ΜΙΝΙ Cooper Countryman 1.6
Μοδάτο και trendy… πάτα στην εποχή, αλλά ψάχνει χαρακτήρα…
- -
- -
με μια ματιά
Μεγεθυσμένο MINI, με παρόμοια σχεδιαστική κουλτούρα και ταυτόσημη αισθητική στο εσωτερικό. Χάρη σε μια πληθώρα μηχανικών μερών, ανταγωνίζεται από καθωσπρέπει μικρομεσαία… μέχρι μεσαία SUV και μοντέρνα Crossover.
γλυκά
- Αισθητική εσωτερικού
- Σύστημα διεύθυνσης
ξυνά
- Θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες
- Μέτριες επιδόσεις
- Τιμή
απόψεις
Ο «Αγρότης» δε φιλοδοξεί να λύσει την άσκηση της ορθής αναβίωσης ενός μοντέλου που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής για πρώτη φορά πριν από 50 χρόνια. Πόσο δε όταν αναφερόμαστε στο αρχέτυπο του Alec Issigonis.Το σύγχρονο Countryman υπηρετεί πιστά τις ανάγκες του urban lifestyle επιβάλλοντας υψηλό αντίτιμο στην αναγνωρισιμότητα του και δίνοντας ακέραια την αίσθηση ότι δημιουργήθηκε το καθένα ξεχωριστά για τον οδηγό του. Δίνει υποσχέσεις σε περισσότερες κατηγορίες αξιολόγησης ωστόσο η μία και μόνη στην οποία διαπρέπει είναι αυτή της μοναδικότητας.
Βασίλης Παπαδόπουλος
Αν ψάξεις τις ρίζες του Countryman στην ιστορία της αυτοκίνησης, μάλλον έχεις πιάσει λάθος μονοπάτι. Ετούτο εδώ το δημιούργημα των Γερμανών δε μιλά στις καρδιές των παραδοσιακών θαυμαστών των MINI, που έζησαν ή ύμνησαν το αυθεντικό μοντέλο, επιλέγοντας πολλά χρόνια αργότερα να μετακινηθούν με στυλ μέσα στην πετυχημένη αναβίωση του. Το σύγχρονο Countryman είναι παιδί του Μάρκετινγκ, των παρουσιάσεων σε PowerPoint και των ερευνών του καταναλωτή. Το ένδοξο και ιστορικό παρελθόν καμουφλάρει έντεχνα την πεζή πραγματικότητα ενός μεγεθυμένου MINI, σε ένα μοντέλο που ακροβατεί ανάμεσα σε διάφορες κατηγορίες.
Τέταρτο στη σειρά
Ο «αρχοντο-χωριάτης» - λέγε με Countryman- λοιπόν, είναι το τέταρτο στη σειρά μοντέλο στην παλέτα της MINI, πλαισιώνοντας ιδανικά την γκάμα της. Αυξάνεστε και πληθύνεστε είναι το μότο της μαμάς BMW, αφού ο αέρας της αποδοχής και των πωλήσεων είναι υπαρκτός. Το Countryman του σήμερα, ορίζει το urban lifestyle, διατηρεί το κλασσικά δουλεμένο εμπρός μέρος, διαθέτει μια ισορροπημένη πλαϊνή σιλουέτα, πλάθει το δικό του σχεδιαστικό σενάριο στο πίσω μέρος και διαθέτει τον αέρα –από το έδαφος– των SUV-Crossover.
Το μήκος του ξεπερνά τα 4 μέτρα και η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 149 mm, ενώ το σχήμα του, κρύβει με μαεστρία το μέγεθος του με την πρώτη ματιά. Παράλληλα, το μεταξόνιο των 2.595 mm, προσφέρει κατά βάση άνετους χώρους για τέσσερις (περίεργο για MINI ε..), αν και το σαλόνι μπορεί να παραγγελθεί εκτός από ξεκάθαρη τετραθέσια διαμόρφωση και με ένα ενιαίο διαιρούμενο (60:40) πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται από τα 350 έως τα 440 lt (χάρη στα συρόμενα πίσω καθίσματα). Αναδιπλώνοντας την πίσω σειρά φτάνει τα 1.170 lt, χωρίς όμως να δημιουργεί εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης. Δυνατό χαρτί του Countryman οι μεγάλες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού του, που το φέρνουν στα μέτρα του εκάστοτε ιδιοκτήτη. Highlight στην τετραθέσια διαμόρφωση είναι η εφαρμογή του Center Rail System, μια διπλή ράγα δηλαδή που διατρέχει κατά μήκος το σαλόνι, συνδέοντας έντεχνα τον χώρο ανάμεσα στα εμπρός με τα πίσω καθίσματα, προσφέροντας επιπλέον κάποιους «παιχνιδιάρικους» πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους.
Η πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης, σε φέρνει αντιμέτωπο με το τιμόνι (ρυθμιζόμενο σε όλες τις κατευθύνσεις) και το στροφόμετρο με το ψηφιακό κοντέρ, σε μια υπερυψωμένη θέση «μάχης». Οι κάτοχοι κάποιου σύγχρονου MINI θα νιώσουν απευθείας σαν το σπίτι τους. Η γνώριμη εικόνα της κυκλικής αρχιτεκτονικής κυριαρχεί παντού, όπως και η γενικότερη εργονομία των διακοπτών. Τα πλαστικά μέρη, αν και κατά βάση δεν προβληματίζουν ποιοτικά, είναι σκληρά στην αφή, αφήνοντας υποψίες για την συναρμογή τους, χάνοντας εν μέρει το παιχνίδι των εντυπώσεων.
