματισμό μήτε για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Τα πάντα είναι «touch» πλέον… Και ότι άλλο χρειαστείτε θα το βρείτε μέσα από το μενού του συστήματος infotainment του αυτοκινήτου. Το οποίο ευτυχώς, «μαθαίνεται» εύκολα από την άποψη ότι δεν είναι πολύπλοκο ως προς το χειρισμό του.
Κι αν αυτή η φιλοσοφία είναι της μόδας ή εάν προτιμάτε καλύτερα, αυτό είναι το αποτέλεσμα ενός σύγχρονου hi-tech περιβάλλοντος, η μέτρια ποιότητα των υλικών κατασκευής στο ταμπλό της X3, προκαλεί έκπληξη. Στο σύνολο τους τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά δεν είναι τόσο θέμα αφής. Είναι περισσότερο θέμα ποιότητας υλικών καθώς δείχνουν φθηνά (ειδικά αυτά στις πόρτες) και δε συνάδουν με όλα όσα μας έχει συνηθίσει τόσα χρόνια η βαυαρική εταιρεία. Και δη σε ένα μοντέλο της που κοστίζει σχεδόν… 100.000 ευρώ. Πάντως η θέση οδήγησης παραμένει… BMW, που σημαίνει ότι κάθεσαι σωστά και νιώθεις «ένα» με το αυτοκίνητο, ενώ οι χώροι είναι γενναιόδωροι ακόμα και για πέντε ενήλικες επιβάτες, οι οποίοι μάλιστα έχουν και στη διάθεση τους από 570 έως και 1.700 lt φόρτωσης, ανάλογα πάντα και με τη θέση των πίσω καθισμάτων.
Η καρδιά του κτήνους
Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας, η X3 M50 xDrive, εφοδιάζεται με τον ισχυρότερο εξακύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο M Performance. Ο κινητήρας M TwinPower Turbo των 3,0 λίτρων συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V (με λειτουργία Sport Boost), αποδίδοντας 398 ίππους με 580 Nm ροπής! Η θηριώδης ισχύς «περνά» στο δρόμο μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου Steptronic Sport (φιλοξενεί στα ενδότερα του το ηλεκτρομοτέρ) και φυσικά μέσω της έξυπνης τετρακίνησης xDrive. Για να έχετε μια εικόνα του πόσο «δυνατό» είναι το κορυφαίο Χ3 της γκάμας (με 6,8 αναλογία κιλών/ίππο), το οποίο σημειωτέων ζυγίζει και 2+ τόνους, κρατήστε ότι τα πρώτα 0-100 km/h «έρχονται» σε μόλις 4,6’’, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.
Αυτό το μπρουτάλ σύστημα κίνησης συνδυάζεται επίσης με ειδική τεχνολογία πλαισίου προσφέροντας στην πράξη έναν κορυφαίο συνδυασμό ευελιξίας, δυναμισμού και ακρίβειας στο χειρισμό. Η ανάρτηση M Sport με σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, τα φρένα M Sport, και το διαφορικό M Sport που είναι ενσωματωμένο στον πίσω άξονα ανήκουν όλα στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης και συνδράμουν το καθένα ξεχωριστά και όλα μαζί στην κορυφαία αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός πίσω από τα «πηδάλια» του αυτοκινήτου. Επίσης η X3 M50 xDrive φέρει και την προσαρμοζόμενη ανάρτηση M η οποία διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
γλυκά
• Σχεδίαση
• Κινητήρας
• Οδική συμπεριφορά Τεχνολογία
• Τεχνολογία
• Χώροι
ξινά
• Ποιότητα υλικών
• Τιμή