Ισορροπιστής
Προικισμένη η γκάμα των κινητήρων του Countryman. Ανάμεσα στις δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, τους κινητήρες βενζίνης-diesel και τα διάφορα κιβώτια, εύκολα χάνεσαι, αλλά δύσκολα δε βρίσκεις συνδυασμό που να σου ταιριάζει.
Ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος 1,6 λίτρων των 122 ίππων και 160 Nm ροπής, της συνεργασίας BMW/Peugeot ακολουθεί το Countryman μόνο στην δικίνητη εκδοχή, με κίνηση αποκλειστικά στον εμπρός άξονα. Στην δικιά μας περίπτωση είχαμε το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά συνδυάζεται και ένα 6άρι αυτόματο.
Ο κινητήρας αν και παρουσιάζεται εύστροφος, με γραμμική κατά βάση λειτουργία, αγχώνεται κάπως στις χαμηλές στροφές με το βάρος του Countryman. Το θετικό χειροκίνητο κιβώτιο, προσπαθεί να γεφυρώσει την ισχύ του με τα νούμερα της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Στα χαρτιά λοιπόν τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10,5’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 km/h. Στην πράξη, αναζητάς καλύτερες ρεπρίζ, ενώ όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, η ηχητική παρουσία του κινητήρα και ο αεροδυναμικός θόρυβος, επισκέπτονται την καμπίνα των επιβατών.
Το σύγχρονο πακέτο τεχνολογικών εξοικονόμησης καυσίμου δεν λείπει από το Countryman. Πρώτη «μούρη» το σύστημα Start&Stop συνεργάζεται με την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, προσφέροντας τους επιθυμητούς αριθμούς στους ανθρώπους του Μάρκετινγκ. Μέση κατανάλωση 6.0 lt/100km και 140 gr/km CO2, αναφέρουν οι πίνακες με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Γερμανών για το Countryman. Στον πραγματικό κόσμο, στα «τρυφερά» χέρια μας χρειάστηκε κατά μέσο όρο περίπου 9.5 lt/100km αμόλυβδης, σε μικτό ρυθμό χρήσης.
Παιχνίδια τακτικής
Η απαράμιλλη αίσθηση της οδηγικής αμεσότητας έχει περάσει κατά ένα μεγάλο ποσοστό στο Countryman, από τα μικρότερα ΜΙΝΙ. Αποκτάς οικειότητα με το ακριβές και ζωντανό τιμόνι, όμως οι ρυθμίσεις της ανάρτησης έχουν διατηρήσει την φιλοσοφία των μικρότερων εκδόσεων και αυτό είναι λάθος. Σε πρώτο πλάνο η ανάρτηση περιορίζει τις –υπαρκτές– κλίσεις του αμαξώματος απόρροια του επιπλέον βάρους. Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς όμως, θα σου λείψει μια πιο απορροφητική ρύθμιση, η οποία θα εξασφάλιζε την ανάλογη ποιότητα κύλισης και την απαραίτητη άνεση. Σε αποθαρρύνει εξαρχής από light χωματόδρομους και λοιπές κακοτοπιές, παρά τους τροχούς των 16 ιντσών με το 60αρι προφίλ.
Αλλάζοντας προφίλ χρήσης, το Countryman δεν ξεχνά τον οδηγό του. Ανεβάζοντας ρυθμό όμως, το πίσω μέρος δείχνει ασύνδετο, αν επιλέξεις να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις σπορ φιλοδοξίες και το σίγουρο πάτημα. Ο κινητήρας συνεργάζεται θετικά με το κιβώτιο, όμως το γενικότερο στήσιμο αναζητά το κύμα ροπής της turbo παραλλαγής των 184 ίππων. Σε κάθε περίπτωση το πακέτο των ηλεκτρονικών δικλείδων ασφαλείας (DSC) προβλέπει και προλαμβάνει, με bonus στοιχείο την λειτουργία sport, που τονίζει ακόμη περισσότερο το κοφτερό σύστημα διεύθυνσης. Ιδανικό ταίρι για το τελευταίο είναι το πεντάλ των φρένων, που προσφέρει αίσθηση και σωστή λειτουργία, υπό το άγρυπνο βλέμμα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
συμπέρασμα
Ξεχάστε τις κατηγορίες και τα κλισέ της αγοράς. Το Countryman μιλά σε αυτούς, που λατρεύουν το MINI, αλλά δεν μπορούν να στριμώξουν τις μεταφορικές τους ανάγκες, στον περιορισμένο εσωτερικό του κόσμο. Λοξοκοιτά σε διάφορες κατηγορίες, προσπαθώντας παράλληλα να ακολουθήσει το πετυχημένο σενάριο των μικρών εκδόσεων. Δεν απογοητεύει, αλλά δεν ενθουσιάζει εν δράσει, παραμένοντας σε κάθε περίπτωση «αλμυρό» σε τιμή. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,6 λίτρων, ικανοποιεί περισσότερο την ανάγκη για πιο προσιτές τιμολογιακά εκδόσεις, αφού η λογική του Countryman διψά για τη ροπή του turbo.