Πέραν βέβαια των τεχνικών προδιαγραφών που σίγουρα δημιουργούν τις κατάλληλες «συνθήκες» για ένα άρτιο αποτέλεσμα, το πιο σημαντικό όλων, είναι το πως «μεταφέρεται» αυτό το κορυφαίο background στο δρόμο και φυσικά, τι αίσθηση λαμβάνει ο οδηγός. Η X3 M50 xDrive πρώτα απ’ όλα κρύβει τον όγκο, το «ύψος» (την απόσταση της δηλαδή από το έδαφος) αλλά και το βάρος της. Το αυτοκίνητο για να γίνω συγκεκριμένος, εκτελεί κατά γράμμα κάθε προσταγή του οδηγού: Θέλει κάποιος να κινηθεί με γραμμές; Piece of cake. Η κορυφαία Χ3 πατά σταθερά, μαζεύει σε χρόνο «dt» πολλά χιλιόμετρα και στρίβει με ταχύτητες που εάν δεν τις δει κανείς με τα ίδια του τα μάτια στο ψηφιακό καντράν ή στο head up display, δεν τις αντιλαμβάνεται. Παίζει βέβαια τεράστιο ρόλο και η εκπληκτική ηχομόνωση της καμπίνας αλλά και η κορυφαία ποιότητα κύλισης.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την πανίσχυρη BMW M5
Είναι επιθυμία κάποιου να το «παίξει» –που δεν το προτείνω- ένας μικρός «Ταλιμπαν»; Κανένα πρόβλημα. Η X3 M50 xDrive θα ικανοποιήσει και αυτήν του την επιθυμία. Η τετρακίνηση δουλεύει υποδειγματικά και «δίνει» περισσότερη δύναμη στον πίσω άξονα! Γιατί ακόμα και ένα τετρακίνητο SUV της BMW, οφείλει να παραμείνει πιστό στην βαριά κληρονομιά της φίρμας… Η απόκριση του κινητήρα, η ωμή του δύναμη (που είναι «παντού» σε όλο το εύρος λειτουργίας), η καταιγιστική κάλυψη των αποστάσεων, ο ήχος (που εντείνεται λίγο παραπάνω μέσω του εκπληκτικού ηχοσυστήματος της Harman Kardon), η απόκριση του σασμάν, η απόδοση-αίσθηση των φρένων, το κορυφαίο πλαίσιο, το εξαιρετικό τιμόνι και η «ψαγμένη» ανάρτηση, συνθέτουν ένα σύνολο, που όμοιο του δε συναντάς στη συγκεκριμένη κλάση οχημάτων. Όσο κι αν ψάξει κανείς…
Μόνο χώμα θα λυπόμουν –προσωπικά- να τη βάλω. Με 21’’ ζάντες και χαμηλοπρόφιλα ελαστικά είναι κρίμα. Επίσης, όσο κι αν η BMW δηλώνει ότι η κορυφαία Χ3 «καίει» σε μικτό κύκλο 8,3 lt/100 km, θα πρέπει κάποιος να το χει κάνει «τάμα» για να πετύχει αυτήν την κατανάλωση… Ακόμα κι αν «δουλεύει» το σύστημα στο πιο «οικολογικό» του mode το Efficient (υπάρχει ακόμα Sport, Individual κ.α) και συμπεριφέρεται στο γκάζι σα να υπάρχει ένα αυγό πίσω από το πεντάλ, η Μ50 xDrive θα «κάψει» κοντά στα 11-11,5 lt/100 km. Χωρίς αυτά τα άγχη κατά νου, υπολογίστε κάτι παραπάνω από στα 12,5 με 13,0 lt/100 km και σε περίπτωση που αποφασίσει κανείς να την απολαύσει στο μέγιστο βαθμό τότε θα δει και 20άρια… Λίτρα καυσίμου εννοώ για κάθε 100 χιλιόμετρα… Η νέα BMW X3 κατασκευάζεται στα εργοστάσια του BMW Group στο Spartanburg (ΗΠΑ) και στο Rosslyn (Νότια Αφρική), μέσω μιας διαδικασίας παραγωγής που εστιάζει στην εξοικονόμηση πόρων και την κυκλικότητα.
συμπέρασμα
Η BMW στην κορυφαία έκδοση της νέας Χ3, την M50 xDrive, κατάφερε να δημιουργήσει ένα καθαρόαιμο σπορ όχημα, σε SUV μανδύα… Hats off στους Βαυαρούς.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